تمیز کردن ماشین بدون‌ شستشو و کارواش

خودروکارواش

شستشوی ماشین همواره‌ کاری سخت و دشوار بوده است. برای این کار باید، وقت و حوصله‌ی زیادی داشته باشید. شستشوي ماشین علاوه بر زمان‌بر بودن، بسیار دشوار است. اگر مجبور باشید در زمان کوتاهی به یک قرار یا رويداد مهمی برسید، ممکن است تمیز کردن ماشین برای شما تبدیل به یک کابوس شود. در این شرایط کثیف بودن ماشین یک مشکل اساسی و ناراحت کننده محسوب می‌شود. البته یک راه برای سریع تمیز کردن و شستشوی ماشین وجود دارد. در مواقعی‌ای که استفاده از‌ کارواش ممکن نیست، نکات کوچک نیز اهميت زیادی پیدا می‌کند و میتواند نقش مهمی در تمیز بودن ماشین داشته باشد. در این بخش ما قصد داریم در خصوص شستشوی ماشین بدون نیاز به کارواش و مراحل زیاد تمیز کردن ماشین برای شما صحبت کنیم. لطفا تا پایان متن همراه ما باشید تا بتوانید نحوه‌ی تمیز کردن ماشین بدون‌ شستشو و بدون نیاز به کارواش را بدانید.

۶ نکته طلایی برای تمیز کردن ماشین بدون شستشو

با رعایت این ۶ نکته، شما می‌توانید به ساده‌ترین شکل بدون شستشو ماشین خود را تمیز کنید. این نکات باعث می‌شوند ماشین شما بدون نیاز به کارواش بسیار تمیز به نظر برسد.

1. سطح ماشین

اولین نکته در تمیز کردن ماشین بدون‌ شستشو این است که با یک اسپری مخصوص، سطوح افقی را تمیز کنید. توجه کنید لازم نیست کل ماشین را تمیز کنید؛ فقط سطوح واضحی که اثر باران روی آنها باقی می‌ماند تمیز کنید. معمولا بخش‌های سپر عقب، کاپوت و صندوق عقب دچار این مشکل می‌شوند و این لکه‌ها بیشتر بر روی آنها به چشم می‌خورد. معمولا توصیه می‌شود این سطوح را به صورت تکه تکه با استفاده از اسپری مخصوص ماشین و پارچه‌ی میکروفیبری که تماس بهتری با سطح برقرار می‌کند، تمیز کنید. به عنوان مثال، کاپوت را به چهار قسمت تقسیم کنید و چهار قسمت را جداگانه تمیز کنید. به طور ميانگين شما می توانید کل ماشین را با این روش با اسپری مخصوص و تنها چهار حوله تمیز کنید. برخی افراد نگران به جا ماندن رد پارچه و لکه‌ها هستند. اگر از اسپری مخصوص ماشین برای تمیز کردن ماشین استفاده کنید این رد از بین می‌رود و دیگر به چشم نمیخورد. به یاد داشته باشید، بیش از حد یک نقطه را تمیز نکنيد.‌ این کار باعث می‌شود کثیف بودن نقاط دیگر بیشتر به چشم بيايند.

شستشوی ماشین

2. شیشه‌ها و آینه

همیشه یک شیشه پاک کن و حوله‌ی میکروفیبری در صندوق عقب ماشین همراه خود داشته باشید. یک ماشین تميز، شیشه‌های تمیزی نیز دارد. با استفاده از شیشه پاک کن ابتدا شیشه‌ی جلویی را از بیرون تمیز کنید.اگر فرد تنبلی هستید می‌توانید از فوم پاک کننده شیشه نیز استفاده کنید. این کار رد شبنم را از شیشه پاک کرده و به درخشش ماشین شما کمک می‌کند. میزان دید یک فاکتور بزرگ در بحث است. علاوه بر این موضوع، شیشه‌ی تمیز باعث می شود احساس بهتری نسبت به ماشین خود داشته باشید پس بی‌خیال تمیز کردن نشويد. زمانی که کارتان با قسمت بیرونی شیشه‌ی جلو تمام شد، شیشه‌ی سمت راننده و آینه بغل را نیز تمیز کنید.

برای کارواش از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

شستشوی ماشین

3. زباله‌ها

زباله‌ها را از ماشین خارج کنید. کف پوش ماشین را بیرون بیاورید و زباله‌ها را از اطراف صندلی بردارید. از یک خوش‌بو کننده برای داخل ماشین خود استفاده کنید تا بوی دود و… در ماشین باقی نماند. بهتر است همواره از سطل زباله داخل ماشین استفاده کنید تا داخل ماشین بوی نامطبوعی نداشته باشد.

چطور بدون‌ شستشوی ماشین خود را تمیز کنیم؟

4. جارو کردن داخل ماشین

اگر زمان کافی برای جارو کردن داخل ماشین ندارید، کف پوش‌های داخل ماشین را بیرون بياوريد و آن را خوب حرکت دهید. با تکان دادن کف پوش‌ها، شن و خاک از آنها جدا می‌شود. کف پوش سمت راننده معمولا کمی محکم‌تر است. برای جدا کردن ان، ابتدا از گوشه‌ها آن را آزاد کنید تا به راحتی بتوانید ان بیرون بیاورید.

مطلب پیشنهادی:ساخت کارواش با موتور یخچال

 5. چرخ‌ها و رینگ‌ها

چرخ ها و لاستیک‌ها را تمیز کنید. چرخ های کثیف روی یک ماشین تمیز مانند پوشیدن کفش های کهنه با کت و شلوار نو است.  بنابراین منطقی است که کفش را تا حد ممکن تمیز نشان دهید. سعی کنید رینگ ماشین را به خوبی تمیز کنید. اگر زمان بیشتری دارید می‌توانید به گلگیر‌ها و شکاف‌های دیگر نیز رسیدگی کنید. می‌توانید از یک پارچه برای پاک کردن استفاده کنید. ممکن است به دلیل فرسوده بودن لاستیک ماشین، کمی رنگ آن روشن‌ و مایل یه قهوه‌ای باشد. اگر لاستیک ماشین شما نیز این مشکل را دارد می‌توانید با اسپری آن را تیره‌تر کنید. البته به یاد داشته باشید، بعد آن را تعویض کنید تا مشکلی هنگام رانندگی برای شما به وجود نيايد.

برای کارواش از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی:ساخت کارواش خانگی

 6. تمیز کردن داخل ماشین

با یک حوله‌ی میکروفیبری، داخل خودرو را پاک کنید. توصیه می‌کنیم حتما حوله‌های پارچه‌‌ای را در یک محفظ خاص نگهداري کنید تا در صورت لزوم به سادگی بتوانید داخل ماشین را تمیز کنید.

اکنون که کارتان تمام شده است، یک پیشنهاد دیگر برای آسان‌تر کردن این مراحل وجود دارد: بسیار مراقب محل پارک خود باشید. آبپاش ها می‌توانند تمام کارهای سخت شما را بی‌نتيجه بگذارند. همین‌طور اگر ماشین خود را زیر درخت رها کنید، ممکن است وقتی برمی‌گردید آن را مانند یک صخره در جزایر گالاپاگوس ببینید!

سخن پایانی

در این بخش همه‌ی آنچه که درمورد شستشوی ماشین باید می‌دانستید برای شما شرح دادیم. دوست دارید نکته‌ی دیگری را نیز به موارد بالا اضافه کنید؟ شما معمولا از چه روش‌هایی برای تمیز کردن ماشین بدون‌ شستشو استفاده می‌کنید؟ لطفا پاسخ و نظر خود را برای ما در بخش کامنت‌ها بنويسيد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا