نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان مقاوم آپارتمانی (معرفی 6 گیاه)

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

هیچ حسی بهتر از این نیست که هرروز که بیدار می‌شوید، خانه شما غرق نور آفتاب باشد. وجود نور در منزل انرژی مثبت است و هزاران فایده دیگر دارد. اکثر گل و گیاهان هم با نور آفتاب جلوه قشنگ‌تری پیدا می‌کنند و زیباتر به نظر می‌رسند. اما ممکن است که شما عاشق نگه‌داری از گل و گیاه باشید اما خانه شما نور کافی نداشته باشد.

هیچ جای نگرانی نیست چون خیلی از گیاهان آپارتمانی مقاوم هستند و با وجود نور کم باز هم به رشد خودشان ادامه می‌دهند. برای این گیاهان مقاوم حتی نور لامپ هم کفایت می‌کند. با شناختن تعدادی از گیاهان مقاوم آپارتمانی که خشک نمی‌شوند، می‌توانید یک فضای زیبا و سبز را برای خانه، اتاق یا محل کارتان درست کنید. 

گیاهان مقاوم آپارتمانی چه ویژگی‌ها و مزیت‌هایی دارند؟

بدون درنظرگرفتن قیمت گیاهان، باید بدانیم که آن‌ها شامل انواع مختلفی می‌شوند. گروهی از گیاهان هستند که به گیاهان آپارتمانی مقاوم مشهورند و استحکام بسیار بالایی دارند. همان‌طور که از اسمشان پیداست این گیاهان برای محیط‌های سخت انتخاب می‌شوند و خیال شما از بابت رشد یا خراب نشدن آن‌ها راحت است. البته مقاوم بودن به این دلیل نیست که اگر هفته‌ها و حتی ماه‌ها به گل رسیدگی نکنید باز هم مانند روزهای اول شاداب می‌مانند.

درکل این گیاهان به نور کمتر و حتی آب کمتر و رسیدگی اندک احتیاج دارند و مناسب کسانی هستند که عاشق گل هستند اما شرایط نگه‌داری خوبی ندارند. خیلی از افراد وقتی که گل‌هایشان را به‌مدت چندین روز تنها می‌گذارند، با ظاهر پژمرده و کسل گل مواجه می‌شوند. عدم رسیدگی به گل‌ها می‌تواند به قیمت خراب شدن و از بین رفتن آن‌ها تمام شود.

اما نکته‌ای که وجود دارد این است که همیشه دلیل از بین رفتن گیاهان به خاطر عدم توجه نیست. ممکن است که گل شما به نور زیاد حساس باشد یا بیش از حد به آن آب داده باشید. به‌طور کلی، مهیا نکردن شرایط ایده‌آل برای گل، باعث پژمردگی آن می‌شود. به‌همین منظور هم مدت‌های زیادی است که استفاده از گیاهان آپارتمانی مقاوم افزایش پیدا کرده است. چون این نوع گیاهان به‌راحتی از پس خودشان برمی‌آیند و شرایط نگه‌داری آن‌ها راحت‌تر است. 

گیاهان آپارتمانی

معرفی 6 گیاه مقاوم آپارتمانی که خشک نمی شوند

گیاهان مقاوم زیادی هستند که شرایط نگه‌داری آسانی دارند و در عین حال مقاوم نیز هستند. این نوع گیاهان مخصوص افراد پرمشغله‌ای هست که وقت زیادی برای رسیدگی به گل و گیاه ندارند اما از طرفداران گل هستند.

مطلب پیشنهادی تمیز کردن گل های مصنوعی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

 1. گیاه سانسوریا

گیاه سانسوریا یا ماری یکی از گیاهان زیبای آپارتمانی است که آن را با نام زبان مادر شوهر نیز می‌شناسند. گیاه سانسوریا بسیار مقاوم و دوست‌دار سایه است. نگه‌داری گیاه اصلا دردسر ندارد و مراقبت از آن کار راحتی است. این گیاه حتی دربرابر کم آبی نیز مقاومت بالایی دارد و به‌همین خاطر هم در بسیاری از منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گل سانسوریا می‌تواند تا هفته‌های زیادی بدون هیچ توجهی سالم و سرحال بماند. این گیاه مقاومت بسیار بالایی درمقابل آفت و کم آبی دارد. سانسوریا تا یک متر هم قابلیت رشد دارد. هوای سرد و متوسط برای سانسوریا بسیار مناسب است و می‌تواند در این دما به رشد خود ادامه دهد.

آب دادن به خاک گیاه را می‌توان حتی پس از خشک‌شدن آن انجام داد. اما توجه کنید که آب دادن زیاد به گیاه سانسوریا فقط باعث آسیب زدن و پوسیدگی گیاه می‌شود. سانسوریا به‌دلیل دارا بودن خاصیت تصفیه‌کنندگی که دارد، در سرویس‌های بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. گیاه ماری به کود زیادی نیاز ندارد و بسیار قانع است.

گیاه سانسوریا

2. گل بونسای، از گیاهان آپارتمانی مقاوم

یکی از گیاهان آپارتمانی مقاوم که ظاهر بسیار جالبی نیز دارد، گیاه بونسای فیکوس است. این گیاه همیشه سبز می‌ماند و از خانواده موراسه می‌باشد. بونسای فیکوس گیاه بسیار مقاومی است که جزو پرطرفدارترین گونه‌های بونسای نیز محسوب می‌شود. یکی از ویژگی‌های مثبت این گیاه که باعث شده خیلی محبوب شود، نیاز به مراقبت کم این گیاه است.

پیشنهاد می‌شود مقاله تمیز کردن برگ گیاهان آپارتمانی مطالعه شود.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

شما می‌توانید موقع هرس ‌کردن بونسای کاری کنید که تا سال‌ها سالم و شاداب بماند و برگ‌هایش همیشه سبز باشد. بونسای مانند سانسوریا در برابر آفت مقاوم است و از خود حساسیت خاصی نشان نمی‌دهد. بونسای فیکوس با نور کم هم می‌تواند سازگاری کند. اما بهتر است اگر شرایطش را داشتید آن را در برابر نور زیاد قرار دهید.

گیاه بونسای

3. گل انجیر برگ ریز

گل انجیر برگ‌ریز با نام گیاه بنجامین نیز شناخته می‌شود و گیاه بسیار مقاومی است. گل بنجامین دراصل یک درخت‌چه است که داخل گلدان قرار می‌گیرد. آب‌دادن به این گیاه به این‌صورت است که می‌توانید هر چهار روز یک‌بار یا هفته‌ای یک‌بار به آن آب دهید. این گیاه را می‌توانید درمعرض نور غیرمستقیم خورشید قرار دهید. به‌همین منظور می‌توانید آن را کنار پنجره  قرار دهید و گاهی وقت‌ها جهت گل را عوض کنید.

اگر آبیاری این گیاه را به‌طور منظم انجام دهید، می‌بینید که بنجامین در محیط خانه نیز بسیار خوب رشد می‌کند و گیاه سازگاری است. عوض‌کردن جای گل به‌صورت مکرر می‌تواند باعث ریزش برگ‌های آن شود. گل بنجامین مانند سانسوریا خیلی برای تصفیه مفید است و هوای محیط را به‌خوبی پاک‌سازی می‌کند. اگر شاهد زرد شدن برگ‌های گل انجیر بودید بدانید که حتما در آب دادن به آن کوتاهی کرده‌اید. گیاه بنجامین برای محیط‌های مرطوب و خنک بسیار مناسب است و به‌راحتی با این آب و هوا خودش را وفق می‌دهد. از این گیاه می‌توانید در مکان‌های خلوت استفاده کنید.

گیاه بنجامین 

4. گیاه فیلودندرون

گیاه فیلودندرون در دسته گیاهان مقاوم آپارتمانی که خشک نمی شوند قرار دارد. این گیاه نه تنها به آبیاری زیاد نیاز ندارد بلکه با دادن آب زیاد به آن، باعث خراب شدن گل هم می‌شوید. اما اگر فیلودندرون را در برابر نور مستقیم قرار دهید، باید بیشتر از حدمعمول آن را آبیاری کنید. محیط کم‌نور و خنک از بهترین محیط‌هایی است که این گل به بهترین شکل ممکن با آن سازگاری دارد. اگر قصد آبیاری این گل را دارید باید توجه کنید که لایه بالایی خاک فیلودندرون باید خشک باشد.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

سمپاشی ساس هزینه، زمان و روش های آن برای کاهش افات گیاهان پیشنهاد می‌شود.

گیاه فیلودندرون به نور کمی برای رشد احتیاج دارد و نیاز نیست آن را درمعرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. این گیاه حتی با نور مصنوعی نیز می‌تواند به رشد خودش ادامه دهد. اما اگر نور کمی به این گیاه بتابد، سرعت رشدش هم کاهش پیدا می‌کند. یکی از نشانه‌های این‌که به گیاه نورکافی نمی‌رسد این است که فاصله بین برگ‌ها زیاد است و ساقه‌ها بلند شده‌اند. برگ‌های فیلودندرون سمی است و نباید توسط حیوانات و انسان جویده شود.

گیاه فیلودندرون

5. گیاه پول چینی از گیاهان آپارتمانی مقاوم

گیاه پول چینی از سری گل‌های جالب و پرطرفداری است که ظاهر متفاوت و جذابی دارد. گیاه پول چینی به‌دلیل شکل متفاوت برگ‌هایش به این نام مشهور است. برگ‌های این گیاه به شکل سکه‌ای و گرد متوسط است که بسیار جلب توجه می‌کند. پول چینی از گیاهان آپارتمانی مقاوم است. این گیاه هم‎خانواده گیاه گزنه است و از گیاهان بومی چین محسوب می‌شود.

به‌دلیل داشتن برگ‌های ضخیم و پررنگ این گیاه، برخی از افراد آن را با گیاه قاشقی اشتباه می‌گیرند. این گیاه بسیار مقاوم است و می‌توان گفت تقریبا به هیچ مراقبت خاصی احتیاج ندارد. مقاومت این گیاه دربرابر شرایط محیط بسیار بالاست و خیلی کم صدمه می‌بیند. پول چینی دربرابر نور کم مقاومت زیادی دارد و به خوبی با نور کم کنار می‌آید. از این جهت برای خانه‌هایی که نورگیر کافی ندارند گزینه مناسبی است.

گیاه پول چینی

6. گیاه کاکتوس

بدون شک با شنیدن اسم کاکتوس یاد بیابان‌های بی آب و علف و هوای گرم میفتیم. چون کاکتوس‌ها دقیقا در چنین محیطی رشد می‌کنند و نماد مقاومت هستند. این گیاه آن‌قدر مقاوم است که می‌تواند تا هفته‌ها بدون آب سر کند. اما اگر در خانه خود از کاکتوس مراقبت می‌کنید ترجیحا هفته‌ای دو بار به آن آب بدهید. آبیاری زیاد به کاکتوس باعث گندیدن و از بین رفتن گیاه می‌شود.

گیاه کاکتوس

علت سوخته‌شدن برگ‌ها و لکه‌های قهوه‌ای روی برگ چیست؟

اگر گیاه شما درمعرض نور مستقیم خورشید باشد بعد از مدتی دچار این عارضه می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق می‌توانید جلوی نور، پرده یا پوششی را قرار دهید. عدم وجود مواد غذایی درخاک هم می‌تواند باعث این اتفاق شود.

گیاهان مقاوم آپارتمانی

علت ریختن ناگهانی برگ‌های گل چیست؟

اگر به گل شما شوک وارد شود برگ‌هایش شروع به ریختن می‌کند. در این حالت ممکن است که برگ گل‌ها سبز هم باشد اما بریزد. دمای آبیاری گل را تنظیم کنید چون تغییر دما و آبیاری گل به آن شوک وارد می‌کند. مدتی از آن مراقبت کنید تا به شرایط جدید عادت کند.

علت ریختن برگ‌های گیاهان مقاوم آپارتمانی

نتیجه گیری

امروزه به‌دلیل مشغله زیاد، افراد نمی‌توانند خیلی زیاد به کارهای دیگر رسیدگی کنند. حال ممکن است کسی با وجود مشغله زیاد عاشق گل و گیاه هم باشد. اگر قرار باشد به گل رسیدگی نشود که پس از مدت کوتاهی شروع به خراب شدن می‌کند. اما وجود گیاهان آپارتمانی مقاوم این مشکل را حل کرده‌اند.

گیاهان آپارتمانی راحت‌ترین شرایط نگه‌داری را دارند و برای خانه بسیار مناسب هستند. تعداد این گل‌ها زیاد است و تنوع بالایی دارند. ما با نشان دادن چند نمونه از آن‌ها، ویژگی‌ها و خصوصیات هر یک را توضیح دادیم. امیدواریم که این مقاله مفید بوده باشد.

گل‌های آپارتمانی به خانه روح و طراوت می‌بخشند اما گاهی تعداد بالای گلدان‌ها مشکلاتی برای نظافت منزل ایجاد می‌کند. به‌طور مثال جابه‌جایی آن‌ها گاهی سخت و زمان‌بر است و شاید از عهده افراد برنیاید و به این دلیل از داشتن گل و گیاه فراوان در خانه صرف نظر کنند که باید گفت راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها ارتباط با تیم آچاره است.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید