نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی گلدار

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی گلدار، نقش موثری در زیبایی منزل ایفا می‌کنند به همین دلیل دارای طرفداران بسیاری می‌باشند. اما شرایط نگهداری هرکدام بر حسب نوع و گونه‌ای که دارند متفاوت است. برخی به نور و آبیاری کم و برخی دیگر به نور زیاد و آبیاری روزانه  احتیاج دارند به همین دلیل قبل از نگهداری هریک باید از نحوه مراقبت آن‌ها اطلاعات کامل را کسب کنیم تا گیاهانی با عمر طولانی داشته باشیم. اگر به دنبال خرید گیاهان آپارتمانی گلدار هستید تا انتهای این پست با ما همراه باشید تا ضمن آشنایی با دو دسته از گیاهان آپارتمانی گلدار مقاوم و گلدار قرمز، یک راهنمای جامع از شیوه نگهداری آن‌ها نیز در اختیارتان قراردهیم.

گیاهان آپارتمانی گلدار مقاوم

برخی دوستداران  گیاهان آپارتمانی از نگهداری گیاه امتناع می‌ورزند زیرا شرایط نگهداری و رسیدگی به آن را ندارند. برای این افراد توصیه می‌شود که گیاهان آپارتمانی را خریداری نمایند که نیاز به آبیاری و نور زیاد نداشته باشند. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی گلدار مقاوم می‌پردازیم:

بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یکی از زیبا‌ترین گیاهان آپارتمانی گلدار است که تنها با رعایت چند نکته مراقبتی چندین سال به راحتی عمر می‌کند. این گیاهان به نور زیادی احتیاجی ندارند و بهتر است در مکان‌های نورگیر مانند آشپزخانه یا زیر پنجره جنوبی نگهداری شوند.

نکته‌ای که در مورد بنفشه آفریقایی باید توجه داشته باشید این است که زمانی اقدام به آبیاری آن نمایید که خاک گلدان کاملا خشک باشد زیرا آب دادن به گیاه در صورتی که خاک آن خیس باشد موجب پوسیدگی آن می‌شود. از آنجایی که این گیاه نسبت به سرما حساس می‌باشد، بهتر است در فصل زمستان  آن را در یک مشما قرار دهید یا یک سر پناه برای آن درست کنید تا دچار پوسیدگی نشود.

بنفشه آفریقایی

آنتوریوم

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی مقاوم، آنتوریم می‌باشد که فقط با دریافت نورکافی و غیر مستقیم می‌تواند تا سال‌ها برای شما بماند. این گیاه در فصل‌های گرم هفته‌ای دوبار و در فصل‌های سرد هفته‌ای یکبار نیاز به آبیاری دارد. فراموش نکنید که این گیاه در هوای سرد خشک نباید نگهداری شود زیرا برگ‌های آن می‌سوزد. در مجموع اگر محل زندگی شما دارای آب و هوای معتدل می‌باشد آنتوریم می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.
نگهداری از گیاهان آپارتمانی
نگهداری از گیاهان آپارتمانی

مطلب پیشنهادی گیاهان مقاوم آپارتمانی

گیاه آنتوریوم

گیاه آکمئا

گیاه آکمئا یا گلدان نقره‌ای یکی از گیاه بومی کشور برزیل است که از خانواده آناناس‌ها می‌باشد به دوام و استحکام معروف است.  نور مورد نیاز این گیاه  سایه دوست، متوسط نیم ساعت در روز به صورت غیر مستقیم می‌باشد. در مورد آبیاری نیز خاک این گیاه باید همیشه مرطوب نگهداشته شود و به هیچ عنوان اجازه ندهید که کامل خشک شود زیرا عدم رطوبت خاک باعث از بین رفتن گیاه می‌شود.

گیاه آکمئا

ورزیا

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی گلدار با عمری نسبتا طولانی در حدود (4 سال)، گیاه ورزیا می‌باشد که خاستگاه آن به کشور برزیل برمی‌گردد. این گیاه در دمای معمولی نیز رشد خواهد داشت و با شرایط مختلف نور سازگاری بالایی دارد. خاک این گیاه نیز مانند آکمئا باید مرطوب نگه داشته شود. یکی از مزیت‌های گیاه ورزیا این است که سمی نمی‌باشد در نتیجه برای کسانی که دارای حیوان خانگی می‌باشند یک گیاه امن و بی خطر می‌باشد.

مطلب پیشنهادی همه چیز درباره سانسوریا

گیاه ورزیا

گل چمچه‌ای

یکی دیگر از گیاهان آپارتمانی که بدون نیاز به مراقبت تا سال‌ها برای شما گل خواهد داد گیاه چمچمه‌ای می‌باشد. گل‌های این گیاه به شکل قاشق می‌باشد و در نور غیر مستقیم رشد بسیار خوبی را تجربه خواهد کرد.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

از آنجایی که به رطوبت بالایی نیازندارد خاک سبک با زهکشی مناسب به همراه گلدان سفالی بهترین انتخاب برای این گیاه می‌باشد زیرا گلدان سفالی رطوبت را پس می‌دهد. برای آب دادن به گیاه بهتر است از آب جوشیده و بدون کلر استفاده کنید. این گیاه در فصل زمستان نیازی به کود‌دهی ندارد اما در فصل تابستان هر هفته باید به آن کود دهید.

گل چمچه‌ای

گیاهان آپارتمانی گلدار قرمز

گیاهان آپارتمانی گلدار قرمز به دلیل رنگ خاص خود زیبایی چشمگیری به منزل می‌بخشند. در ادامه به محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی قرمز رنگ اشاره خواهیم کرد:

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

بنت قنسول

بنت قنسول یکی از زیبا‌ترین گیاهان آپارتمانی با رنگ قرمز می‌باشد که برگ‌های آن به شکل بیضی با لبه‌های صاف می‌باشد. این گیاه بسیار حساس می‌باشد به طوری که دمای زیر 10 درجه را تحمل نمی‌کند. بهترین فصل برای رشد این گیاه زمستان می‌باشد. بنت قنسول در خاکی با زهکشی بالا عملکرد بسیار خوبی خواهد داشت و بهتر است در مکانی پور نور با نور مستقیم نگهداری شود. توجه داشته باشید که این گیاه به دیل سمی بودن نباید در دسترس کودکان قرار گرفته شود.

گیاهان آپارتمانی گلدار

بگونیا

بگونیا یکی از زیبا‌ترین گیاهان آپارتمانی گلدار قرمزرنگ می‌باشد. این گیاهان برای مدت طولانی آب را در خود ذخیره می‌کنند به همین دلیل نیاز به آبیاری مداوم ندارند. هنگام آبیاری به هیچ عنوان به برگ‌های آن آب ندهید زیرا ممکن است کپک بزنند. بگونیا نیازمند نور غیر مستقیم می‌باشد. برای رشد بهتر این گیاه از گلدان‌های سایز بزرگ و کود حیوانی استفاده کنید. زمان مناسب برای کود دهی این گیاه از خرداد تا آبان ماه با فاصله زمانی سه هفته می‌باشد.

مطلب پیشنهادی از بین بردن مگس سفید گیاهان

بگونیا

پیرومیا

پیرومیا یکی دیگر از انواع گیاهان آپارتمانی با برگ‌های گوشتی قرمز رنگ می‌باشد. این گیاه انطباق پذیری بالایی دارد و تقریبا در هر شرایطی می‌تواند رشد ‌کند. برای خاک این گیاه ازترکیب ماسه و خاک باغچه می‌توانید استفاده کنید. پرومیا نیازمند به نور غیر مستقیم می‌باشد و نسبت به سرمای زیاد مقاومت بالایی ندارد. از آنجایی که این گیاه مقداری آب را همیشه در خود ذخیره می‌کند قبل از آنکه رطوبت آن از 50 درصد کمتر بشود نباید آبیاری شود.

گیاهان آپارتمانی گلدار

نتیجه‌گیری

گیاهان آپارتمانی گلدار نقش موثری در زیبایی منزل ایفا می‌کنند اما از آنجایی که این گیاهان بسته به نوع خود دارای شرایط نگهداری متفاوتی هستند لازم است که قبل از نگهداری از آن‌ها اطلاعات لازم را دریافت نماییم. در این مقاله به بررسی دو دوسته از گیاهان آپارتمانی گلدار مقاوم و گلدار قرمز پزداختیم. اگر پرسشی دارید در بخش نظرات درج کنید و پاسخ خود را دریافت کنید.

گل‌های آپارتمانی به خانه روح و طراوت می‌بخشند اما گاهی تعداد بالای گلدان‌ها مشکلاتی برای نظافت منزل ایجاد می‌کند. به‌طور مثال جابه‌جایی آن‌ها گاهی سخت و زمان‌بر است و شاید از عهده افراد برنیاید و به این دلیل از داشتن گل و گیاه فراوان در خانه صرف نظر کنند که باید گفت راهکارهای مختلفی وجود دارد که یکی از آن‌ها ارتباط با تیم آچاره است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید