تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی

لوازم خانگییخچال و فریزر

یخچال‌های سامسونگ و ال جی در زمینه کاری خود بهترین‌ها هستند و با وجود فناوری بسیار هوشمند متأسفانه از خطای عملکرد مستثنی نمی‌باشند. یکی از این خطاها خاموش شدن صفحه نمایش این یخچال‌هاست که ممکن است برای افراد خانواده نگران کننده باشد.
اگر شما هم یا این مشکل روبرو شده‌اید و به دنبال پیدا کردن علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی خود هستید با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم دلایل این مشکل را مورد بررسی قرار دهیم و با راه حل‌های آن آشنا شویم.

آشنایی با یخچال‌های هوشمند

یخچال‌های سامسونگ و ال جی به ویژه انواع هوشمند دارای ویژگی‌های مفید زیادی هستند. با این حال برای اینکه یخچال شما دما را نمایش دهد یا به شما اعلام کند که مواد غذایی در شرف خراب شدن هستند باید از فناوری مدرن برخوردار باشد.یخچال‌های هوشمند

مانند هر وسیله دیجیتال سیستم عامل این نوع یخچال‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شود. برای حل این مشکلات باید آن‌ها را بازنشانی کنید تا دستگاه شما دوباره به حالت عادی برگردد. بنابراین آگاهی از علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

دلایل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی

مشکلات مختلفی را می‌توان با خاموش شدن صفحه لمسی یخچال‌های سامسونگ و ال جی مرتبط دانست. در ادامه با مهم‌ترین این دلایل آشنا می‌شویم.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

1. قطع بودن برق یخچال

قطع بودن برق شاید اولین و مهم‌ترین علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی باشد. زمانی که متوجه شدید صفحه نمایش یخچال شما خاموش شده و چیزی را نمایش نمی‌دهد باید در مرحله اول به سراغ اتصالات برق بروید.

مشکلات مربوط به برق را می‌توان در چند مرحله مورد بررسی قرار داد. اولین مرحله برق کل ساختمان است که باید مطمئن باشید وصل است. مرحله بعدی اتصالات برق یخچال است که باید آن را با دقت چک کنید.

برای حل این مشکل باید پریز یخچال را از برق بکشید تا از آسیب‌های احتمالی به خودتان جلوگیری کرده باشید. سپس به سراغ محافظ برق یخچال بروید. اگر چند وسیله دیگر را هم به آن وصل کرده‌اید چک کنید که آیا همگی آن‌ها روشن هستند یا نه. سپس پریزها و دو شاخه‌ها را بررسی کنید.

2. ایراد در عملکرد سنسور یخ ساز یخچال

سنسور یخساز یکی از قسمت‌های مهم یخچال است. وجود مانع در مسیر انتقال آب به سنسور، خراب شدن ترموستات، مسدود شدن فیلتر و انجماد لوله‌های انتقال آب همگی می‎‌توانند باعث خرابی سنسور یخساز یخچال و یکی از چند علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی باشند.

اگر هر کدام از این مشکلاتی که ذکر کردیم باعث شود سنسور یخساز از کار بیفتد سیستم یخچال با خاموش نگه داشتن صفحه نمایش یا اعلام کد خطا به شما هشدار می‌دهد که باید به فکر حل این مشکل باشید.

بیشتر بخوانید : بررسی انواع کد ارور یخچال ال جی

3. عدم تعادل در دمای یخچال

متعادل نبودن دمای داخلی یخچال را می‌توان یکی دیگر از چندین علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی دانست. اخیرا یک سیستم هوشمند به عملکرد یخچال‌های پیشرفته اضافه شده که عدم تعادل دمای یخچال را به کاربر هشدار می‌دهد.

عدم تعادل در دمای یخچال

هر زمان که دمای داخل یخچال از حد تعادل خارج و گرم شود این سیستم هوشمند وارد عمل خواهد شد. به این ترتیب این سیستم با خاموش نگه داشتن صفحه نمایش یخچال به کاربر هشدار می‌دهد که خطر خرابی مواد غذایی وجود دارد.

4. معیوب شدن برد یخچال

برد یا صفحه نمایشگر بخش اصلی و مهم یخچال است که آن را مغز هوشمند این وسیله نیز می‌نامند. این برد که در قسمت جلویی یخچال نصب می‌شود عملکردهای متعددی را امکان پذیر می‌کند.

عملکرد اصلی این برد کم و زیاد کردن دمای داخل یخچال است و در مدل‌های جدید یخچال فریزر حتی می‌توانید مواد غذایی داخل یخچال را هم روی صفحه نمایشگر آن مشاهده کنید بدون اینکه نیاز باشد درب آن را باز کنید.

گاهی پیش می‌آید که با خراب شدن برد یخچال، صفحه نمایشگر آن روشن نشود و در این شرایط تعویض برد راه حل منطقی خواهد بود. بنابراین معیوب شدن برد را می‌توان دیگر علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی دانست.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

5. خرابی ترموستات موتور یخچال

همانطور که می‌دانید وظیفه ترموستات در هر وسیله برقی کنترل دمای موتور است. در یخچال نیز اگر موتور به اندازه‌ای داغ شود که برای دستگاه خطرناک باشد ترموستات وارد عمل شده و موتور را خاموش می‌کند.

فرض کنیم با مشکل خراب شدن ترموستات موتور یخچال  روبرو هستید و عملکرد درستی ندارد. در این شرایط ممکن است دستوراتی را به اشتباه صادر کند که در نهایت به خاموش شدن موتور ختم شود. پس معیوب بودن ترموستات هم علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی خواهد بود.

چگونه می‌توانیم پنل نمایشگر یخچال سامسونگ را عیب یابی کنیم؟

پنل صفحه نمایش در برخی از یخچال‌های سامسونگ به شما این امکان را می‌دهد که دمای داخلی و همچنین تنظیمات مربوط به آب و یخساز را با لمس یک دکمه کنترل کنید. اگر پنل از کار افتاد قبل از اینکه به فکر تعویض کامل یخچال باشید بهتر است مشکلات رایج را بررسی کنید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مرحله 1

اگر «OF» روی پنل نمایش داده شد دکمه‌های Energy Saver و Power Freezer را به طور همزمان فشار دهید و به مدت سه ثانیه نگه دارید تا از حالت نمایشی خارج شوید. اگر پنل یخچال شما این دکمه‌ها را ندارد به جای آن دکمه‌های Photo Slide و Lighting را فشار دهید.Energy Saver و Power Freezer

مرحله 2

یخچال را به مدت 10 ثانیه از برق بکشید. اگر صفحه نمایشگر چشمک می‌زند یا پیام “88 88” را نشان می‌دهد آن را دوباره وصل کنید. با این کار پردازنده ریست می‌شود و مشکل برطرف خواهد شد.

مرحله 3

دکمه “Ice Hold” را به مدت سه ثانیه فشار دهید تا قفل کودک خاموش شود. در حالی که قفل کودک روشن است دکمه‌های روی پانل نمایشگر کار نمی‌کنند.

چه زمانی ریست کردن یخچال سامسونگ ضرورت پیدا می‌کند؟

هر از گاهی ممکن است با مشکلاتی در عملکرد دستگاه در دمای نادرست یا رفتار عجیب و غریب پس از قطع برق مواجه شوید. در شرایطی بعد از پیدا کردن علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی تنها راه چاره ریست کردن یخچال سامسونگ است.

ریست کردن یخچال سامسونگ

در ادامه چند نمونه از مواردی که ممکن است ضرورت ریست کردن یخچال را افزایش دهد توضیح خواهیم داد.

1. نمایشگر دمای نادرستی را نشان می‌دهد

اگر نمایشگر دمای یخچال شما سوسو می‌زند و خوانش‌های متناقض را ارائه می‌دهد ابتدا سعی کنید علت این مشکل را مشخص کنید.

خوانش متناقض ممکن است به دلیل مشکل ترموستات باشد. از طرف دیگر ممکن است شخصی غذای داغ را داخل یخچال گذاشته باشد که می‌تواند حفظ دمای ثابت را برای یخچال مشکل کند. اگر می‌خواهید از مشکلات رایج و هزینه‌های بالای تعمیر یخچال جلوگیری کنید بگذارید غذا قبل از گذاشتن در یخچال خنک شود.

با استفاده از صفحه کنترل نمایشگر لمسی می‌توانید دما را بازنشانی کنید. بسته به مدل، این ممکن است در داخل یا خارج درب یخچال قرار گیرد. دکمه یخچال یا فریزر را فشار دهید تا دمای فعلی نمایش داده شود. برای تغییر دمای یخچال، همچنان روی دکمه یخچال ضربه بزنید. هر بار فشار دادن دکمه تنظیم دما را یک درجه کاهش می‌دهد تا زمانی که یخچال به پایین‌ترین حد ممکن برسد. با زدن مجدد دکمه، تنظیم دما به بالاترین سطح باز می‌گردد.

برای بخش فریزر، دکمه را فشار داده و نگه دارید تا دما تغییر کند و زمانی که به تنظیمات صحیح رسید آن را رها کنید. اگر نمایشگر کار نمی‌کند با فشار دادن و نگه داشتن دکمه‌های Power Cool و Power Freeze به مدت پنج ثانیه، یخچال را ریست کنید.

بیشتر بخوانید : نحوه خاموش کردن یخساز یخچال ال جی

2. خاموش کردن حالت دمو

در حالت دمو، به نظر می‌رسد یخچال روشن است اما عملکرد خنک کننده غیرفعال خواهد بود. اگر یخچال سامسونگ شما در حالت دمو گیر کرده است باید آن را ریست کنید. روش انجام این کار بستگی به عمر یخچال دارد.

برای مدل‌هایی که قبل از سال ۲۰۱۴ ساخته شده‌اند می‌توانید دکمه‌های «Energy Saver» و «Freezer» را به مدت ده ثانیه فشار داده و نگه دارید تا حالت نمایشی غیرفعال شود. اگر یخچال شما مدل جدیدتری است می‌توانید دکمه‌های فریزر، صرفه جویی در مصرف انرژی و روشنایی را برای ده ثانیه فشار دهید و نگه دارید.

اگر جواب نداد، Freezer، Energy Save و Fridge را برای ده ثانیه فشار دهید و نگه دارید. پس از غیرفعال شدن حالت دمو صفحه نمایش دمای فعلی را نشان می‌دهد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

3. ریست کردن صفحه لمسی یخ زده

در بیشتر موارد، ریست کردن، یخ زدگی صفحه لمسی را برطرف می‌کند. در غیر اینصورت شاید لازم باشد صفحه را دوباره خاموش و روشن کنید. این کار را می‌توان با استفاده از سوئیچ قرمز رنگی که در پشت یک پنل کوچک در بالای یخچال، پشت در سمت راست قرار دارد انجام داد.

کلید قرمز را خاموش کنید، چند ثانیه صبر کنید، سپس دوباره آن را روشن نمایید. صفحه نمایش باید به طور معمول کار کند.

جمع بندی

خاموش شدن صفحه نمایش یخچال‌های سامسونگ و ال جی شاید اتفاقی است که برای خیلی افراد پیش آمده باشد. در این شرایط احتمالا اولین فکری که به ذهن صاحبان این یخچال‌ها می‌رسد این است که وسیله برقی گران قیمت آن‌ها خراب شده است.Cause of Samsung and LG refrigerator screen turning off

در این چنین شرایطی است که آگاهی از علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی می‌تواند به نگرانی‌ها خاتمه دهد. در این مقاله درباره دلایل خاموش شدن صفحه نمایش یخچال و روش ریست کردن آن صحبت کردیم.

با این حال توصیه می‌کنیم تعمیر و عیب یابی مشکلات یخچال فریزر خود را به افراد با تجربه و متخصص بسپارید تا از هزینه‌های اضافی در آینده پیشگیری کرده باشید. تعمیرکاران ماهر آچاره آماده ارائه خدمات تراز اول با قیمت رقابتی به شما در شهرتان هستند.

ماهرترین و زبده ترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در شهر اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر یخچال در اصفهان شما را دارند.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید