تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نحوه خاموش کردن یخساز یخچال ال جی

یخچال و فریزرلوازم خانگی

همان‌طور که می‌دانید امروزه تمامی یخچال‌های فریزر ساید دارای قابلیت یخسازی هستند. اما برخی اوقات که یخساز استفاده‌ای ندارد یا در فصل زمستان افراد ترجیح می‌دهند که این سیستم را در یخچال فریزر خاموش کنند.

یخچال‌ها در مدل‌های مختلفی و توسط برندهای معتبری تولید می‌شوند‌. لازم است بدانید که نحوه کار و تنظیم هریک از مدل‌ها با یک‌دیگر متفاوت است. به طور مثال تنظیمات یخچال ال جی با سامسونگ تفاوت دارد.

ما در این مقاله قصد داریم نحوه خاموش کردن یخساز یخچال ال جی را به شما آموزش دهیم. اگر نمی‌دانید که چگونه یخساز یخچال خود را خاموش کنید، پیشنهاد می‌شود که حتما در ادامه مقاله همراه ما باشید‌.

نحوه کار یخساز در یخچال فریزر

پیش از این‌که نحوه خاموش کردن یخساز یخچال ال جی را به شما آموزش دهیم، لازم است با نحوه کار یخساز تا حدودی آشنایی پیدا کنید.

به طور کلی یخسازهایی که در یخچال فریزر مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل سه نوع می‌شود که عبارتند از:

  • سینی مشبک

این نوع یخساز‌ها در یخچال فریزر جهت تولید یخ از نیروی گردشی استفاده می‌کنند.

  • یخساز سینی قالبی

در این نوع یخساز قالب‌های فلزی وجود دارد که جهت جداسازی یخ، از یک هیتر استفاده می‌کنند.

  • یخساز پیمانه‌ای

فرایند تولید یخ این نوع یخساز نیز دقیقا شبیه به نوع قالبی است.

نحوه کار یخساز به این صورت است که آب از راه شیری که در بخش پشتی یخچال قرار دارد، به یخساز اتصال پیدا کرده و به سمت پشت فریزر به حرکت در می‌آید. به طور معمول جنس لوله‌های آب از جنس پلاستیک یا مس است. لوله آب از بخش انتهایی به شیر ورودی اتصال پیدا می‌کند که بایستی میزان آب ورودی را کنترل کند.

هنگامی که سیستم یخساز به شیر ورودی برق رسانی کند، سیستم لوله روی شیر فعال شده و آب را وارد می‌کند. آبی که به فریزر وارد می‌شود، قالب‌‌های یخ را پر می‌کند. به طور معمول فرایند یخسازی با آغاز فعالیت ترموستات که به قالب‌های یخ اتصال دارد، انجام می‌شود. به این­صورت که ترموستات دما طوری تنظیم می‌­کند که شرایط برای تولید یخ فراهم شود.

روشن یا خاموش کردن یخساز یخچال فریزر

همان‌طور که در ابتدای متن نیز گفته شد، نحوه تنظیم، روشن و خاموش کردن یخساز در یخچال‌‌های فریزر با یک‌دیگر متفاوت است. در برخی اوقات افراد ترجیح می‌دهند که یخساز را خاموش کرده و یا این‌که آن را روشن کنند‌. اما اگر بخواهیم به طور کلی نحوه خاموش کردن یخساز را برای شما توضیح دهیم، باید بگوییم که معمولا در مدل‌های دکمه دار باید به دنبال دکمه‌ای با عنوان OFF یا ON باشید.

اما در صورتی که یخساز یخچال فاقد دکمه است، باید برای خاموش یا روشن کردن آن به سراغ اهرمی که در کنار یخساز قرار دارد بروید. اگر قصد خاموش کردن سیستم را دارید، اهرم را به سمت بالا کشیده و اگر می‌خواهید سیستم یخساز را در یخچال روشن کنید، بایستی اهرم را به سمت پایین بکشید.

اما در برخی مدل‌های یخچال فریزر‌ها سیستم یخساز فاقد دکمه یا اهرم است. اگر این چنین بود، بایستی شما چند دکمه را به منظور خاموش کردن یخساز، بفشارید. جهت انجام این کار باید برای تشخیص دکمه‌ها به دفترچه راهنما مراجعه کنید.

نحوه خاموش کردن یخساز یخچال ال جی

چگونه یخساز یخچال ال جی را خاموش کنیم؟

نحوه خاموش کردن یخساز در مدل‌های مختلف یخچال فریزر متفاوت است. در بخش قبلی ما به صورت کلی نحوه خاموش و روشن کردن این سیستم را به شما توضیح دادیم. اما برای خاموش کردن یخساز یخچال ال جی ‌ باید کمی متفاوت‌تر عمل کنید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر
در بعضی از مدل‌های یخچال‌ ال جی یخساز داخل فریزر تعبیه شده است. در قسمت بالایی یخساز یک کاور وجود دارد که برای خاموش کردن یخساز بایستی درب آن را بردارید. در آن قسمت یک دکمه خاموش و روشن را مشاهده می‌کنید. این دکمه اگر در حالت O باشد یخساز خاموش بوده و اگر در حالت I یا ON باشد، سیستم روشن می‌شود.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

اما در برخی مدل‌های یخچال ال جی، یخساز روی درب یخچال قرار گرفته است. که نحوه خاموش کردن درست مثل مدل قبلی است و شما باید به دنبال دکمه‌‌ای بگردید که دارای حالت ON و OFF است.

در سایر مدل‌ها نیز ممکن است یخساز بر روی پنل هوشمند یخچال تعبیه شده باشد. در این قسمت دکمه­ای با عنوان Ice on/off وجود دارد که اگر آن را روی حالت off قرار بدهید، یخساز یخچال ال جی خاموش می‌شود.

تا این بخش از مقاله نحوه خاموش کردن یخساز یخچال ال جی را به شما آموزش دادیم. در ادامه به بررسی مشکلات رایج یخسازهای ال جی می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید : آموزش تعمیر یخساز یخچال و ریست کردن آن

نحوه خاموش کردن یخساز یخچال ال جی

چرا یخساز یخچال ال جی یخ نمی‌سازد؟

به‌طور کلی این سیستم در دو نوع دستی و خودکار وجود دارد. همچنین این سیستم‌ها در هر مدل یخچالی روی بخش‌های مختلفی تعبیه می‌شوند. به‌طور مثال در برخی از مدل‌های یخچال ال جی یخساز داخل فریزر قرار گرفته و در مدل‌های دیگر روی درب یخچال تعبیه شده است.

در برخی اوقات شما به منظور برداشتن یخ برای میل کردن یک نوشیدنی خنک به سراغ یخچال بروید اما از یخساز حتی یک تکه یخ نیز خارج نشود‌. این مشکل می‌تواند در انواع برند‌های یخچال بنا به دلایل مختلفی باشد. اما باید به شما بگوییم که اصلا جای نگرانی نیست و می‌توان به راحتی این مشکل را حل کرد.

از جمله مشکلات رایج در یخچال‌های ال جی نیز عدم کار کردن یخساز است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم که دلایل این مشکل را در سیستم‌های LG مورد بررسی قرار دهیم.

1. خرابی شیر ورودی آب

در ابتدای متن نیز به این موضوع اشاره کردیم که در قسمت یخساز، یک شیر ورودی آب وجود دارد که در فرآیند یخسازی نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. زمانی‌که این شیر آب خراب بوده و با مسدود شده باشد، هیچ آبی وارد مخزن یخساز نشده در نتیجه سیستم نیز نمی‌تواند یخ تولید کند.

اگر مشکل مربوط به شیر ورودی آب بود، بهترین راه حل تعویض آن است. توصیه ما به شما این است که برای تعویض لوله شیر آب یخساز ال جی حتما با نمایندگی LG تماس بگیرید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

2. گرفتگی فیلتر دلیل کار نکردن یخساز ال جی

یکی از دلایل اصلی این‌که باعث می‌شود یخساز ال جی یخ نسازد، گرفتگی فیلتر هوا است. این قطعه نیز بایستی حتما توسط کارشناسان نمایندگی ال جی تعویض گردد.

3. خرابی ترموستات قالب یخساز

در ابتدای مقاله نیز درمورد نقش ترموستات در فرایند یخسازی صحبت کردیم. ترموستات دمای لازم را برای سیستم یخساز یخچال ال جی فراهم می‌کند. زمانی­که این قطعه در یخچال خراب شده باشد، می‌تواند موجب یخ نساختن یخچال شود. شما می‌توانید برای بررسی سلامت ترموستات یخچال از ابزاری به نام مولتیمتر استفاده کنید.

4. یخ زدن لوله انتقال آب

از جمله دیگر دلایل این‌که یخساز ال جی یخ نمی‌سازد، می‌توان به یخ‌زدگی لوله انتقال آب اشاره کرد. این لوله از داخل فریزر عبور می‌کند، به‌همین خاطر احتمال یخ زدن آن بسیار بالا است. بنابراین در صورتی‌که متوجه شدید که یخچال یخ نمی‌سازد، باید این لوله را حتما مورد بررسی قرار دهید.


خدمات پیشنهادی آچاره: تعمیر یخچال در محل


5. انسداد مسیر انتقال آب

برای این‌که بتوانید دلیل یخ ندادن یخساز یخچال ال جی را بفهمید، بهتر است که مسیر انتقال آب را نیز بررسی کنید. برای این‌کار لازم است که در ابتدا یخچال را از برق بیرون بکشید‌ و سپس از طریق شیر آب لوله انتقال جریان آب را قطع کنید. سپس بایستی لوله را از شیر برقی جدا کرده و داخل آن را به خوبی مشاهده کنید. زیرا گاهی اوقات ممکن است که این لوله با تکه‌های یخ مسدود شده باشد.

اگر دلیل یخ نساختن یخساز ال جی این مورد بود، انسداد را برطرف کرده و با دقت آن را به شیر برقی متصل کنید. سپس یخچال را دوباره روشن کرده و یخساز را چک کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

نحوه خاموش کردن یخساز یخچال ال جی

جمع بندی

برای خاموش کردن یخساز یخچال ال جی باید در ابتدا به مدل یخچال و محل قرارگیری یخساز توجه کنید. به طور کلی یخساز در سه حالت در دستگاه تعبیه می‌شود. این سیستم ممکن است داخل فریز، روی درب یخچال یا روی پنل هوشمند قرار گرفته باشد. در هر سه حالت دکمه‌ای وجود دارد که اگر آن را روی حالت ON قرار دهید، یخساز روشن شده و اگر در حالت OFF قرار بگیرد، یخساز ال جی خاموش می‌شود.

مطلب پیشنهادی : بررسی انواع کد ارور یخچال ال جی

4/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید