تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ

لوازم خانگییخچال و فریزر

یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام استفاده از یخچال فریزرهای سامسونگ با آن مواجه شوید، کار نکردن یخساز این دستگاه است. امروزه تقریبا همه یخچال فریزر‌های سامسونگ به آب‌ سردکن و یخساز مجهز هستند تا مصرف‌کنندگان به‌راحتی به آب و یخ موردنیاز خود دسترسی داشته باشند اما در صورت بروز اختلال در این بخش از یخچال باید چه اقداماتی را در نظر بگیریم؟ در این مقاله از مجله آچاره با بررسی علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ، اطلاعات لازم به منظور رفع این مشکل را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ چیست؟

به صورت کلی یخ باید در مدت زمانی بین 2 تا 5 ثانیه از یخساز سامسونگ خارج شود اما عوامل مختلفی می‌توانند در تعیین این مدت زمان تاثیرگذار باشند. این عوامل عبارتند از:

  • میزان عقب بودن مخزن یخ
  • میزان پر بودن مخزن یخ
  • حالت یخی که یخساز بر روی آن تنظیم شده است. به طور مثال اگر یخساز بر روی حالت خرده یخ تنظیم شده باشد، شما باید مدت زمان بیشتری برای خارج شدن یخ منتظر بمانید. اگر با توجه به نکاتی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، کماکان روند خروج یخ از یخساز طبیعی نبود، شما باید با طی کردن روند عیب‌یابی نسبت به پیدا کردن علت دقیق بروز این مشکل اقدام کنید. در راستای عیب‌یابی و شناسایی علت بروز این مشکل شما باید با پشت سر گذاشتن چند مرحله، بخش‌های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. طی کردن این مراحل باعث خواهد شد تا شما علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ را در مدت زمان بسیار کوتاهی شناسایی کنید. در ادامه این مراحل را به طور دقیق مرور خواهیم کرد.

علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ

1. مخزن یخساز را چک کنید

یکی از دلایل خارج نشدن یخ از یخساز، خالی بودن مخزن آن است. در صورتی که یخساز مخزن یخ را پر نکرده باشد، شما باید علت کار نکردن یخساز را مورد بررسی قرار دهید. در بعضی از موارد علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ، ذوب شدن یخ‌ها در مخزن است. همچنین اگر یخ موجود در مخزن حالت توده‌ای نیز داشته باشد، یخساز قادر به خارج کردن یخ نخواهد بود. در این شرایط شما باید محتویات مخزن را کاملا خالی کرده و به دستگاه اجازه تولید مجدد یخ دهید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

2. قفل کودک را بررسی کنید

در صورتی که قفل کودک دستگاه روشن باشد، یخساز قادر به خارج کردن یخ نخواهد بود. در این مرحله با بررسی وضعیت قفل کودک، در صورت روشن بودن آن را خاموش کنید. شما قفل کودک را می‌توانید با علامت یک قفل، در نمایشگر مشاهده کنید. اگر موفق به شناسایی موقعیت قفل کودک نشدید، می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنما از موقعیت دقیق آن مطلع شوید.

 علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ چیست؟

3. مخزن یخساز را خارج کنید

دیگر عاملی که می‌تواند ریشه بروز این اختلال باشد، مسدود شدن دهانه خروجی یخساز است. گاهی اوقات به دلیل گیر کردن تکه‌های یخ در این دهانه، این مسیر مسدود شده و در نتیجه یخ‌ها نمی‌توانند از دهانه خروجی یخساز عبور کنند.

برای بررسی این عامل ابتدا مخزن یخساز را از موقعیت خود خارج کنید. اگر پس از خارج کردن مخزن متوجه وجود تکه یخ در دهانه خروجی شدید، باید نسبت به باز کردن این مسیر اقدام کنید.

اگر تکه یخ‌ها با دست خارج نمی‌شدند، می‌توانید با ریختن کمی آب گرم، مسیر خروجی یخساز را باز کنید. البته توجه داشته باشید که این ناحیه باید قبل از جایگذاری مجدد مخزن کاملا خشک شده باشد.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ

4. موقعیت مخزن را بررسی کنید

اگر مخزن یخساز به خوبی در موقعیت خود قرار نگرفته باشد، موتور برای هدایت یخ‌ها به جلو و خارج کردن آن‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. در این شرایط با این که صدای کار کردن موتور یخساز به گوش می‌رسد اما یخ از یخساز خارج نمی‌شود.

در راستای کسب اطمینان از درست بودن موقعیت مخزن، هنگام جایگذاری شما باید یک صدای کلیک مانند را بشنوید. شما با تغییر زاویه مخزن هنگام جایگذاری می‌توانید به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!


خدمات پیشنهادی آچاره : تعمیر یخچال سامسونگ در تهران


علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ

5. خطوط آب یخساز را بررسی کنید

این مرحله فقط برای افرادی که از مدل‌های RS27T  و RS22T استفاده می‌کنند، کاربرد دارد. از آنجایی که این دو مدل دارای 2 خط آب برای اتصال هستند، در صورت ایجاد تقاطع در مسیر آن‌ها، عملکرد یخساز و آبسردکن با مشکل مواجه خواهد شد. اگر شما هم از مصرف‌کنندگان این دو مدل هستید، در این مرحله باید این مسیر را مورد بررسی قرار دهید.

مطالعه بیشتر: دکمه power cool در یخچال فریزر سامسونگ

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

6. دسته سیم یخساز را چک کنید

تنها در صورتی که 2 شرط زیر شامل شما می‌شود، این مرحله را طی کنید.

  • زمانی که برای خارج کردن یخ از یخساز اقدام می‌کنید، صدای موتور مارپیچ به گوش نمی‌رسد.
  • از زمانی که درب‌ها را دوباره متصل کردید، یخ از یخساز خارج نشده است.

در شرایطی که درب‌ها در حال نصب هستند، اتصال دسته سیم حتما باید به صورت صحیحی برقرار شود. در غیر این صورت عملکرد یخساز با اختلالات جدی مواجه خواهد شد. پیشنهاد می‌کنیم که بررسی این بخش را به دلیل پیچیدگی و خطرات احتمالی، به افراد دارای صلاحیت بسپارید. کارشناسان مجرب آچاره در راستای عیب‌یابی و تعمیر یخساز سامسونگ صرفا به اندازه یک ثبت درخواست با شما فاصله دارند. در صورتی که قصد دارید خودتان این مورد را چک کنید، حتما قبل از هر گونه اقدامی دفترچه راهنمای یخچال خود را به دقت مطالعه کنید.

مطالعه بیشتر: علت خاموش شدن صفحه نمایش یخچال سامسونگ و ال جی

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم که با ذکر اطلاعات مهم، به شما در روند رفع اختلال خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ کمک کنیم. اگر با طی کردن این مراحل کماکان علت خارج نشدن یخ از یخساز سامسونگ خود را شناسایی نکردید، باید عیب‌یابی و رفع مشکل موجود را به افراد متخصص واگذار کنید. همچنین فراموش نکنید که در تمامی مراحل رعایت نکات ایمنی را به عنوان اولویت اصلی خود قرار دهید. شما با ذکر سوالات خود در بخش نظرات این مقاله می‌توانید پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن از کارشناسان کاربلد آچاره دریافت کنید. از این که تا انتها با ما همراه بودید سپاس‌گزاریم.

2.8/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید