ایده‌های مرتب کردن کابینت زیر سینک + معرفی بهترین ارگانایزرها(نظم دهنده ها)

خانه‌دارینظافت و شستشو

آیا شلوغی زیر سینک شما را کلافه کرده است؟ مرتب کردن کابینت زیر سینک دغدغه‌ی خیلی از افراد است. از طرف دیگر نامرتب بودن فضای داخلی کابینت‌ها می‌تواند خسته‌کننده باشد. آشپزخانه مهم‌ترین بخش خانه است. وسایل ریزودرشت زیادی در آشپزخانه وجود دارد که هرکدام باید در جای مناسب قرار داشته باشند تا دسترسی به آنها همیشه راحت باشد.

آیا راهکاری برای نظم بخشیدن به فضای داخلی کابینت وجود دارد؟ امروزه ما شاهد ابزاری به نام نظم‌دهنده کابینت هستیم، که کمک زیادی به نظم بخشیدن وسایل داخل کابینت و شکل دهی به نظافت منزل می‌کند.

نظم دهنده کابینت زیر سینک چیست؟

ابتدا باید با مفهوم نظم‌دهنده و انواع آن آشنا شویم. همان‌طور که از نامش پیداست، نظم‌دهنده کابینت باعث سازماندهی وسیله‌های موجود در کابینت می‌شود و تا حد زیادی دسترسی به لوازم را آسان می‌کند. این وسایل بهترین گزینه برای مرتب کردن کابینت زیر سینک هستند.

نظم‌دهنده‌های کابینت شامل: قفسه‌های مخصوص، کشوهای پلاستیکی، سبدهای مخصوص، آویزهای مخصوص پشت در کابینت، قفسه‌های ریلی می‌باشند و هرکدام از این لوازم کاربردهای خاص خودشان را دارند.

مرتب کردن کابینت زیر سینک

بهترین راهکارها برای مرتب کردن کابینت زیر سینک

ابتدا برای اینکه که بدانید، چه نظم دهنده‌ایی مناسب فضای داخلی کابینت شماست و کاربردی است، باید تمام وسایل داخل کابینت زیر سینک را بیرون بریزید تا بتوانید انداره فضا داخلی را برآورد کنید.در مرحله دوم تنها وسایلی را در کابینت زیر سینک قرار دهید که مورد استفاده روزمره شماست و بقیه وسایل را در بخش‌های دیگر جاساز کنید.

اگر در قسمت کابینت زیر سینک فضای باریک و بلند دارید، در این قسمت می‌‎توانید وسایل بلند مثل: شیشه‌ها و بطری‌ها را نگه‌داری کنید. در ادامه شما را با چند نمونه نظم‌دهنده آشنا می‌کنیم که کمک شایانی به شما در مرتب کردن کابینت زیر سینک می‌کند.

1. استفاده از قفسه‌های مخصوص نظم دهنده کابینت زیر سینک

وجود لوله‌ها و اتصالات زیر سینک استفاده از این قسمت را کمی سخت می‌کند، اما شما می‌توانید با استفاده از قفسه‌های مخصوص زیر سینک، نظم خاصی به وسایل موجود دهید. شما می‌توانید وسایلی همچون شوینده‌ها و ضدعفونی‌کننده‌ها، اسپری، دستمال‌ها را در این قسمت نگه‌ دارید.

کابینت زیر سینک بهترین قسمت برای نگهداری پاک‌کننده‌هاست. شما می‌توانید برای استفاده بهینه از فضای زیر سینک، قفسه‌هایی متناسب با فضای زیر سینک بسازید.

مرتب کردن کابینت

2. استفاده از کشوهای پلاستیکی نظم‌دهنده

یک روش فوق‌العاده برای مرتب کردن کابینت زیر سینک استفاده از کشوهای پلاستیکی متناسب با فضای داخل کابینت است. شما می‌توانید کشو پلاستیکی کوچک را به‌راحتی در بازار خریداری کنید. کشوها نه‌ تنها باعث مرتب شدن قسمت زیر سینک می‌شوند، بلکه دسترسی آسان‌تری به وسایلی که در داخل کابینت نگه‌داری می‌شود را نیز به شما می‌دهد.

مرتب کردن کابینت

3. استفاده از آویزهای نظم‌دهنده برای فضای پشت در کابینت

اصولا از آویزهای نظم‌دهنده برای استفاده بهینه از فضای داخلی کابینت استفاده می‌شود. در مورد آشپزخانه‌های کوچک، که در آن فضای کافی برای چیدمان وسایل وجود ندارد، استفاده از این نوع وسیله‌های نظم‌دهنده می‌تواند باعث شود که تمام وسیله‌ها بانظم بیشتری در کابینت قرار گیرد.

درواقع شما می‌توانید با استفاده از آویز پشت در کابینت از پرت‌ترین فضا استفاده کنید. این قسمت می‌تواند جایگاه خوبی برای شوینده‌ها و پاک‌کننده‌ها باشد.

مرتب کردن کابینت زیر سینک

4. استفاده از سبد نظم دهنده کابینت زیر سینک و داخل آن

سبدهای پلاستیکی چند‌منظوره که برای استفاده کاربردی از فضای داخلی کابینت طراحی‌شده، می‌تواند ایده‌ای خلاقانه برای مرتب کردن کابینت زیر سینک باشد. شما می‌توانید از این فضا برای نگه‌داری وسایلی استفاده کنید که باید همیشه در دسترس باشند. اگر شما در چیدمان وسایل در کابینت زیر سینک شاهد بی‌نظمی‌های مداوم هستید، می‌توانید به‌واسطه سبدهای نظم‌دهنده از فضای داخلی بهترین استفاده را داشته باشید.

5. استفاده از میله‌های که قابلیت تغییر سایز دارند

شما می‌توانید با نصب میله‌هایی به درب کابینت که قابلیت تغییر سایز دارند، برای آویزان کردن پارچه‌های تمیزکاری خانه، پیشبند و یا آویزان کردن مواد شوینده استفاده کنید.

مرتب کردن کابینت زیر سینک

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

نکات مربوط به انتخاب نظم‌دهنده‌های کابینت یا ارگانایزر

در اینجا آنچه که اهمیت دارد، انتخاب نظم‌دهنده متناسب برای مرتب کردن کابینت زیر سینک است. شما باید با توجه به یکسری نکات مهم اقدام به خرید ارگانایزر کنید:

1. توجه به‌اندازه و وزن ارگانایزر

ازنظر اندازه باید مدلی را انتخاب کنیم که، به‌راحتی در کابینت جای گیرد و فضای داخلی کابینت را اشغال نکند؛ چون هدف ما برای استفاده از این وسیله مرتب کردن کابینت زیر سینک است. از نظر وزن باید محصولی را انتخاب کنید که در کنار مقاومت بالا، سبک و به‌راحتی قابل‌حمل باشد. نکته مهم دیگر این‌که، باید استقامت آن را در مقابل وسیله‌هایی که در آن قرار می‌دهید هم در نظر بگیرید.

2. توجه به جنس بدنه

توجه به جنس نظم‌دهنده‌ها خیلی مهم است. این وسیله در جنس‌های مختلفی در بازار موجود است، مانند: استیل، پلاستیکی و فلزی شما می‌توانید برحسب نیاز خود جنس موردنظر را انتخاب کنید، اما ازنظر مقاومت و ماندگاری جنس استیل در برابر میزان حرارت ماندگاری و مقاومت بیشتری دارد. ازآنجاکه میزان حرارت در آشپزخانه بیشتر از قسمت‌های دیگر است، توجه به این نکته باعث می‌شود شما در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید.

3. توجه به رنگ ارگانایزر

اگر می‌خواهید ترکیب رنگ‌ها را در آشپزخانه خود داشته باشید و به دنبال نظم‌دهنده‌های رنگی هستید، نظم‌دهنده‌های پلاستیکی می‌تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد؛ چون در طرح و رنگ‌های مختلف موجود است. اما در مورد مدل‌های استیل و فلزی گزینه‌ی متنوعی ازنظر رنگ برای انتخاب ندارید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

4. دسته‌دار و یا پایه‌دار بودن نظم‌دهنده

اگر به دنبال نظم‌دهنده‌هایی هستید که بتوانید به‌راحتی آنها را جابه‌جا کنید، حتما به این نکته توجه کنید که از نوع دسته‌دار آن خریداری کنید. گاهی می‌خواهید وسایل بیشتری را در کابینت زیر سینک قرار دهید، در این موارد می‌توانید از نوع پایه‌دار و طبقه‌ایی آن استفاده کنید.

اما باید به این نکته هم توجه کنید، اگر قرار دادن وسایل در طبقات مختلف برای‌تان سخت است، می‌توانید از نظم‌دهنده‌های ریلی استفاده کنید تا دسترسی شما به هر طبقه به‌راحتی امکان‌پذیر باشد.

معرفی چند نظم‌دهنده یا ارگانایزر کابینت

مرتب کردن کابینت زیر سینک فواید بسیاری دارد که یکی از این موارد صرفه‌جویی در وقت است زیرا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به ویله مورد نیاز خود می‌رسید. برای این کار می‌توانید از نظم‌دهنده کابینت مدل DR، قفسه زیر سینکی لم LEM، نظم‌دهنده کابینت مدل TART و سبد نظم‌دهنده کابینت مدل AZ-001 نیاز است.

1. نظم‌دهنده کابینت مدل DR

نظم‌دهنده متحرک DR با 4 پایه ثابت و 2 پایه متحرک طراحی‌شده است. شما می‌توانید سایز آن را متناسب با فضای داخل کابینت تنظیم کنید. این نظم‌دهنده به شما این امکان را می‌دهد تا وسیله‌ها را در دو ردیف روی‌هم قرار دهید و استفاده بیشتری از فضا داشته باشید. نظم‌دهنده متحرک DR یکی از بهترین نظم‌دهنده‌های موجود در بازار است که به‌راحتی یافت می‌شود و مقاومت بالایی دارد.

نظم‌دهنده کابینت مدل DR

2. قفسه زیر سینکی لم LEM

این قفسه در مرتب کردن کابینت زیر سینک تاثیر به ‌سزایی دارد. شما می‌توانید به‌راحتی شوینده‌ها و دستمال‌ها را روی این قفسه مرتب کنید و از فضای زیر قفسه هم برای چیدن وسایل دیگر استفاده کنید. این وسیله قابلیت تنظیم ‌شدن طول و ارتفاع را دارا است.

تایل‌های متحرک طوری طراحی‌شده که، شما می‌توانید متناسب با اتصالات داخل کابینت، طول و ارتفاع آن را تغییر دهید. مهم‌ترین ویژگی این نظم‌دهنده، مقاومت بالا، کیفیت عالی، سبک، طراحی کاربردی و نصب آسان آن است.

قفسه زیر سینکی لم LEM

3. نظم‌دهنده کابینت مدل TART

این نظم‌دهند از جنس فلز است. مقاومت بالایی در مقابل فشار و حرارت دارد. ازنظر اندازه به طول 35، عرض 25 و ارتفاع 20 در بازار یافت می‌شود.

مرتب کردن کابینت زیر سینک

4. سبد نظم‌دهنده کابینت مدل AZ-001

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه برای نظم بخشیدن فضای داخلی کابینت، استفاده از انواع سبدهاست. جنس این نظم‌دهنده‌ها از پلاستیک مقاوم است. برای نگهداری مواد شوینده و اسپری‌ها گزینه مناسبی است. سبک است و در رنگ‌های مختلف موجود است.

شما می‌توانید این نظم دهنده کابینت زیر سینک را در سایز، طرح، رنگ و جنس‌های مختلف در بازار خریداری کنید. استفاده از این جداکننده‌ها و انواع سبدها در مرتب کردن کابینت زیر سینک کمک بزرگی به شما می‌کند و فضای کار در آشپزخانه را همیشه مرتب نگه می‌دارد.

بعد از نظم‌دهی کابینت‌ها با راهکار های ترمیم موکت سوخته به ترمیم وسایل منزل بپردازید.

مرتب کردن کابینت زیر سینک

نتیجه‌گیری

اصولا وسایل بهداشتی مثل پودر و انواع شوینده‌ها و تمیزکننده‌ها را ما در کابینت زیر سینک قرار می‌دهیم. نگهداری و مرتب‌ کردن وسیله‌های پلاستیکی سبک در کابینت زیر سینک یکی از دغدغه‌های ما برای مرتب‌ کردن کابینت زیر سینک است. نظم دهنده کابینت زیر سینک کمک بزرگی می‌کنند که این وسایل سروسامان بگیرند و در جای مناسب قرار بگیرند.

این‌که چه وسایلی را در کابینت زیر سینک نگه‌داری می‌کنید کاملا یک مسئله شخصی است، اما چیزی که مهم است نظم در چیدمان و دسترسی آسان به وسایل است. شما می‌توانید با بهره‌بردن از اطلاعات مقاله و خلق ایده‌های جدید همیشه فضایی مرتب و منظم داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا