تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

خرید کولر گازی دست دوم و نکاتی که باید رعایت شود!

سرمایشسرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

با فرا رسیدن فصول گرم، خرید یک سیستم تهویه مطبوع مناسب به یک اولویت تبدیل می‌شود و افراد در این راستا به دنبال بهترین گزینه موجود می‌گردند. یکی از این گزینه‌ها خرید کولر گازی است که خصوصیات منحصربه‌فرد آن باعث محبوبیت این دستگاه در بین عموم مردم شده است. در این شرایط شما با یک انتخاب مواجه خواهید شد و این انتخاب بین کولر گازی نو و دست دوم است.

قیمت کولر گازی نسبت به دیگر سیستم‌های تهویه هوا مثل کولر آبی بیشتر است و شما با خرید یک کولر گازی دست دوم می‌توانید با هزینه کمتری این دستگاه را تهیه کنید. اما آیا خرید کولر گازی دست دوم یک انتخاب درست است؟ در این مقاله از مجله آچاره با بررسی مزایا و معایب خرید کولر گازی دست دوم و نکاتی که باید در این روند رعایت شوند، به شما در این راستا کمک خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1. آیا خرید کولر گازی دست دوم، یک انتخاب درست است؟

با این که خرید لوازم دست دوم به صورت کلی هیچ مشکلی ندارد، اما بسیاری از افراد نسبت به خرید این نوع کالاها بدبین هستند. به خصوص اگر این کالا، دستگاه مهمی مثل کولر گازی باشد. فارغ از هزینه‌ای که شما باید برای این خرید صرف کنید، خراب شدن این دستگاه چالش‌های بسیار زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت. اما در این شرایط چگونه باید تصمیم‌گیری کنیم؟

در این بخش با بررسی مزایا و معایب خرید کولر گازی دست دوم، یک دید کلی نسبت به این مسئله برای شما فراهم کرده و در ادامه نکات مهمی که شما باید درنظر داشته باشید را ذکر خواهیم کرد.

خرید کولر گازی دست دوم

مزایای خرید کولر گازی دست دوم

هزینه کمتر

شما با خرید کولر گازی دست دوم به میزان قابل‌توجهی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی خواهید کرد. هزینه‌ای که شما باید برای خرید کولر گازی دست دوم صرف کنید، تقریبا 50 درصد نسبت به کولر گازی نو کمتر است بنابراین اگر قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های خود را دارید، این انتخاب به شما کمک زیادی خواهد کرد.

استفاده موقت

مزیت دیگری که می‌توان برای خرید کولر گازی دست دوم در نظر گرفت، شامل افرادی می‌شود که صرفا به صورت موقت قصد استفاده از این دستگاه را دارند. اگر شما هم صرفا برای مدتی محدود به کولر گازی نیاز دارید، با خرید نوع دست دوم از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری خواهید کرد.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

بازدهی عالی (در حد نو)

امکان خرید کولر گازی دست دومی که در حد نو است، علاوه بر برطرف کردن نیازها، شما را از لحاظ مالی نیز تحت فشار قرار نخواهد داد. خرید دستگاهی که مدت زمان کمی مورد استفاده قرار گرفته و کاملا سالم است، تفاوتی با خرید کولر گازی نو ندارد و شما می‌توانید با اطمینان خاطر سال‌ها از آن استفاده کنید. اگرهمه این موارد را در کنار این مزیت بگذاریم، متوجه می‌شویم که این انتخاب اگر هوشمندانه باشد، کاملا به نفع ما خواهد بود.

معایب خرید کولر گازی دست دوم

در دسترس نبودن قطعات یدکی و جانبی

اگر کولر گازی دست دومی که قصد خرید آن را دارید مدت‌هاست که تولید نمی‌شود، احتمالا در تهیه لوازم یدکی و جانبی آن به مشکل برخواهید خورد. وقتی یک کالا دیگر توسط سازنده تولید نشود، به مرور زمان فراوانی قطعات جانبی و یدکی مربوط به آن نیز کاهش پیدا می‌کند و شما همانند مدل‌های جدید قادر به تهیه راحت این لوازم نخواهید بود.

ظاهر ناخوشایند

در صورتی که مدت زمان زیادی از کولر گازی استفاده شده باشد، احتمالا این دستگاه از لحاظ ظاهری نمی‌تواند نظر شما را به خود جلب کند. از آنجایی که کولر گازی معمولا در نقطه‌ای که در معرض دید است نصب می‌شود، ظاهر آن بر روی زیبایی کلی خانه شما تاثیرگذار خواهد بود. اگر به این مسئله حساس هستید، بهتر است قبل از خرید حتما ظاهر دستگاه را از نزدیک دیده و سپس تصمیم‌گیری کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش محدود

امروزه اکثر کولرهای گازی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش رایگان هستند اما این خدمات صرفا مدت زمان محدودی به مصرف‌کنندگان عرضه می‌شوند. به همین دلیل اگر زمان زیادی از تولید و خرید دستگاه گذشته باشد، این خدمات شامل کولر گازی نخواهد شد. این عامل باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و سرویس کولر گازی شده و شما باید حتما این نکته را مدنظر داشته باشید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

هزینه نصب و نگهداری

زمانی که شما یک کولر گازی نو میخرید، این دستگاه به صورت رایگان برای شما نصب خواهد شد و شما نیازی به پرداخت هزینه در این راستا ندارید. این شرایط هنگام خرید کولر گازی دست دوم شامل حال شما نمی‌شود و شما باید برای نصب این دستگاه هزینه جدایی را کنار بگذارید. البته شما باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که هر چه مدت زمان بیشتری از تولید کولر گازی گذشته باشد، هزینه نگهداری از آن نیز به دلیل مستهلک شدن بخش‌های مختلف افزایش پیدا خواهد کرد.

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، خرید کولر گازی دست دوم معایب گوناگونی دارد اما آیا می‌توان برخی از این نقاط ضعف را برطرف کرد؟ بله. شما با در نظر گرفتن چند نکته و دقت به چند معیار می‌توانید معایب خرید این نوع کولر گازی را به حداقل ممکن برسانید. اگر قصد خرید کولر گازی دست دوم دارید، مطالب بعدی را از دست ندهید!

خرید کولر گازی دست دوم

2. در خرید کولر گازی دست دوم، به این نکات توجه کنید!

اگر تصمیم خود را در راستای خرید کولر گازی دست دوم گرفته‌اید، قبل از انتخاب نهایی باید برخی از نکات را حتما مدنظر داشته باشید و با دقت به چند معیار، ریسک این خرید را به حداقل برسانید. در ادامه تمامی این نکات را به صورت خلاصه مرور خواهیم کرد.

بررسی فیزیکی دستگاه

به منظور یک خرید مطمئن باید در اولین قدم کولر گازی به صورت فیزیکی مورد بررسی قرار گیرد. توجه داشته باشید که این بررسی باید حضوری انجام بپذیرد و مشاهده تصویر دستگاه به هیچ عنوان کافی نیست. در این مرحله بدنه دستگاه را به طور کامل بررسی کرده تا کوچکترین ضربه‌خوردگی‌ها را شناسایی کنید. چرا که فارغ از شدت ضربه، احتمال آسیب‌دیدگی جدی کولر گازی وجود دارد.

بررسی سطح مبرد و نوع آن

کولر گازی به صورت میانی با استفاده از مبرد قادر به تنظیم دمای محیط است و اگر میزان مبرد دستگاه به اندازه و بستر حرکت آن سالم نباشد، شما در آینده با مشکلات متعددی روبه‌رو خواهید شد. در نتیجه قبل از تصمیم‌گیری حتما سطح مبرد و سلامت بستر حرکت آن را بررسی کرده تا در صورت نیاز، هزینه شارژ مبرد یا تعمیر بستر آن را در قیمت نهایی خرید کولر گازی تاثیر دهید.

همچنین بهتر است بدانید که در صورت استفاده از مبردهای قدیمی مثل R22 در کولر گازی موردنظر شما، این دستگاه آسیب‌های زیست‌محیطی را با خود به همراه خواهد آورد. سعی کنید که حتما کولرهای گازی که در آن‌ها از مبردهای نوین‌تر استفاده شده است را انتخاب کنید.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

میزان مصرف انرژی

در سال‌های گذشته و با پیشرفت تکنولوژی، میزان مصرف انرژی کولرهای گازی به میزان قابل‌توجهی کاهش پیدا کرده است و اگر دستگاه انتخابی شما از استانداردهای جدید بهره نبرده باشد، شما باید در طولانی مدت به همان میزانی که در این خرید صرفه‌جویی می‌کنید، هزینه برق پرداخت کنید. بنابراین دقت داشته باشید که دستگاه مدنظر شما کم‌مصرف باشد.

شرایط فیلترها

یکی از مهم‌ترین بخش‌های کولر گازی، فیلترهای این دستگاه است. فیلترها با تصفیه هوا، محیطی دلپذیر را برای شما فراهم می‌کنند و در صورت کارکرد ناصحیح می‌توانند لذت استفاده از کولر گازی را برای شما از بین ببرند. قبل از خرید حتما شرایط فیلترها را مورد بررسی قرار دهید تا دچار ضربه‌خوردگی، فرسودگی و یا کثیفی بیش از حد نشده باشند.

ظرفیت کمپرسور

هر چه متراژ محیطی که قصد نصب کولر گازی در آن را دارید، بیشتر باشد، شما باید از دستگاهی که از ظرفیت کمپرسور بیشتری برخوردار است، استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما برای یک محیط 300 متری، یک کولر گازی با ظرفیت کمپرسور 9000 تهیه کنید، این دستگاه قادر به تنظیم دمای این محیط نخواهد بود.

واحد اندازه‌گیری این ظرفیت BTU بوده و شما با بررسی پلاک کولر گازی می‌توانید از میزان آن مطلع شوید. فراموش نکنید که شما قبل از خرید باید حتما از تناسب این ظرفیت با متراژ محیط مدنظرتان اطمینان حاصل کنید.

مطلب پیشنهادی:کولر گازی بهتر است یا کولر آبی؟

میزان صدای تولیدی

حتی تصور این که کولر گازی هنگام فعالیت صدای زیادی تولید کند نیز سخت است. هر چه کولر گازی انتخابی شما صدای کمتری را هنگام روشن بودن تولید کند، محیطی پرآرامش‌تر برای شما ایجاد خواهد شد. در جهت این که صدای تولیدی این دستگاه در بازه استاندارد قرار داشته باشد، شما باید یک کولر گازی که صدایی کمتر از 50 دسیبل (dB) تولید می‌کند را انتخاب کنید.

نظرات مصرف‌کنندگان

قبل از تصمیم‌گیری نهایی حتما نظرات افرادی که از دستگاه انتخابی شما استفاده کرده‌اند را جویا شوید. با بررسی این نظرات شما می‌توانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید و با توجه به نقاط ضعف و قوتی که در دستگاه وجود دارند، تصمیم نهایی را اتخاذ کنید. پیشنهاد می‌کنیم که در این راستا به صورت آنلاین نظرات مشتریان مراکز فروش کولرهای گازی را چک کرده و در صورت امکان با این افراد مکالمه کنید.

قطعات کولر گازی

هر کولر گازی از چندین بخش مختلف تشکیل شده و به منظور کارکرد صحیح دستگاه، همه بخش‌ها باید عملکرد صحیحی را از خود نشان دهند. به همین دلیل شما باید قبل از خرید سلامت بخش‌های مختلف را بررسی کرده تا متوجه وجود هر مشکلی بشوید. در ادامه با مرور مهم‌ترین قسمت‌های کولر گازی، شما را با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم کرد.

  • برد مرکزی کولر گازی
  • کندانسور
  • کمپرسور
  • ترموستات
  • پنل کولر گازی و …

مطلب پیشنهادی:راهنمای خرید اجاق گاز

توصیه آچاره به شما استفاده از کمک افراد متخصص در جهت کسب اطمینان از سالم بودن تمام بخش‌های کولر گازی است. فراموش نکنید که کارشناسان کاربلد آچاره تنها به اندازه یک ثبت درخواست با شما فاصله دارند.

در این مقاله از مجله آچاره تلاش کردیم تا تمامی اطلاعات موردنیاز شما در راستای خرید کولر گازی دست دوم را در اختیارتان قرار دهیم. لطفا در این روند عجله نکنید و با بررسی دقیق و رعایت نکات ذکرشده، احتمال متضرر شدن خود را به حداقل برسانید. همچنین قبل از خرید حتما از بااصالت بودن کولر گازی انتخابی خود اطمینان حاصل کنید تا در نهایت نتیجه ایده‌آلی که مدنظر دارید را به‌دست آورید.

فراموش نکنید که بخش نظرات پل ارتباطی آچاره با شماست و کارشناسان آچاره از شنیدن سوالات و نظرات شما خوشحال خواهند شد.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید