تعمیر پکیج تعمیرپکیج

اگر پکیج خاموش شد چه کنیم؟

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

اگر پکیج خاموش شد چه کنیم؟! آیا روشن کردن دوباره پکیج بلافاصله بعد از خاموشی، ممکن است به این وسیله گرمایشی آسیب برساند؟ آیا جوش آوردن پکیج خطرناک است؟

به طور قطع این سوالات در ذهن بسیاری از کاربرانی که با مشکل خاموش شدن ناگهانی پکیج مواجه می‌شوند، وجود دارند. برای پاسخ دادن به این سوالات و بررسی علل و دلایل خاموشی پکیج با مجله آچاره همراه باشید تا بررسی کنیم که اگر پکیج خاموش شد چه کنیم و بهترین اقدام چیست؟

شما می‌توانید برای نصب، تعمیر، تنظیم و بررسی دوره‌ای پمپ پکیج و سایر قطعات از خدمات آچاره بهره ببرید. برای آگاهی از قیمت خدمات سرویس و تعمیر پکیج و هزینه‌های تعمیر آبگرمکن کلیک کنید یا با شماره ۱۴۷۱ تماس بگیرید و از تعمیرکاران مشاوره رایگان دریافت نمایید.

نکات کلیدی

  • دوده، گرد و غبار و سایر ذرات باعث کثیف شدن چراغ پیلوت می‌شوند. این وضعیت جریان اکسیژن به چراغ پیلوت را محدود می‌کند و باعث خاموش شدن پکیج می‌شود.
  • ممکن است علت خاموش شدن پکیج، اتصال کوتاه یا دیگر مشکلات الکتریکی باشد. مشکلات الکتریکی اغلب به دلیل برخورد آب، ضربه یا ساییدگی ایجاد می‌شوند.
  • اگر آب به میزان کافی در مدار گرمایشی پکیج وجود نداشته باشد، پکیج خاموش خواهد شد.

اگر پکیج خاموش شد چه کنیم؟

نخستین کاری که باید انجام دهید این است که با لوله‌کش یا تعمیرکار مجرب تماس بگیرید. عدم کارکرد صحیح دستگاه‌های گازسوز خطر انفجار گاز یا استنشاق دود را به دنبال خواهد داشت. اگر بوی گاز حس می‌کنید، باید به سرعت از خانه خارج شوید و با متخصص تماس بگیرید. در چنین شرایطی احتمالا در خانه خود نشت گاز دارید و نیاز به تعمیر خطوط گاز خواهید داشت.

درست است که تماس با متخصص مشکل شما را حل می‌کند، اما ممکن است بخواهید بدانید چه چیزی باعث خاموش شدن پکیج شده است. در این صورت می‌توانید از به‌وجود آمدن آن در آینده پیشگیری کنید. در ادامه دلایل احتمالی خاموش شدن پکیج گازی را بررسی خواهیم کرد.

علت خاموش شدن پکیج چیست؟

دلایل خاموش شدن پکیج عبارتند از:

  1. مشکل در منبع گاز
  2. ترموپیل یا چراغ پیلوت کثیف
  3. کثیف بودن دریچه ورودی هوا
  4. مشکلات الکتریکی
  5. وجود هوا در مدار گرمایشی
  6. خرابی پمپ پکیج
  7. فشار ناکافی گاز در پکیج
  8. جوش آوردن پکیج
  9. کمبود آب در مدار گرمایشی پکیج
  10. گرفتگی و انسداد مدار گرمایشی پکیج

در واقع در پاسخ به این سوال که اگر پکیج خاموش شد چه کنیم؟ باید گفت که تمامی موارد ذکر شده از جمله عواملی هستند که در بروز این مشکل نقش دارند و لازم است مورد بررسی دقیق قرار گیرند. اگر مهارت کافی در زمینه عیب‌یابی پکیج ندارید، بهتر است از متخصص این حوزه کمک بگیرید.

1. مشکل در منبع گاز

اگر پکیج شما نتواند سوخت مورد نیاز خود را تأمین کند، خاموش خواهد شد. دلایل زیادی وجود دارند که از تأمین گاز مورد نیاز پکیج جلوگیری می‌کنند. با این وجود این مشکل اغلب به دلیل نشتی یا معیوب بودن شیر گاز است.

نشتی یک زنگ هشدار است و نیاز به توجه فوری دارد. منبع گاز معیوب محتمل‌ترین مشکلی است که جریان گاز به دستگاه را محدود می‌کند یا باعث قطع شدن آن می‌شود.

توجه داشته باشید که مشکل در منبع گاز از اصلی‌ترین دلایل خاموش شدن پکیج است. پس باید این قسمت را در پکیج خود بررسی کنید.

اگر پکیج خاموش شد چه کنیم

2. ترموپیل یا چراغ پیلوت کثیف و شکسته

یکی از دلایل مهم برای نگهداری صحیح از پکیج و آبگرمکن این است که قطعات کثیف می‌توانند به طور قابل توجهی در کارکرد صحیح پکیج اختلال ایجاد کنند.

قطعات کثیف باعث ایجاد یک سری مشکلات می‌شوند. یکی از آنها خاموش شدن پکیج است. ممکن است دلیل خاموش شدن پکیج شما چراغ پیلوت یا ترموپیل کثیف یا شکسته باشد.

دوده، گرد و غبار و سایر ذرات باعث کثیف شدن چراغ پیلوت می‌شوند. این وضعیت جریان اکسیژن به چراغ پیلوت را محدود می‌کند.
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

چراغ پیلوت برای روشن ماندن به اکسیژن نیاز دارد و محدود شدن جریان اکسیژن باعث خاموشی آن خواهد شد. می‌توانید آن را مجددا راه‌اندازی کنید؛ اما فایده‌ای ندارد و چراغ پیلوت مجددا خاموش خواهد شد، مگر اینکه ذرات دوده و کثیفی‌های روی آن تمیز شوند.

ترموپیل برای روشن کردن کنترل‌های گاز به نور پیلوت پاسخ می‌دهد. اگر پیلوت خاموش باشد، ترموپیل سیگنال‌های روشن کردن کنترل‌های گاز را دریافت نمی‌کند و در نتیجه پکیج روشن نخواهد شد. ممکن است علت خاموش شدن پکیج شما یک ترموپیل قدیمی، شکسته یا معیوب باشد.

علت خاموش شدن پکیج در حالت زمستانه

3. کثیف بودن دریچه ورودی هوا

ورودی هوا کار تأمین هوای لازم را نه برای چراغ پیلوت، بلکه برای مشعل‌های اصلی پکیج انجام می‌دهد. اگر مشعل‌ها به دلیل کثیف بودن و انسداد دریچه هوا اکسیژن کافی دریافت نکنند، خاموش خواهند شد.

اگر چراغ پیلوت شما روشن است و ترموپیل شما نیز به نظر خوب کار می‌کند، احتمالا علت خاموش شدن پکیج شما کثیف بودن دریچه ورودی هوا است. نگهداری صحیح و تمیز کردن دوره‌ای پکیج و قطعات آن از ایجاد این مشکل جلوگیری خواهد کرد.

4. مشکلات الکتریکی

ممکن است علت خاموش شدن پکیج، اتصال کوتاه یا دیگر مشکلات الکتریکی باشد. مشکلات الکتریکی اغلب به دلیل برخورد آب، ضربه یا ساییدگی ایجاد می‌شوند. مشکلات الکتریکی پکیج باید توسط متخصصان بررسی شود.

5. وجود هوا در مدار گرمایشی

هواگرفتگی مدار گرمایشی پکیج یکی از دلایلی است که باعث خاموش شدن پکیج می‌شود. این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. در نتیجه این وضعیت، پمپ دستگاه گاهی هوا را به جای آب وارد مدار پکیج می‌کند. در این حالت کمبود آب در پکیج ایجاد شده و به علت ناکافی بودن آب مدار گرمایشی، پکیج خاموش می‌شود.

6. خرابی پمپ پکیج

از دیگر دلایل خاموش شدن پکیج، خرابی پمپ است. پمپ یکباره خراب نمی‌شود؛ بلکه به مرور زمان ضعیف شده و در نهایت کاملا از کار می‌افتد.

اگر پکیج خاموش شد چه کنیم

7. فشار ناکافی گاز در پکیج

گاز موجود در پکیج است که باعث روشن ماندن شعله و ایجاد گرما می‌شود. ضعیف بودن فشار گاز باعث روشن و خاموش شدن مداوم پکیج خواهد شد.

8. جوش آوردن پکیج

عواملی مانند خرابی کلید تنظیم دما، تنظیم نبودن شعله، انسداد مسیر آب و معیوب بودن کلید NTC از دلایل جوش آوردن پکیج هستند.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

9. کمبود آب در مدار گرمایشی پکیج

اگر آب به میزان کافی در مدار گرمایشی پکیج وجود نداشته باشد، پکیج خاموش خواهد شد. کمبود آب در پکیج به دلایلی مانند وجود نشتی یا مشکل در منبع انبساط پکیج رخ می‌دهد.

10. گرفتگی و انسداد مدار گرمایشی پکیج

هر چیزی که باعث اختلال در حرکت آب در مدار گرمایشی پکیج شود، باعث خاموش شدن پکیج خواهد شد. رایج‌ترین علت این گرفتگی‌ها تجمع رسوب است که معمولا تعمیرکاران پکیج از اسیدهای خاصی برای از بین بردن آنها استفاده می‌کنند.

مشکلات کمتر رایج دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند باعث خاموش شدن پکیج شوند. اگر تشخیص اینکه چه چیزی باعث خاموش شدن پکیج شما شده برایتان مشکل است، با لوله‌کش یا تعمیرکار متخصص پکیج تماس بگیرید.

اگر پکیج خاموش شد چه کنیم

اگر پکیج خاموش شد چه کنیم و اقدامات اولیه چیست؟

حال که دلایل خاموش شدن پکیج را دانستید، پاسخ سوال شما که «اگر پکیج خاموش شد چه کنیم؟» را به طور مشخص خواهیم داد. درست است که خاموش شدن پکیج مشکلی است که باید توسط متخصص بررسی شود، اما در اکثر مواقع خودتان نیز با داشتن دانش مختصری از پکیج می‌توانید مشکلات به‌وجود آمده را حل کنید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

  • در مرحله اول فشار بار پکیج را چک کنید و آن را روی 1.5 تنظیم کنید.
  • در مرحله بعد به کد خطای اعلام شده توجه کنید. کدهای خطا مشخص می‌کنند که کدام قسمت پکیج مشکل دارد.
  • در پکیج‌های دیجیتال با مشاهده کد خطا می‌توان به علت خاموش شدن پکیج پی برد و با توجه به آن مشکل را حل کرد.
  • در پکیج‌های آنالوگ چراغ‌های روی پنل چشمک می‌زنند و به شما وجود مشکل را گزارش می‌دهند.

فراموش نکنید که بعضی از دلایل خاموش شدن پکیج مانند علت خاموش شدن پکیج در حالت زمستانه نیاز به بررسی زیادی دارند و حتما باید متخصص تشخیص دهد که مشکل از کجاست. در مقابل گاهی اوقات مشکل کوچکی مانند تنظیم نبودن فشار باعث خاموش شدن پکیج می‌شود که به‌راحتی قابل برطرف کردن است.

علت خاموش شدن پکیج در حالت زمستانه | اگر پکیج خاموش شد چه کنیم

علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور چیست؟

پکیج ایران رادیاتور یکی از پکیج‌های پرطرفدار موجود در ایران و از باکیفیت‌ترین پکیج‌هاست. با این وجود گاهی اوقات با مشکل خاموش شدن این پکیج مواجه می‌شویم.

تمام دلایلی که در بالا گفته شد برای پکیج ایران رادیاتور هم صادق است. اگر پکیج دیواری شما ایران رادیاتور است و با مشکل خاموش شدن پکیج و همچنین با اختلال به‌هم‌ریختگی تنظیمات پکیج ایران رادیاتور روبه‌رو هستید، تمام موارد گفته شده در بالا برای شما نیز کاربرد دارد.

با توجه به اینکه سیستم و ساختار تمامی پکیج‌ها یکسان است، می‌توان برای عیب‌یابی مشکل سایر برندها از جمله پکیج بوتان هم مطابق دستورالعمل بالا اقدام کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به نکاتی اشاره کردیم که بدانیم اگر پکیج خاموش شد چه کنیم. در نظر داشته باشید که بعضی از عواملی که موجب خاموشی پکیج می‌شوند به راحتی قابل رفع هستند؛ اما در موارد تخصصی لازم است که از یک تعمیرکار بخواهیم که با عیب‌یابی دقیق منشاء مشکل را تشخیص دهد.

سوالات متداول

اگر پکیج خاموش شد چه کنیم؟

اگر بوی گاز حس می‌کنید، منزل را ترک کرده و با یک متخصص تعمیر پکیج تماس بگیرید. در صورتی که بوی گاز حس نمی‌شود و پکیج شما از نوع دیجیتال است، کد خطای نشان داده شده را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام قسمت پکیج مشکل دارد.

علت خاموش شدن پکیج در حالت زمستانه چیست؟

معیوب شدن قطعات پکیج مانند پمپ، کلید NTC، ترموستات، کلید تنظیم دما یا دلایلی مانند تجمع رسوب در مدار گرمایشی پکیج، قرار گرفتن کلید تنظیم دما روی درجه‌های پایین، باز بودن شیر بایپس و گردش آب گرم درون پکیج از دلایلی هستند که باعث خاموش شدن پکیج در حالت زمستانه می‌شوند.

آیا رسوب‌زدایی پکیج ضروری است؟

بله. با رسوب‌زدایی پکیج به صورت منظم با صرف هزینه‌ای اندک، از پرداخت هزینه بیشتر برای تعمیر پکیج جلوگیری خواهید کرد. همچنین از سلامت دستگاه مطمئن خواهید شد و در صورت وجود مشکل، خیلی سریع متوجه آن شده و می‌توان در مراحل ابتدایی مشکل را حل کرد.

آیا علت خاموش شدن پکیج آنالوگ و دیجیتال یکی است؟

در اغلب موارد بله. دلایل خاموش شدن پکیج آنالوگ و دیجیتال مشترک است. ممکن است در برخی موارد خاص تفاوت‌هایی وجود داشته باشد که مربوط به اشکالات مختص سیستم دیجیتال یا آنالوگ است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا