تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

راهنمای خرید اجاق گاز

اجاق گاز و فر

اجاق گاز از ضروری‌ترین وسایل آشپزخانه است. شما هر روز بارها از این وسیله استفاده خواهید کرد و شاید تا سال‌ها به فکر تعویض آن نیفتید. بنابراین بهتر است هنگامی که قصد خرید اجاق‌ گاز دارید، به چشم یک سرمایه‌گذاری به آن نگاه کنید و با توجه به نیازی که دارید یک اجاق‌ گاز متناسب با شرایطتان خریداری کنید. در انتخاب اجاق گاز، فاکتورهای زیادی وجود دارد که درنظرگرفتن آن‌ها باعث می‌شود که انتخاب بهتری داشته باشید. فقط کافی نکات این راهنمای خرید اجاق گاز را مد نظر داشته باشید تا بتوانید تمامی گازها را از هرلحاظ مورد بررسی قرار دهید و متوجه شوید که کدام به‌کارتان می‌آید. 

راهنمای خرید اجاق گاز صفحه‌ای (رومیزی)

اگر قصد خرید اجاق‌گاز صفحه‌ای یا همان رومیزی را دارید، بهتر است یک راهنمای خرید اجاق گاز صفحه ای داشته باشید. این به شما کمک می‌کند که بدانید هنگام خرید یک گاز رومیزی باید به چه نکاتی توجه کنید. چند عامل اساسی برای خرید اجاق رومیزی وجود دارد و باید با درنظر گرفتن تمام این موارد، سعی کنید یک انتخاب متناسب با نیازتان داشته باشید.

راهنمای خرید اجاق گاز

1. جنس صفحه

جنس صفحه یک فاکتور مهم است. نوع صفحه هم در کارایی و هم در ظاهر و زیبایی گاز تاثیر دارد. گازهایی که در بازار عرضه می‌شوند اکثرا دارای دو مدل عمده شیشه‌ای و استیل هستند. انتخاب هرنوع بستگی به سلیقه شخص دارد. اما باید به دو مورد تمیزکردن و کیفیت بدنه گاز توجه کرد.

بیشتر بخوانید : تعویض جرقه زن اجاق گاز

هردو گاز استیل و شیشه‌ای مناسب هستند ولی ممکن است تصور کنید گاز شیشه‌ای به مرور زمان دچار شکستگی می‌شود. این فکر کاملا اشتباه است و هیچ‌وقت چنین چیزی اتفاق نمیفتد. تمامی برندهای مشهوری که گاز شیشه‌ای تولید می‌کنند، آن را با حداکثر مقاومت و ضربه‌پذیری می‌سازند. توجه کنید که هرگز گاز شیشه‌ای را دریل یا سوراخ نکنید.

تعمیر اجاق گاز تعمیر گاز

از لحاظ تمیزکردن قطعا مدل استیل کثیفی را کمتر نشان می‌دهد. البته اگرچه گاز استیل دیر کثیف شده و لکه می‌گیرد، اما تمیزکردن آن کمی سخت است و با دستمال پاک نمی‌شود. ما به شما استفاده از پارچه نرم و سرکه را برای نظافت گاز استیل توصیه می‌کنیم. گاز شیشه‌ای ظاهر شیک‌تری دارد اما لکه‌ها را سریع نشان می‎‌دهد. برای نظافت گاز شیشه‌ای باید بعد از هر استفاده، آن را تمیز کنید.

2. توان حرارتی

یکی از گزینه‌های مهم در راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی، توجه به قدرت و توان حرارتی گاز است. درواقع بالا بودن توان حرارتی گاز با کاهش زمان پخت غذا رابطه مستقیم دارد. هرچقدر که توان گاز بالا باشد شما زمان کمتری را صرف پختن غذا می‌کنید و آشپزی برایتان راحت‌تر خواهد شد. البته انتخاب میزان حرارت گاز با نیاز شما مرتبط است.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید اجاق گاز

ممکن است که خانواده پرجمعیتی باشید یا تعداد مهمان‌هایتان بالا باشد. در این‌صورت نمی‌توانید از گازی با حرارت کم استفاه کنید. اما اگر شرایط شما این‌گونه نیست، پس نیازی به زیاد هزینه کردن ندارید. یک گاز سه شعله با حرارت متوسط هم برای شما کافی است.

توان حرارتی اجاق گاز

راهنمای خرید اجاق گاز طرح فر

راهنمای خرید اجاق گاز طرح فر به شما کمک می‌کند تا یک انتخاب مناسب داشته باشید. نکاتی که باید هنگام خرید و  نصب اجاق گاز رعایت کنید، زیاد است. ما به چند مورد آن اشاره می‌کنیم.

1. نوع اجاق گاز

برای انتخاب گاز، سه نوع مدل سرامیکی، صفحه شیشه‌ای و استیل وجود دارد. که می‌توانید به سلیقه خودتان و باتوجه به استفاده‌ای که از آن می‌کنید، آن‌ را خریداری کنید.

2. جنس بدنه اجاق گاز

بدنه گازها دارای انواع مختلفی مثل بدنه استیل یا رنگ شده هستند. با درنظرگرفتن رنگ سایر وسایل آشپزخانه، می‌توانید رنگ و جنس بدنه گاز را انتخاب کنید.

مشاهده رایگان هزینه نصب و تعمیر اجاق گاز و فر!

3. نشان استاندارد در راهنمای خرید اجاق گاز

اگر قصد خرید اجاق‌ گاز دارید پیشنهاد می‌کنیم که گازی را بخرید که دارای نشان استاندارد ایران است. خریدن گازی که این نشان را داشته باشد به شما اطمینان خاطر می‌دهد و با خیال راحت می‌توانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : نحوه تنظیم شعله اجاق گاز

اجاق گاز طرح فر

راهنمای خرید اجاق گاز فردار

اجاق گاز فردار طرفداران زیادی دارد. البته امروزه در بعضی از خانه‌ها به علت کمبود فضا در آشپزخانه، استفاده از این گاز کاهش یافته اما باز هم این گاز جزو پرکاربردترین گازها به‌شمار می‌آید. با خرید گاز فر دار، شما هم برای پخت غذا و هم برای درست کردن مرغ سوخاری، کیک و … می‌توانید از آن استفاده کنید. در این راهنمای خرید اجاق گاز با چندین نکته در خدکت شما خواهیم بود که با رعایت آن‌ها می‌توانید یک خرید عالی و متناسب با مصرفتان داشته باشید.

1. تعداد شعله‌های گاز

انتخاب گازی که چند شعله داشته باشد کاملا بستگی به مواردی مثل جمعیت خانواده یا متراژ آشپزخانه دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که خانواده کم جمعیتی دارید، پیشنهاد می‌کنیم هزینه زیادی نکنید. با تهیه یک اجاق گاز سه شعله هم می‌توانید کارتان را راه بیاندازید و نیازی به خرید گاز 5 یا 6 شعله نیست.

2. ترموکوپل در راهنمای خرید اجاق گاز فردار

امروزه تمامی اجاق‌گازهای جدید مجهز به ترموکوپل هستند. این ابزار باعث می‌شود اگر گاز خاموش شد، جریان گاز به‌طور اتوماتیک قطع شود. وجود ترموکوپل اجاق گاز مانع از ایجاد آتش‌سوزی یا گاز گرفتگی می‌شود و احتمال وقوع اتفاقات این چنینی را به کم‌ترین مقدار می‌رساند.

3. توان حرارتی شعله‌های گاز

توان حرارتی شعله‌ها از مهم‌ترین نکته‌های راهنمای خرید اجاق گاز فردار است. توجه به خوب بودن حرارت شعله پلوپز، از همه مهم‌تر است. میزان توان شعله باید بین 3.8 تا 4 وات باشد. توان حرارتی کمتر از این مقدار نشان می‌دهد که توان شعله بسیار پایین است و در نتیجه، پخت و پز به‌راحتی انجام نمی‌شود. شعله وسط پلوپز به وسیله دو شیر گاز و جداگانه کنترل می‌شوند. این امر باعث می‌شود که شعله وسط و شعله‌های کناری، به شکل مجزا یا هم‌زمان کنترل شوند.

راهنمای خرید اجاق گاز فردار

4. فندک اتوماتیک گاز

داشتن فندک اتوماتیک گاز باعث می‌شود شما دیگر نیاز به استفاده از فندک دستی نداشته باشید. فندک اتوماتیک با چرخاندن ولوم و فشار دادن به سمت داخل روشن می‌شود.

5. جنس بدنه اجاق‌گاز

جنس بدنه اجاق فردار در دو نوع استیل و لعابی وجود دارد. جنس این اجاق گاز تماما از استیل است اما اجاق لعابی از جنس لعاب حرارت‌دیده می‌باشد. استیل، طول عمر وسیله را افزایش می‌دهد و از خورده‌شدن گاز جلوگیری می‌کند. پوشش لعابی هم برای پاک ‌کردن، بسیار کار را راحت می‌کند. برخی گازهای فردار دارای بدنه لعاب و رویه استیل هستند.

راهنمای خرید اجاق گاز برقی

اجاق ‌گاز برقی با استفاده از المنت، باعث تبدیل جریان الکتریکی به انرژی گرمایی می‌شود. هنگام خرید این نوع گاز، داشتن یک راهنمای خرید اجاق گاز برقی واجب است تا بهترین جنس را خریداری کنید.

1. نوع المنت

المنت مهم‌ترین قسمت گاز است زیرا غذا با آن پخته می‌شود. برای اجاق‌گازهای خانگی از المنت سرامیکی استفاده می‌کنند تا دوام بیشتری داشته باشد و گرمای بیشتری ایجاد کند.

عیب‌یابی و تعمیرات اجاق گاز و فر با تیم آچاره

2. جنس صفحه

جنس صفحه باید طوری باشد که لکه چربی به‌راحتی از روی آن پاک شود. هم‌چنین این قسمت امکان زنگ‌زدگی بیشتری دارد، پس گازی را انتخاب کنید که صفحه ضدزنگ و عایق‌کاری شده داشته باشد.  در خرید این اجاق ‌گاز عوامل دیگری مثل تعداد شعله، توان حرارتی دستگاه، قابلیت تنظیم دما و… جزو نکات حائز اهمیت هستند. 

جنس صفحه اجاق

معایب اجاق گاز فردار

  1. به‌علت کار با گاز، معمولا برنامه‌پذیر نیست و برنامه پخت‌وپز ندارد.
  2. به اتصالات گازی جداگانه احتیاج دارد.
  3. از لحاظ کنترل حرارت، دارای دقت کمتری نسبت به فر برقی است.
  4. یکی از معایب اجاق گاز فردار این است که تنوع مدل‌های آن بالا نیست.
  5. درصورت تجمع گاز در منزل، می‌تواند خطرآفرین باشد.

اجاق گاز شیشه‌ای بهتر است یا استیل؟

یکی از سوالات متداول در زمینه راهنمای خرید اجاق گاز شیشه‌ای یا صفحه‌ای همین سؤال است. تاکید قطعی روی این نیست که حتما یکی از این دو بهتر است. قطعا هرکدام مزایا و معایب خود را دارند و این انتخاب کاملا سلیقه‌ای است. مثلا گاز شیشه‌ای خیلی راحت تمیز می‌شود  اما امکان افتادن خط و خش روی آن وجود دارد. از طرفی گاز استیل بدنه بسیار محکمی دارد اما ممکن است لک شود. به‌طورکلی این دو گاز در عمل تفاوت زیادی ندارند.

اجاق گاز شیشه‌ای بهتر است یا استیل

نکته مهم دیگر محل قرارگیری شعله پلوپز است. شعله پلوپز در کدام سمت باشد بهتر است؟ شعله پلوپز را در وسط یا کنار طراحی می‌کنند. اما قرارگیری آن در وسط گاز از همه بهتر است. این طراحی به شما قابلیت استفاده بیشتر از فضا را می‌دهد.

مسئله‌ای که باید در خرید گاز مدنظر داشته باشید توجه به بودجه و نیازتان است. اگر فکر می‌کنید که کارهای آشپزی زیادی دارید پس بهتر است یک گاز با کیفیت خریداری کنید. در غیر این‌ صورت با خرید یک گاز معمولی هم کارتان راه میفتد. 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر اجاق گاز

درخواست تعمیر اجاق گاز رومیزی و فردار!

 

کلیک کنید