از کجا بفهمیم ضد آفتاب خراب شده است؟

زیبایی و سلامتپوست

کرم ضد آفتاب یکی از محصولات ضروری آرایشی و بهداشتی است. محصولات آرایشی تماس مستقیمی با پوست دارند و هرگونه تغییر در آن‌ها باعث بروز مشکلات پوستی می‌شود. کرم ضد آفتاب همان گونه که از نامش مشخص است، در برابر تابش‌ها و اشعه‌های مضر نور خورشید از پوست محافظت کرده و مانع ایجاد بیماری‌های پوستی می‌شود. به دلیل اهمیت بالایی که کرم ضد آفتاب دارد، باید از سلامت آن اطمینان حاصل کرد. خوشبختانه پس از استعمال و مصرف کرم ضد آفتاب از علائم نمایان شده می‌توان به سلامت آن پی‌برد. از کجا بفهمیم ضد آفتاب خراب شده است؟ ویژگی‌های کرم ضد آفتاب فاسد چیست؟ چطور تشخیص دهیم ضد آفتاب خراب و فاسد شده است؟

تمامی این سوالات یک جواب قطعی دارند. باید ویژگی‌های کرم ضد آفتاب در زمانی که سالم است و زمانی که فاسد شده است را با هم دیگر مقایسه کرد، وقتی بفهمیم ضد آفتاب خراب شده است، با استفاده نکردن از آن مانع آسیب رسانی پوست شده‌ایم. پس برای رسیدن به پاسخ این سوال از کجا بفهمیم ضد آفتاب خراب شده است؟ این مقاله را دنبال کنید.

ویژگی‌های بارز ضد آفتاب سالم

در ادامه مبحث از کجا بفهمیم ضد آفتاب خراب شده است؟ ویژگی‌های ضد آفتاب سالم را بررسی خواهیم کرد.

  • کرم ضد آفتاب زمانی که سالم است، کاملا یکدست بوده و هنگامی که پخش می‌شود، از هم پاشیده نشود. به عبارت بهتر شاهد چند فازی شدن کرم ضد آفتاب نباشیم.
  • رطوبت کرم کاملا حفظ شده و بافت نرمی دارد.
  • هنگام استعمال و مصرف روی پوست ایجاد سوزش و قرمزی نخواهد کرد.
  • به‌راحتی جذب پوست شده و پس از مصرف هیچ سنگینی بر روی پوست احساس نمی‌شود.
  • بعد از استفاده‌ی کرم، پوست کاملا تغذیه شده و شاهد شادابی پوست هستیم.
  • هیچ مواد اضافی درون کرم وجود نداشته و زبری در آن احساس نمی‌شود.ویژگی‌های بارز ضد آفتاب سالم

علائم کرم ضد آفتاب فاسد و خراب

کرم‌های ضد آفتاب بنا به موادی که درون آن‌ها بکار رفته شده است، در زمان تاریخ انقضا و پس از آن یک‌سری ویژگی‌هایی را بروز می‌دهند. ممکن است این علائم در یک کرم کمتر و در دیگری بیشتر باشد، اما در نهایت بدین معناست که کرم کاملا فاسد شده و باید دور ریخته شود.

  • اولین نشانه ی کرم ضد آفتاب فاسد، عدم انسجام بافت آن است. وقتی کرم‌های فاسد شده را بررسی می‌کنیم، یک ماده‌ی روغنی از آن خارج می‌شود. این حالت ناشی از دوفازی شدن کرم ضد آفتاب  است که بیان کننده‌ی از هم گسیختگی کرم می‌باشد. علت دو فاز شدن کرم می‌تواند شرایط دمایی و رسیدن به تاریخ انقضا باشد.
  • تغییرات ایجاد شده بر روی پوست یکی از نشانه‌های کرم ضد آفتاب فاسد است. اگر لکه‌ها پر رنگ‌تر شده و رنگ پوست تیره شده است، کرم ضد آفتاب در حال خراب شدن است.
  • پس از استفاده از کرم، سوزش‌های خاصی احساس شود و در نقاطی از صورت و یا بدن دانه‌های قرمز ایجاد شده باشد، نشانه‌ی فساد موجود در کرم است.دلیل فاسد شدن ضد آفتاب
  • هنگام مصرف، به‌راحتی جذب پوست نمی‌شود و نیازمند ماساژ زیادی است. به عبارتی کرم بر روی پوست می‌ماسد، علت ماسیدن ضدآفتاب روی پوست افزایش بافت روغنی و ازبین‌رفتن رطوبت کرم است.
  • کرم ضد آفتاب فاسد هنگام تابش نور مستقیم خورشید، آب شده و با عرق پوست می‌ریزد. وقتی با این سوال که ، چرا کرم ضد آفتاب باعث عرق شدید صورت می‌شود؟ مواجه شدید. باید به سلامت کرم مصرفی خود شک کنید.
  • کرم دارای حالت ژلاتینی است و  رطوبت کمی را در خود نگه می‌دارد.
  • دانه‌های شن مانندی بر روی کرم بوجود مب‌آید که به راحتی با دست قابل لمس هستند.
  • رنگ کرم تیره‌تر شده و به رنگ‌های قهوه‌ای متمایل خواهد بود.How do we know the sunscreen is broken?

چرا کرم ضد آفتاب خراب و یا فاسد می‌شود؟

کرم‌های ضد آفتاب نیز مانند تمامی کالا‌های ساخت بشر یک تاریخ انقضا و یک تاریخ تولید دارد. زمانی که کرم به تاریخ انقضا نزدیک می‌شود، به‌دلیل تغییرات شیمیایی موجود در آن دیگر قابل استفاده نمی‌باشد. در بعضی از مواد در زمان تاریخ انقضا کرم حالت و تاثیر خود را از دست داده و نمی‌تواند در برابر اشعه‌های مضر خورشید اثر بخش باشد. در بعضی از موارد نیز کلا تغییر ماهیت می‌دهد و به جای ترمیم کننده‌ی پوست به یک قاتل خطرناک تبدیل می‌شود. در صورتی که از کرم ضد آفتاب به‌درستی مراقبت نشود، پیش از فرا رسیدن تاریخ انقضا خراب شده و نباید از آن استفاده کرد.ضد آفتاب فاسد

دما برای لوازم آرایش بسیار مهم است، وقتی محیطی که کرم ضد آفتاب در آن قرار دارد، گرم باشد به سرعت کرم انسجام خود را از دست می‌دهد و دو فازی می‌شود. هم چنین دما‌های بسیار سرد نیز باعث خراب شدن کرم می‌شود. علت جدا شدن روغن کرم ضد آفتاب دماهای بسیار سرد و گرم است.  بسیاری از افراد یک قسمت از طبقه‌ی یخچال را به لوازم آرایش اختصاص می‌دهند، اما باید مد نظر داشته باشند که دمای یخچال نباید بسیار کم باشد که به انجماد بیانجامد. بعضی از فراد نیز از یخچال‌های مخصوص لوازم آرایش استفاده می‌کنند. هنگام خرید کرم ضد آفتاب نیز حتما آن‌ها را از داروخانه‌ها خریداری کنید، چرا که فروشگاه‌های ارائه دهنده لوازم آرایش از یخچال استفاده نمی‌کنند و محصولات را در ویترین‌های معمولی قرار می‌دهند.

کلام آخر

کرم‌های ضد آفتابی که دارای عبارت spf هستند و در برابر نور خورشید از پوست محافظت می‌کنند، با سایر کرم‌های آرایشی فرق دارند و سلامت آن باید تایید شود. در صورتی که از کرم ضد آفتاب خراب و یا فاسد استفاده کنید، پوست با آسیب‌های زیادی مواجه خواهد شد. برای جلوگیری از عوارض ناشی از مصرف کرم ضد آفتاب خراب، ابتدا آن‌ها را چک کرده و سپس اقدام به مصرف کنید. مهم‌تر از همه شرایط محیطی مناسبی را برای نگهداری از کرم مد نظر داشته باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا