نگهداری از حیوانات نگهداری از حیوانات

علت لرزش سگ چیست؟ [10 علت لرزیدن سگ را بشناسید]

حیوانات خانگینگهداری از حیوانات خانگی

تشخیص اینکه علت لرزیدن سگ چیست گاهی دشوار به نظر می‌رسد. با این حال موارد زیادی را می‌توان علت لرزش سگ دانست. از مسائل بی‌خطر مانند سردی یا هیجان بیش از حد گرفته تا مشکلات پزشکی مانند ویروس یا مسمومیت.

سگ‌ها به دلایل زیادی ممکن است بلرزند. اگر نگران این هستید که چرا سگ شما می‌لرزد و چه کاری باید انجام دهید با آچاره همراه باشید. در ادامه می‌خواهیم شایع‌ترین دلایل این رفتار عجیب در سگ‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

یادآور می‌شویم برای درمان مشکلات سلامتی سگ خود می‌توانید از خدمات دامپزشکی در محل که توسط بهترین متخصصان و دامپزشکان ارائه می‌شود برای مداوای پت خود استفاده کنید.

همچنین خدمات تربیت حیوانات خانگی (آموزش سگ) نیز یکی از خدمات پرتکراری است که مربیان ممتاز حیوانات خانگی با ریشه‌یابی مشکلات رفتاری و اصلاح آن، یاریگر شما هستند تا به‌راحتی بتوانید پت خود را کنترل کرده و فرامین بیشتری را به آن‌ها آموزش دهید.

برای کسب اطلاعات تکمیلی در این خصوص با شماره سراسری 1471 تماس بگیرید.

جملات کلیدی

  • سگ‌ها به دلایل مختلفی از جمله هیجان، درد، حالت تهوع و حتی کهولت سن می‌لرزند.
  • لرزش ممکن است علائم بیماری جدی مانند مسمومیت، بیماری کلیوی یا آسیب بدنی باشد.
  • لرزش سگ می‌تواند با اضطراب یا موارد دیگر مشکلات رفتاری مرتبط باشد.
  • لرزیدن سگ را می‌توان به مشکلات دیگری مانند سندرم عمومی لرزش، بیماری آدیسون یا ویروس دیستمپر مرتبط دانست.

چرا سگ من می‌لرزه؟

لرزش می‌تواند بخشی از طبیعت بعضی از سگ‌ها باشد. در واقع این مشکل بین بعضی از نژادها بسیار رایج است. اما در عین حال می‌تواند نشان‌دهنده ابتلا به بیماری هم باشد.

پس سرپرستان سگ باید در این خصوص اطلاعات کافی داشته باشند و بدانند که علت لرزش سگ چیست و در چه مواقعی نگران‌کننده است.

بیماری دیستمپر سگ چیست

آیا لرزش سگ‌ها طبیعی است؟

لرزیدن در بعضی از سگ‌ها طبیعی و عادی است. اما برای بعضی از این حیوانات خانگی غیرطبیعی خواهد بود. علت لرزيدن سگ می‌تواند از مسئله‌ای بی‌خطر تا مشکل جدی پزشکی متغیر باشد. پس بهتر است برای جلوگیری از مشکلات جدی‌تر علت لرزیدن سگ و درمان آن را بشناسیم.

بهترین راه برای بررسی علت لرزش سگ این است که رفتارهای سگ خود را بشناسید. اگر سگ شما در هر بار جست و خیز کردن می‌لرزد می‌توانید مطمئن شوید که این رفتار عادی است. اما اگر سگ شما برای اولین بار است که می‌لرزد این زنگ خطری برای شما خواهد بود.

نگهداری از حیوانات
نگهداری از حیوانات

آگاهی از عادات و رفتارهای طبیعی سگ به شما کمک می‌کند تا برای اقدام بعدی برنامه‌ریزی کنید. همچنین می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا لازم است برای درمان لرزش سگ خانگی خود به دامپزشک مراجعه کنید یا خیر.

علت لرزیدن سگ چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که می‌توان به علت لرزیدن سگ مرتبط دانست. برای اینکه به شما کمک کنیم تا این رفتار را در حیوان خانگی خود کنترل کنید اجازه دهید برخی از عوامل احتمالی را بررسی کنیم.

1. سگ شما مضطرب است و می‌لرزد

آیا تا به حال دیده‌اید وقتی کسی عصبی است ناخن‌هایش را بجود؟ سگ ما هم در شرایطی که مضطرب باشد رفتارهای خاصی از خود نشان می‌دهد. اضطراب و ترس مهم‌ترین علت لرزش سگ باردار است اگر در شرایط استرس‌زا قرار بگیرد.

برای مثال بعضی از سگ‌ها هر بار که وارد ماشین می‌شوند شروع به ناله و لرزیدن می‌کنند. این لرزش شاید به این دلیل است که فکر می‌کنند به دامپزشکی می‌روند و باعث اضطراب آن‌ها می‌شود. اگر توله سگ شما به‌ دلیل رویداد استرس‌زا به طور ناگهانی می‌لرزد احتمالاً به دلیل اضطراب است.

چرا سگ من می لرزه؟

2. سگ شما سردش است و می‌لرزد

سگ‌ها هم مثل انسان‌ها وقتی سردشان می‌شود می‌لرزند و لرزش راهی برای تولید گرمای بدن است. در نتیجه زمانی که سگ در آب و هوای سرد قرار می‌گیرد تمام بدنش به لرزه می‌افتد.

سگ‌ها از نژادهای گوناگون به طرق مختلف تحت تأثیر سرما قرار می‌گیرند و در واقع علت لرزش توله سگ هنگام خواب و علت لرزیدن سگ شیتزو در بیشتر مواقع به همین دلیل است.

مشاهده هزینه نگهداری از حیوانات خانگی

محدوده دمایی دقیقی که علت لرزیدن سگ می‌شود می‌تواند متفاوت باشد. برای ایمنی بیشتر بهتر است در دمای کمتر از 50 درجه بیشتر از قبل حواستان به سگ خانگی‌تان باشد.

علت لرزش سگ چیست

3. سگ شما هیجان زده است و می‌لرزد

گاهی اوقات سگ‌های ما هیجان زده می‌شوند و از شدت خوشحالی می‌لرزند. توله سگ هیجان زده ممکن است نداند چگونه خود را کنترل کند و همین موضوع باعث لرزش و تکان خوردن تمام بدن آن‌ها شود.

اگر توله سگ شما زمانی که غرق در شادی و خوشحالی است می‌لرزد معمولاً جای نگرانی نیست. برگشتن صاحب سگ به خانه و بازی با سگ‌های دیگر از دلایل اصلی هیجان زده شدن آن‌هاست.

4. سگ شما درد دارد و می‌لرزد

لرزش یکی از علائم رایج درد در سگ شما است. لرزیدن بدن می‌تواند راهی برای نشان دادن درد باشد. درد ناشی از بیماری تا آسیب‌های بدنی همگی علت لرزیدن سگ هستند.

سگ‌ها نه تنها هنگام درد می‌لرزند؛ بلکه تغییرات رفتاری دیگری را از خود نشان می‌دهند. سگی که درد دارد ممکن است بلرزد، بی حال شود و از غذا خوردن خودداری کند.

اگر فکر می‌کنید علت لرزیدن سگ شما درد جسمانی است وقت آن رسیده که برای درمان لرزش سگ خانگی با دامپزشک تماس بگیرید.

درمان لرزش سگ

5. لرزش سگ به دلیل ویروس دیستمپر

احتمالا می‌پرسید بیماری دیستمپر سگ چیست و چه علائمی دارد. ویروس دیستمپر در سگ‌های جوان و توله سگ‌هایی که واکسینه نشده‌اند رایج است. این ویروس علائمی شبیه آنفولانزا و ویروس سندرم حاد تنفسی حیوانات ایجاد می‌کند و باعث لرزش سگ شما می‌شود. همچنین شاهد سرفه و آبریزش بینی سگ خود خواهید بود.

سگ خود را در اسرع وقت پیش دامپزشک ببرید تا برای مقابله با ویروس دیستمپر و رفع علت لرزیدن سگ خود، دارو تهیه کنید.

زمانی که به خانه برمی‌گردید سگ شما به استراحت نیاز دارد؛ چون آنتی‌بیوتیک‌ها با عفونت مبارزه می‌کنند. در ویزیت بعدی می‌توانید سگ خود را واکسن بزنید.

درخواست خدمات مراقبت از حیوانات خانگی

6. لرزیدن سگ به علت بیماری آدیسون

بیماری آدیسون در سگ اختلالی است که می‌تواند طیف وسیعی از علائم را ایجاد کند. شایع‌ترین علائم این بیماری شامل بی‌حالی، بی‌اشتهایی، استفراغ و اسهال است. در موارد شدیدتر بیماری آدیسون می تواند منجر به شوک، لرزش بدن و حتی مرگ سگ شما شود.

مهم‌ترین علت بیماری آدیسون واکنش خود ایمنی است که غدد فوق کلیوی را هدف قرار می‌دهد. یعنی سیستم ایمنی بدن دچار اختلال شده و به اشتباه به بافت‌های سالم غدد فوق کلیوی حمله می‌کند.

خوشبختانه این بیماری با دارو قابل درمان است و سگ‌ شما بهبودی کامل را به دست می‌آورد؛ به این ترتیب علت لرزیدن سگ شما هم از بین خواهد رفت و دیگر نگران‌کننده نخواهد بود.

چرا سگ من می لرزه؟

7. سگ شما به علت ضعف مفاصل و عضلانی می‌لرزد

آیا تا به حال تمرین سختی داشته‌اید که باعث شود پاهایتان بلرزد؟ این اتفاق ممکن است برای دوستان پشمالوی شما هم اتفاق بیفتد. سگ‌هایی که دچار بیماری مفصلی یا ضعف عضلانی هستند ممکن است زمان شرکت در فعالیت بدنی تکان بخورند و بلرزند.

این اتفاق بیشتر در سگ‌های مسن دیده می‌شود؛ چون بیشتر از بقیه مستعد مشکلات عضلانی هستند. اگر سگ شما ضعف عضلانی دارد و هر بار که فعالیت می‌کند می‌لرزد زمان آن رسیده که با دامپزشک خود در مورد تمرینات قدرتی برای سگ خود مشورت کنید.

علت لرزیدن سگ

8. سگ شما به سندرم عمومی لرزش مبتلاست

لرزش بخشی طبیعی از زندگی بعضی سگ‌ها است. بیشتر احتمال دارد سگ‌های نژاد کوچک به بیماری سندرم عمومی لرزش مبتلا شوند. این سندروم اصلی‌ترین علت لرزش توله سگ هنگام خواب است.

در این شرایط علت لرزیدن سگ می‌تواند با مشکلات تنظیم دمای بدن، اضطراب سگ یا حتی شرایط عصبی زمینه‌ای مرتبط باشد. علت دقیق این سندرم هنوز ناشناخته است؛ اما معمولاً با افزودن کورتیکواستروئیدها به رژیم غذایی قابل کنترل می‌باشد.

9. سگ شما به دلیل اختلال عصبی می‌لرزد

گاهی اوقات تکان خوردن یا لرزیدن در توله‌ها می‌تواند نشان‌دهنده مشکل دیگری باشد. سگ‌ها مانند انسان‌ها دچار بیماری‌های عصبی می‌شوند که صرع سگ شایع‌ترین شکل آن است.

علت لرزیدن سگ به‌طور کامل یا لرزش موضعی می‌تواند نوعی فعالیت تشنجی در سگ‌ها باشد که اغلب به مراقبت پزشکی برای کنترل نیاز دارد. سگ‌های مبتلا به صرع لرزش، انقباض، بی نظمی، از دست دادن هوشیاری، لرزش شدید، صدا و موارد دیگر را تجربه می‌کنند.

اگر فکر می‌کنید توله سگ شما ممکن است مبتلا به اختلال عصبی باشد و همین مشکل علت لرزیدن سگ شماست، بهتر است برای مشاوره بیشتر با دامپزشک تماس بگیرید.

علت لرزیدن سگ

10. سگ شما می‌لرزد چون مسموم شده است

تا اینجای مطلب فهمیدیم که علت لرزیدن سگ چیست. حالا می‌خواهیم آخرین علت احتمالی را هم بررسی کنیم.

 لرزش بدن یکی از علائم احتمالی مسمومیت سگ شما است. سایر علائم مسمومیت در سگ‌ها عبارت است از ترشح آب دهان، تهوع، اسهال، بی قراری، بی حالی، تحریک پوست و تشنج.

برخی مواد غذایی و گیاهان آپارتمانی برای سگ‌ها خطرناک هستند و نباید خورده شوند. اگر فکر می‌کنید سگ شما ممکن است مسموم شده باشد بهتر است برای درمان با دامپزشک تماس بگیرید.

جمع‌بندی

شرایط پزشکی مختلفی می‌توانند علت لرزیدن سگ باشند. گاهی لرزش به دلیل ناراحتی ناشی از بیماری است یا سایر عوامل تاثیرگذار روی سلامتی سگ.

با این حال گاهی لرزش می‌تواند نشانه‌ای از بیماری زمینه‌ای در برخی از سگ‌ها باشد. اگر توله سگ شما به‌طور ناگهانی می‌لرزد بهتر است در اسرع وقت با دامپزشک تماس بگیرید.

دامپزشک می‌تواند با بررسی علائم و تشخیص علت لرزیدن سگ به کاهش لرزش‌های ناگهانی سگ شما کمک کند.

گاهی وجود حیوانات خانگی و شیطنتشان و مراقبت از آن‌ها یا حتی ترس بعضی از حیوانات از صدای جاروبرقی و ماشین لباسشویی مانع نظافت منزل می‌شود. خدمات آچاره این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با خیال راحت مراقب حیوانات خانگیتان باشید و هم به تمیزی منزلتان رسیدگی کنید.

مشاهده رایگان هزینه خدمات نظافت منزل و ساختمان!

سوالات متداول

چه زمانی باید نگران لرزش سگم باشم؟

لرزش ممکن است علائم بیماری جدی مانند مسمومیت، بیماری کلیوی یا آسیب بدنی باشد. بنابراین، اگر سگ شما به‌طور ناگهانی شروع به لرزیدن کرد مهم است که به علائم دیگری مانند اسهال، استفراغ یا لنگیدن توجه داشته باشید. سپس بلافاصله با دامپزشک صحبت کنید.

چرا سگ من می‌لرزد اما خوب به نظر می‌رسد؟

اضطراب یا حتی ترس و استرس می‌توانند ریشه لرزش سگ شما باشند. ترس، استرس یا اضطراب می‌تواند در سگ‌ها به اندازه انسان‌ها شدید باشد و به‌صورت لرزیدن ظاهر شود.

آیا لرزیدن سگ به معنی درد است؟

لرزش می‌تواند نشانه‌ای از درد در سگ شما باشد. درد اغلب از طریق لرزش در پاهای عقبی نشان داده می‌شود و در سگ‌های مسن که درد مفاصل دارند رایج‌تر است. آرتریت یکی از دلایل لرزش در سگ به دلیل درد است.

4.2/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نگهداری و تربیت حیوانات خانگی
درخواست نگهداری و تربیت حیوانات خانگی!

 

کلیک کنید