تفاوت فلاش تانک با سیفون چیست؟

سیفون و فلاش تانکلوله کشی و تاسیسات

فلاش تانک و سیفون از اجزای اصلی تجهیزات سرویس بهداشتی ساختمان‌ها هستند. فلاش تانک مخزنی برای ذخیره آب است که داخل یا روی دیوار نصب می‌شود و سیفون جزئی از سیستم لوله‌کشی فاضلاب در توالت است؛ اما تفاوت فلاش تانک با سیفون فقط محدود به محل نصب آن‌ها نیست.

هدف از نصب فلاش تانک در سرویس‌های بهداشتی، صرفه‌جویی در مصرف آب و افزایش سطح بهداشت محیط است. سیفون لوله خمیده‌ای است که در ورودی لوله‌کشی فاضلاب نصب می‌شود. نقش لوله سیفون جلوگیری از خروج بوی نامطبوع از توالت است.

با توضیحات ارائه‌شده، تفاوت فلاش تانک و سیفون تا حدودی مشخص شد. با آچاره همراه باشید تا عملکرد فلاش تانک و سیفون و اهمیت کارکردشان در سیستم فاضلاب را بررسی کنیم.

در صورتی که برای تعمیر یا نصب فلاش تانک و سیفون نیاز به مشاوره و خدمات دارید، برای ثبت سفارش خود به صفحه عیب‌یابی سیفون و تعمیر فلاش تانک سایت آچاره مراجعه فرمایید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • سیفون قطعه‌ای ضروری در سیستم لوله‌کشی سرویس بهداشتی و فاضلاب ساختمان است که از انتشاربوی بد در محیط جلوگیری می‌کند.
  • فلاش تانک مخزن فشاری و منبع ذخیره آب است که داخل یا روی دیوار سرویس بهداشتی نصب می‌شود.
  • فلاش تانک باعث ایجاد فشار آب می‌شود که فضولات را به سمت سیستم فاضلاب شهری هدایت می‌کند. سپس کاسه دوباره با آب تمیز پر می‌شود.

فلاش تانک چیست و چگونه کار می‌کند؟

قبل از این که به بررسی تفاوت فلاش تانک با سیفون بپردازیم باید هر دوی این قطعات را بشناسیم و عملکرد آن‌ها را بدانیم. در ادامه به‌طور کامل شرح می‌دهیم که فلاش تانک چه فرقی با سیفون دارد.

فلاش تانک مخزن فشاری و منبع ذخیره آب است که داخل یا روی دیوار سرویس بهداشتی نصب می‌شود. در مرکز این مخزن در قسمت پایین سوراخ بزرگی وجود دارد که به لبه کاسه توالت منتهی می‌شود.

این سوراخ دارای درپوشی است که آن را مسدود می‌کند تا از جاری شدن آب به داخل کاسه جلوگیری شود. درپوش به زنجیری متصل است که به دسته مخزن وصل می‌شود.

وقتی این دسته بچرخد درپوش را از سوراخ خارج می‌کند و آب ذخیره‌شده در مخزن به‌سرعت وارد کاسه می‌شود. با کاهش سطح آب در مخزن، کنترل شناور روی دریچه پایین می‌آید. جریان آب باز می‌شود تا مخزن دوباره پر شود.

تفاوت فلاش تانک و سیفون

در فلاش تانک گرانشی که تا حدی قدیمی شده است مخزن در بالای کاسه توالت به دیوار نصب می‌شود. در این نوع فلاش تانک فرد با کشیدن زنجیر، توالت را تخلیه می‌کند تا آب از مخزن به کاسه آزاد شود. این نوع فلاش تانک تا حدودی به نیروی گرانش متکی است تا آب به داخل کاسه وارد شود.

با گذشت زمان، سیستم فلاش تانک جدیدی تولید شد تا مخزن به جای دیوار روی کاسه توالت بنشیند. تقاضا در بازار برای توالت با مخزن بالا به‌دلیل ظاهر مناسب‌تر، بیشتر است. اما اکثر مردم فلاش مخزن کم حجم را می‌پسندند.

سرویس توالت فرنگی را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • نصب توالت فرنگی یک تکه و دوتکه
  • تنطیم فلوتر سرویس فرنگی
  • آب بندی سرویس فرنگی
  • نصب توالت فرنگی وال هنگ
  • نصب فلاش تانک و تعمیر سیفون

دریافت خدمات سرویس فرنگی

سرویس توالت فرنگی را از کارشناسان کاربلد آچاره بخواهید!

  • نصب توالت فرنگی یک تکه و دوتکه
  • تنطیم فلوتر سرویس فرنگی
  • آب بندی سرویس فرنگی
  • نصب توالت فرنگی وال هنگ
  • نصب فلاش تانک و تعمیر سیفون

دریافت خدمات سرویس فرنگی

سیفون چیست و چگونه کار می‌کند؟

در ادامه مبحث فرق سیفون و فلاش تانک با ساختار سیفون هم آشنا می‌شویم. سیفون لوله خمیده‌ای است که در ورودی لوله فاضلاب تعبیه می‌شود. وظیفه اصلی سیفون، جلوگیری از خروج بوی نامطبوع از سرویس بهداشتی است.

در واقع تفاوت فلاش تانک با سیفون در این است که سیفون در تمام لوله‌کشی‌های فاضلاب در نقاط مختلف ساختمان به‌کار می‌رود. از سیفون در توالت، حمام، آشپزخانه و انواع دیگر تخلیه فاضلاب استفاده می‌شود. اما فلاش تانک بالای کاسه توالت نصب می‌شود.

نحوه نصب سیفون توالت ایرانی و فرنگی به‌گونه‌ای است که سیفون توالت زیر کاسه نصب می‌شود. سیفون مقداری آب را داخل خود نگه می‌دارد تا مانع پخش بوی بد در محیط شود.

تفاوت فلاش تانک و سیفون

تفاوت فلاش تانک با سیفون چیست؟

تفاوت فلاش تانک با سیفون برای بسیاری از افراد چندان مشخص نیست. در واقع یکی از اشتباهاتی که اکثر افراد مرتکب می‌شوند این است که کارکرد فلاش تانک و سیفون را یکی می‌دانند. هر دو قطعه از اجزاء توالت و سرویس بهداشتی هستند؛ اما عملکرد کاملا متفاوتی دارند. احتمالا تا الان متوجه شده‌اید که فلاش تانک و تفاوت آن با سیفون چیست؟

فرق سیفون و فلاش تانک

چند نکته در خصوص تفاوت فلاش تانک با سیفون:

  • در تفاوت فلاش تانک با سیفون باید گفت که سیفون قطعه‌ای ضروری در سیستم لوله‌کشی سرویس بهداشتی و فاضلاب ساختمان است.
  • تفاوت فلاش تانک با سیفون در کارکردشان است. نقش اصلی سیفون جلوگیری از پخش شدن بوی بد در محیط سرویس بهداشتی است. این کار با ذخیره مقداری آب انجام می‌شود.
  • بزرگترین تفاوت فلاش تانک با سیفون در عملکرد و محل نصب آن‌ها است. فلاش تانک مخزنی برای ذخیره آب است که در بالای کاسه توالت داخل یا روی دیوار نصب می‌شود.
  • فلاش تانک با اهرم یا فشار دکمه آب را به داخل کاسه با فشار وارد می‌کند. با این کار کاسه توالت به‌خوبی شسته شده و فضولات وارد چاه فاضلاب می‌شوند.
  • فلاش تانک در انواع روکار، توکار، اهرمی و دکمه‌دار تولید و عرضه می‌شوند. حالا که با تفاوت فلاش تانک با سیفون آشنا شدیم در ادامه انواع فلاش تانک را معرفی می‌کنیم.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

انواع فلاش تانک توالت

فلاش تانک در توالت‌های خانگی به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود: فلاش تانک دکمه دار و فلاش تانک اهرم دار. بیشتر توالت‌های خانگی از نوع اهرم دار و گرانشی هستند.

1. فلاش تانک فشاری یا دکمه دار

در این نوع فلاش تانک، با ورود آب به مخزن توالت، هوا جمع شده و ایجاد فشار می‌کند. در زمان شستشو، که با فشردن دکمه‌ای انجام شود هوای تحت فشار همراه با آب با فشار آزاد خواهد شد. فشار ایجادشده به شستشو و تمیزی کاسه توالت کمک می‌کند.

مزایا و معایب فلاش تانک دکمه دار

فلاش تانک توکار و روکار قوی در سیستم توالت تحت فشار در تمیز نگه داشتن کاسه توالت نقش مهمی دارد. با این حال این فلاش قدرتمند معایبی هم دارد. دکمه این نوع فلاش تانک‌ها ممکن است خراب شود و شما را به دردسر بیندازد.

فلاش تانک و تفاوت آن با سیفون چیست؟

2. فلاش تانک اهرم دار

این فلاش تانک در بیشتر توالت‌های ایرانی نصب می‌شود. به محض کشیدن اهرم، آب درون مخزن آزاد می‌شود و از سوراخ‌های زیر لبه صندلی توالت وارد کاسه می‌شود.

این فرآیند باعث ایجاد فشار آب می‌شود که فضولات را به سمت سیستم فاضلاب شهری هدایت می‌کند. سپس کاسه دوباره با آب تمیز پر می‌شود. در واقع تفاوت فلاش تانک با سیفون این است که سیفون همیشه مقداری آب را بالای لوله نگه می‌دارید تا مانع از انتشار بوی بد شود.

مزایا و معایب فلاش تانک اهرم دار

این سیستم تا حدی کلاسیک است. نصب آسانی دارد و لوله‌کش‌ها در هر سطحی از تجربه به‌راحتی می‌توانند آن را تعمیر کنند. توالت‌های دارای فلاش تانک اهرم دار در معرض گرفتگی هستند؛ اما به‌راحتی می‌توانید با چند مرحله ساده گرفتگی توالت را باز کنید.

نکات مهم برای انتخاب نوع توالت

بعد از اینکه با تفاوت فلاش تانک با سیفون آشنا شدید نوبت به انتخاب نوع توالت می‌رسد. وقتی تصمیم گرفتید کدام سیستم فلاشینگ برای خانه شما مناسب‌تر است موارد زیر را هنگام خرید توالت جدید در نظر بگیرید:

  • هزینه توالت فرنگی و نصب آن
  • صرفه‌جویی در مصرف آب
  • تعمیر و نگهداری توالت ایرانی و فرنگی

جمع‌بندی

در این مطلب از آچاره مزایا و معایب فلاش تانک و سیفون را بیان کردیم. کسب اطلاع از تفاوت فلاش تانک با سیفون و نوع کارکردشان، موجب می‌شود که هنگام انتخاب فلاشینگ سرویس بهداشتی منزل خود، انتخاب بهتری داشته باشید.

سوالات متداول

فلاش تانک چیست؟

فلاش تانک مخزن ذخیره آب در پشت توالت نصب‌شده در داخل یا روی دیوار است. این مخزن مجرایی برای ورود آب است. خروجی این مخزن به سمت کاسه توالت است. با کشیدن اهرم یا فشردن دکمه، آب درون این مخزن خارج شده و کاسه توالت شسته می‌شود.

تفاوت فلاش تانک با سیفون چیست؟

فلاش تانک مخزنی برای ذخیره آب است که با آزادسازی یکباره آب، به شستشوی کاسه توالت کمک می‌کند. سیفون جزئی از لوله کشی فاضلاب است و نصب آن الزامی است. سیفون لوله خمیده‌ای در زیر کاسه توالت است که با ذخیره کمی آب مانع انتشار بوی بد به محیط می‌شود.

چرا فلاش تانک گاهی به‌خوبی تخلیه نمی‌شود؟

خراب بودن دکمه یا اهرم فلاش تانک دلیل اصلی عدم تخلیه کامل آب آن است. برای تعمیر این قطعه بهتر است با تعمیرکار مشورت کنید.

انواع فلاش تانک کدامند؟

فلاش تانک برای توالت‌های ایرانی بیشتر به‌صورت اهرمی نصب می‌شود. اما برای توالت فرنگی از نوع دکمه‌ای استفاده می‌شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا