5 راهکار برای حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ

لوازم دیجیتالموبایل

سنسور مجاورت یکی از قطعات بسیار مفیدی است که می‌تواند استفاده از گوشی را برای شما راحت کند. شاید تا زمانی که این سنسور خراب نشده باشد، متوجه اهمیت آن نشوید. ما قصد داریم در این مطلب از مجله آچاره مشخصا به حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ بپردازیم.

در صورتی که عملکرد سنسور مجاورت گوشی سامسونگ شما هم دچار مشکل شده است، با ما همراه باشید تا مشکلات سنسورهای مجاورت سامسونگ و عوامل موثر در ایجاد اختلال در عملکرد سنسور مجاورت گوشی اندرویدی را بررسی کنیم.

نکات کلیدی

  • مهم‌ترین وظیفه سنسور مجاورت، تشخیص نزدیکی گوشی به صورت شما و فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی صفحه در حالت تماس است.
  • اگر گلس صفحه نمایش گوشی ضخیم باشد یا به‌درستی روی گوشی نصب نشده باشد، باعث ایجاد اختلال در عملکرد حسگر مجاورت گوشی خواهد شد.
  • باگ‌های نرم‌افزاری در عملکرد قطعات مختلف گوشی از جمله سنسور مجاورت اختلال ایجاد می‌کنند.

سنسور مجاورت گوشی چیست؟

سنسور مجاورت یا Proximity میزان نزدیکی گوشی به بدن شما را تشخیص می‌دهد و عکس‌العمل مناسب را بسته به اطلاعات دریافتی انجام خواهد داد. مهم‌ترین کاربرد سنسور مجاورت سامسونگ، هنگام برقراری تماس است. در حین تماس و زمانی که گوشی را روی گوش خودتان قرار می‌دهید.

در چنین حالتی سنسور این موضوع را تشخیص خواهد داد و با خاموش کردن صفحه نمایش از لمس گزینه‌های مختلف جلوگیری می‌کند. سپس زمانی که گوشی را از روی گوش خودتان برمی‌دارید، دوباره صفحه نمایش روشن می‌شود تا بتوانید اطلاعات روی صفحه را مشاهده کنید.

به‌این‌ترتیب مهم‌ترین وظیفه سنسور مجاورت، تشخیص نزدیکی گوشی به صورت شما و فعال‌سازی یا غیرفعال‌سازی صفحه در حالت تماس است. بعضی کاربران انعکاس صدا در گوشی موبایل را ناشی از خرابی سنسور مجاورت می‌دانند؛ اما این مشکل می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد.

روش تست سنسور مجاورت گوشی سامشونگ

با چند تست ساده می‌توانید عملکرد حسگر مجاورت گوشی خودتان را ارزیابی کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. البته قبل از انجام این تست می‌توانید با خاموش کردن سنسور مجاورت سامسونگ و ری‌استارت کردن گوشی، هرگونه باگ موجود در عملکرد گوشی را برطرف کنید.

اولین روش برای تست سنسور مجاورت، این است که هنگام برقراری تماس یا گوش دادن به پیام‌های صوتی تلگرام، گوشی موبایل را در نزدیکی صورت خودتان قرار دهید.

در صورتی که سنسور مجاورت سالم باشد و به‌درستی عمل کند، صفحه نمایش دستگاه خاموش می‌شود تا از لمس ناخواسته جلوگیری کند. در غیر اینصورت می‌توان با ضریب اطمینان بالایی گفت که سنسور مجاورت گوشی دچار مشکل شده است.

یک روش دیگر برای تست سنسور مجاورت موبایل سامسونگ، استفاده از برنامه‌های ثالث مثل Sensor Test است. این نرم‌افزار را می‌توانید از تمامی اپ‌استورهای معتبر دانلود کنید و از طریق آن عملکرد سنسور مجاورت را بررسی کنید.

در صورتی که در این روش هم سنسور مجاورت با مشکل مواجه بود احتمالا عملکرد آن به‌صورت کلی دارای مشکل است. در اینصورت ممکن است استفاده از یکی از روش‌های زیر بتواند در حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ به شما کمک کند.

خاموش کردن سنسور مجاورت

چند راهکار برای حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ

در ادامه روش‌های مختلفی که از طریق آن‌ها می‌توانید مشکلات سنسورهای مجاورت را برطرف نمایید را بررسی خواهیم کرد:

1. حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ با تمیز کردن حسگر مجاورت

در نگاه اول ممکن است ایجاد گردوغبار روی صفحه گوشی خیلی مهم به نظر نرسد؛ اما این مشکل در طولانی‌مدت باعث از کار افتادن سنسور مجاورت گوشی سامسونگ شما خواهد شد و می‌تواند مشکلات مهمی را در عملکرد آن ایجاد نماید.

در صورتی که حسگر مجاورت گوشی شما خراب است، می‌توانید با استفاده از یک تکه پارچه تمیز یا گوش‌پاک‌کن آن را تمیز کنید. این حسگر معمولا در قسمت بالایی گوشی و اطراف دوربین سلفی آن قرار دارد.

پس از اینکه سنسور را تمیز کردید، می‌توانید با استفاده از روش‌های بالا دوباره عملکرد آن را تست کنید. در صورتی که سنسور به‌خوبی عمل کرد، می‌توان گفت که مشکل، وجود گردوغبار بوده است؛ اما در غیر اینصورت می‌توانید از روش‌های دیگر استفاده کنید.

اختلال در عملکرد سنسور مجاورت گوشی اندرویدی

2. حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ با قرار گرفتن صحیح محافظ صفحه نمایش

برای حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ، لازم است از قرارگیری صحیح گلس روی صفحه نمایش اطمینان حاصل کنید. در صورتی که گلس خیلی ضخیم باشد یا به‌درستی روی گوشی نصب نشده باشد، باعث اختلال در عملکرد حسگر مجاورت گوشی خواهد شد.

اگر به‌تازگی روی گوشی خودتان گلس نصب کرده و پس از آن با مشکلات سنسورهای مجاورت مواجه شده‌اید، به احتمال زیاد با برداشتن گلس می‌توانید این مشکل را برطرف کنید.

در این شرایط گلس را به‌دقت از روی گوشی خودتان بردارید و سپس هرگونه چسب یا مواد دیگری که روی صفحه باقی‌مانده را با کمک یک تکه پارچه تمیز کنید.

همچنین بهتر است جهت حرکت پارچه از سمت بالای صفحه نمایش به سمت پایین باشد تا هیچگونه مواد اضافی روی سنسور و لبه‌های بالایی صفحه باقی نماند.

سپس دوباره عملکرد سنسور را بررسی کنید تا از عملکرد صحیح آن مطمئن شوید. (برای کسب اطلاعات در خصوص دلیل خاموش شدن گوشی سامسونگ گلکسی نوت کلیک کنید.)

مشکلات سنسورهای مجاورت

3. حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ با آپدیت گوشی موبایل

یکی دیگر از روش‌های حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ، آپدیت نرم‌افزاری گوشی است. گاهی‌اوقات ممکن است باگ‌های نرم‌افزاری در عملکرد قطعات مختلف گوشی اختلال ایجاد کنند.

این مشکلات معمولا به‌صورت موقت رخ می‌دهند؛ اما در مواقعی به‌دلیل عدم‌سازگاری نرم‌‎افزار با سخت‌افزار ممکن است نیاز به آپدیت دستگاه باشد.

معمولا شرکت‌های سازنده با عرضه آپدیت‌های نرم‌افزاری مختلف سعی می‌کنند این مشکلات را برطرف کنند. به‌ همین دلیل در صورت بروز مشکلات سنسورهای مجاورت، آپدیت کردن گوشی به آخرین نسخه نرم‌افزاری، می‌تواند یک راه‌حل خوب باشد.

راه حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ

4. حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ با کالیبره کردن حسگر مجاورت

کالیبره کردن حسگر مجاورت و دیگر سنسورها یکی دیگر از روش‌های برطرف کردن باگ‌های مربوط به این سنسورها است. کالیبره کردن باعث می‌شود که سنسورها بتوانند اطلاعات را به‌شکل صحیحی دریافت کنند.

برای حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ هم می‌توانید از روش کالیبره کردن سنسورها استفاده کنید. این کار را از طریق نرم‌افزارهای مختلفی که در سطح اینترنت وجود دارند انجام دهید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

5. حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ با ریست کردن دستگاه

در صورتی که هیچ‌ یک از روش‌های بالا نتوانستند راه‌حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ باشند، می‌توانید گوشی خود را یک‌بار ریست کنید.

این موضوع باعث می‌شود که تمامی اطلاعات موجود روی گوشی پاک شود و در واقع گوشی به حالت اولیه کارخانه برگردد.

توجه داشته باشید که این کار باعث پاک شدن کامل اطلاعات شما خواهد شد؛ اما ممکن است به رفع برخی باگ‌ها و بازگشت گوشی به حالت اولیه کمک نماید.

نکته: بازیابی اطلاعات گوشی با صفحه خاموش یکی از ترفندهایی است که وقتی گوشی ناگهان خاموش می‌شود، می‌تواند بسیار کارساز باشد.
اما لازم است حتما قبل از ریست کردن گوشی از اطلاعات مهم و ضروری خودتان نسخه پشتیبان یا بک‌آپ بگیریددر غیر اینصورت تمام اطلاعاتی که روی گوشی دارید، از دست خواهد رفت.

(برای مطالعه بیشتر درخصوص ریست گوشی هواوی Honor 20 کلیک کنید.)

مراجعه به تعمیرکار

در صورتی که روش‌های فوق جواب نداد، احتمالا سنسور به‌صورت فیزیکی دچار مشکل شده است و بهتر است برای تــعمیر مــوبایل به تعمیرکار مراجعه کنید.

در صورتی که در روزهای اخیر گوشی شما ضربه خورده است، این احتمال وجود دارد که به‌صورت جدی آسیب دیده باشد و نیاز باشد که گوشی توسط یک تعمیرکار گوشی سامسونگ کاملا بررسی و عیب‌یابی شود.

سخن نهایی

سنسور مجاورت استفاده از گوشی اندرویدی را برای شما راحت می‌کند و قابلیتی است که از به‌هم‌ریختگی گوشی در زمان تماس با بدن شما پیشگیری می‌کند.

چنانچه برای حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ نیاز به مشاوره یا خدمات تعمیر موبایل دارید، از طریق صفحه تعمیر گوشی سامسونگ درخواست خود را ثبت نمایید یا با شماره 1471 تماس بگیرید.

سوالات متداول

آیا وجود سنسور مجاورت مهم است؟

تمامی سنسورهای موجود در گوشی برای راحتی شما طراحی شده‌اند و هیچکدام از آن‌ها اضافی نیستند. با این وجود خرابی سنسور مجاورت چیزی نیست که شما را به دردسر بیاندازد.

آیا با ریست فکتوری می‌توان مشکل سنسور مجاورت را برطرف کرد؟

در صورتی که تمامی روش‌ها را برای حل مشکل سنسور مجاورت سامسونگ امتحان کرده‌اید، می‌توانید از ریست فکتوری هم استفاده کنید. این قابلیت ممکن است بتواند سنسورها را مجددا تنظیم کند.

کالیبره کردن سنسور مجاورت چگونه موجب رفع مشکل آن می‌شود؟

کالیبره کردن باعث می‌شود که سنسورها بتوانند اطلاعات را به‌شکل صحیحی دریافت کنند.

1.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا