تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت صدای یخچال فریزر سینجر چیست؟

لوازم خانگییخچال و فریزر

سر و صدا کردن یخچال یکی از مشکلاتی است که می‌تواند برای هر یخچال فریزی پیش بیاید. این صدا ممکن است برای برخی کاربران آزاردهنده باشد و به دنبال رفع آن باشند. بعد از این که چند سال از کار یک یخچال می‌گذرد، ممکن است صداهای اضافه‌ای از آن بشنوید. از طرفی یخچال یک کالای ضروری است و هرکس در خانه خود یک یخچال دارد که ممکن است از مدل‌های جدید با تکنولوژی‌های خاص و پیشرفته‌تر باشد و یا از نوع قدیمی و با یک سیستم ساده و معمولی ساخته شود. در این مقاله قصد داریم علت صدای یخچال فریزر سینجر را بررسی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

علت صدای یخچال فریزر سینجر

یکی از دلایلی که باعث می‌شود تا ما به رفع عیب یخچال فریزر سینجر خود بپردازیم، تفاوت دمای تنظیم شده با دمای واقعی درون یخچال فریزر است. در صورت برخورد با این مشکل باید توجه کنید که اصلا جای نگرانی وجود ندارد و یخچال فریزر سینجر شما دچار مشکل نشده است. یکی از دلایلی که این مشکل را به وجود می‌آورد، باز بودن یخچال سینجر برای مدت طولانی‌تر است. یا این که اصلا یخچال فریزر به‌تازگی راه اندازی شده (آموزش به برق زدن یخچال نو) و یا غذای گرمی داخل فریزر قرار دادیم که دمای داخل یخچال را از دمای تنظیم شده روی آن تغییر داده است. برای این که این مشکلات حل شود تنها لازم است که در یخچال فریزر سینجر خود را تا بیست و چهار ساعت خیلی باز و بسته نکنید تا دمای داخل آن دوباره تنظیم شود. اگر صدای یخچال فریزر سینجر شما با این راهکارها برطرف نشد، در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا علت‌های احتمالی سر و صدای این یخچال فریزر را در اختیار شما قرار دهیم.علت صدای یخچال فریزر سینجر

علت صدای یخچال فریزر سینجر چه می‌تواند باشد؟

یکی از گزینه‌هایی که باعث می‌شود تا یخچال فریزر سینجر سر و صدای بیشتری داشته باشد، خراب شدن لاستیک در یخچال فریزر است. در واقع این امر باعث آن شده تا دمای داخل یخچال به‌هیچ‌وجه با آن دمایی که روی یخچال فریزر تنظیم شده یکسان نباشد و سر و صدای اضافی یخچال فریزر سینجر بیشتر شود.

دومین دلیلی که احتمال می‌دهیم ممکن است علت صدای یخچال فریزر سینجر باشد، خراب بودن کمپرسور و رله یخچال فریزر بوده که خود آن یکی از دلایل سرد نشدن فضای داخل یخچال است. این موضوع نیز همانند گزینه‌های قبلی، سبب اختلاف دمای داخل یخچال فریزر با دمای تنظیم شده می‌شود و سر و صدای اضافی یخچال را در پی دارد. کمبود گاز یکی دیگر از دلایلی است که باعث سر و صدای اضافه یخچال فریزر سینجر می‌شود. از طرف دیگر ممکن است فن کمپرسور یخچال فریزر خراب شده باشد و در نتیجه یخچال و فریزر خنک نشود. همچنین خراب بودن فن اواپراتور نیز دلیل سرد نشدن یخچال فریزر سینجر می‌تواند باشد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

1. کمپروسر یخچال فریزر سینجر

کمپرسور یخچال فریزر سینجر از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که بخش‌های الکترونیکی، مکانیکی و قسمت گاز یخچال از جمله آن‌ها است. هر کدام یک از این قطعات خود به اجزای کوچک‌تری تقسیم شده و به همین خاطر است که وقتی یخچال فریزر به تست کمپرسور نیاز پیدا می‌کند، ممکن است هر کدام از این قطعات جزئی‌تر نیز نیاز به بررسی داشته باشند.

هنگامی که شما سر و صدای اضافی در یخچال فریزر سینجر می‌شنوید شاید لازم باشد تا موتور آن تعویض شود. در نتیجه باید به نوع موتور یا برند مورد استفاده و کمپرسور یخچال توجه داشته باشید. این به آن خاطر است که کمپرسورهایی که برای یخچال فریزرهای دیگر استفاده می‌شوند نمی‌توانند نیاز یخچال فریزر سینجر شما را تامین کنند. کمپرسورها انواع مختلفی دارند که در ادامه برخی از آن‌ها را نام می‌بریم:

  • کمپرسور پیستونی
  • کمپرسور تناوبی
  • کمپرسور تراکم تک مرحله و دو مرحله ای
  • کمپرسور دورانی
  • کمپرسور مارپیچی
  • توربو کمپرسور

هر کدام از این انواع کمپرسور در برندهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

پیدا کردن علت خرابی یخچال فریزر سینجر

یخچال فریزر یکی از وسایل اصلی و مورد نیاز در خانه است که برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی از هر وسیله دیگری بیشتر اهمیت دارد. حتی اگر صدای یخچال فریزر سینجر آرامش خانه را بر هم بزند باز هم این وسیله اساسی است و زندگی بدون آن ممکن نیست. در ادامه این مقاله درباره علت به وجود آمدن صدای یخچال فریزر سینجر اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

1. گرمای بیش از حد کمپرسور

موتور کمپروسر گرمای زیادی تولید کرده و دمای یخچال را بالا می‌برند اما گرم شدن بیش از اندازه موتور کمپرسور و ایجاد گرما در اطراف آن و عدم وجود فن تهویه برای خنک شدن آن باعث خراب شده موتور یخچال فریزر شده و کمپرسور یخچال فریزر سینجر خراب می‌شود و از کار می‌ایستد.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

2. آلودگی در موتور کمپرسور

یکی دیگر از دلایلی که باعث خراب شدن کمپرسور می‌شود و شما را به تعمیر موتور یخچال فریزر سینجر نیازمند می‌کند، وجود آلودگی و گرد و خاک و غبار به روی قطعات کمپرسور یخچال فریزر سینجر است. در موتور کمپرسور تنها لازم است که روغن و مبرد وجود داشته باشد و هیچ چیز دیگری در آن نباید وجود داشته باشد.

3. کمبود روغن کاری در کمپرسور

روغن کاری کمپرسور یخچال اهمیت بسیار زیادی دارد؛ چرا که اگر این کار به درستی و سر وقت انجام نشود باعث آن شده که کارکرد کمپرسور تحت تاثیر قرار بگیرد. این موجب می‌شود که دمای کمپرسور بیش از حد بالا برود و در نتیجه به خاطر گرمای بیش از اندازه کمپرسور خراب شود و شما مجبور شوید تا کمپرسور یخچال خود را تعمیر کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

4. مشکل در دکمه استارت کمپرسور

اگر کمپرسور شما از آن دسته است که خاموش می‌شود و دیگر کار نمی‌کند این احتمال وجود دارد که مشکل این اتفاق از صفحه کمپرسور باشد. این به معنی آن است که فشار کمپرسور یخچال فریزر سینجر از حد بیشتر رفته و اضافه فشار پیدا کرده است. منظور این است که شما باید کمپرسور یخچال خود را تعمیر کنید. کمپرسورها به مراقبت نیاز دارند تا به طور همیشگی فشار درستی را تجربه کنند. بهتر این است که فشار دستگاه خود را بررسی کرده و گاهی قطعات کمپرسور را تمیز کنید.

5. خنک نبودن یخچال فریزر سینجر

یکی از مهم‌ترین علائمی که نشان می‌دهد یخچال فریزر سینجر نیاز به تعمیر دارد این است که قسمت‌هایی از یخچال فریزر شما خنک‌تر از سایر بخش‌های آن است. مثل این که قسمتی دمای بیش از اندازه پاییی دارد اما بخش‌های دیگر این طور نیستند. در چنین مواقعی لازم است به تعمیر یخچال فریزر سینجر خود اقدام کنید و این موضوع را جدی بگیرید. بهتر این است که برای تنظیم کردن تست کمپرسور از یک متخصص در این زمینه کمک بگیرید. البته تنها چیزی که باعث خنک نبودن قسمتی از یخچال فریزر سینجر می‌شوند ممکن است به خاطر کمپرسور نباشد؛ اما بهتر است که این موضوع توسط کارشناس آن تایید شود و در کنار آن، عوامل احتمالی ممکن برای این اتفاق را نیز بررسی کند.

6. سوراخ شدن لوله‌های پشت یخچال فریزر

بنا به دلایلی از جمله سوراخ شدن لوله‌های پشت یخچال فریزر سینجر یا به خاطر فرسودگی یا ضربه خوردن، گاز یخچال فریزر سینجر دچار نشتی شده و خراب می‌شود. در صورتی که یخچال فریزر شما مثل قبل سرد نمی‌شود و یا حتی گرم شده است و یا در درون آن بوی بد و فساد (بدون این که مواد غذایی فاسد شده باشند) به مشام می‌رسد، به احتمال زیاد یخچال فریزر سینجر دچار نشتی گاز شده و گاز آن تمام شده است و بنابراین نیاز دارد که دوباره گاز آن شارژ شود. اگر به خالی شدن گاز یخچال فریزر خود شک دارید می‌توانید کندانسور یخچال فریزر خود را لمس کنید. اگر دمای آن سرد باشد و یخچال فریزر هم در حال کار کردن باشد، به این خاطر است که یخچال فریزر شما دچار نشت گاز شده است. همچنین اگر یخچال فریزر از برق کشیده شده باشد ولی صدا به گوش برسد، یعنی هنوز مقداری از گاز در فریزر موجود است اما در غیر این صورت احتمالا گاز یخچال فریزر خالی شده و باید دوباره آن را شارژ کرد.

چرا سر و صدای زیادی از یخچال فریزر بلند می‌شود؟

باید بدانید که یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن صدای اضافی از یخچال فریزر سینجر می‌شود، برخورد پره‌های فن اواپراتور با برفک است. همچنین این ممکن است به خاطر کثیفی فن‌ها در اثر سرویس نکردن در مدت طولانی‌تر باشد. در نتیجه توجه کنید که یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث به وجود آمدن این سر و صدا در یخچال فریزر شما می‌شود، می‌تواند به موتور یخچال فریزر وابسته باشد. موتور یخچال فریزر در اثر فرسودگی یا روغن کاری نشدن می‌تواند در طولانی مدت صداهای اضافی از خود تولید کند که راه حل آن سرویس کردن یخچال فریزر سینجر است.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

1. برفک زدن یخچال فریزر

علت برفک زدن یخچال فریزر سینجر خیلی ساده است؛ اگر هوای خنک داخل یخچال فریزر با هوای گرم یا مرطوبی که از خارج از یخچال فریزر وارد می‌شود برخورد کند، در نقطه اختلاط این دو جریان برفک ایجاد می‌شود. برفک‌ها در صورتی که ذوب یا آب نشوند، به مرور زمان یخ می‌بندند که در نتیجه داخل یخچال و فریزر یخ می‌بندد.برفک زدن یخچال فریزر

2. خراب شدن برد

قبل از این که وارد این بحث شویم بهتر است که درباره برد یخچال فریزر سینجر اطلاعاتی به شما دهیم. برد الکترونیکی در یخچال فریزر مانند مغز آن است که سایر اجزای اصلی مثل کمپرسور و فن را کنترل می‌کند. مادربرد هم برد اصلی است که وظیفه آن کنترل همگی اجرای یخچال فریزر است. به طور کلی هر چیزی که بر کارکرد یخچال فریزر تاثیر بگذارد، می‌تواند توسط مادربرد کنترل شود. اگر برد نتواند خوب کار کند، در نتیجه یخچال فریزر سینجر به خوبی سرد نمی‌شود. یکی از علائم کنترل پنل آسیب دیدخ این است که فن، چراغ‌ها و سایر اجزا کار نمی‌کنند. بنابراین اگر برد یخچال شما دچار نقص فنی شود باید تعمیر آن را به فرد کارشناس بسپارید و از این که خودتان آن را دستکاری کنید بپرهیزید. خراب بودن برد یخچال فریزر سینجر علائمی دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • یخچال فریزر به اندازه کافی خنک نیست؛
  • یخچال فریزر برفک می‌زند؛
  • یخچال فریزر یکسره کار می‌کند؛
  • یخچال فریزر مشکل یخ زدایی دارد؛
  • یخچال فریزر روشن نمی‌شود؛
  • کمپرسور روشن نیست در حالی که هر دو فن کار می‌کنند؛
  • مشکلی در دمای یخچال فریزر وجود داشته باشد؛

در صورت وجود این علائم ممکن است که برد یخچال فریزر سینجر دچار مشکل شده باشد.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

3. دفترچه راهنما

دفترچه راهنمای یخچال فریزر سینجر بر اساس مدل و نوعی که دستگاه خریداری شده دارد، نکات کاربردی را برای استفاده بهینه از این یخچال ارائه می‌دهد. در دفترچه راهنما می‌توانید توضیحات کامل درباره دکمه‌ها و برنامه‌های یخچال فریزر سینجر را مطالعه کنید. همچنین کارشناسان در نصب این دستگاه به شما کمک می‌کنند. در نتیجه اول از هر چیز بهتر است که دفترچه راهنمای یخچال فریزر خود را مطالعه کنید. توجه کنید که در کنار مطالعه دفترچه راهنما، سرویس ماهانه و تمیز کردن یخچال به طور هفتگی به بهبود سطح کیفی و نیاز کمتر به تعمیر یخچال کمک می‌کند. برای رفع ایرادات موجود در یخچال فریزر سینجر از کارشناسان این زمینه کمک کنید و بدون اطلاعات دقیق برای هیچ تعمیر خانگی اقدام نکنید.

در آچاره علاوه بر تهران، امکان ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان نیز وجود دارد.

به این پست امتیاز دهید

3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید