هنگام درخواست نظافتچی چه نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم؟

نظافت و شستشو

حتی اگر شما یک خانم خانه‌دار باشید، ممکن است فرصت کافی برای نظافت خانه نداشته باشید چه برسد به اینکه شاغل باشید و مسئولیت رسیدگی به امور فرزندان نیز بر عهده شما باشد. تحت این شرایط ممکن است به فکر کمک گرفتن از یک نظافتچی منزل بیوفتید.

در این مقاله از مجله آچاره نه نکته برای شما آماده کرده‌ایم تا بهترین نتیجه را از درخواست نظافتچی بگیرید و منزلی زیبا و تمیز داشته باشید.

نه نکته که باید هنگام درخواست نظافتچی به خاطر داشته باشید!

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که هر چند مدت یک بار، خانه را جارو کنید، ظرف‌ها را بعد از هر وعدۀ غذا بشورید و روی پیشخوان آشپزخانه را دستمال بکشید، اما خودتان حس کنید هنوز خانه به دلتان نمی‌نشیند. در این شرایط غبار و جرم روی دستشویی، زیرزمین، پارکینگ و یا حتی روی کوسن‌های اتاق نشیمن و خواب، شما را به فکر درخواست نظافتچی می‌اندازد.

این روزها با افزایش مشغله و مسئولیت شغلی افراد، دیگر کمک گرفتن از نظافتچی حرفه‌ای یک خدمت لوکس به حساب نمی‌آید بلکه نیاز ضروری هر خانه‌ای است. لذا مواردی که در ادامه ذکر شده است حتما برایتان مفید خواهد بود.

نظافتچی منزل با آچاره

1. امنیت خانه و خانواده خود را به خطر نیندازید!

زمانی که از یک نظافتچی غیرشرکتی کمک می‌گیرید شما در جایگاه کارفرما هستید و باید مسئولیت بررسی تمام موارد کاری و امنیتی را بر عهده بگیرید. فراموش نکنید که نباید در اینخصوص کوتاهی کنید. بررسی‌ صلاحیت اخلاقی افراد قبل از آغاز کار برای امنیت خانه و خانواده شما ضروری است.

اما اگر در یک شرکت نظافتی بزرگ درخواست نظافتچی ثبت کنید آن‌ها به شما افرادی را پیشنهاد می‌کنند که آموزش‌های لازم را دیده‌اند و از فیلترهای تائید صلاحیت فنی و اخلاقی عبور کرده‌اند. مزیت دیگر استفاده از خدمات نظافت منزل یک شرکت معتبر این است که اگر همزمان به چند نفر نیاز داشته باشید بدون دغدغه در اختیار شما خواهد بود.

قبل از انتخاب بین نظافتچی انفرادی که احتمالا یکی از دوستان و آشنایان به شما معرفی کرده‌ و یک نظافتچی که در یک مجموعه معتبر مشغول به کار است مطمئن شوید که کدام جنس خدمات برای خانۀ شما بهتر است. اگر اطمینان دارید که تنها یک نفر برای نظافت خانۀ شما کافی است و آن فرد را کاملا می‌شناسید و می‌دانید وارد کردن او به حریم منزلتان بی‌خطر است، از او کمک بگیرید. در غیر اینصورت هرگز امنیت خانه و خانواده خود را به خطر نیندازید.

نظافتچی منزل با آچاره

2. درباره توقع خود از نظافت منزل با نظافتچی صحبت کنید

به نظافتچیان قبل از انجام هر کاری بگویید که چه نظافت خاصی مدنظر شماست مثلا اگر نیاز دارید که پنجره‌های خانه هم تمیز شود یا اگر دیوارهای حمام و سرویس بهداشتی نیاز به تمیزکاری اساسی دارد حتما درباره آن با نظافتچی صحبت کنید. معمولاً، خدمات عمومی نظافت شامل این موارد هستند:

  • جاروی خانه
  • تِی‌کشیدن
  • نظافت آشپزخانه و دستشویی و حمام
  • گردگیری و پاک‌کردن همۀ سطوح
  • لکه‌گیری سطوح
  • مرتب‌کردن رختخواب و …

ممکن است خدماتی که مدنظز شماست جزو در خدمات عمومی قرار نداشته باشد و در موارد درخواستی اضافی دسته‌بندی شود.

3. ابزارهای نظافتی و تجهیزات خانه را مدنظر داشته باشید

قبل از آمدن نظافتچی، مطمئن شوید که وسایل مورد نیاز برای نظافت مثل شوینده، تی، جارو و دستمال به اندازۀ مورد نیاز در خانه باشد. همچنین ممکن است انجام امور مدنظر شما نیاز به مقدمات خاصی مثلا نردبان داشته باشد در این حالت یا شما باید فکری برای آن بکنید و مقدمات مورد نیاز را تهیه کنید و یا از شرکت ارائه دهنده خدمات نظافت منزل بخواهید ملزومات مورد نیاز شما را فراهم کند.

بیشتر بخوانید: انواع تی

4. هزینه‌ درخواست نظافتچی را محاسبه کنید

چند عامل در محاسبه هزینه دخیل هستند: مدت زمان کار نیروی نظافتچی در محل، کیفیت خدمات، انتخاب نیروی خانم و یا آقا، نوع خدمات درخواستی شامل درخواست نظافت راه پله، آشپزی، پذیرایی و …

5. هنگام درخواست نظافتچی کیفیت کار و عدم سوء پیشینه را بررسی کنید

مطمئن شوید که یک نظافتچی حرفه‌ای که با سلیقه و تمیز کار می‌کند استخدام می‌کنید. اینکه فقط ظاهر خانه مرتب شود و بوی شوینده در محیط پخش شود کافی نیست! اگر در شرکت‌های معتبر و خوشنام درخواست نظافتچی ثبت کنید و از آنها کمک بگیرید خیالتان از این بابت راحت خواهد بود. البته اینکه صرفا از یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات منزل کمک بگیرید کافی نیست و باید درباره حسن شهرت و اعتبار شرکت تحقیق کنید.

6. مشخص کنید چقدر از فضای خانه در اختیار نظافتچی قرار گیرد

بعضی افراد راحت‌تر هستند هنگام درخواست نظافتچی خودشان در زمان کار در خانه حضور داشته باشند چون اینطور خیال‌شان در زمانی که فرد غریبه‌ای در خانه هست، راحت‌تر است. اما ممکن است شما فرصت کافی برای این کار نداشته باشید. در اینصورت باید تصمیم بگیرید نظافتچی به کجاهای خانه دسترسی داشته باشد.

آیا باید کلید را بعد از پایان کار به کسی تحویل دهد یا به روش متداول (که البته اشتباه است!) آن را زیر موکت و فرش قرار دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر خودتان خانه نیستید اشیا قیمتی را در محل امنی قرار دهید و درب اتاق‌هایی که قصد تمیز کردنشان را ندارید ببندید و پول‌ و جواهرات خود را از دید عموم، دور نگه دارید.

7. با کمی نظافت جزئی در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید

ممکن است شما فکر کنید حالا که قصد درخواست نظافتچی دارید دیگر نیاز نیست کاری انجام دهید و می‌توانید تمام کارها را به او محول کنید. البته این کار درستی است و می‌توانید با خیال راحت صفر تا صد کارها را به نظافتچی بسپارید اما اگر دوست دارید و در وقت و هزینه صرفه‌جویی کنید موارد جزئی مانند جمع کردن اسباب بازی بچه‌‌ها از روی زمین را انجام دهید.

8. بهترین مرجع را برای درخواست نظافتچی انتخاب کنید

اگرچه می‌توانید از همسایه‌ها، فامیل یا دوستان خود برای انتخاب نظافتچی حرفه‌ای، کمک بگیرید اما بهترین کار هنگام درخواست نظافتچی منزل، انتخاب کسی است که توسط افراد بیشتری انتخاب شده و مورد تائید آن‌ها باشد. شاید سوال کنید چطور می‌توان به چنین اطلاعاتی دست پیدا کرد.

هنگامی که از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده می‌کنید این امکان برای شما فراهم شده است که قبل از انتخاب نظافتچی امتیازات او و نظرات مشتریان قبلی درباره او را بخوانید و آگاهانه تصمیم بگیرید.

9. هنگام درخواست نظافتچی به اهمیت بیمه توجه کنید

طبق قانون وقتی فردی را برای انجام کارهای خانه خود استخدام می‌کنید کارفرمای او هستید و در حین انجام کار نسبت به وی مسئولیت دارید. لذا حتما از شرکتی نظافتچی بگیرید که دارای خدمات بیمه باشد. آچاره برای حمایت از مشتریان و نیروهای خود تمام خدمات و متخصصین خود را بیمه کرده است تا شما عزیزان هنگام استفاده از خدمات، هیچ دغدغه‌ای بابت خطرات احتمالی حین انجام کار نداشته باشید و با خیالی راحت درخواست نظافتچی خود را در وبسایت یا اپلیکیشن آچاره ثبت کنید.

به این ترتیب، نظافتچی اعزامی به محل، در برابر حوادث احتمالی بیمه است و خسارات مالی تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد. همچنین لازم به ذکر است صلاحیت اخلاقی تمام نظافتچی‌های آچاره طی روندی سختگیرانه بررسی شده است و تنها افرادی مجاز به ارائه خدمات هستند که گواهی عدم سوء پیشینه داشته باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه

    1. ممنون که این مطلب مربوط به نظافت منزل و نظافتچی رو مطالعه کردین.
      برای ارائه سرویس نظافت در خدمتتون هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا