هر یک از ارورهای تردمیل نشانه چیست؟

تردمیللوازم خانگی

ارورهای تردمیل نشان می‌دهند که در عملکرد تردمیل مشکل وجود دارد. تردمیل‌هاُ برندهای مختلفی دارند که هر یک ارورهای مخصوص خود را نمایش می‌دهند؛ با این وجود برخی از خطاهای تردمیل در برندهای متفاوت این دستگاه یکسان هستند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که علت ارورهای تردمیل چیست و اگر تردمیل ارور داد چه باید کرد.

چرا ارورهای تردمیل نمایان می‌شوند؟

این خطاها کاربر را از وجود مشکلی در دستگاه آگاه می‌کنند. در حقیقت سازندگان تردمیل خطاها را برای هشدار در مورد وضعیت نامطلوبی که در تردمیل وجود دارد، روی صفحه نمایش می‌دهند.

از آنجا که مشکلات متفاوتی ممکن است در عملکرد تردمیل به‌وجود بیاید و آن را از عملکرد صحیح باز دارد، خطاهای مختلف و با نام‌های متفاوت روی صفحه به نمایش درمی‌آیند تا کاربر با مشاهده هر خطا بهتر بتواند نوع مشکل را تشخیص دهد.

تعمیر و سرویس تردمیل را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • تعمیر تردمیل، دوچرخه ثابت، الپتیکال
  • رفع مشکلات صدای زیاد تردمیل
  • تنظیم سرعت تردمیل
  • رفع ارورهای تردمیل
  • رفع مشکل روشن نشدن تردمیل
خدمات تعمیر و سرویس تردمیل با آچاره
تعمیر و سرویس تردمیل را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.
  • تعمیر تردمیل، دوچرخه ثابت، الپتیکال
  • رفع مشکلات صدای زیاد تردمیل
  • تنظیم سرعت تردمیل
  • رفع ارورهای تردمیل
  • رفع مشکل روشن نشدن تردمیل
خدمات تعمیر و سرویس تردمیل با آچاره
ارورهای تردمیل

ارورهای تردمیل باید در اسرع وقت عیب‌یابی و برطرف شوند. کار کردن با تردمیل در زمان نشان داده شدن خطا کاری اشتباه است و ممکن است در صورت تداوم باعث بروز مشکلات بیشتری نیز شود.

در نتیجه با مشاهده هر ارور تردمیل باید علت آن را پیدا کنید. برخی از ارورهای تردمیل در برندهای متفاوت راه‌حل‌های مختلفی دارند که در این گونه موارد شما باید به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید.

معرفی انواع ارورهای تردمیل و روش رفع هر یک

در ادامه با راهنمای ارورهای تردمیل در خدمت شما خواهیم بود. در این قسمت کاملاً متوجه خواهید شد که اگر تردمیل ارور داد باید چه کرد:

1. کد خطای E0 تردمیل

خطای E0 به کلید ایمنی تردمیل مربوط است. بررسی کنید که کلید ایمنی در جای صحیح قرار گرفته باشد.

2. کد خطای E1؛ از گسترده‌ترین ارورهای تردمیل

ارور e1 تردمیل یکی از کدهای خطای بسیار گسترده است. مهم است بدانیم کد خطای E1 در چه زمانی رخ می‌دهد و درصورت رخ دادن چه باید کرد. ارور e1 تردمیل بدین معنی است که کنسول از سنسور سرعت اطلاعاتی دریافت نمی‌کند. اگر تسمه در حال حرکت به‌مدت چند دقیقه حرکت کرده و سپس کد خطای E1 را ایجاد کند، معمولاً به این دلیل است که تسمه در حال حرکت نیاز به روغن‌کاری دارد.

برد کنترل موتور به دلیل کشیدن جریان خیلی زیاد از موتور خاموش شده و باعث خاموشی ایمنی می‌شود؛ در نتیجه مهم است که یک برنامه روان‌کاری منظم برای تردمیل خود داشته باشید. اینکه روغن‌کاری در چه فواصل زمانی انجام شود، بسته به نوع مدل متفاوت خواهد بود. برای روغن کاری تردمیل به دستورالعمل‌های سازنده مراجعه کنید.

بعد از روغن‌کاری تسمه، اگر همچنان مشکل دارید یا بعد از چند هفته مجدداً با مشکل مواجه می‌شوید، ممکن است تسمه تردمیل شما لعاب شده باشد. لعاب شدن بدین معنی است که منافذ زیر تسمه به دلیل اصطکاک بیش‌ازحد در حال بسته شدن هستند.

در این حالت ممکن است به تعویض تسمه نیاز داشته باشید؛ زیرا استفاده مداوم از تسمه در چنین حالتی احتمال خرابی سایر قطعات مانند برد کنترل و موتور را افزایش می‌دهد. اگر تسمه بعد از 6 ثانیه از راه‌اندازی تردمیل متوقف شود، احتمالاً سنسور سرعت به تنظیم یا تعویض نیاز دارد. همچنین ممکن است دسته سیم اصلی آسیب دیده باشد.کد خطای E1 تردمیل

اگر تسمه به هیچ عنوان حرکت نکند یا بویی شبیه بوی سوختگی از ناحیه موتور به مشام برسد، ممکن است موتور یا برد کنترل آن آسیب دیده باشد. این موضوع می‌تواند در اثر کار کردن با تردمیل بدون روغن‌کاری در مدت طولانی اتفاق بیفتد.

در صورتی که موتور یا برد کنترل آن به تعویض نیاز داشته باشند، تسمه نیز باید تعویض شود. انجام این کار از آسیب دیدن قطعات تازه نصب شده یا دیگر اجزای دستگاه در اثر اصطکاک جلوگیری می‌کند.

3. کد خطای E2

این خطا یکی از ارورهای تردمیل و نشان‌دهنده معیوب بودن سنسور سرعت تردمیل است. سنسور سرعت در غلتک عقبی تردمیل واقع شده است.

برای رفع خطای E2 وضعیت سنسور سرعت را بررسی کنید و از سالم بودن آن مطمئن شوید. ممکن است به تعویض سنسور نیاز داشته باشید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس و تعمیر تردمیل در محل!

4. خطای E3 در تردمیل

خطای E3 در تردمیل بیان‌کننده وجود مشکل در موتور تردمیل است. تعمیر موتور کاری تخصصی است و باید توسط یک شخص حرفه‌ای انجام بگیرد.

5. کد خطای E5 تردمیل

کد خطای E5 مخصوص تردمیل‌های TR2000e و TR3000e است. این ارور زمانی نشان داده می‌شود که حسگرهای تاشو در قسمت‌های زیرین تردمیل وجود یک شیء را احساس کنند. حسگرهای تاشو شکلی ذوزنقه مانند داشته و ابعاد آن‌ها کوچک است. 2تا از آن‌ها در قسمت پشت و 2تای دیگر در جلوی تردمیل واقع شده‌اند.

اگر این خطا نشان داده شده ولی هیچ جسمی وجود ندارد، سالم‌بودن سنسورهای تاشو را بررسی کنید. اگر مشکل ادامه داشت، از یک تعمیرکار کمک بگیرید.کد خطای E5 تردمیل

6. ارور e7 در تردمیل (مشابه ارور e6)

کد خطای E6 یا E7 زمانی رخ می‌دهند که مقدار پتانسیومتر خوانده شده توسط کنسول از موتور بالابر خارج از محدوده است. معمولاً در شرایطی ایجاد می‌شود که اتصال دسته سیم بد بوده یا دسته آسیب دیده باشد.

همچنین می‌تواند به معنی تنظیم مجدد موتور شیب به محدوده باشد. اگر همه اتصالات سیم درست به‌نظر می‌رسند، برای حل ارور e7 در تردمیل موتور شیب باید تنظیم شود. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • برق را خاموش کنید. 5 ثانیه صبر کرده و سپس روشن کنید.
  • وارد حالت تست شده و از مرحله تست I/O وارد شوید. این صفحه مقدار پتانسیومتر موتور شیب را نمایش می‌دهد. مدل‌های مختلف مقادیر متفاوتی خواهند داشت.
    بررسی کنید که قسمت مخصوص دویدن (عرشه) در چه سطحی از شیب قرار دارد. آیا زیادی بالا رفته یا اینکه در سطح پایینی قرار گرفته است.
  • اگر عرشه در موقعیت پایین قرار دارد، دکمه شیب بالا را فشار دهید. با این کار موتور شیب عرشه را به سمت بالا حرکت می‌دهد.
    وقتی عرشه به موقعیت متوسط رسید، دکمه شیب بالا را برای بار دوم فشار دهید تا عرشه متوقف شود.
  • اگر عرشه در موقعیت شیب زیاد است، از دکمه شیب پایین برای تنظیم عرشه در موقعیت متوسط استفاده کنید.
  • هنگامی که دستگاه در وضعیت متوسط قرار گرفت، تردمیل را به‌مدت 5 ثانیه در حالت خاموش نگه دارید و سپس مجدداً روشن کنید.
  • با روشن شدن تردمیل، عرشه به سمت موقعیت صفر به حرکت در می‌آید.
  • اگر با انجام این روش مشکل برطرف نشد، با ارائه‌دهندگان خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که همه مدل‌ها قابلیت تنظیم شیب موتور را ندارند. به دستورالعمل‌های گفته‌شده در راهنمای دستگاه مراجعه کنید.

7. ارور e9 تردمیل (مشابه ارور e10)

کدهای خطای E9 و E10 نیز از دیگر ارورهای تردمیل هستند. برای حل مشکل یک بار تردمیل را روشن و خاموش کنید.

در صورت پابرجا بودن مشکل با خدمات پس از فروش دستگاه تماس بگیرید. ارور e9 تردمیل و ارور e10 مشابه یکدیگر هستند و نمایش هر یک در تردمیل اغلب به یک موضوع اشاره می‌کند.

8. کد خطای Uart

یکی دیگر از ارورهای تردمیل، کد خطای Uart است. دکمه خاموش و روشن را فشار دهید.

اگر خطا همچنان برطرف نشد، چک کنید که آیا سیم‌ها به‌درستی وصل شده‌اند یا خیر. اگر سیم‌ها اتصال درستی دارند و خطا همچنان نمایش داده می‌شود، با خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

9. کد خطای AC/DC-1

این کد خطا اغلب به علت صحیح نبودن اتصالات کابل‌ها نشان داده می‌شود. برای حل این مشکل مراحل زیر را طی کنید:

  1. تردمیل را به‌مدت 5 دقیقه خاموش نگه دارید و سپس روشن کنید.
  2. اگر خطا همچنان نشان داده شد، تردمیل را خاموش کرده و از پریز برق جدا کنید.
  3. کابلی که بین برد زیر درب موتور و کنسول قرار دارد را پیدا کنید.
  4. اتصالات را جدا کرده و دوباره وصل کنید.
  5. اگر همچنان کد خطا نشان داده شد، با خدمات مشتری تماس بگیرید.

10. کد خطای AC/DC-2

این خطا مشابه خطای AC/DC-1 است. برای حل مشکل گام‌های زیر را طی کنید:

  1. تردمیل را خاموش و روشن کنید.
  2. اگر خطا همچنان نشان داده شد، تردمیل را خاموش کرده و از برق بیرون بکشید.
  3. کابلی که بین برد زیر درب موتور و کنسول قرار دارد را پیدا کنید.
  4. اتصالات را جدا کرده و دوباره وصل کنید.
  5. اگر همچنان کد خطا نشان داده شد، با خدمات مشتری تماس بگیرید.

ارور تردمیل

11. کد خطای AC/DC-3

این خطا نیز مشابه کدهای خطای AC/DC-1 و AC/DC-2 است. برای حل مشکل مانند مرحله گفته‌شده در قسمت قبلی عمل کنید.

12. کد خطای AC/DC-4

این خطا نشان می‌دهد که موتور انرژی زیادی از برد کنترل خود دریافت می‌کند.

تردمیل را روغن‌کاری کنید. در صورت نمایش مجدد کد خطا با خدمات مشتری تماس بگیرید.

13. کد خطای AC/DC-5 و AC/DC-6 و AC/DC-7

این ارور تردمیل مشابه کد خطای AC/DC-1 است.

14. کد خطای AC/DC-8

برای حل این مشکل مراحل زیر را طی کنید:

  1. تردمیل را خاموش و روشن کنید.
  2. اگر خطا همچنان برقرار است، چک کنید و ببینید که آیا کابل‌های کنترل بالا و پایین به‌درستی وصل شده‌اند یا خیر.
    همچنین ورود کامل کلید ایمنی را بررسی کنید.
  3. در صورت نمایش کد خطا بعد از طی مراحل بالا با خدمات مشتری تماس بگیرید.

15. کد خطای AC/DC-9

این ارور تردمیل هم مشابه کد خطای AC/DC-1 است.

رایج ترین مشکلات تردمیل

در این قسمت برخی از رایج ترین مشکلات رایج تردمیل را بررسی کرده‌ایم:

1. سرعت نامنظم

اگر سرعت تردمیل در حین کار تغییر کند، احتمالاً در دستگاه شما مشکلی وجود دارد. دفترچه راهنما را بررسی کنید و سرعت را طبق سرعت توصیه‌شده تنظیم کنید.

بعد از تنظیم کردن تردمیل روی آن سوار نشوید. چند دقیقه مشاهده کنید که آیا در تسمه ضربه‌ وجود دارد یا خیر. اگر این علامت را مشاهده کردید، باید تسمه را تعویض کنید.

اگر دستگاه خاموش شود، احتمالاً موتور مشکل دارد. همچنین ممکن است مدار دستگاه معیوب باشد.

2. لغزیدن تسمه

احساس لغزش هنگام استفاده از دستگاه نشان‌دهنده وجود مشکل در تردمیل است. برای حل مشکلات مرتبط با لغزش، تسمه را تراز و سفت کنید.

تسمه در صورت اصطکاک زیاد یا سفت شدن بیش‌ازحد ممکن است بلغزد. برای بررسی اینکه آیا تسمه سفت شده است یا خیر، آن را از مرکز بلند کنید.

باید حدود 5 سانتی‌متر فاصله وجود داشته باشد. اگر این طور نبود، به احتمال زیاد کمربند بسیار سفت بسته شده است. برای تعویض تسمه تردمیل پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید.

خدمات سرویس و تعمیر تردمیل با تیم آچاره!

3. مشکل در نمایشگر

مشکلات رخ داده در صفحه نمایش اغلب راه‌حل ساده‌ای دارند. برای تعمیر نمایشگر در تردمیل، سیم‌های قابل مشاهده را بررسی کنید. باتری‌های فرسوده یا سیم‌های چین‌دار باید تعویض شوند.

پیکاپ مغناطیسی روی فلایویل نیز باید بررسی شود. ممکن است آهنربا افتاده باشد و باید تعویض گردد. اگر کنسول ایستا شود، احتمالاً قطع‌کننده مدار نیاز به تنظیم مجدد دارد. برای رفع این مشکل کابل برق را به‌مدت 60 ثانیه از برق بکشید.

4. بوی سوختگی

اگر از تردمیل بوی سوختگی استشمام کردید، به احتمال زیاد مشکل جدی در آن وجود دارد. در این صورت فوراً تردمیل را خاموش کرده و سیم برق را از دیوار جدا کنید.

اصطکاک بین عرشه و پشت یا اتصال کوتاه در سیم‌کشی، قطعات الکترونیکی یا موتور از دلایل رایج بوی سوختگی در تردمیل هستند. این وضعیت به طور بالقوه می‌تواند موجب آتش‌سوزی شود.

در نتیجه در صورت مواجه شدن با چنین وضعیتی باید فوراً برای حل مشکل تردمیل اقدام کرد.

5. کار نکردن موتور تردمیل

تعمیر موتور تردمیل که کار نمی‌کند یکی از پرهزینه‌ترین قسمت‌های تعمیر تردمیل است. اگر موتور با سرعت کامل کار می‌کند، ممکن است به تعویض نیاز داشته باشد.

تردمیل‌هایی که موتورها در آن سرعت کامل دارند، اغلب در قسمت مدارها مشکل دارند که از نظر ایمنی حائز اهمیت است. برای تعویض یا تعمیر موتور تردمیل باید از یک شخص حرفه‌ای کمک بگیرید.کار نکردن موتور تردمیل

6. وجود الکتریسیته ساکن در بدنه تردمیل

در صورت ساییده شدن تسمه تردمیل این وضعیت ایجاد می‌شود. در چنین شرایطی باید تسمه دستگاه را تعویض کرد.

سوالات متداول در مورد علت ارورهای تردمیل

در این قسمت برخی سوالات رایج در مورد رفع خطای تردمیل پاسخ داده شده‌اند.

علت ارورهای تردمیل چیست؟

خطاهای تردمیل به علل مختلفی ایجاد می‌شوند. انواع ارور در تردمیل‌های مختلف نیز با هم فرق دارند. برای یافتن علت ارورهای تردمیل بهترین راه مراجعه به دستورالعمل گفته‌شده در کتابچه راهنمای محصول است.

علت خاموش شدن خود به خود تردمیل چیست؟

برای حل این مشکل کابل‌ها را بررسی کنید. همچنین فیوز کنتور را چک کنید. جریان کنتور باید بیش از 20 آمپر باشد.
خاموش شدن خودبه‌خود تردمیل اغلب به دلیل معیوب بودن تسمه یا موتور آن است.

برای رفع ارور تردمیل چه باید کرد؟

با توجه به اینکه کدام یک از ارورهای تردمیل رخ داده است، نحوه رفع خطای تردمیل متفاوت خواهد بود. برای بررسی هر کدام از این خطاها، مطالب این مقاله را مرور کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. سلام. ارور Er5 چی رو نشون میده؟
    یه مدت نسبتا طولانی با تردمیل کار نکردیم و الان به محض روشن کردنش این ارور رو نشون میده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا