تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

نحوه خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ

لوازم خانگییخچال و فریزر

یخچال‌های تازه طراحی شده ساید بای ساید مجهز به سیستم خاصی هستند که باعث تفاوت آن‌ها نسبت به یخچال‌های دیگر می‌شود. وجود سیستم یخ­ساز در این یخچال‌ها باعث می‌شود شما در تمام فصول سال یخ آماده داشته باشید و وجود یخ­ساز در این یخچال‌ها جزء مزایا اصلی آن­ها به حساب می‌آید. گاهی اوقات ممکن است در عملکرد این یخچال‌ها مشکلاتی به وجود بیاید که نیاز به عیب‌یابی و تعمیر یخچال باشد و یا اصلاً نیازی به این حجم از یخ نداشته باشید. در این صورت بهتر است یخ­ساز یخچال را خاموش کرد. در ادامه مقاله درباره روش خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ صحبت می‌کنیم.

یخساز یخچال چگونه کار می‌کند؟

برای خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ ابتدا باید درباره نحوه کارکرد آن اطلاعات کافی داشته باشید. معمولاً آب از طریق شیر موجود در پشت یخچال به فریزر می‌رسد و جنس این شیرها نیز پلاستیک یا مس است. این لوله به شیر ورودی یخچال وصل می‌شود و از این طریق میزان ورود آب به فریزر یخچال کنترل می‌شود. زمانی که شیر ورودی از طریق یخ­ساز برق می‌گیرد، فعال می‌شود و آب وارد فریزر می‌شود تا قالب‌های یخ را پر کند. کار یخ‌ ساختن در یخچال با فعالیت ترموستات وصل شده به قالب یخ‌سازی یخچال شروع می‌شود.

ترموستات یخچال سامسونگ توانایی اندازه‌گیری دمای قالب یخ را دارد و زمانی که دما قالب­های یخ­سازی بیش از حد پایین باشد، ترموستات فرایند یخ‌سازی را شروع می‌کند. موتور تیغه­های خارج ‌کننده یخچال را می‌چرخاند و این تیغه‌ها تا زمان برخورد با یخ می‌چرخند. پس از برخورد تیغه‌ها به یخ، هیتر برقی فعال شده و باعث گرم شدن قالب یخ می‌شود. بازوی خاموش ‌کننده موجود در روی سبد یخ پس از خارج شدن یخ‌ها بالا می‌آید و زمانی که سبد پر از یخ باشد، باعث توقف یخ­ساز یخچال می‌شود.

 خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ

انواع مدل‌های یخساز یخچال

معمولاً یخ­ساز یخچال در سه مدل مختلف طراحی می‌شود که این مدل­ها شامل یخ­ساز پیمانه‌ای، یخ­ساز سینی قالبی و یخ­ساز سینی مشبک هستند. نحوه طراحی یخ­ساز‌های پیمانه‌­ای و سینی قالبی دارای قالب‌های فلزی است و برای جدا کردن یخ از این قالب‌ها از هیتر برقی استفاده می‌شود. اما در یخ­ساز‌های مدل سینی مشبک باید از نیروی گردشی کمک گرفت تا یخ‌ها از سینی جدا شوند.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

در یخ­ساز‌های سینی قالبی هنگام چرخش موتور یخچال، که به خارج کردن یخ می­انجامد، وجود یک بادامک باعث درگیر شدن سوئیچ نگهدارنده و سوئیچ ورودی آب می‌شود. سوئیچ نگهدارنده می‌تواند به طور موقت یخ‌ها را از قالب خارج کند و حتی زمانی که بازوی خاموش‌کننده یخ­ساز بالا بیاید، پس از جدایی موقت یخ‌ها، مجدداً به شیر ورودی سیگنال می‌فرستد تا آب بیشتری وارد یخ­ساز یخچال شود. این کار تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که سوئیچ ورودی با استفاده از بادامک فشرده شود.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

روش‌های تعیین اندازه یخ‌های یخ­ساز

اکثر قالب‌های یخ‌سازی یخچال‌ها از دکمه و اهرمی برخوردارند که می‌توان اندازه یخ‌های ساخته شده را با استفاده از آن تعیین کرد. در واقع زمانی که سوئیچ ورودی آب با استفاده از بادامک نگهدارنده فشرده شود، میزان آب ورودی به قالب یخ مشخص می‌شود و در این حالت اندازه یخ‌ها قابل تنظیم است. علاوه بر این مورد اگر اندازه یخ‌ها بسیار بزرگ یا بسیار کوچک باشد، می‌توانید اندازه آن‌ها را مشخص کنید و برای تنظیم آن ابتدا باید صفحه سفید موجود در جلو یخ­ساز یخچال را جدا کنید. در این صفحه از پیچ و مهره‌هایی استفاده شده که دارای علامت مثبت و منفی هستند. برای اینکه اندازه‌ی یخ‌ها را بزرگ­تر کنید باید پیچ را به طرف علامت مثبت قرار دهید و برای اینکه اندازه یخ‌ها کوچک‌تر شود، پیچ را به طرف علامت منفی بگذارید.

 خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ

نحوه خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ

افراد ممکن است به دلایل مختلفی مثل رفتن به مسافرت یا نبودن طولانی مدت در خانه بخواهند یخ­ساز یخچال فریزر را خاموش کنند. همچنین برای جلوگیری از اضافه شدن زیاد یخ در یخ­ساز، می­توان آن را خاموش کرد. به همین دلیل برای خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ باید مراحل خاصی را انجام دهید. ابتدا دکمه Ice Maker یخچال را به مدت سه ثانیه نگه دارید تا بر روی صفحه‌ مانیتور یخچال خاموش بودن یخ­ساز مشخص شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

مطلب پیشنهادی:علت کار نکردن موتور، فن و یخساز یخچال سامسونگ

زمانی که یخ­ساز یخچال غیرفعال است علامت OFF و زمانی که یخ­ساز یخچال قعال باشد، علامت ON در این صفحه مشخص می‌شود. زمانی که شما یخ­ساز یخچال را به طور کامل خاموش می‌کنید یخچال دیگر نمی‌تواند یخ­سازی انجام بدهد و حتی اگر تنظیمات یخ­ساز را بر روی یخ ریز قرار دهید، هیچ یخی ساخته نمی‌شود. البته اگر اهرم مخصوص یخ ریز را به مدت ۵ ثانیه نگه دارید، یخ­ساز به طور خودکار شروع به کار می‌کند.

 خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ

پس از خاموش کردن یخ­ساز یخچال چه کنیم؟

بعد از خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ همه یخ‌های موجود در مخزن یخچال باید تخلیه شود. چرا که باقی ماندن این یخ‌ها در محفظه می‌تواند باعث چسبندگی یخ­ها به یکدیگر شود و پس از آن تخلیه یخ‌ها کار بسیار سختی خواهد بود. برای تخلیه کردن مخزن یخ یخچال یک دست‌تان را در زیر مخزن بگذارید و با دست دیگر قسمت‌های اطراف مخزن را محکم نگه دارید.

سپس مخزن یخ را به سمت بالا بلند کنید و از محل خود خارج کنید. پس از تخلیه یخ، مخزن یخ را در سر جای خود قرار دهید. ابتدا آن را با مقداری فشار در سر جای خود قرار دهید. در صورتی که مخزن سر جای خود نگیرد، نمی‌تواند یخ‌ها را نگه دارد و باعث آب شدن آن‌ها می‌شود. به همین دلیل اگر نتوانستید مخزن را در جای خود قرار دهید، فنر موجود در یخ­ساز را به میزان ۹۰ درجه بچرخانید و مجدداً یخ­ساز را به محل اصلی آن برگردانید.

وجود مشکل در عملکرد یخسازی یخچال سامسونگ

پس از این که با نحوه خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ آشنا شدید، بهتر است بدانید وجود برخی مشکلات باعث می‌شود یخ­ساز یخچال نتواند عملکرد طبیعی خود را داشته باشد و فرایند یخ ساختن با مشکل مواجه شود. این مشکل می‌تواند به دو دلیل کلی اتفاق بیفتد. دلیل اول عدم کارکرد صحیح یخ­ساز یخچال می‌تواند به دلیل از کار افتادن آن باشد که اگر با این مشکل مواجه شدید ابتدا باید از روشن بودن یخ­ساز اطمینان پیدا کنید. در این حالت باید دقت کنید تا یخ­ساز در حالت توقف نباشد و آن را از حالت مکث خارج کنید.

دلیل دوم عدم کارکرد درست یخ­ساز یخچال می‌تواند این مورد باشد که یخ در محفظه تولید می‌شود اما نمی‌توان آن را از یخ­ساز خارج کرد. در این صورت پس از اینکه از روشن بودن یخ­ساز یخچال اطمینان پیدا کردید، باید به بررسی موارد دیگر بپردازید. که در ادامه برخی از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

مشکلات یخ نساختن یخ­ساز یخچال سامسونگ

عوامل مختلفی بر این مشکل تأثیر‌گذار هستند که می‌توان به منتقل نشدن آب از شیر ورودی به یخ­ساز یخچال اشاره کرد که در این صورت باید لوله ورودی آب بررسی شود و مشکلات آن رفع شود. همچنین ممکن است سیستم یخ­ساز یخچال دچار مشکلاتی مثل نقض در مدول یخچال، نقص در ترموستات یخ­ساز، وجود مشکل در برد کنترل، عدم وجود سرما کافی برای یخ­سازی در این قسمت و وجود مشکل در قفل درب یخ­ساز مانع از یخ‌ ساختن یخچال سامسونگ به صورت عادی شود.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مشکلات مربوط به خارج نشدن یخ از محفظه

در برخی موارد ممکن است فرایند یخ­سازی یخچال به طور کامل انجام شود اما هیچ یخی از آن خارج نشود. در این صورت نیز ممکن است وجود مشکل در مدول یخ­ساز، مشکلات سلنوید یخ­ساز، وجود چسبندگی میان قطعه‌های یخ در محفظه و عدم وجود سرما برای یخ‌سازی در قسمت یخ­ساز مانع خارج شدن یخ‌های ساخته شده از یخچال شود.

نحوه روشن کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ

همانطور که در مطالب بالا اشاره کردیم نحوه خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ کار سختی ندارد. اما ممکن است دوباره بخواهید یخ­ساز یخچال را فعال کنید و مجدداً از آن استفاده کنید. برای انجام این کار از صفحه یخچال قسمت Ice Maker دکمه ON را فشار دهید. در این‌صورت یخ­ساز یخچال شروع به کار می‌کند.

مطلب پیشنهادی:یخساز دستی یخچال چگونه کار می‌کند؟

نتیجه‌ گیری

وجود سیستم یخ­ساز در یخچال‌های ساید بای ساید باعث می‌شود آب مستقیماً به محفظه یخ­سازی یخچال برسد و به طور مداوم عمل یخ‌سازی در یخچال انجام شود. اما اکثر اوقات نیازی به این حجم از یخ ندارید و ممکن است بخواهید یخ­ساز را به طور کامل خاموش کنید. به همین منظور فرایند خاموش کردن یخ­ساز یخچال سامسونگ را در مقاله بررسی کردیم. همچنین می‌توانید بعد از مدتی دوباره یخ­ساز یخچال را فعال کنید. اما گاهی اوقات علت خاموش کردن یخچال به دلیل مشکلاتی است که در عملکرد آن به وجود آمده است. در این صورت نیز باید یخچال را عیب‌یابی کنید تا کارایی یخچال برای یخ­سازی مجددا بازیابی شود.

در آچاره علاوه بر تهران، امکان ثبت سفارش تعمیر و سرویس یخچال در اصفهان نیز وجود دارد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید