تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت کار نکردن موتور، فن و یخساز یخچال سامسونگ

یخچال و فریزرلوازم خانگی

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که «چرا یخچال سامسونگ خانه ما خنک نمی‌شود؟» باید بگوییم که چندین دلیل برای این مشکل وجود دارد. اگر صاحب یک یخچال سامسونگ هستید و با سرد نشدن آن مشکل دارید ما تمام حدس و گمان‌ها را برای شما بررسی کرده‌ایم. بیشتر مشکلات یخچال‌های سامسونگ با خرابی فن اواپراتور یخچال و در نهایت ایراد در کمپرسور موتور شروع می‌شود. بنابراین سعی کردیم در این مقاله تمام دلایل و راه حل‌ها برای سرد نشدن یخچال سامسونگ را پوشش دهیم.

دلیل اینکه یخچال سامسونگ به درستی خنک نمی‌شود در بیشتر موارد ناشی از تجمع یخ است که گردش هوا را محدود می‌کند. از سوی دیگر تجمع یخ باعث معیوب شدن یخ زدایی، گرفتگی لوله تخلیه، خرابی ترموستات یخ زدایی، خرابی فن اواپراتور یا سنسور دمای یخ زدایی می‌شود.

چرا یخچال سامسونگ به‌درستی خنک نمی‌شود اما فریزر کار می‌کند؟

برای بررسی مشکل خنک نشدن یخچال باید چند گزینه را مورد توجه قرار دهیم که در ادامه به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

1. یخ زدگی کویل‌های اواپراتور

زمانی که کویل‌های اواپراتور با یخ پوشیده می‌شوند فن اواپراتور به دلیل مسدود شدن نمی‌تواند هوای سرد را در داخل یخچال به گردش درآورد و یخچال خنک نمی‌شود. این مشکل مربوط به چرخه یخ زدایی ناموفق است.

در صورتی که در طول چرخه یخ زدایی مشکلی در تخلیه وجود داشته باشد یعنی تخلیه به طور کامل یا جزئی مسدود شده باشد در قسمت پایین آب راکد جمع خواهد شد. این آب راکد در قسمت بالایی پنل خنک کننده تبخیر و میعان می‌شود و به یخ زدن فن اواپراتور منجر خواهد شد.

این مشکل همچنین به زمانی مربوط می‌شود که در داخل یا زیر کشوهای حفظ رطوبت آب جمع شده و یخچال سامسونگ شما شروع به نشتی می‌کند زیرا مسیر تخلیه مسدود شده و آب سرریز می‌شود. برای حل این مشکل باید با کمک فردی با تجربه لوله تخلیه را تعمیر کنید.

یخچال سامسونگ

2. هیتر یخ زدایی معیوب یا ضعیف

در شرایط عادی مجموعه هیتر یخ زدایی مسئول ذوب یخی است که روی کویل‌‎های اواپراتور در یخچال ایجاد شده است. وظیفه این کویل‌ها این است که اجازه می‌دهند هوای سرد آزادانه جریان یابد و در نتیجه منجر به خنک شدن فریزر می‌شود.

با این حال زمانی که مجموعه هیتر یخ زدایی به خوبی عمل نمی‌کند یخ زدگی اضافی روی سیم پیچ‌های اواپراتور ایجاد می‌شود. در نتیجه جریان هوا محدود شده و بخ به خنک نشدن یخچال منجر خواهد شد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

3. یخ زدگی فن اواپراتور

برخی از افراد شکایت دارند که “چرا فن یخچال سامسونگ کار نمی‌کند؟”. همانطور که می‌دانیم هدف اصلی فن گردش هوای سرد در یخچال است. اما زمانی که یخچال سامسونگ شما خنک نمی‌شود یکی از دلایل این است که فن اواپراتور آن بخاطر یخ مسدود شده است.

برای حل این مشکل باید فن اواپراتور یخچال خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که کار می‌کند یا خیر. اگر مدل یخچال شما درب فرانسوی است درب سمت چپ را ببندید و یک آهنربای معمولی را در سمت راست یخچال قرار دهید تا بسته شدن در سمت راست را شبیه سازی کند. پس از چند ثانیه، فن اواپراتور باید شروع به چرخش کند. اگر صدای کارکردن فن را نمی‌شنوید به احتمال زیاد پره‌های آن توسط یخ مسدود شده‌اند یا فن سوخته است.

مطلب پیشنهادی : آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال 

4. ترمیستور یا سنسور دمای معیوب

زمانی که سنسور دمای یخچال به درستی کار می‌کند این قطعه دمای یخچال را کنترل کرده و اطلاعات مربوط به دمای خوانده شده را به برد کنترل منتقل می‌کند. بعد از این مراحل می‌تواند برق مناسبی را برای فن اواپراتور و کمپرسور برای خنک سازی موثر در برگشت تامین کند.

اما وقتی ترمیستور معیوب است هم کمپرسور و هم فن اواپراتور ممکن است به درستی کار نکنند.

5. خرابی ترموستات یخ زدایی در یخچال سامسونگ

ترموستات یخ زدایی اجازه می‌دهد تا برق به هیتر جریان یابد. وقتی این قطعه از کار بیفتد برق جریان نمی‌یابد و هیتر نمی‌تواند گرم شود و یخی که ممکن است روی کویل‌های اواپراتور جمع شده باشد را ذوب نمی‌کند.

چگونه حالت یخ زدایی اجباری را فعال کنیم؟

به غیر از تعویض اجزای معیوب، اقدامات زیر را می‌توان برای رفع عدم توانایی یخچال در خنک سازی انجام داد.

در بیشتر موارد عدم توانایی یخچال سامسونگ در خنک شدن به دلیل یخ زدگی اضافی روی کویل‌های تبخیر کننده و همچنین فن است.

بنابراین می‌توان به راحتی با فشار دادن دکمه‌های FREEZER و LIGHTING یا ENERGY SAVER و FRIDGE به مدت 8 ثانیه حالت یخ زدایی اجباری را شروع کرد.

به محض این که یک صدای زنگ شنیدید دکمه LIGHTING را چندین بار فشار دهید تا زمانی که Fd را روی صفحه نمایش ببینید. این عمل سیستم یخ زدایی را فعال می‌کند و ذوب یخ شروع می‌شود.

برای خروج از حالت یخ زدایی اجباری می‌توانید به سادگی برق یخچال را قطع کنید یا 20 دقیقه صبر کنید تا یخ زدایی اجباری تمام شود. به طور خلاصه خنک نشدن یخچال سامسونگ یکی از آزاردهنده‌ترین چالش‌های این برند است.

از جمله دلایل قابل توجه می‌توان به عملکرد نادرست اجزای مختلف که به عنوان یک تیم برای ایجاد خنک کنندگی در فریزر با هم کار می‌کنند مانند کمپرسور، برد کنترل یخ زدایی و کویل‌های اواپراتور و سایر موارد اشاره کرد.

خبر خوب این که این مسئله را می‌توان با انجام تست‌های تشخیصی روی قطعات مشکوک مانند موارد ذکر شده در بالا برطرف کرد و در صورت امکان، آنها را تعویض یا حتی تعمیر نمود. بنابراین اجازه ندهید سرد نشدن یخچال سامسونگ شما را دچار نگرانی کند.

راه حل مشکلات خنک کننده یخچال سامسونگ

نصب هیتر ثانویه می‌تواند به توزیع یکنواخت گرما برای یخ زدایی یخ‌های تجمع یافته در بخش بالایی سیم پیچ اواپراتور کمک کند. بنابراین جریان هوای مناسب و دمای خنک کننده همیشه فراهم خواهد بود.

چرا فریزر و یخچال سامسونگ اصلا خنک نمی‌شوند

برای بررسی مشکل خنک نشدن یخچال و فریزر سامسونگ چندین قطعه را باید مورد بررسی قرار دهیم.

مطلب پیشنهادی : علت نشتی گاز یخچال 

1. برد اینورتر کمپرسور خراب است

این قسمت از یخچال وظیفه ارسال برق به کمپرسور را در صورت نیاز دارد. برد اینورتر کمپرسور بسته به شرایط می‌تواند دورهای کمپرسور را تنظیم و در نتیجه سرما را تامین کند. اگر این برد از کار بیفتد برق به کمپرسور نمی‌رسد و سرما در فریزر یا یخچال وجود نخواهد داشت.

یخچال سامسونگ

برای رفع این مشکل باید با استفاده از مولتی متر و بررسی برق ورودی و خروجی برد اینورتر آشنا باشید. در غیر این صورت از تعمیرکار یخچال با تجربه کمک بگیرید.

2. کمپرسور خراب است

اگر کمپرسور برق می‌گیرد و حتی ممکن است صدایی هم تولید کند اما سرمای تولید نمی‌شود نشان می‌دهد کمپرسور کارایی خود را از دست داده یا از نظر مکانیکی یا الکتریکی خراب شده است.

3. نشت مبرد در سیستم مهر و موم شده

این موضوع نه تنها در یخچال‌های سامسونگ رایج است بلکه می‌توان آن را برای هر یخچال دیگری در بازار نیز در نظر گرفت. سیستم لاستیک درب جایی است که مبرد از کمپرسور به اواپراتور ​​و به عقب می‌چرخد. این سیستم حاوی تعداد زیادی لوله مسی یا آلومینیومی است.

زمانی که در یکی از لوله‌ها سوراخ کوچکی ایجاد شود نشتی ایجاد می‌شود و مبرد در سیستم خارج شده و در نهایت تبخیر می‌شود.

4. محدود شدن فیلتر خشک کن یخچال سامسونگ

این مشکل برای یخچال سامسونگ تازگی ندارد. به عنوان تکنسین تعمیر لوازم خانگی، این مسئله را بارها دیده‌ام.

فیلتر خشک کن برای فیلتر کردن رطوبت و آلودگی از کمپرسور کار می‌کند. زمانی که این فیلتر به دلیل ذرات گرد و غبار مسدود می‌شود جریان مبرد را در سیستم محدود می‌کند و بنابراین کمپرسور نمی‌تواند مبرد را پمپ کند.

5 دلیل که چرا یخ ساز یخچال سامسونگ یخ نمی‌سازد

همه ما وقتی تشنه هستیم نوشیدنی خنک را به هر چیزی ترجیح می‌دهیم. اگر یخچال سامسونگ شما دارای یخ ساز است مهم است که یاد بگیرید چگونه آن را نگهداری کنید و قطعاتی را که می‌شکند یا کار نمی‌کنند تعویض کنید.

اگر یخ ساز یخچال سامسونگ شما یخ درست نمی‌کند نگران نباشد. در ادامه این مقاله چند پیشنهاد عیب یابی را مطرح می‌کنیم که می توانند مشکل را حل کنند.

آیا می‌دانستید چند نوع مختلف یخ ساز وجود دارد؟ از نمونه‌های اصلی که یخ ساده قدیمی می‌سازند تا مدل‌های پیچیده‌تر که یخ خرد شده یا مکعبی درست می‌کنند. می‌توانید همه آنها را در اندازه‌ها، سبک‌ها و محدوده‌های قیمتی مختلف در یخچال‌های سامسونگ پیدا کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

چرا یخ ساز سامسونگ یخ نمی‌سازد؟

هیچ چیز بدتر از این نیست که بعد از یک روز کاری طولانی به خانه برگردید و متوجه شوید که یخ ساز یخچال شما کار نمی‌کند. بهترین راه برای رسیدگی به چنین مسئله‌ای این است که فوراً مشکل را شناسایی کنید سپس برای کمک با تعمیرکار تماس بگیرید.

در ادامه با چند علت خرابی یخ ساز یخچال فریزر سامسونگ آشنا می‌شویم:

1. تنظیم نادرست دمای فریزر

یخ سازهای سامسونگ به دمای فریزر حساس هستند بنابراین اگر دستگاه شما یخ می‌زند دمای فریزر خود را بررسی کنید. اگر فریزر روی دمای خیلی پایین تنظیم شود یخ سازهای سامسونگ منجمد می‌شوند و قطعات یخ کوچکتر و کمتر از حد ایده آل تولید می‌کنند.

یخچال سامسونگ

یکی از دلایلی احتمالی این است که فریزر به اندازه کافی سرد نیست. اگر دمای یخچال خیلی بالا باشد ممکن است فریزر گرم شود و یخ‌ها ذوب شوند یا تکه‌های یخ کوچکی تولید کند. دمای پیشنهادی فریزر برای سامسونگ از منفی 19 درجه سانتی‌ گراد و مثبت 3 درجه سانتی ‌گراد متغیر است.

2. یخ ساز متوقف یا خاموش شده است

برای حل یک مشکل باید تنظیمات را چک کنید. این امکان وجود دارد که یکی از اعضای خانواده به طور تصادفی یخ ساز را خاموش کرده و مانع از تولید یخ شده باشد.

اگر دستگاه یخ ساز یخچال شما دارای صفحه نمایش دیجیتال است می‌توانید کنترل‌ها را در این پانل پیدا کنید. همچنین می‌توانید دکمه‌های پاور یا یخ ساز را برای چند ثانیه فشار دهید و نگه دارید تا ببینید آیا یخ ساز شما به صورت الکترونیکی خاموش می‌شود یا خیر.

3. یخ در قالب گیر کرده

گاهی اوقات سبد یخ ساز با تکه‌های یخ مسدود می‌شود. یخ بد شکل و شکسته مشکلاتی رایج هستند. اگر یک تکه کامل یخ در سبد مسدود شود یخ جدید تشکیل نشده و لوله تامین آب نیز ممکن است ایراد پیدا کند.

برای جدا کردن تکه‌های یخ از یخ ساز یک پارچ را با آب گرم پر کنید و یخ ساز را خاموش کنید. آب را روی سینی یخ بریزید و با قاشق آنها را به آرامی بیرون بیاورید. مطمئن شوید که تمام مایع را از سطل یخ خارج کرده‌اید تا هیچ مایعی روی یخ‌های بعدی تأثیر نگذارد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

4. یخ ساز تراز نیست

یکی از مشکلات احتمالی که اغلب نادیده گرفته می‌شود این است که آیا یخ ساز یخچال شما تراز است یا خیر. اگر دستگاه در یخچال تراز نباشد یخ در قالب به صورت مایل خارج می‌شود و حتی مجموعه اجکتور نیز ممکن است به درستی کار نکند.

ممکن است یخچال شما کج باشد. ابتدا از یک سطح حباب دار استفاده کنید تا مطمئن شوید که یخچال به یک جهت یا جهت دیگر متمایل نیست. از آن در کف یخچال و کف فریزر استفاده کنید.

اگر هم سطح نیستند پایه‌های یخچال را تنظیم کنید تا صاف شوند. اگر یخ ساز خیلی پایین یا بالا است بررسی کنید که آیا گیره‌های نصب خم شده‌اند یا خیر. در این شرایط در صورت امکان از انبردست برای صاف کردن آنها استفاده کنید. اگر تنها مشکل این است که پیچ‌ها شل شده‌اند آنها را دوباره محکم کنید.

5. معیوب بودن فیلتر آب

اگر متوجه شدید که یخ ساز یخچال شما با آب پر نمی‌شود ممکن است زمان تعویض فیلتر یخچال فرا رسیده باشد. با گذشت زمان این فیلتر می‌تواند بخاطر ناخالصی‌ها آلوده شود و جریان آب یخ ساز را محدود کند.

این اتفاق می‌تواند به کاهش شدید تولید یخ یا بدتر از آن طعم و بوی بد منجر شود. تعویض فیلتر هر شش ماه یکبار باعث می‌شود این گرفتگی‌ها مانع از تولید یخ نشوند.

جمع بندی

نگهداری از یخچال برای حفظ طعم و به ویژه ایمنی مواد غذایی امری مهم است. با انجام مراحل عیب یابی می‌توانید بررسی کنید که چرا یخچال خنک نمی‌شود و می‌توانید با یک راه حل ساده مانند رفع انسداد جریان هوا، بررسی برق یا تنظیمات دما و عملکرد خنک کننده مشکل را حل کنید.

همچنین ممکن است بتوانید کویل‌های کندانسور را به تنهایی تمیز کنید یا واشر درب را تعویض نمایید. احتمالا در بیشتر موارد لازم است تعویض قطعات مکانیکی و تعمیر یخچال سامسونگ را به یک متخصص خدمات لوازم خانگی بسپارید تا از درستی تعمیرات مطمئن شوید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا