تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

خدمات تعویض نوار درب یخچال در مشهد

لوازم خانگییخچال و فریزر

پاره شدن نوار درب یخچال اغلب باعث سرد نشدن یخچال یا یخ نزدن فریزر می‌شود و باید سریعا تعمیر یا تعویض شود. در واقع نقش اصلی نوار درب یخچال جلوگیری از خروج هوای خنک یخچال و ورود هوای گرم به داخل محفظه آن است؛ بنابراین تعویض لاستیک درب یخچال معیوب و سالم بودن این نوار عایق‌بندی به حفظ دمای یخچال فریزر شما کمک می‌کند و از ایجاد فشار مضاعف روی کمپرسور پیشگیری می‌کند.

انتخاب نوع مناسب درزگیر، نصب اصولی و صحیح و جلوگیری از جمع شدن یا کش آمدن نوار لاستیکی درب یخچال از جمله مواردی هستند که باید در زمان نصب نوار درب یخچال در نظر داشته باشید.

یکی از خدمات تخصصی شرکت آچاره تعویض نوار درب یخچال در مشهد است که تمامی مناطق شهر مشهد مقدس را تحت پوشش قرار داده است. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به خدمات تعویض نوار درب یخچال و همچنین تعمیر پوسیدگی و تعمیر زنگ‌زدگی درب یخچال در مشهد با قیمت مناسب نیاز دارید، درخواست خود را در صفحه تعمیر یخچال مشهد ثبت نمایید.

بررسی علت پوسیدگی نوار درب یخچال

درزگیر درب یخچال و فریزر به‌دلایل زیادی ممکن است آسیب ببیند. از سایش ناشی از استفاده زیاد گرفته تا عدم تمیز کردن و تجمع آلودگی، همگی در پوسیدگی نوار درب یخچال نقش دارند.

نوارهای درزگیر درب و کشوهای یخچال فریزر هنگام بازوبسته شدن در اثر تماس با دست، آلوده و کثیف می‌شوند. این آلودگی حاوی چربی است و در صورت تمیز نشدن روی سطح نوار خشک می‌شود. در نتیجه نوار درزگیر یخچال بعد از مدتی سفت و شکننده شده و پاره می‌شود و باید برای تعویض آن اقدام کنید.

تعمیر پوسیدگی درب یخچال مشهد

تعمیر پوسیدگی درب یخچال مشهد

بسته به شدت آسیب وارد شده به نوار درب، می‌توان از کاغذ مومی و درزگیر سیلیکونی برای تعمیر نواحی آسیب دیده استفاده کرد؛ اما توجه داشته باشید که برای این کار باید مراحل آن به‌دقت انجام شود.

  • قبل از شروع به کار باید تمام چربی‌ها، کثیفی‌ها و کپک‌ها را تمیز کنید.
  • در مرحله بعد باید یک لایه نازک از درزگیر سیلیکونی را روی قسمت پاره شده اعمال نمایید.
  • سپس روی سیلیکون را با نوار کاغذ مومی بپوشانید.
  • کاغذ مومی باید در هر دو انتها با بخش سالم درزگیر همپوشانی داشته باشد.
  • لبه‌های کاغذ مومی را برش دهید تا بتوانید کاغذ را طوری تا کنید که با شکل اصلی نوار درزگیر مطابقت داشته باشد.
  • درب یخچال را ببندید و کاغذ را بین نوار و بدنه یخچال قرار دهید.
  • درزگیر حداقل به 8 ساعت زمان نیاز دارد تا ببندد. وقتی 8 ساعت تمام شد می‌توانید در یخچال را باز کرده و کاغذ واکس شده را بردارید.
  • حالا قطعات آسیب دیده باید با نوار جدید جایگزین شوند. ممکن است برای برداشتن نوار درزگیر اضافی به چاقوی تیز نیاز داشته باشید.

در صورتی که برای تعمیر پوسیدگی نوار درب یخچال تجربه و مهارت کافی ندارید، می‌توانید از خدمات تعمیر و تعویض نوار درب یخچال در مشهد استفاده کنید و با صرف هزینه و زمان کمتر، خدمات تضمینی دریافت نمایید.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

نحوه تعویض نوار درب یخچال در مشهد

با توجه به مدل و ساختار یخچال‌های مختلف، سه نوع نوار درب یخچال تولید می‌شود که عبارتند از؛ پرسی، فشاری و پیچی. به همین دلیل نحوه تعویض نوار درزگیر یخچال با توجه به نوع آن متفاوت است. گاهی برای تعویض نوار درب یخچال لازم است درب را جدا کنید تا نوار جدید به‌درستی در جای خودش قرار بگیرد.

تکنسین‌های تعویض نوار درب یخچال در مشهد با توجه به مدل یخچال مناسب‌ترین نوع نوار درب را انتخاب می‌کنند تا برای مدت طولانی کارایی داشته باشد و نیازی به تعمیر یا تعویض آن نباشد.

در حالت کلی مراحلی که برای تعویض نوار درب یخچال در مشهد انجام می‌شود به شرح زیر است؛

مرحله اول؛ بررسی و مطابقت نوع نوار درب با مدل یخچال

مرحله 1: در مرحله اول تکنسین‌ بررسی می‌کند که آیا نوار درزگیر جدیدی که خریداری شده است  با مدل یخچال شما مطابقت دارد یا خیر؟ شما می‌توانید در زمان ثبت سفارش و مشاوره با متخصصان تعویض نوار درب یخچال در مشهد، با مشخص کردن مدل و نوع یخچال درخواست کنید که نوار درب توسط متخصص تهیه شود.

همچنین می‌توانید به‌صورت تلفنی با متخصص مشورت نمایید و پس از دریافت راهنمایی‌های لازم در خصوص نوع و مدل نوار درزگیر مناسب، شخصا خریداری کنید.

مرحله 2؛ آماده‌سازی نوار درزگیر جدید

بسته‌بندی درزگیر جدید 24 ساعت قبل از نصب باید باز شود و یک شب بماند تا به حالت اولیه خود بازگردد. چنانچه نوار درزگیر توسط شما تهیه شده باشد، تکنسین شما را در این زمینه راهنمایی خواهد کرد.

نوار درزگیر درب باید به‌مدت 20 دقیقه قبل از نصب، در آب گرم قرار گیرد تا خمیدگی‌ها صاف شوند و انعطاف‌پذیری بیشتری پیدا کند.

مرحله 3؛ جدا کردن نوار درزگیر قدیمی از درب یخچال

پس از آماده‌سازی نوار درزگیر جدید، متخصص تعویض نوار درب یخچال در مشهد، نوار درزگیر قدیمی را جدا می‌کند. برای جدا کردن نوار درب یخچال لازم است به نوع آن توجه شود؛ نوار‌های پرسی یا فشاری را باید به‌آرامی از بخش داخلی درب جدا کرد به‌گونه‌ای که به شیار داخلی درب یخچال  آسیبی نرسد.

برای جداسازی درزگیر پیچی، فقط کافی است پیچ‌ها باز شوند؛ البته در بعضی مواقع به‌دلیل پوسیدگی نوار درب یخچال یا تجمع چربی در اطراف پیچ‌ها ممکن است که باز کردن آن‌ها نیاز به ابزار خاصی داشته باشد که متخصصین تعویض نوار درب یخچال در مشهد با در اختیار داشتن تجهیزات لازم، این کار را به‌راحتی انجام می‌دهند.

مرحله 4؛ نظافت بخش داخلی درب یخچال و محل نصب درزگیر

معمولا به‌مرور زمان در اطراف نوار لاستیکی یخچال چربی جمع می‌شود. همچنین درزگیرهای پوسیده و معیوب معمولا ردی از خود به‌جا می‌گذارند که در کنار چربی‌های انباشته، مانع از نصب صحیح نوار درزگیر جدید خواهد شد. تکنسین تعویض نوار درب یخچال در مشهد این قسمت را به‌خوبی تمیز و خشک می‌کند تا برای نصب درزگیر جدید مشکلی وجود نداشته باشد.

مرحله 5؛ آغشته کردن سطح درزگیر به گریس یا ژله نفتی

همانطور که ذکر شد، نحوه نصب نوار درب یخچال به نوع آن بستگی دارد. برای نصب درزگیر فشاری در این مرحله یک لایه نازک گریس سیلیکونی یا ژله نفتی برای قسمت درزگیر که به یخچال می‌چسبد به‌کار می‌رود.

مرحله 6؛ نصب نوار درزگیر یخچال

در این مرحله با دقت نوار درزگیر دورتادور درب نصب می‌شود. یکی از مواردی که در زمان نصب باید مورد توجه قرار گیرد و البته به مهارت نیاز دارد، نحوه ثابت کردن نوار درزگیر است. در بسیاری از مواقع افراد غیرحرفه‌ای با ایجاد کشش در نوار موجب می‌شوند که نوار که حالت ارتجاعی و لاستیکی دارد، کش بیاید و پس از نصب درب یخچال به‌خوبی بسته نشود.

همچنین شل بودن و جمع شدن نوار در بعضی از قسمت‌ها مشکل دیگری است که باز هم منجر به بسته شدن ناقص درب یخچال خواهد شد و باید مجددا برای تعویض نوار درب یخچال اقدام کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

مرحله7؛ تست و بررسی نهایی نصب نوار درزگیر یخچال

پس از نصب درزگیر، تکنسین تعویض نوار درب یخچال در مشهد بررسی‌های نهایی را انجام می‌دهد و با بازوبسته کردن درب یخچال تمامی بخش‌های نوار درزگیر را چک می‌کند.

نوار باید در تمام قسمت‌ها به‌صورت یکنواخت قرار گرفته و به یخچال وصل شده باشد. اگر درزگیر نیاز به تنظیم داشته باشد و کمی سفت و خشک باشد، تکنسین با حرارت دادن یا استفاده از روان‌کننده، انعطاف‌پذیری نوار را افزایش می‌دهد. برای تهیه نوار درزگیر یخچال توصیه می‌کنیم قبل از خرید، با متخصصین تعویض نوار درب یخچال در مشهد مشورت نمایید.

تعویض نوار درب یخچال در مشهد

راه‌های جلوگیری از پوسیدگی نوار درزگیر درب یخچال

درزگیرهای یخچال در اثر خشک شدن سفت می‌شوند و در صورت استفاده زیاد ترک می‌خورند و پاره می‌شوند. پوسیدگی درزگیر یخچال یا فریزر به این معنی است که عایق هواگیر بین یخچال و بیرون وجود ندارد.

اگر به‌دلیل خشک شدن درزگیر یخچال، این نوار به‌مرور زمان سفت و شکننده شود باید آن را تعویض کنید. هیچ راهی برای بازگرداندن حالت شکنندگی لاستیک‌های قدیمی به حالت انعطاف‌پذیر اولیه وجود ندارد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

مزایای تعویض نوار درب یخچال

تعویض یا تعمیر به‌موقع نوار درب یخچال برای کاهش هزینه‌های قبض برق لازم و ضروری است. علاوه بر این تعمیر به موقع آن مزایای زیادی دارد که در ادامه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

1. جلوگیری از فساد مواد غذایی

احتمال فاسد شدن مواد غذایی داخل یخچالی که به‌درستی بسته نشده بیشتر است. نوار درزگیر یخچال از خروج هوای سرد از یخچال و ورود هوای گرم به آن جلوگیری می‌کند. پوسیدگی یا پارگی نوار درزگیر یخچال خطر بالقوه برای سلامت افراد است و باید هر چه سریع‌تر تعویض یا تعمیر شود.

2. مصرف بهینه انرژی یخچال

پوسیدگی درزگیر یخچال اثرات منفی روی دستگاه‌های برودتی دارد. نوار فرسوده یا پاره باعث می‌شود یخچال هوای سرد را از دست بدهد حتی زمانی که در بسته باشد. این کار باعث افزایش حجم کار کمپرسور شده و طول عمر تجهیزات تبرید را کاهش و قبض برق را افزایش می‌دهد.

از این رو همواره توصیه می‌شود نوار درزگیر یخچال را به دقت تمیز کنید و در صورت پارگی آنها را تعویض نمایید.

مزایای استفاده از خدمات تعویض نوار درب یخچال در مشهد

امروزه انواع مختلفی از نوارهای درزگیر یخچال در بازار موجود است که برای تمامی یخچال‌ها مناسب نیستند و برای خرید آن‌ها باید شناخت کافی از نوع و کیفیت نوار درزگیر و همچنین مدل و ساختار درب یخچال خود داشته باشید.

به‌عنوان مثال بعضی از یخچال‌فریزرها به‌دلیل ساختار اصولی و طراحی عالی، درب‌های سبکی دارند که به‌خوبی بسته می‌شوند و شما با خرید یک نوار لاستیکی با قیمت مناسب می‌توانید برای مدت‌های طولانی بدون کوچکترین مشکلی از آن استفاده کنید. اما در مقابل، درب بعضی از یخچال‌ها بسیار سنگین است و باید از نوار درزگیر باکیفیتی استفاده کنید که چسبندگی بالایی داشته باشد و درب یخچال را به‌خوبی ببندد و مانع از هدررفت انرژی و خروج هوای خنک یخچال شود.

تکنسین‌های تعویض درب یخچال در مشهد با تکیه بر مهارت و تجربه خود بهترین و مناسب‌ترین نوع نوار درزگیر را برای یخچال فریزر شما در نظر می‌گیرند.

همچنین دقت در نصب و عیب‌یابی دقیق از جمله امتیازات دیگری است که در سرویس تعویض نوار درب یخچال در مشهد وجود دارد و شما می‌توانید از خدمات دیگر این سرویس از جمله تعمیر پوسیدگی درب یخچال مشهد و همچنین تعمیر زنگ‌زدگی درب یخچال در مشهد هم با تعرفه‌های مصوب و قیمت مناسب استفاده کنید.

کلام آخر

برخی قطعات یخچال مانند نوار درب اغلب فرسوده می‌شوند و نیاز به تعویض یا تعمیر دارند. در بعضی موارد افراد برای تنظیم نوار درب یخچال و تعمیر پارگی درزگیر از کاغذ مومی و درزگیر سیلیکونی استفاده می‌کنند که در صورت عدم مهارت ممکن است به درزگیر آسیب بیشتری وارد کنند.

تعویض نوار درب یخچال در مشهد توسط کارشناسان تعمیر یخچال انجام می‌شود و با تست و عیب‌یابی دقیق تمامی مشکلات برطرف خواهد شد. توجه داشته باشید که نوار درزگیر یخچال قطعه بسیار مهمی است که هر گونه نقص در این قطعه موجب خارج شدن هوای خنک یخچال می‌شود و به موتور آن فشار مضاعفی ایجاد خواهد کرد.

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در مشهد، کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر پکیج نیاز دارید، می‌توانید از قسمت بالای سایت با انتخاب شهر مشهد از سرویس های این شهر استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا