چگونه اثاثیه سنگین را به تنهایی روی فرش جابجا کنیم؟

اسباب کشی

جابجایی اثاثیه سنگین روی فرش می‌تواند یکی از خسته‌‌کننده‌ترین کارهایی باشد که می‌توانید در خانه انجام دهید. حتی اگر صرفاً قصد داشته باشید اثاثیه سنگین را برای مسافت کوتاهی جابه‌جا کنید تا خانه را تمیز کنید هم این کار خسته کننده است. بسیاری از مردم بر این باورند که جابجایی وسایل سنگین روی فرش یک کار جمعی است که باید با کمک دیگران انجام شود.

اما وقتی در خانه تنها هستید چطور؟ اگر کسی در خانه نباشد و شما نیاز فوری به جابجایی اثاثیه خود داشته باشید چه؟ در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چگونه اثاثیه سنگین را به‌تنهایی روی فرش جابجا کنیم و راهکارهای مناسبی را ارائه می‌دهیم.

چگونه اثاثیه سنگین را به تنهایی روی فرش جابجا کنیم

1. استفاده از لاستیک‌های لغزنده

اغلب اوقات زمانی که وسیله‌ای سنگین را هنگام اسباب کشی جابجا می‌کنیم، مخصوصا زمانی که تنها هستیم، ممکن است فرش جمع شود و حتی به آن آسیب برسد. برای جلوگیری از این اتفاق، با استفاده از لاستیک‌های لغزنده و قرار دادن آن‌ها زیر وسایل، می‌توانید اثاثیه خود را به تنهایی جابجا کنید.

محاسبه رایگان هزینه اسباب‌کشی!

چگونه اثاثیه سنگین را به تنهایی روی فرش جابجا کنیم؟

2. از ظروف یا درب‌های پلاستیکی استفاده کنید

اگر برای شما سوال است که چگونه اجسام را جابجا کنیم و به تنهایی نیز این کار را انجام دهیم، استفاده از درب‌های پلاستیکی هم یک روش ساده برای انجام آن است. با برگرداندن درب پلاستیکی و اطمینان از اینکه قسمت صاف‌تر روی فرش قرار دارد، آن را زیر پایه‌های مبلمان یا هر اثاثیه دیگری قرار دهید.

سعی کنید اثاثیه را به آرامی حرکت دهید و به محل مورد نظر خود بکشید و در عین حال به فرش دقت کنید تا به آن آسیبی نرسد.

3. از یک تکه مقوا برای زیر اثاثیه استفاده کنید

مقواها نیز همچنین می‌توانند خیلی سریع و ارزان همانند لاستیک‌های لغزنده عمل کنند. اگر به دنبال جابه‌جایی میزها و حتی صندلی‌های سنگین هستید، می‌توانید به دنبال مقوای محکم باشید و آن‌ها را زیر پایه‌های آن‌ها قرار دهید.

همچنین می‌توانید تعداد زیادی مقوا را به هم وصل کنید تا مطمئن شوید که به اندازه کافی قوی هستند تا بتوانند عملکرد مناسبی داشته باشند. به این ترتیب می‌توانید سنگین‌ترین وسایل را با استفاده از مقوا به تنهایی جابجا کنید. بنابراین مقوا یکی از ارزان‌ترین وسایل برای کمک به جابجایی خواهد بود.

4. از بارکش شانه‌ای استفاده کنید

با استفاده از یک بارکش شانه‌ای، مجبور خواهید شد از شانه‌ها و پاهای خود برای بلند کردن اثاثیه استفاده کنید. در استفاده از بارکش شانه‌ای دقت زیادی به خرج دهید و بندها را به درستی وصل کنید تا دچار آسیب نشوید.

اما این نکته را بدانید که اغلب به دلیل بزرگ و سنگین بودن وسایل، نمی‌توان با این روش، وسایل را به تنهایی جابجا کرد و اقلا به یک نفر دیگر برای کمک نیاز خواهید داشت. اگر وسیله شما کوچک بوده و سبک‌تر است شاید بتوان از این ابزار برای جابجایی اسباب زمانی که تنها هستید، استفاده کرد.

5. از بارکش متحرک استفاده کنید

برای جابجایی اثاثیه حجیم‌تر خود روی فرش، به غیر از بارکش شانه‌ای، می‌توانید از بارکش متحرک نیز استفاده کنید. بارکش متحرک وسیله‌ای برای جابجایی اجسام سنگین است. بارکش متحرک معمولاً یک چرخ متصل است که می‌تواند برای چرخاندن اثاثیه روی هر سطح موجود استفاده شود. بنابراین با استفاده از یک بارکش متحرک می‌توانید هر اثاثیه سنگینی را تنهایی روی فرش جابجا کنید.

بارکش متحرک

6. از فویل آلومینیومی استفاده کنید

جابجایی مبلمان روی فرش با استفاده از یک تکه فویل آلومینیومی کار را بسیار راحت‌تر می‌کند. با پاره کردن یک فویل آلومینیومی، آن را زیر پایه وسایل خود قرار دهید. برای اطمینان از اینکه در جای خود باقی می‌ماند، فویل را کاملا دور پایه‌ها بپیچید. با فویل ضخیمی که زیر پایه‌ها کشیدید، به راحتی اثاثیه را روی فرش جابجا کنید و به محل دلخواه منتقل کنید.

جابجا کردن وسایل سنگین با فویل

7. از فریزبی استفاده کنید

فریزبی‌ها مواد پلاستیکی بادوامی هستند که به طور خاص به شما کمک می‌کنند تا اجسام، به ویژه اجسام سنگین را روی سطوح بکشید. برای استفاده از آنها برای جابجایی وسایل خود در زیر فرش، آنها را وارونه قرار دهید و مطمئن شوید که پایه‌های اثاثیه در کف فریزبی قرار دارند.

با انحناهای فریزبی که به سمت بالا قرار دارند، پایه‌ها محکم‌تر می‌شوند و در نهایت کشیدن مبلمان روی فرش راحت‌تر و کارآمدتر خواهد بود.

بلند کردن وسایل سنگین با فریزبی

سخن آخر

برای جابجایی اثاثیه سنگین روی فرش راهکارهای ساده و کاربردی زیادی وجود دارد. ولی اینکه چگونه اثاثیه سنگین را به تنهایی روی فرش جابجا کنیم شاید در ابتدا دشوار به نظر بیاید. اما اینگونه نیست و روش‌های مختلفی نیز برای اینکار وجود دارد که به شما آموزش می‌دهد چگونه بدون کمک جابجایی را انجام دهید که در این مقاله به طور کامل به آن پرداخته شده است.

1.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا