تعمیر پکیج تعمیرپکیج

صفر تا صد سنسور دود پکیج

پکیجسرمایش و گرمایشگرمایش

سنسور دود پکیج یا ترموستات دود نوعی کلید ایمنی مربوط به خروج دود از دودکش پکیج است. این سنسور پکیج که از نوع سنسور NC می‌باشد ترموستات ایمنی دودکش هم نامیده می‌شود. ترموستات دود پکیج در واقع کلید حساس به حرارت است که در حالت عادی بسته می‌باشد.

محل نصب کلید ایمنی سنسور دود روی کلاهک تعدیل پکیج‌های بدون فن است. اگر کلاهک تعدیل دما به دمای بین 66 تا 84 درجه سانتی‌گراد برسد این سنسور وارد عمل می‌شود. ابتدا به برد پکیج پیام هشدار می‌دهد تا پکیج را خاموش کند. در نهایت ارور دودکش نمایش داده می‌شود. با مرور زمان ممکن است پکیج نیاز به تعمیر و عیب یابی داشته باشد، در صورتی که ساکن شهر مشهد هستید از متخصصان تعمیر پکیج مشهد آچاره کمک بگیرید.

اگر شما هم علاقه دارید بدانید سنسور دود پکیج چه نقشی دارد و کجا نصب می‌شود با ما در این مقاله همراه شوید.

نکات کلیدی

  • سنسور دود پکیج از نوع سنسور NC است و ترموستات ایمنی دودکش هم نامیده می‌شود.
  • محل نصب کلید ایمنی سنسور دود یا ترموستات دود روی کلاهک تعدیل پکیج‌های بدون فن است.
  • برای تست ترموستات دود پکیج از آوومتر یا مولتی متر در حالت beezer استفاده کنید.
  • عیب یابی و تشخیص علت خرابی ترموستات دود باید توسط تعمیرکار با تجربه انجام شود.

معرفی سنسور دود پکیج یا ترموستات دود پکیج

سنسور دود پکیج نوعی کلید حرارتی NC است که روی کلاهک تعدیل پکیج‌های بدون فن تعبیه می‌شود. کلاهک تعدیل زمانی گرم می‌شود که دود از دودکش پکیج به هر دلیلی خارج نشده باشد. مسدود شدن دودکش به گرم شدن این کلاهک منجر شده و گرما به کلید حرارتی منتقل خواهد شد.

چنانچه دمای ترموستات دود پکیج از حداکثر دمای مورد نظر (75 درجه سانتی گراد) بیشتر شود پیغام هشدار برای خاموش شدن پکیج اعلام خواهد شد. تنها در صورتی مشعل پکیج دوباره روشن می‌شود که ترموستات دود شرایط ایمن را تشخیص دهد.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

وظیفه سنسور دود پکیج جلوگیری از برگشت گازهای خطرناک خروجی از دودکش و آسیب دیدن پکیج است. اگر مسیر جریان دود از دودکش بسته شود و گازهای سمی به داخل پکیج برگردند این سنسور وارد عمل می‌شود. در این مواقع این سنسور دود دستور خاموش شدن پکیج را صادر می‌کند.

سنسور دود پکیج

سنسور دود پکیج ایساتیس کجاست؟

همانطور که در بالا گفتیم سنسور دود در پکیج نوعی کلید حرارتی NC است که در دمای بین 60 تا 80 درجه سانتی گراد فعال می‌شود. سنسور دود روی پره میانی کلاهک تعدیل پکیج بدون فن و در مسیر خروجی دود نصب می‌شود.

تست سنسور دود پکیج

برای تست سنسور دود پکیج، مولتی متر باید در حالت تست اتصال کوتاه قرار بگیرد. سپس باید سیم‌های مولتی متر به دو سر ترمینال‌های ترموستات وصل شوند. اگر صدای بوق شنیدید سنسور دود پکیج سالم است و عملکرد درستی دارد.

برای تست ترموستات دود پکیج از آوومتر یا مولتی متر در حالت beezer استفاده کنید. سیم‌های اتصال آوومتر را به اتصالات ترموستات وصل کرده و منتظر شنیدن صدای بوق باشد. اگر کلید در حالت NC باشد و دما پایین است بیزر صدا می‌دهد.

اما اگر کلید در موقعیت NO تنظیم باشد از بیزر صدایی نمی‌شنوید. حالا سیم‌ها را وصل کنید و سر فیش‌ها را به آرامی تکان دهید. اگر صدای بوق قطع و وصل شد کلید خراب شده و باید تعویض یا تعمیر شود.

ترموستات دود پکیج نقش مهمی در عملکرد سیستم گرمایشی دارد و از کار افتادن آن مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. از این رو تست و تعمیر به موقع این سنسور می‌تواند مانع آسیب دیدن پکیج و خرابی آن شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم با تست برد پکیج هم آشنا شوید تا خیالتان از سلامت این قطعه هم راحت شود!

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

علائم خرابی سنسور دود پکیج

روشن و خاموش شدن مداوم پکیج یکی از نشانه‌های خرابی سنسور دود است. عدم خروج گازهای خطرناک از دودکش و فعال شدن سنسور دما به خاموش شدن پکیج منجر می‌شود. اما خرابی سنسور مشکلات دیگری را در این شرایط ایجاد می‌کند.

همانطور که گفتیم گاهی به دلیل انسداد لوله دودکش پکیج، گازهای سمی به داخل پکیج برگشت داده می‌شوند. حال اگر سنسور دود خراب باشد پکیج در دمای پایین‌تر بعد از هشدار سنسور خاموش می‌شود.

معمولا در این مواقع پکیج به صورت مداوم خاموش و روشن می‌شود. بنابراین نصب سنسور دود به جلوگیری از بالا رفتن دمای پکیج بیش از حد استاندارد کمک می‌کند. ترموستات دود پکیج بعد از سایر سنسورها آخرین نقطه‌ای است که برای جلوگیری از افزایش دما پکیج را خاموش می‌کند.

خرابی این سنسور در کنار سایر سنسورها به افزایش بیش از حد دمای پکیج و آسیب دیدن قطعات پکیج می‌شود. در این شرایط باید هر چه زودتر برای تعمیر سنسور دود با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

تست و تعمیر سنسور دود پکیج
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

تعمیر یا تعویض سنسور دود پکیج

ترموستات دود شبیه ترموستات حد است و به این دلیل بهتر است تعمیر و تعویض توسط افراد با تجربه انجام شود زیرا نصب اشتباه آن خطرناک است و باعث می‌شود در صورتیکه دودکش بد عمل کند شوفاژ خاموش نشود.

عیب یابی پکیج و پیدا کردن علت خرابی ترموستات دود از جمله اقداماتی است که باید توسط تعمیرکار با تجربه انجام گیرد. اگر پکیج شما هنوز گارانتی دارد بهتر است خودتان برای تعمیر قطعات آن اقدام نکنید. چون در صورت خرابی بیشتر شامل ضمانت نخواهد شد.

تعمیر غیر اصولی و نادرست سنسور دود پکیج و سایر قطعات آن به آسیب‌های جدی‌تری منجر خواهد شد. و در نهایت تعمیر این خرابی‌ها هزینه‌های زیادی را برای شما به بار می‌آورد.

برای جلوگیری از زنگ زدگی و جریان یکنواخت گرما به ترموستات دود می‌توانید از خمیر سیلیکونی در محل نصب سنسور استفاده نمایید. یادتان باشد ترموستات دود باید روی کلاهک تعدیل در پکیج‌های بدون فن نصب شود.

دمای استاندارد در ترموستات‌های مختلف با یکدیگر فرق دارد و یکسان نیست. در انتخاب ترموستات جدید برای تعویض قطعه خراب باید به ترموستات اولیه و مشخصات کلی پکیج دقت کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر پکیج مشهد!

جمع بندی ترموستات دود پکیج

سنسور دود پکیج که به آن ترموستات دود هم گفته می‌شود نوعی کلید ایمنی است که به خروج گازهای سمی از دودکش پکیج مربوط می‌شود. انسداد لوله دودکش و عدم خروج گازهای سمی به بیرون باعث داغ شدن کلاهک پکیج و در نتیجه فعال شدن سنسور دود می‌شود.

سنسور دود بعد از فعال شدن پیغام خاموش شدن پکیج را به برد آن می‌دهد. در این شرایط برای جلوگیری از داغ شدن، پکیج خاموش می‌شود. شل شدن، یکسره شدن و جابه‌جایی ترموستات دود ممنوع است. خرابی سنسور دود به خرابی پکیج و قطعات داخلی آن منجر خواهد شد. بنابراین باید هر چه زودتر برای تعویض یا تعمیر آن اقدام کنید.

سنسور دود پکیج کجا قرار دارد؟

سنسور دود پکیج روی کلاهک تعدیل پکیج‌های بدون فن نصب می‌شود.

وظیفه اصلی ترموستات دود پکیج چیست؟

ترموستات دود پکیج از داغ شدن بیش از حد پکیج به دلیل عدم خروج گازهای سمی از دودکش آن جلوگیری خواهد کرد.

تست سنسور دود پکیج چگونه انجام می‌شود؟

برای تست سنسور دود پکیج باید از مولتی متر استفاده کنید. دو سر مولتی متر را به دو پایانه ترموستات بزنید. اگر صدای بوق شنیدید ترموستات دود سالم است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا