معرفی و شرح کاربرد ابزار لوله کشی آب

شیرآلاتلوله کشی و تاسیسات

اگر علاقه‌‎مند به امور تأسیسات ساختمانی هستید و یا در این زمینه فعالیت می‌کنید، لازم است که با ابزار حرفه‌ای تأسیسات، آشنایی کامل داشته باشید. ابزار لوله کشی آب از جمله لوازمی هستند که در بیشتر مواقع کاربرد دارند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با آچاره همراه باشید تا مهم‌ترین و کاربردی‌ترین ابزار لوله کشي آب را بشناسید و اطلاعات کاملی از عملکرد این ابزار کسب نمایید.

اگر در زمینه لوله کشی آب ساختمان و نصب شیرآلات نیاز به مشاوره و دریافت خدمات دارید، می‌توانید از طریق شماره 1471 و همچنین صفحه خدمات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان و صفحه خدمات نصب شیرآلات با متخصصان و نصابان حرفه‌ای آچاره در تماس باشید.

نکات کلیدی

  • آچار لوله قابل تنظیم دارای فک‌هایی است که با استفاده از آن می­توانید لوله و اتصالات مختلف را در ابعاد مختلف تعمیر کنید.
  • بهترین وسیله برای آب‌بندی اتصالات و رفع نشتی آب، استفاده از چراغ جوشکاری گازی است.
  • لوله خم‌کن قادر است لوله‌هایی با قطر 15 و 22mm را بدون چروک و دفرمه شدن خم کند.

ابزار لوله کشی آب؛ معرفی لوازم کاربردی لوله کشی آب

استفاده از ابزار مناسب علاوه‌بر سهولت انجام کار، در سرعت و کیفیت کار انجام‌شده هم تأثیر مثبتی دارد. در ادامه انواع لوازم لوله کشی آب را معرفی کرده و نحوه کارکردشان را شرح می‌دهیم.

شما با به‌کارگیری این ابزار می‌توانید امور مربوط به لوله کشی آب، برطرف کردن مشکلاتی مانند نشتی آب و رفع علت صدای آب و شیرآلات را به‌راحتی انجام دهید و کمتر دچار خطا خواهید شد.

آچار دوسر

آچار دوسر یکی از کاربردی‌ترین ابزار لوله کشی آب است. شما به‌راحتی می‌توانید به‌وسیله آن پیچ ومهرهای مختلف را ببندید و باز کنید.

ابزار لوله کشی آب

آچار لوله قابل تنظیم

این آچار برای باز کردن لوله‌ها و اتصالات مختلف به‌کار می‌رود. آچار لوله قابل تنظیم دارای فک‌هایی است که با استفاده از این ابزار لوله کشی آب می‌توانید لوله و اتصالات مختلف را در ابعاد مختلف تعمیر کنید.

ابزار لوله کشی آب

آچار لوله‌گیر

این ابزار لوله کشی آب دارای یک اهرم قابل تنظیم است. قسمت دیگری از این آچار به دندانه‌هایی مجهز است که مسئولیت محکم نگه‌داشتن لوله و اتصالات را به عهده دارد. این نوع آچار بسیار کاربردی است و برای تعمیر و تنظیم اتصالات و لوله کشی استفاده می‌شود.

ابزار لوله کشی آب

گاز انبر

گاز انبر کاربرد زیادی در بین ابزار لوله کشی آب برای باز کردن و پیچاندن مهره‌های هرز شده دارد. نکته بسیار کاربردی در گاز انبر سازوکار قفل‌شونده آن است که برای محکم گرفتن اتصالات لوله کشی به‌کار می‌رود. از این رو لوله کش به‌راحتی می‌تواند با استفاده از دو دست خود برای باز کردن پیچ ومهره‌ها استفاده کند.

ابزار لوله کشي آب

چراغ جوشکاری گازی

معمولاً لوله‌کش‌ها از این چراغ برای لحیم کردن و تعمیر لوله‌های مسی استفاده می‌کنند. از این چراغ هنگام آب‌بندی اتصالات استفاده می‌شود. اگر دوست دارید تا تعمیر و رفع نشتی لوله کشی آب به بهترین شکل رفع شود، استفاده از این ابزار لوله کشی آب را فراموش نکنید.

ابزار لوله کشي آب

توجه داشته باشید که بهتر است چراغ جوشکاری با کیفیتی انتخاب کنید که شعله زیادی دارد و حرارت مطلوبی تولید می‌کند تا کار شما به بهترین حالت ممکن انجام شود.

محاسبه رایگان هزینه لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان!

لوله خم کن

این ابزار از دو بازوی بلند، یک راهنما، یک غلتک و لوله گیر تشکیل شده و کاربرد آن برای خم کردن لوله‌ها است. این ابزار لوله کشی آب قادر است لوله‌هایی با قطر 15 و 22mm را بدون چروک و دفرمه شدن خم کند. در مدل هیدرولیک آن، پمپ هیدرولیک نقش پیشرانه خم کاری را برعهده داشته و تحمل فشار 16 الی 20 تن را نیز دارد.

لوازم لوله کشی آب

اره آهن‌بر دندانه‌ریز

این ابراز از دیگر وسایل مورد نیاز برای لوله کشی آب است و به‌واسطه آن می­‌توانید تقریباً هر لوله‌ای را برش دهید. روش کار با این اره به‌گونه‌ای­ است که تیغه یکبار مصرف را در یک قاب محکم اره قرار دهید و در نهایت به‌راحتی می‌­توانید قسمت مورد نظر را برش دهید. استفاده از این ابزار در فضاهایی با مساحت کم بسیار کاربردی است.

لوازم لوله کشی آب

تراز

این ابزار در اندازه‌های کوچک، بزرگ و متوسط در بازار وجود دارد و شما با توجه به نیاز خود می‌توانید بهترین ابعاد آن را انتخاب کنید. کاربرد تراز برای اندازه‌گیری عمودی یا افقی بودن لوله‌ها است و باعث می‌شود که دقت در کارتان را افزایش دهید.

لوازم لوله کشی آب

آشنایی با انواع روش‌های مختلف لوله کشی آب ساختمان

هرگونه اختلال در لوله کشی آب ساختمان باعث آسیب به بنا می‌شود و مستلزم صرف زمان و هزینه زیادی برای تعمیر و جبران خسارت است؛ به همین دلیل لازم است که اجرای لوله کشی و استفاده از لوازم و ابزار لوله کشی آب با مهارت و دقت بیشتری انجام شود.

خدمات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان با تیم آچاره

لوله کشی آب قدیمی و سنتی

لوله کشی آب سنتی از سال‌های قدیم در اکثر ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت و کاربرد فراوانی داشت. در این مکانیزم، از لوله کشی‌های آب سرد و گرم به‌طور مجزا استفاده می‌شد اما با گذشت زمان به‌دلیل پوسیدگی، استهلاک و سختی کار از روش‌های جایگزین برای لوله کشی ساختمان‌ها استفاده شد.

لوله کشی انشعابی

شیوه استفاده از این لوله‌کشی‌ها به این شکل است که برای هر قسمت از خانه که نیاز به آب داشته‌باشد از انشعاب مخصوصی استفاده می‌شود. در این روش از لوله‌های آب سرد و گرم به‌صورت جداگانه استفاده نمی‌شود.

در روش لوله کشی انشعابی، لوله بعد از ورود به ساختمان و نصب کنتور وارد ساختمان می‌شود و همان طور که گفته شد، انشعاب‌های آن به هر قسمتی از خانه که نیاز باشد هدایت می‌شود.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی و توضیح تعدادی از ابزار لوله کشی آب پرداختیم. از آنجایی که سیستم آبرسانی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های هر ساختمان به شمار می‌رود، بهتر است به‌خوبی با انواع آن و ابزارهای تعمیر و نگهداری آشنا شوید تا هنگامی که با مشکلی مواجه شدید بتوانید در اسرع وقت آن را برطرف کنید.

سوالات متداول

نحوه استفاده از اره آهن‌بر چگونه است؟

روش کار با این اره به‌گونه‌ای است که تیغه یکبار مصرف را در یک قاب محکم اره قرار دهید و در نهایت به‌راحتی می¬توانید قسمت مورد نظر را برش دهید. استفاده از این ابزار در فضاهایی با مساحت کم بسیار کاربردی است.

کاربرد تراز در لوله کشی آب چیست؟

کاربرد تراز برای اندازه‌گیری عمودی یا افقی بودن لوله‌ها است و باعث می‌شود که دقت در کارتان را افزایش دهید.

مقاومت فشار لوله خم‌کن چقدر است؟

این ابزار لوله کشی آب قادر است لوله‌هایی با قطر 15 و 22mm را بدون چروک و دفرمه شدن خم کند. در مدل هیدرولیک آن، پمپ هیدرولیک نقش پیشرانه خم کاری را برعهده داشته و تحمل فشار 16 الی 20 تن را نیز دارد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا