اپیلاسیون آقایان

زیبایی و سلامتاپیلاسیونسلامت و زیبایی آقایان

اپیلاسیون یکی از روش‌های حذف موهای زائد از بدن است، در این مطلب از مجله آچاره با اپیلاسیون آقایان بیشتر آشنا خواهیم شد. اپیلاسیون برای آقایان امروزه به امری رایج تبدیل‌ شده است. استفاده از موم یا اپیلاسیون هرگز نباید بر اساس جنسیت باشد. خوشبختانه بر اثر گذشت زمان اپیلاسیون برای مردان نیز در جامعه پذیرفته شده است. اکنون آقایان نیز می‌توانند از مزایای حذف موهای زائد بدن در نواحی مختلف بهره‌ ببرند. بنابراین اگر شما مردی هستید که به تازگی تصمیم گرفته از اپیلاسیون آقایان استفاده کند، ما اطلاعات لازم را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

اپیلاسیون، به حذف موهای زائد بدن به وسیله ماده‌ای چسبناک می‌گویند. برای آشنایی با انواع اپیلاسیون می‌توانید از اطلاعات موجود در لینک استفاده کنید.

چرا اپیلاسیون خوب است؟

اپیلاسیون در واقع یک راه سریع و فوری برای به‌دست آوردن بدنی زیبا و عاری از مو است. این عمل نسبت به دیگر روش‌های از بین بردن مو، زمان کمتری نیاز دارد. اپیلاسیون، بدن شما را، مدت زمان بیشتری عاری از مو نگه‌می‌دارد. فواید اپیلاسیون در نسبت با شیو کردن قابل مقایسه نیست. به همین دلیل اگر توانایی تحمل اندکی درد را دارید از خدمات اپیلاسیون آقایان استفاده کنید.

همه متوجه این مسئله شده‌اند که چند روز پس از شیو کردن، با شروع پروسه رشد مجدد موها بدن دچار حساسیت و خارش می‌شود؛ اپیلاسیون کردن برای شما هیچگونه خارش یا تحریک پوستی خاصی پدید نمی‌آورد.

اپیلاسیون آقایان

دکتر Manzilian در مجله INsideHook گفته است: اپیلاسیون کردن رشد موها را تا چندین هفته به تاخیر می‌اندازد، این عمل موها را به طور یکنواخت از سطح بدن حذف می‌کند در نتیجه با رشد مجدد، چهره ناخوشایندی بر بدن ایجاد نخواهد کرد. اپیلاسیون برای آقایان از جهاتی دیگر نیز مفید است؛ این عمل می‌تواند ریشه موها را ضعیف کند و به مرور از حجم موها بکاهد. اپیلاسیون کردن باعث لایه‌برداری سلول‌های مرده سطح پوست می‌شود و زیبایی و درخشندگی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

اپیلاسیون مردان معمولا چه قسمت‌هایی از بدن را پوشش می‌دهد؟

  • اپیلاسیون کمر و شانه
  • اپیلاسیون سینه
  • اپیلاسیون پا
  • ااپیلاسیون ناحیه شرمگاهی
  • اپیلاسیون صورت

اپیلاسیون کمر و شانه آقایان

طبق تحقیقات رایج‌ترین و محبوب‌ترین منطقه‌ای که در آقایان اپیلاسیون بر آن انجام می‌شود؛ پشت و شانه است. کمر و شانه بسیاری از آقایان به صورت طبیعی دارای مو است، اما برخی از مردان ترجیح می‌دهند برای پاکیزگی و احساس راحتی به اپیلاسیون کمر و شانه خود بپردازند. بدیهی است، اپیلاسیون این نواحی، در خانه نیز می‌تواند انجام شود اما دسترسی به کمر و شانه کمی کار دشواریست.

بیشتر بخوانید عوارض اپیلاسیون

اپیلاسیون سینه آقایان

همه‌ی افراد دارای سینه‌هایی پر مو نیستند، اما دلیل اصلی اپیلاسیون این نواحی به خصوص برای ورزشکاران داشتن پوستی صاف است. فراموش نکنید اپیلاسیون کردن، به مرور ریشه موها را از بین برده و از ضخامت و حجم موهای زائد می‌کاهد و رشد دوباره موها را به تاخیر می‌اندازد.

اپیلاسیون پا آقایان

اپیلاسیون کردن پاها در مردان امر رایجی نیست اما برخی افراد برای داشتن پوستی صاف، دست به اپیلاسیون می‌زنند. در مواردی نیز مشاهده شده افرادی که دارای تتو یا خال‌کوبی بر بدن خود هستند؛ برای بهتر دیده شدن طرح یا راحتی کار تتوآرتیست بدن خود را اپیلاسیون می‌کنند.

اپیلاسیون صورت آقایان

اگر کمی دقت کرده باشید، خیلی زود متوجه خواهید شد، اغلب افرادی که می‌بینید صورت خود را اپیلاسیون می‌کنند. اپیلاسیون صورت در مردان به دلایل مختلفی انجام می‌شود. برخی افراد برای حالت دادن ریش و ابروهای خود از اپیلاسیون صورت استفاده می‌کنند.

اپیلاسیون صورت

اپیلاسیون موی بینی

داشتن موی بینی برای بسیاری از افراد امری آزاردهنده است، گرچه استفاده از این روش توسط پزشکان خیلی توصیه نمی‌شود زیرا موهای بینی، یک نوع دیوار دفاعی برای جلوگیری از ورود آلودگی به بدن محسوب می‌شوند؛ با‌این‌حال داشتن موهایی بلند در بینی چهره‌ی جالبی ندارد. از وکس یا اپیلاسیون برای از بین بردن موهای زائد روی بینی، نیز کاربرد دارد.

اپیلاسیون موی بینی

اپیلاسیون موی گوش

شاید برایتان جالب باشد اما گوش برخی افراد دارای موهای زائد است. از اپیلاسیون برای از بین بردن موهای این ناحیه  می‌توان استفاده کرد. برای انجام این کار، ابتدا باید موم یا وکس را داغ کنید، بر ناحیه مورد نظر پخش کنید و سپس وکس یا موم را به‌وسیله پارچه جدا کنید یا از پدهای موم‌دار برای انجام این کار استفاده کنید. انجام این اپیلاسیون در خانه و با استفاده از موم‌های خانگی نیز امکان‌پذیر است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

اپیلاسیون موی گوش

طرز تهیه موم خانگی

برای ساختن موم خانگی فقط کافیست یک استکان شکر را روی حرارت ملایم قرار دهید تا به رنگ قهوه‌ای در بیاید سپس به آن نصف استکان آبلیمو و یک لیوان عسل اضافه کنید و بگذارید تا سرد شود.

اپلاسیون آقایان

 اپیلاسیون ورزشکاران

اگر ورزشکار هستید یا به‌طور منظم ورزش می‌کنید؛ بهتر است به جای شیو کردن به سالن‌های اپیلاسیون آقایان بروید با این‌کار دیگر به هر روز تیغ کشیدن بر پوست خود، نیاز پیدا نخواهید کرد.

ورزشکاران به چند دلیل بهتر است اپیلاسیون کنند، برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • جلوگیری از رشد باکتری و قارچ در بین موهای زائد بدن
  • کاهش تعریق
  • کاهش زمان دوش گرفتن
  • زیبایی بدن در بدنسازان
  • کاهش اصطکاک و مقاومت برابر آب، برای شناگران
  • پانسمان راحت و بهداشتی برای دوچرخه‌سواران و دوندگان در صورت ایجاد جراحت

علاوه بر موارد ذکر شده، در افراد ورزشکار، گرفتگی ماهیچه و عضلات امری شایع است، ماساژ دادن فردی که بدنش مو ندارد بسیار راحت است زیرا شناسایی عصب‌ها و عضلات در این افراد ساده‌تر صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید روغن بعد از اپیلاسیون

مراقبت‌های بعد از اپیلاسیون آقایان

  • استفاده از پماد ویتامین A,D یا پمادهای ضدعفونی کننده
  • از ورزش کردن یا انجام کارهایی که باعث تعریق می‌شوند به مدت ۲۴ساعت بپرهیزید.
  • از قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا انجام فعالیت‌های جنسی به مدت ۲۴ ساعت خودداری کنید.
  • دوش آب سرد بگیرید.
  • بهتر است محل وکس شده را چرب یا مرطوب کنید.

اپیلاسیون آقایان

آیا اپیلاسیون آقایان دردناک است؟

انجام اپیلاسیون خصوصا برای اولین بار عمل دردناکیست اما به شما تضمین خواهیم داد؛ پس از چند بار اپیلاسیون دیگر دردی حس نخواهید کرد؛ مطمئن باشید نتیجه‌ای که در انتظارتان است ارزش تحمل اندکی درد را دارد. اگر از درد اپیلاسیون می‌ترسید بهتر است نیم ساعت قبل از انجام اپیلاسیون نواحی مورد نظر را با استفاده از پمادهای سر کننده مانند زایلاپی، بی‌حس کنید و پس از اپیلاسیون از لوسیون‌های تسکین‌دهنده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید کاهش درد اپیلاسیون

در این مطلب از مجله آچاره به معرفی اپیلاسیون آقایان، راه‌کارهایی برای رهایی از درد و توصیه‌هایی برای اپیلاسیون پرداختیم. پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید و برای بهرمندی از انواع خدمات در خانه به ثبت سفارش بپردازید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا