بهترین روغن‌های بعد از اپیلاسیون کدامند؟

زیبایی و سلامتاپیلاسیون

افراد زیادی همه روزه بعد از اپیلاسیون دنبال راهی برای کاهش التهاب پوست یا کاهش سرعت رشد موهای زائد هستند. ما در این مطلب از مجله آچاره بهترین روغن‌های بعد از اپیلاسیون را به شما معرفی خواهیم کرد.

روغن‌های بعد از اپیلاسیون

اپیلاسیون فواید بسیاری دارد اما برخی از افراد بعد اپیلاسیون دچار التهاب پوستی می‌شوند یکی از راه های رفع آن استفاده از روغن‌های بعد از اپیلاسیون است. به طور کلی بهترین روغن‌های بعد از اپیلاسیون را می‌توان به دو دسته تقسیم کرد: روغن‌های ضد التهاب و روغن‌های کاهش‌دهنده سرعت رشد مو. خاصیت‌های این دو دسته از روغن‌ها به ضد التهابی یا کاهش دنده رشد مو ختم نمی‌شوند؛ بنابراین ما به معرفی بیشتر آن‌ها خواهیم پرداخت.

روغن‌های بعد از اپیلاسیون را می‌توان دو دسته کرد.

  • روغن‌های کاهش‌ دهنده التهاب پوست
  • روغن‌های کاهش دهنده سرعت رشد مو

روغن‌های ضد التهاب پوست

  • روغن مریم گلی
  • روغن بچه
  • روغن زیتون
  • روغن اسطوخودوس
  • روغن گل شمعدانی
  • روغن درخت چای

روغن‌های کاهش‌دهنده سرعت رشد مو

  • روغن مورچه
  • روغن بابونه
  • روغن رازیانه

روغن‌های ضد التهاب بعد از اپیلاسیون

روغن مریم گلی:

روغن‌های بعد از اپیلاسیون

این روغن گرفته‌شده از گیاه مریم گلی با نام علمی salvia sclarea است. این روغن گیاهی در طب سنتی کاربردهای زیادی دارد. از خواص این روغن باید به خاصیت ضدالتهابی آن اشاره کرد. این گیاه دارای خاصیت آنتی باکتریالی است و پس از مالیده شدن بر پوست می‌تواند باکتری‌های سطح پوست را ازبین ببرد. در نتیجه قرمزی و خارش سطح پوست از بین می‌رود و می‌تواند در کاهش سرعت رشد موهای بدن موثر باشد پس اگر بعد از اپیلاسیون پوست شما ملتهب و دچار خارش می‌شود؛ روغن مریم گلی را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید فواید اپیلاسیون

روغن بچه:

روغن‌های بعد از اپیلاسیون

روغن بچه عموما برای از بین بردن خشکی پوست استفاده می‌شود. این محصول شامل مقادیر بالایی از گلیسیرین است که تازگی و لطافت را به پوست هدیه می‌دهد. برخی از افراد بعد انجام اپیلاسیون دچار خشکی شدید در سطح پوست می‌شوند پیشنهاد می‌شود علاوه بر هیدراته نگه‌داشتن بدنتان از روغن بچه نیز برای از بین بردن خشکی پوست استفاده کنید هچنین چربی بیش‌از حد این محصول می‌تواند چسبندگی بدن را که بعد از استفاده و از وکس و موم بر بدن ایجاد می‌شود را از بین ببرد.

روغن زیتون:

خواص بی‌نظیر روغن زیتون بر هیچکس پوشیده نیست. این روغن از درصد بالایی چربی و رطوبت برخوردار است به همین دلیل از خشکی پوست و کم آب شدن آن جلوگیری می‌کند. روغن زیتون با کاهش التهاب سطح پوست از ایجاد اگزما نیز جلوگیری کرده و مواد مغذی موجود در آن باعث تقویت پوست شما می‌شوند. این روغن با تهییج پوست و کمک به چرخش خون زیر پوست سبب کلاژن سازی شده و لک‌های سطح پوست را کمرنگ می‌کند.

روغن اسطوخودوس:

روغن‌های بعد از اپیلاسیون

روغن اسطوخودوس با نام علمی لاوندر، نوعی روغن با خاصیت التیام بخشیست. این روغن می‌تواند باعث ایجاد آرامش در شما شود. خاصیت ضد باکتری بودن این روغن باعث شده خارش‌، عفونت‌ و قارچ‌های پوستی در افراد مصرف کننده وجود نداشته باشد.

روغن گل شمعدانی:

روغن‌های بعد از اپیلاسیون

روغن گل شمع‌دانی می‌تواند گردش خون را بهبود ببخشد به همین دلیل زخم و التهاب حاصل از اپیلاسیون را به راحتی بهبود درمان می‌کند. اگر دچار کبودی حاصل از اپیلاسیون شدید، با مالیدن این روغن بر سطح پوست خود می‌توانید کبودی را از بین ببرید. این کرم خاصیت ضد قارچی دارد و از رشد باکتری و قارچ در سطح پوست جلوگیری می‌کند و احتمال بروز عفونت‌های پوستی را ازبین می‌برد.

روغن درخت چای:

روغن‌های بعد از اپیلاسیون

التهاب‌های پوستی در برخی افراد می‌تواند به امری نسبتا جدی تبدیل شود و پوست آن‌ها را دچار جوش و آکنه کند. روغن درخت چای به عنوان یک روغن ضد قارچ و ویروس، تمامی ویروس‌ها و قارچ‌های احتمالی موجود روی پوست یا زخم‌های حاصل از اپیلاسیون را از بین می‌برد و از بروز عفونت، جوش و آکنه بر سطح پوست جلوگیری می‌کند. این روغن معجزه‌گر در بسیاری از محصولات پوستی برای از بین بردن خارش التهاب و قرمزی پوست استفاده شده و سلامتی دوباره را به پوست شما هدیه می‌دهد.

بیشتر بخوانید کاهش درد اپیلاسیون

روغن‌های کاهش دهنده رشد مو

روغن مورچه:

روغن‌های بعد از اپیلاسیون

روغن مورچه از قدیم تا به حال برای از بین بردن موهای بدن و کاهش موهای زائد استفاده می‌شد. این روغن با در برداشتن مقدار بالایی اسیدفرمویک ریشه‌ موهای زائد را تضعیف کرده و آن‌ها را از بین می‌برد. پیشنهاد می‌شود از روغن مورچه برای از یبین بردن موهای نوزادان یا ناحیه تناسلی دختران استفاده نکنید زیرا در نوزادان باعث سوختگی و تیرگی پوست و در ناحیه تناسلی می‌تواند باعث نازایی شود. برای استفاده از این محصول ابتدا موهای ناحیه مورد نظر را وکس کنید سپس روغن مورچه را بر پوست مالیده وبعد از گذشت 2 ساعت با آب ولرم بشویید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

روغن بابونه:

روغن‌های بعد از اپیلاسیون

گیاه بابونه یک گیاه آرام‌بخش است، از این گیاه معمولا در محصولات ضد التهابی و کرم‌های مرطوب کننده استفاده می‌شود. ایبن گیاه می‌تواند علائم حساسیتی مانند التهاب یا خارش در سطح پوست را به راحتی از میان ببرد و با رطوبت بخشی به پوست از خشکی آن جلوگیری کند. روغن بابونه با مالیده شدن بر پوست می‌تواند از سرعت رشد موهای زائد بکاهد؛ فقط کافیست بعد از جدا کردن مو از ریشه به وسیله وکس یا اپیلاسیون مقدار مناسبی از روغن بابونه را بر پوست خود بمالید. این روغن با گذشت زمان می‌تواند همه موهای زائد را از بین ببرد.

روغن رازیانه:

روغن‌های بعد از اپیلاسیون

روغن رازیانه را می‌توان روغن زنان نامید این روغن از گیاه رازیانه گرفته می‌شود و در ترشح هورمون‌های زنانه تاثیرات زیادی دارد. با مالیدن این روغن بر پوست خود می‌توانید موهای زائد را به مرور از بین ببرید. این روغن با کاهش هورمون‌های مردانه موهای زائد را از بین می‌برد. این روغن می‌تواند در از بین بردن خشکی‌های سطح پوست نیز موثر باشد. استفاده از این محصول به زنان باردار یا شیرده یا افرادی که دچار سرطان سینه‌اند، پیشنهاد نمی‌شود.

بیشتر بخوانید روغن روشن کننده پوست

چه لوسیون‌هایی برای بعد از اپیلاسیون مناسب است؟

اگر به استفاده از محصولات گیاهی علاقه ندارید و ترجیح می‌دهید از طب مدرن برای سلامت پوست شما بعد از اپیلاسیون، تصمیم بگیرد؛ پس بهتر است برخی محصولات رایج در بازار که برای تسکین پوست پس از اپیلاسیون استفاده می‌شوند را بشناسید.

  • لوسیون بعد از اپیلاسیون وکس اوی

این لوسیون دارای خاصیت ضد التهابی بوده و قرمزی بعد از اپیلاسیون را از بین می‌برد. مواد ضد عفونی کننده موجود در این محصول با نفوذ به فولیکول مو از بروز عفونت جلوگیری می‌کند.

  • لوسیون بعد از اپیلاسیون عش

این محصول به پوست شما آبرسانی کرده و خشکی‌های پوست را از بین ‌می‌برد. این لوسیون با دارا بودن ویتامین‌های 5,B ,E C لطافت و نرمی زیادی به پوست می‌بخشد.

  • روغن بعد از اپلاسیون لفو مدل کالاندولا و بابونه

روغن لفو حاوی عصاره بابونه و کالاندولا بوده و طراوت پوست شما را تامین می‌کند. همچنین وجود کالاندولا باعث می‌شود؛ التهاب و قرمزی پوست، از بین برد.

در این مطلب از مجله آچاره به معرفی روغن‌های بعد از اپیلاسیون پرداختیم برای اطلاعات بیشتر در حوزه زیبایی و سلامت با ما همراه باشید.

4.6/5 - (114 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا