تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

آیا شستن لباس بافتنی در لباسشویی اشتباه است؟

لوازم خانگیماشین لباسشویی

شستن لباس بافتنی در لباسشويی نه‌تنها امکان‌پذیر است بلکه کار آسانی است فقط کافیست با ترفندهای آن آشنا باشید. پشم به‌طور طبیعی در برابر لکه، بو و چین‌وچروک مقاوم است؛ بنابراین نیاز به شستشوی کمتری دارد و شستن بیش‌ازحد به‌سرعت آن را فرسوده می‌کند.

همیشه بهترین روش شستن لباس بافتنی استفاده از آب سرد است تا الیاف لباس خراب نشود. در این مقاله با آموزش شستن لباس بافت در ماشین لباسشویی و با دست با شما همراه هستیم و به این پرسش پرتکرار پاسخ خواهیم داد که آیا می توان لباس بافت را در لباسشویی شست یا خیر؟پ؟

اگر در خصوص انداختن لباس بافتنی در لباسشویی تردید دارید با رعایت نکات ارائه‌شده در این مطلب می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتر، شستن لباس بافتنی در لباسشویی را انجام دهید.

گاهی‌اوقات شستشوی نامناسب لباس‌های پشمی و بافتنی در لباسشویی به‌علت تمیز نبودن قطعات داخلی مانند فیلتر است که نیازمند تمیز کردن اساسی است. اگر به‌دلیل مشغله‌های شغلی و کارهای روزمره فرصت نظافت منزل و لوازم خانگی خود را ندارید، می‌توانید از تجربه و مهارت نیروهای نظافت منزل آچاره استفاده کنید.

همچنین اگر ماشین لباسشویی شما به‌دلیل به‌هم‌ریختگی تنظیمات و یا خرابی قطعات الکترونیکی و مکانیکی نیاز به تعمیرات تخصصی دارد، سفارش خود را در وبسایت آچاره و در بخش تعمیر ماشین لباسشویی ثبت کنید و با متخصصان و تعمیرکاران به‌طور رایگان مشاوره کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • برای شستن لباس بافتنی در لباسشویی از برنامه wool یا delicate با آب خنک استفاده کنید و سرعت چرخش را تا جایی که ممکن است پایین بیاورید.
  • شستن لباس بافتنی در ماشین لباسشویی می‌تواند ایمن باشد به‌شرطی که نحوه صحیح شستشو را بدانید و از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.
  • اگر لباس بافتنی شما دو تکه است همیشه هر دو را همزمان بشویید. این کار باعث می‌شود رنگ و بافت لباس‌ها یکدست بماند.
  • برای اینکه لباس‌های پشمی شکل خود را از دست ندهند همیشه قبل از شستن لباس بافتنی در لباسشویی یا به‌صورت دستی جیب‌های آن‌ها را خالی کنید و لوازم جانبی مانند کمربند و جواهرات که ممکن است روی الیاف آن کشیده شوند را جدا نمایید.

آیا می‌توان پشم را شست؟

قبل از اینکه به بررسی نحوه شستن لباس‌ بافتنی و پشمی با دست و ماشین بپردازیم، بهتر است بدانیم که آیا واقعا لازم است این جنس لباس را بشوییم یا نه. اگر لباس‌های پشمی شما کمتر پوشیده شده‌اند و لکه ندارند و بوی عرق نمی‌دهند احتمالاً نیازی به شستشو ندارند.

در این شرایط به‌جای شستشوی لباس بافتنی خود می‌توانید چند ساعت آن را در هوای بیرون آویزان کنید. با این کار لباس‌های شما بدون نیاز به شستن تمیز و پاکیزه به نظر می‌رسند.

ژاکت، پتو و جوراب پشمی یا سایر لباس‌های پشمی با دست یا ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند. برچسب روی لباس اولین و مهم‌ترین راهنمایی است که باید برای تشخیص نحوه شستشو به آن توجه کنید.

در بیشتر مواقع برچسب نشان می‌دهد که لباس شما قابل شستشو با ماشین لباسشویی است. اگر نگران وزن و حجم لباس هستید برای جلوگیری از آسیب به ماشین لباسشویی بهتر است آن را به خشکشویی ببرید. ژاکت‌ها، پتوهای سبک و جوراب‌های پشمی برای شستن در ماشین یا دست مناسب هستند.

آموزش شستشوی صحیح لباس های بافتنی

5 نکته طلایی در مورد شستن لباس بافتنی در لباسشویی

اگر تعداد زیادی لباس بافتنی دارید که نیاز به شستن یکباره دارند بهتر است آنها را با ماشین لباسشویی بشویید. پس وقت آن رسیده که ببینیم چگونه لباس بافتنی را بشوییم؟ در ادامه 5 نکته طلایی در روش شستن لباس بافتنی در لباسشویی را با هم مرور می‌کنیم.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

یکی از نکات مهم در آموزش شستشوی صحیح لباس‌های بافتنی جدا کردن لباس‌های تیره و روشن و شستن جداگانه آن‌هاست.

اگر ماشین لباسشویی شما برنامه‌های مختلف شستشو دارد برنامه شستشوی wool را اجرا کنید. اگر اینطور نیست برنامه شستشوی 30 درجه سانتیگراد یا کمتر را با کمترین دور چرخش اجرا نمایید. بعد از شستشو، لباس را روی سطحی صاف پهن کنید تا تغییر شکل ندهد.

چگونه لباس بافتنی را بشوییم؟

قبل از انداختن لباس بافتنی در لباسشویی نکات زیر را در نظر بگیرید؛

  1. دستورالعمل‌های روی برچسب لباس را بخوانید.
  2. چرخه شستشوی wool یا delicate را برای ماشین لباسشویی خود انتخاب کنید.
  3. از یک تا سه پیمانه سر پر از مواد شوینده مخصوص لباس‌های پشمی استفاده کنید.
  4. می‌توانید از کیسه‌های مشبک مخصوص لباسشویی استفاده کنید تا از لباس‌های خود در برابر گیر کردن یا سوراخ شدن داخل لگن لباسشویی محافظت نمایید.
  5. لباس‌های بافتنی را نباید به‌صورت فشرده داخل لباسشویی قرار دهید. در بسیاری از موارد علت پرز گرفتن لباس در لباسشویی فشرده شدن لباس‌ها در داخل دیگ لباسشویی است.

انداختن لباس بافتنی در لباسشویی

نحوه شستشوی لباس بافتنی با دست

بهترین روش شستن لباس بافتنی در صورت کثیف نبودن آن‌ها شستن دستی است. گاهی‌اوقات ممکن است روی برچسب لباس بافتنی شما نوشته شده باشد که فقط باید با دست شسته شوند. به این ترتیب کنترل بیشتری روی لباس‌های خود خواهید داشت.

شستن لباس بافتنی با دست بسیار ساده است فقط کافیست زمان بدهید تا آب و مایع شستشو کار خود را انجام دهند. در ادامه مراحل کار را توضیح می‌دهیم.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

1. آماده سازی محلول شوینده لباس بافتنی

سینک یا لگن را با آب ولرم 30 درجه سانتیگراد یا کمتر پر کنید. مقداری ماده شوینده ملایم مخصوص شستن پشم و الیاف ظریف را اضافه کنید. قبل از اینکه لباس خود را در آب خیس کنید ماده شوینده را به‌خوبی با آب مخلوط نمایید.

هیچ‌وقت نباید از مواد شوینده معمولی استفاده کنید؛ چون خاصیت قلیایی دارند. قلیایی بودن برای بافت پشم و رنگ‌های استفاده شده خوب نیست. این مواد شوینده می‌توانند باعث پارگی و رنگ‌پریدگی لباس بافتنی شما شوند.

بهترین روش شستن لباس بافتنی | شستن لباس بافتنی در لباسشویی

2. شستشوی لباس بافتنی با دست

اگر قصد دارید چند لباس بافتنی را بشویید از رنگ‌های روشن شروع کنید. لباس‌های رنگ تیره را در مرحله دوم بشویید تا از انتقال رنگ به لباس‌های روشن جلوگیری شود.

لباس‌ها را داخل آب و مایع شستشو بریزید و زیر آب نگه دارید تا تمام قسمت‌های آن نمناک شود. سپس اجازه دهید لباس‌ها حداقل 10 دقیقه خیس بخورند. با این کار آب و مایع به الیاف بافت نفوذ می‌کند و تمیزی کامل تضمین خواهد شد.

بعد از 10 دقیقه، لباس خود را به‌آرامی بچرخانید و هر قسمتی که نیاز به شستشوی بیشتر دارد را با دستان خود به‌صورت ملایم بشویید. از مالیدن پارچه بافت به هم خودداری کنید. لباس را از داخل لگن بیرون بیاورید و دو بار با آب تمیز بشویید تا مطمئن شوید تمام کف مایع خارج شده است.

مهمترین نکته در زمان شستن لباس بافتنی در لباسشویی این است که لباس را با دقت از آب بیرون بکشید. انجام این کار باعث کشیدگی و از بین رفتن فرم لباس می‌شود و باید به‌آرامی انجام شود.

بهتر است لباس را با دقت فشار دهید و سپس روی حوله تمیز و خشک پهن کنید. سپس آن را رول کنید تا آب اضافی آن خارج شود. در نهایت لباس را باز کنید و در صورت نیاز شکل آن را تغییر دهید تا به‌خوبی صاف شود.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

نحوه خشک کردن لباس بافتنی

در هر دو روش شستن لباس‌ بافتنی و پشمی با دست و ماشین از آویزان کردن لباس خودداری کنید. آویزان کردن پارچه‌های پشمی خیس به‌صورت عمودی روی بند یا رخت‌آویز باعث کشیده شدن الیاف پشم و تغییر شکل لباس شما خواهد شد. بهتر است همیشه لباس بافتنی را روی حوله تمیزی پهن کنید تا در هوای آزاد خشک شود.

شستن لباس‌ بافتنی و پشمی با دست و ماشین | شستن لباس بافتنی در لباسشویی

نحوه پاک کردن لکه‌های لباس بافتنی

اگر بلوز پشمی یا ژاکت کشباف شما لکه شد نگران نباشید! روغن اکالیپتوس یک پاک‌کننده طبیعی خوب برای از بین بردن لکه لباس است. برای این کار می‌توانید از چند قطره اسانس اکالیپتوس روی لکه استفاده کنید. لازم است برای نتیجه بهتر 10 دقیقه قبل از شستن منتظر بمانید.

نحوه مراقبت از لباس بافتنی

علاوه بر شیوه درست شستن لباس بافتني در لباسشويي مراقبت صحیح از آن هم به ماندگاری بیشتر و عملکرد بهتر لباس در طول زمان کمک می‌کند. برای آگاهی از این ترفندها این مراحل ساده را دنبال کنید.

لباس بافتنی خود را هوا دهید. گذاشتن لباس بافت در هوای تازه راهی عالی برای نو شدن آن و از بین بردن بوی بد پشم است. لباس بافتنی خود را به‌مدت چند ساعت در جای خشک و دور از نور مستقیم آفتاب آویزان کنید تا بوی بد آن رفع شود.

هر لکه روی لباس بافتنی را به‌صورت نقطه‌ای تمیز کنید. توصیه می‌کنیم برای این کار از شوینده مخصوص پارچه‌های ابریشمی و پشمی استفاده کنید.

اگر لکه سرسخت است می‌توانید از شوینده همه منظوره قوی‌تر استفاده کنید. اما این شوینده‌ها حاوی آنزیم‌هایی هستند که با گذشت زمان، ممکن است بافت پشم را تجزیه کنند؛ بنابراین بهتر است اول آن را در نقطه‌ای نامشخص تست کنید.

در فصول گرم ژاکت‌ها، پتوها و جوراب‌های تمیز و تا شده را داخل کیسه نخی در فضایی تاریک و خشک با مقداری سدر یا اسطوخودوس برای دفع پروانه نگهداری کنید.

جمع‌بندی

برای شستن لباس بافتنی در لباسشویی باید تنظیم ماشین را روی برنامه wool قرار دهید. مناسب‌ترین دما برای شستشوی لباس‌های بافتنی دمای 40 درجه سانتیگراد است. اگر ماشین لباسشویی شما برنامه wool ندارد از چرخه شستشو با آب سرد یا delicate استفاده کنید.

برای شستن لباس‌ بافتنی و پشمی با دست و ماشین از شوینده ملایم استفاده کنید که ترجیحاً نماد Woolmark روی بسته‌بندی درج شده باشد. توصیه می‌شود پس از شستن لباس بافتنی در لباسشویی آن را روی سطحی صاف خشک کنید. به این ترتیب شکل لباس حفظ می‌شود.

سوالات متداول

چگونه لباس بافتنی را بدون خراب شدن بشوییم؟

ابتدا برچسب لباس را بخوانید تا ببینید تولیدکننده چه چیزی را پیشنهاد می‌کند. به‌طور معمول لباس‌های پشمی و بافتنی را می‌توان با دست یا روی چرخه delicate ماشین لباسشویی شست.

آیا لباس بافتنی بعد از شستن جمع می‌شود؟

اگر لباس بافتنی را در آب داغ بشویید ممکن است جمع شود. آب داغ باعث چروک شدن لباس پشمی خواهد شد.

آیا لباس 100% پشم را می‌توان داخل ماشین لباسشویی شست؟

بله می‌توانید لباس کامل پشم را در لباسشویی بشویید. اما فقط در صورتی باید این کار را انجام دهید که روی برچسب روی لباس یا پتو ذکر شده باشد که مشکلی ندارد.

شستشوی دستی لباس بافتنی بهتر است یا ماشین لباسشویی؟

برای جلوگیری از زبری یا بدشکل شدن لباس‌های پشمی و بافتنی، از شستشوی آن‌ها در ماشین لباسشویی خودداری کنید. مگر اینکه روی برچسب لباس ذکر شده باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید