تعمیر پکیج تعمیرپکیج

نحوه تعمیر میله یون پکیج

سرمایش و گرمایشپکیجگرمایش

میله یون پکیج که با نام‌های دیگری مانند الکترود یون پکیج و میله یونیزاسیون نیز شناخته می‌شود از قطعات مهم در سیستم پکیج به شمار می‌رود که در کارکرد صحیح پکیج نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وظیفه اصلی میله یون، تشخیص شعله است. میله یون پکیج  این کار را از طریق ایجاد جریان مغناطیسی انجام می‌دهد. بنابراین در صورتی که میله یونیزاسیون پکیج دچار مشکل شود، ایجاد شعله در پکیج به خوبی تشخیص داده نمی‌شود و پکیج خاموش می‌شود.

در این مطلب قصد داریم ابتدا عملکرد میله یون پکیج را بررسی کنیم و سپس توضیحاتی را در زمینه تعمیر میله یون پکیج ارائه نماییم. بنابراین اگر می‌خواهید اطلاعاتی را در این زمینه و تعمیر پکیج به دست آورید پیشنهاد می‌کنیم که این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

نکات کلیدی

نحوه تست میله یون برای تعمیر پکیج از اهمیت زیادی برخوردار است. شعله پکیج توسط میله یون پکیج ساخته شده از فولاد تندبر تشخیص داده و کنترل می‌شود. گرم نشدن آب، روشن ماندن طولانی و خاموش شدن بی‌دلیل از مشکلاتی است که خرابی میله یون می‌تواند ایجاد کند، است.

نحو عملکرد میله یون

میله یون پکیج یا همان الکترود یون پکیج وظیفه تشخیص شعله پکیج را به کمک ولتاژی که بین خود و بدنه مشعل ایجاد می‌شود بر عهده دارد و به این ترتیب سوختن آن را کنترل می‌کند. عملکرد این میله نسبت به ترموکوپل سریع‌تر است و جنس ان از فولاد تندبر در نظر گرفته شده است که در برابر دمای بالا مقاومت نشان می‌دهد و عمر بالایی دارد.

عملکرد میله یون پکیج

بعد از این‌که شعله ایجاد شد، هوای موجود بین میله یون پکیج و مشعل یونیزه می‌شود و مولکول‌های یونیزه شده این هوا، جذب قطب‌های مخالفی می‌شوند که به وسیله میله یون پکیج و مشعل به وجود آمده‌اند؛ در واقع با ایجاد یک جریان متناوب بین میله یون پکیج و مشعل، یک جریان یک طرفه در سیستم به وجود می‌آید که باعث حرکت الکترون‌ها و یون‌های مثبت به سمت شعله می‌شود.

گاهی نیاز است که نحوه تنظیم فشار پکیج را بدانید که در مجله آچاره به طور مفصل به آن پرداخته‌ایم.

در این مسیر الکترون‌های آزاد جذب الکترود مثبت می‌شوند و یون‌های مثبت نیز توسط الکترود منفی جذب می‌شوند. با توجه به این‌که الکترود منفی از سمت منفی مدار متصل است باعث می‌شود تا الکترون‌هایی اضافی در آن به وجود آید، در این شرایط اگر در نزدیکی آن‎‌ها یون مثبت وجود داشته باشد، این یون‌های غیر هم‌نام همدیگر را جذی خواهند کرد.

تا زمانی که در پکیج شعله وجود داشته باشد، یون‌های مثبت به وجود می‌آیند و جذب یون‌های منفی می‌شوند که نتیجه آن ایجاد مولکول‌هایی خنثی است.

این فرآیند باعث ایجاد جریان الکتریسته‌ای می‌شود که تضمین کننده سوختن مداوم شعله است.

البته جریان الکتریسته‌ای که به این شکل تولید می‌شود باید شدت خاصی داشته باشد که معمولاً بین 1 تا 7 آمپر است و نباید از نیم آمپر کم‌تر باشد، شدت این جریان الکتریکی توسط میزان الکترون‌های منفی که جذب الکترود مثبت می‌شوند تعیین می‌شود. اگر دستگاه قادر به ایجاد این جریان با شدت گفته شده نباشد، میله یونیزاسیون پکیج قادر به تشخیص شعله نخواهد بود و دستور خاموشی از برد به پکیج ارسال می‌شود که در نهایت منجر به خاموش شدن پکیج خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر نصب سیستم گرمایش از کف با پکیج را بخوانید.

تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

به طور کلی می‌توان گفت که اختلال عملکردی در میله یونیزاسیون پکیج مشکلات زیر را به وجود می‌آورد:

  • Ø یکسره روشن ماندن پکیج
  • Ø خاموش شدن پکیج
  • Ø گرم نشدن آب

در صورت بروز هر یک از مشکلات ذکر شده به احتمال زیاد باید اقدام به تعویض و یا تعمیر میله پکیج نمود. البته لازم به ذکر است که  قبل از این کار باید ابتدا تست میله یون پکیج را انجام دهید و تا هنگامی که از اختلال در عملکرد این قطعه مطمئن نشده‌اید اقدام به تعویض یا تعمیر میله یون پکیج ننمایید.

تست میله یون پکیج

برای تست میله یون پکیج دقت داشته باشید که به هیچ وجه نباید این میله از قسمت سرامیکی خود و یا از قسمت اتصال و از نوک الکترود به بدنه متصل باشد، هم‌چنین میزان فاصله این میله باید تنظیم باشد.

تست میله یون پکیج

استاندارد فاصله میله یون پکیج از سطح مشعل 10 میلی‌متر است، و در مواردی که یون جرقه‌زن و میله یونیزاسیون پکیج هر دو در یک میله باشند این فاصله باید 3 میلی‌متر در نظر گرفته شود.

با توجه به توضیحات داده شده اگر بعد از بررسی و تست مشاهده نمودید که این فاصله تنظیم نیست، با تنظیم کردن فاصله مشکل حل خواهد شد و دیگر نیازی به تعویض یا تعمیر آن وجود نخواهد داشت؛ این عمل را با دقت انجام دهید و همان‌طور که گفته شد نباید از قسمت نوک الکترود و اتصال هیچ تماسی با بدنه وجود داشته باشد.

تعمیر میله یون پکیج

در صورتی که بعد از تست میله یونیزاسیون پکیج مطمئن شدید که این قطعه نیاز به تعمیر دارد، حتماً قبل از تعمیر صبر کنید تا این قطعه خنک شود. بعد از خنک شدن، با استفاده از یک سنباده تمام قسمت‌های الکترود یون پکیج را با دقت تمیز کنید.

در اکثر موارد با همین روش ساده الکترود یون پکیج تعمیر می‌شود و مشکل شعله پکیج حل خواهد شد. اما در صورتی که بعد از تعمیر میله یون پکیج هم‌چنان مشکل خاموش شدن پکیج و گرم نشدن آب وجود داشت و یا پکیج کد خطا نشان داد (به عنوان مثال کد خطای E1 در پکیج بوتان و کد خطای 80-70 در پکیج ایران رادیاتور) باید اقدام به تعویض میله یون پکیج نمود.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

لازم به ذکر است که برای تعویض و یا تعمیر میله یون پکیج حتماً از کمک یک متخصص در این زمینه استفاده کنید و از او بخواهید که تا این قطعه را مورد بررسی قرار دهید.

تعویض میله یون

هر چند که نوع ساخت آن به گونه‌ای است که برای کار کردن آن در دماهای بالا طراحی شده است اما به هر حال همانند سایر قطعات پکیج، این قطعه نیز دارای عمر مشخصی است که با سپری شدن آن مشکلاتی در پکیج بروز پیدا می‌کند. بروز این مشکلات بیانگر نیاز به تعویض و یا تعمیر است.

تعویض

اگر به اطلاعاتی بیشتری نیاز دارید روی لینک آموزش تعمیر مبدل پکیج و انواع مبدل پکیج کلیک کنید.

مشکلات در نحوه تست میله یون

اولین نشانه که به وجود ایراد در این وسیله اشاره داد، یکسره کار کردن فن دستگاه پکیج است. در این شرایط با این‌که فن دستگاه به طور مداوم کار می‌کند اما دستگاه روشن نمی‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایلی که منجر به نقص عملکردی دستگاه و روشن نشدن آن می‌شود، وجود ترک یا اکسیدگی احتمالی در آن است.

دومین علامتی که نشان می‌دهد میله یون پکیج احتیاج به تعویض و یا تعمیر دارد، روشن و خاموش شدن مداوم پکیج است. البته با این وجود که دلیل اصلی بروز این مشکل خرابی و ایراد در میله یون پکیج است اما عوامل دیگری نیز ممکن است باعث بروز این حالت شوند که باید مد نظر قرار گیرند، عواملی مانند نوسان در فشار گاز و یا کم بودن میزان آب در مدار گرمایش پکیج.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

برخی از کدهای خطا در پکیج مربوط به اختلال در عملکرد این وسیله است که با شناسایی این کدها در پکیج‌های مختلف می‌توان متوجه مشکل در الکترود یون پکیج شد و برای رفع مشکل اقدام نمود.

نحوه تست میله یون را در این مطلب مطالعه کنید و 19 علت خاموش شدن پکیج  را در مقاله مربوطع بخوانید.

قیمت میله یون پکیج

اگر به هر دلیلی نیاز به تعویض الکترود یون پکیج دارید می‌توانید از فروشگاه‌های مختلفی که اقدام به فروش قطعات پکیج می‌کنند این قطعه را خریداری نمایید. در کل قیمت این وسیله با توجه به فاکتورهایی مانند برند سازنده و کیفیت قطعه اندکی متفاوت خواهد بود.

قیمت میله یون

با توجه به نوسانات بازار اگر قصد باخبر شدن از قیمت میله یونیزاسیون پکیج را دارید بهتر است از طریق تماس با کارشناسان فروشگاه‌های مربوطه از آخرین قیمت اطلاع پیدا کنید.

در نهایت توصیه ما به شما تهیه و خرید قطعات از فروشگاه‌های معتبر و قابل اعتماد است.

4/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید