تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

آموزش تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان

سرمایش و گرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

داکت اسپیلیت‌ یک گزینه عالی برای روزهای گرم تابستان به‌شمار می‌رود. مسلما بسته بودن محیط باعث جلوگیری از ورود هوای تازه و خنک به داخل خانه می‌شود. داکت اسپیلیت‌ها به‌راحتی این مشکل را حل کرده‌اند. به عبارتی شما با داشتن یک داکت اسپلیت در خانه می‌توانید کل تابستان، یک هوای 100%  پاک و تمیز را تجربه کنید. در فصول گرم سال‌ شما باید برای تنظیم  داکت اسپیلیت برای تابستان اقدام کنید. برای این‌کار هم می‌توانید کار را به یک فرد متخصص بسپارید یا این‌که اگر دانش کافی در این زمینه دارید، خودتان اقدام به تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان کنید.

داکت اسپیلیت چیست؟

داکت اسپیلیت یک نوع سیستم تهویه هوای مطبوع است که عملکردی مانند کولرهای گازی دارد. البته عملکرد این دو دقیقا مشابه هم نیستند و کمی هم تفاوت دارند. درواقع داکت اسپیلیت دارای مشخصات و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش است. با درنظرگرفتن ویژگی‌های داکت اسپیلیت می‌توان گفت که این وسیله نسبت به اسپیلیت‌های معمولی بهتر است.

داکت اسپیلیت‌ها دو بخش کندانسور و هواساز دارند. بخش کندانسور متشکل از کمپرسور، فین، چند قطعه پروانه، دینام و… است. بخش هواساز هم اجزایی هم‌چون کویل، دینام، سینی، فیلتر، پروانه و… دارد. شما برای نصب داکت‏ها نیازمند یک متخصص کولرگازی و داکت خواهید بود چرا که نصب آن به یک دانش و تخصص حرفه‌ای احتیاج دارد. این دستگاه برای مصارف اداری، تجاری و مسکونی یک گزینه بسیارعالی است. با تغییر آب‌و‌هوا و گرم‌ شدن هوا باید اقدام به تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان کنید و بالعکس در فصل سرد، تنظیمات گرمایش را اعمال کنید.

تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان

اقدامات قبل از تنظیم داکت اسپیلیت در تابستان

انجام اقدامات لازم قبل از تنظیم اسپلیت برای تابستان از کارهای ضروری به شمار می‌رود. همان‌طور که می‌دانید ساختار اصلی داکت اسپیلیت متشکل از دو بخش است یونیت داخلی و پنل بیرونی. فرایند خنک‌کردن هوا توسط داکت اسپیلیت، به وسیله بخش یونیت خارجی اعمال می‌شود.

نکته‌ای که باید بدانید این است که قبل از تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان باید دستگاه را حتما سرویس کنید. یکی از اقداماتی که خیلی در افزایش بازدهی و جریان هوادهی دستگاه تاثیرگذار است، تعویض یا تمیزکردن فیلترهای تصفیه داکت اسپیلیت می‌باشد.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

از بین بردن ذرات آلودگی و گردوخاک روی اپراتور دستگاه و کندانسور برای ارتقای کارایی سیستم بسیارمفید است. لازم به ذکر است که کمبود گاز مبرد می‌تواند باعث بروز مشکل و اختلال در چرخه خنک‌کردن دستگاه شود. بنابراین کاهش گاز مبرد و عدم تخلیه آن، یکی از موارد مهم در تنظیم اسپیلیت برای تابستان است.

تنظیم اسپلیت برای تابستان

مطلب پیشنهادی تنظیمات داکت اسپلیت سامسونگ samsung

قبل از راه‌اندازی دستگاه باید از درست بودن چند مورد اطمینان حاصل کنید:

  • کافی بودن گاز خنک‌کننده
  • اطمینان از سالم بودن کمپرسور دستگاه

بررسی موارد فوق باعث می‌شود که سیستم، سرمایش مطلوب‌تری را ارائه دهد.

تنظیم اسپلیت برای تابستان

 چگونگی تنظیم اسپیلیت برای تابستان

مهم‌ترین نکته در تنظیم اسپیلیت برای تابستان این است که تصمیم بگیرید که در چه دمایی احساس راحتی می‌کنید، وزارت انرژی ایالات متحده پیشنهاد می‌کند که بهترین دمای کولر گازی برای روزهای تابستان 25.5 درجه سانتی گراد است.

پس از انجام تمامی اقدامات موردنظر و کسب اطمینان از سلامت قطعات حالا می‌توان برای تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان اقدام کرد. در حوزه تنظیم هوای داخلی اتاق، دستگاه ترموستات وظیفه تنظیم هوای متناسب با نیاز کاربر را انجام خواهد داد. در این مواقع تنها کاری که باید بکنید این است که دکمه COOL را روی ترموستات فعال کنید تا حالت سرمایشی دستگاه تنظیم شود.

پس از فعال کردن این قسمت شما می‌توانید دمای محیط را روی دمای دل‌خواه خود تنظیم کنید. البته دمای بین 24 الی 26 را، مناسب‌ترین دما برای منازل تخمین زده‌اند. ترجیحا دمای داکت اسپیلیت را با دمای هوای بیرون مقایسه کنید و دمایی نزدیک به آن را درنظر بگیرید. برای مثال اگر دمای بیرون 36 بود، شما همان دمای 24 الی 26 را اعمال کنید.

درجه‌بندی‌های حرارت به وسیله تولیدکنندگان دستگاه مشخص می‌شود تا بهترین راندمان را از این دستگاه بگیرند. بعد از این‌که حالت سرمایش داکت اسپسلیت فعال شد، می‌توانید دستگاه را روشن کرده و از هوای مطبوعی که برایتان ایجاد می‌کند لذت ببرید. با تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان و اعمال تمامی تغییرات می‌توانید یک تابستان عالی و بدون گرما را تجربه کنید.

مطلب پیشنهادی راهنمای جامع سیستم‌های اسپلیت بدون داکت

 راهکارهایی برای تنظیم‌ کردن حالت سرمایشی داکت اسپیلیت

بسته بودن درب و پنجره‌ها یکی از بهترین راه‌کارها برای تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان است. این‌کار باعث جلوگیری از هدررفت انرژی و در نتیجه زودتر خنک‌شدن هوای منزل و اتاق‌ها می‌شود. شما می‌توانید به منظور ذخیره انرژی، اقدام به بستن درب اتاق‌هایی که استفاده نمی‌شوند بکنید

بهتر است زمانی که دستگاه را روشن می‌کنید، دریچه‌های خروجی را روی حالت نیمه‌باز یا باز قرار دهید. این کار باعث می‌شود که جریان هوا بهتر شود و دستگاه عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. استفاده از برنامه روز و شب برای این دستگاه خیلی کاربردی است. به این صورت که شما مواقعی از روز که با اتاق‌های خاصی کار دارید، دریچه دستگاه را برای آن اتاق‌ها فعال می‌کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

امروزه برنامه‌های شب و روز زیادی برای داکت اسپیلیت وجود دارد اما عملکردهای مشابهی دارند. اگر شما هم می‌خواهید هنگام تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان از خنکی بیشتر لذت ببرید پیشنهاد می‌کنیم از فیلترهای تصفیه‌کننده و گاز مبرد استفاده کنید.

نحوه تنظیم بخش سرمایش داکت اسپیلیت

نحوه تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان را باید در فصول گرم سال فعال کرد. به‌طورکلی سرمای این دستگاه از طریق کمپرسور موجود در یونیت خارجی و گاز مبرد به وجود می‌آید. برای این‌کار موظف به رعایت نکاتی هستید که توضیح می‌دهیم.

  • اول از همه وقتی می‌خواهید تنظیمات داکت را انجام دهید باید از قبل دستگاه را سرویس کنید.
  • برای سرویس هم باید فیلترهای دستگاه را تمیز کنید یا درصورت نیاز تعویضشان کنید
  • در این بخش باید تنظیم سرمایش داکت را بررسی کرده و اگر نیاز بود گاز دستگاه را شارژ کنید.
  • کمپرسور را چک کنید. برای اطمینان از نحوه کارکرد درست کمپرسور باید جداگانه آن را بررسی کنید.
  • در این مرحله باید هنگام تنظیم سرمایش داکت اسپیلیت، درب و پنجره‌ها را کیپ کنید تا کوچک‌ترین بادی از دستگاه خارج نشود و بتوانید تنظیمات سرمایشی را به اتمام برسانید.
  • برای تنظیم دمای سرمایشی دستگاه باید دکمه cool را فعال کنید. سپس دمای ترموستات را مطابق میل خود تنظیم کنید. پیش‌تر گفتیم که دمای 24 تا 26 ایده‌آل‌ترین دما برای منزل است.
  • وقتی که همه تنظیمات را با موفقیت اعمال کردید می‌توانید داکت اسپیلیت را روشن کرده و از هوای مطبوع آن لذت ببرید.تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان

مطلب پیشنهادی آموزش تنظیم سرمایش داکت اسپلیت ال جی

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

نحوه تنظیم بخش گرمایش داکت اسپیلیت

شما پس از یادگیری تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان باید نحوه تنظیمات بخش گرمایشی را برای فصل‌های پاییز و زمستان یاد بگیرید.

  • برای تنظیم بخش گرمایشی، باید درست مثل تنظیم سرمایشی از قبل داکت اسپیلینت را سرویس کنید.
  • در این مرحله اگر می‌خواهید بخش گرمایش را استفاده کنید باید حالت گرمایش را فعال کنید. ولی اگر از موتورخانه استفاده می‌کنید باید با باز کردن شیرهای آب گرم باعث ورود جریان آب به داخل دستگاه شوید.
  • برای جلوگیری از سروصدای محیط هنگام گرم کردن، داکت را هواگیری کنید.
  • دکمه heat ترموستات را فعال کنید.
  • درجه گرمایش را روی دمای دل‌خواه انتخاب کنید. بعدا می‌توانید درصورت سرد بودن محیط، دما را بالاتر هم ببرید.
  • پیشنهاد می‌کنیم برای بالا بردن دما عجله نکنید و کم‌کم دما را اضافه کنید. چون بالا بردن ناگهانی دما باعث گرم‌شدن زیادی محیط می‌شود و آزاردهنده است.
  • اکنون پس از تغییرات مربوطه می‌توانید داکت اسپیلیت را روشن کرده و از هوای گرم و مطبوع آن لذت ببرید.

تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان

تفاوت داکت اسپیلیت‌ با کولرگازی چیست؟

از لحاظ نحوه کارکرد، جفت دستگاه‌ها به هم شباهت دارند. اما یونیت داخلی داکت، درست زیر سقف تعبیه می‌شود و از طریق کانال‌های تهویه؛ هوای مطبوع را به فضاهای تهویه شونده انتقال می‌دهد. تفاوت کولرگازی این است که برخلاف داکت‌ اسپیلیت، تنها محیطی که دستگاه در آن قرار گرفته است را تهویه می‌کند. کولرگازی را اسپیلیت نیز می‌نامند. تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان و زمستان نیز برای دو دستگاه تفاوت چندانی نمی‌کند.

متأسفانه شما نمی‌توانید برای هر اتاق یا جاهای دیگر، یک دمای مجزا را تنظیم کنید. اگر نصب آن توسط یک متخصص کاربلد انجام نگیرد باعث سروصدای یونیت داخلی که در واحد مسکونی نصب شده می‌شود. ازطرفی مصرف برق بالایی نیز دارد.

نتیجه‌‌گیری

از آن‌جایی که تعادل دمای محیط یک موضوع مهم است، پس باید دنبال بهترین گزینه برای مطبوع کردن محیط منزل، محل‌کار و… باشیم. از این‌رو استفاده از داکت اسپیلیت‌ها توصیه می‌شود. این داکت‌ها برای محیط‌های گرم‌سیری بسیارعالی هستند. چون استفاده از کولرآبی برای مناطق بسیارگرم جواب‌گو نیست. یاد گرفتن تنظیم داکت اسپیلیت برای تابستان و زمستان باعث می‌شود شما به‌راحتی در هر فصل، دما را طبق میلتان و با توجه به هوای محیط تنظیم کنید. امیدواریم که این مقاله مفید واقع شده باشد. باتشکر.

2.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید