چرا شیر آب تصفیه چکه می کند؟

شیرآلاتلوله کشی و تاسیسات

اگر برایتان این سوال پیش آمده که چرا شیر آب تصفیه چکه می کند پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با آچاره همراه باشید؛ ما تمامی دلایل و راهکارهای این مشکل را بررسی خواهیم کرد.

شیر تصفیه آب دارای ساختاری ظریف و متفاوت از سایر شیرهای آب است و تنها برای تصفیه آب به‌کار می‌رود. این شیر در معرض رسوبات آب سخت به‌سرعت خراب می‌شود و اینجاست که از خود می‌پرسید چرا شیر آب تصفیه چکه می کند.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره در خصوص این موضوع با متخصصان آچاره مشورت کنید.

تعمیرکاران و متخصصان با دریافت شرح وضعیت دستگاه تصفیه آب ساختمان شما، به‌طور اختصاصی به شما پاسخ خواهند داد که چرا شیر آب برداشت تصفیه چکه میکند.

همچنین راهکارهای برطرف کردن چکه شیر آب تصفیه را برای شما شرح خواهند داد و در صورت لزوم برای رفع مشکل و ارائه خدمات اقدام خواهند کرد.

برای دریافت مشاوره و خدمات به صفحه لوله‌کشی آب و فاضلاب مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.

چنانچه نیاز به خدمات تعویض و نصب شیرآلات هم دارید، می‌توانید درخواست خود را در صفحه خدمات نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی سایت ثبت کنید و از قیمت نصب شیرآلات نیز مطلع شوید.

یادآور می‌شویم که شماره 1471 راه ارتباطی دیگری است که شما می‌توانید از طریق آن، ضمن کسب اطلاعات تکمیلی، سفارشات خود را ثبت نمایید.

نکات کلیدی

  • مهم‌ترین علت نشتی شیر تصفیه آب خانگی، خرابی مغزی شیر است.
  • برای تعویض مغزی شیر تصفیه باید به نوع و اندازه مغزی فعلی توجه کنید.
  • تعویض واشر مغزی شیر تصفیه برای چند روزی می‌تواند مانع چکه کردن آب شود.
  • برای باز کردن مغزی شیر تصفیه از آچار فرانسه یا آچار باکس استفاده کنید.

آشنایی با اجزای شیر آب تصفیه

برای پاسخ به این سوال که چرا شیر آب تصفیه چکه می کند باید اجزای داخلی دستگاه تصفیه آب را بشناسیم.

شیرهای برداشت آب مهم‌ترین قسمت دستگاه تصفیه آب هستند و باید از مواد اولیه مرغوب و باکیفیتی انتخاب شوند. چون خرابی آن‌ها باعث چکه کردن و هدر رفتن آب خواهد شد.

چگونه چکه کردن شیر آب را برطرف کنیم؟

چرا شیر آب تصفیه چکه می کند؟

شیر برداشت انواع دستگاه‌های تصفیه آب خانگی از دو نوع ستاره‌ای یا اهرمی هستند که قطعه‌ای به نام مغزی دارند. این مغزی مهم‌ترین جزء قطعات شیر است و در پشت فلکه شیر قرار می‌گیرد. عوض کردن این مغزی در بیشتر مواقع مشکل چکه کردن آب تصفیه را حل می‌کند.

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم آچاره

نصب شیرآلات خود را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب انواع شیرآلات
  • نصب شیر دستشویی، روشویی، ظرفشویی و حمام

نصب انواع شیرآلات با تیم آچاره

چرا شیر آب تصفیه چکه می‌ کند؟

بعد از آشنایی با اجزاء داخلی شیر برداشت تصفیه آب نوبت به این سوال می‌رسد که چرا شیر آب چکه میکند. تعویض نکردن به‌موقع فیلترهای تصفیه مهم‌ترین علت خرابی شیر برداشت تصفیه آب است.

اگر فیلترها عملکرد درستی نداشته باشند سختی آب به‌طور کامل گرفته نمی‌شود. بنابراین رسوبات انباشته‌شده باعث خرابی مغزی شیر برداشت و چکه کردن آب می‌شود. در برخی موارد لازم است مغزی شیر عوض شود چون فرسوده شده یا رسوب گرفته است.

برطرف کردن چکه شیر آب تصفیه

چرا شیر آب تصفیه چکه می کند؟

چگونه چکه کردن شیر آب را برطرف کنیم؟

پس از اینکه متوجه شدیم چرا شیر آب تصفیه چکه می کند حالا نوبت به راهکارهای رفع آن می‌رسد. مکانیزم مغزی شیر برداشت دستگاه تصفیه آب خانگی با مغزی شیرآلات معمولی و قدیمی فرق دارد.

شیر تصفیه آب از نوع تک ضرب است و نیازی نیست آن را مثل شیرهای دیگر زیاد بچرخانیم تا بازوبسته شود. حال اگر این شیرها به‌دلیل رسوب یا فرسودگی مغزی خراب شوند آب از آن‌ها چکه می‌کند.

در این مواقع برای برطرف کردن چکه شیر آب تصفیه باید مغزی شیر تعویض شود. عدم تعویض به‌موقع مغزی شیر برداشت تصفیه آب مشکلات جدی‌تری را ایجاد خواهد کرد.

خرابی مغزی شیر باعث خاموش و روشن شدن دستگاه، ایجاد صدای بلند، لرزش دستگاه، هدر رفتن آب و در نهایت خرابی دستگاه تصفیه آب خواهد شد. بنابراین باید هر چه زودتر تعویض شود.

استعلام قیمت نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی

نکات مهم درباره تعویض مغزی شیر برداشت تصفیه آب

قبل از خرید مغزی جدید، بررسی کنید که مغزی فعلی از چه نوع و اندازه‌ای است. مغزی‌ شیرهای اهرمی و ستاره‌ای در دو سایز بزرگ و کوچک تولید می‌شوند و تفاوت‌هایی با هم دارند. به نوع مغزی فعلی شیر تصفیه آب دقت کنید.

یادتان باشد مغزی جدید را با فشار نبندید چون ممکن است آسیب ببیند. همین اندازه که محکم شود کافیست. برای باز کردن مغزی شیر تصفیه می‌توانید از آچار فرانسه استفاده کنید.

اگر مغزی سفت است و به‌راحتی باز نمی‌شود می‌توانید آن را با آچار باکس باز کنید. اگر پیچ خیلی محکم است و با هر روشی باز نمی‌شود می‌توانید از روغن‌ ترمز یا محلول روان‌کننده برای باز کردن آن استفاده کنید.

(پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص موضوع چرا شیر آب تصفیه چکه می کند و راهکارهای رفع آن راهنمای رفع چکه کردن آب از انواع شیرآلات را هم مطالعه فرمایید.)

علت خرابی شیر برداشت تصفیه آب | چرا شیر آب تصفیه چکه می کند

چرا شیر آب تصفیه چکه می کند؟

بعد از تعویض واشر مغزی چرا شیر آب تصفیه چکه می کند ؟

تا این بخش متوجه شدیم که چرا شير آب تصفيه چکه مي‌ کند و با راه‌حل آن آشنا شدیم. حال ببینیم آیا تعویض واشر مغزی مشکل نشتی آب را حل می‌کند؟ پاسخ منفی است. چون تعویض واشر به‌تنهایی می‌تواند نشتی و چکه کردن آب را برای مدتی محدود قطع کند.

ساییدگی واشر یکی از چندین علت خرابی شیر برداشت تصفیه آب است و باعث ایجاد نشتی خواهد شد. در این شرایط تعویض آن می‌تواند چکه کردن آب تصفیه را برای مدتی به تعویق بیاندازد. اما بعد از چند روز دوباره شاهد نشتی و چکه کردن آب خواهید بود.

بنابراین بهترین راه‌حل برای رفع نشتی و چکه کردن آب تصفیه خانگی، تعویض کامل مغزی شیر به‌طور کامل است. برای این کار اگر دانش و مهارت کافی ندارید بهتر است با تعمیرکار باتجربه تماس بگیرید.

نصب شیرآلات خود را به آچاره بسپارید!

جمع‌بندی [چرا شیر آب تصفیه چکه می کند]

در پاسخ به سوال چرا شیر آب تصفیه چکه می کند به این نکته رسیدیم که یکی از دلایلی که می‌توان به چکه کردن و نشتی آب تصفیه ربط داد کثیفی فیلترهای تصفیه است.

این فیلترها اگر به‌موقع تعویض نشوند کیفیت آب را کاهش می‌دهند. در نتیجه رسوبات تجمع‌یافته در شیر باعث آسیب مغزی و چکه کردن آب خواهد شد.

در این مطلب به این موضوع پرداختیم که چرا شیر آب تصفیه چکه می کند و برای رفع آن چه کاری باید انجام دهیم. زمانی که متوجه چکه کردن آب تصفیه شدید باید هر چه زودتر خرابی مغزی شیر و کثیفی فیلترها را بررسی کنید.

سوالات متداول

علت چکه کردن آب شیر تصفیه خانگی چیست؟

خرابی مغزی شیر مهم‌ترین دلیل چکه کردن آب از شیر تصفیه است.

بهترین کار برای رفع نشتی شیر تصفیه آب چیست؟

برای برطرف کردن نشتی و چکه باید مغزی شیر را در اسرع وقت تعویض کنید.

آیا با تعویض واشر مغزی می‌توان مشکل نشتی را برطرف کرد؟

پاسخ این سوال منفی است. تعویض واشر می‌تواند برای چند روز نشتی و چکه کردن آب را به تعویق بیندازد. اما راه‌حل قطعی نیست.

آیا تعویض فیلترهای کثیف می‌تواند به مشکل چکه کردن آب کمک کند؟

تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه می‌تواند به مشکل نشتی آب کمک کند. چون تجمع رسوبات باعث خرابی مغزی شیر و چکه کردن آب تصفیه می‌شود.

2.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا