تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

آموزش پاک کردن چراغ آچار 207

خودروسرویس و نگهداری

علامت آچار در پشت فرمان هر خودرویی برای ما استرس‌زا است؛ اما به طور کلی روشن شدن این چراغ نشان‌دهنده چیست؟ آیا بعد از روشن شدن چراغ آچار باید اقدامات خاصی را در نظر بگیریم؟ چگونه چراغ آچار را پاک کنیم؟

این موارد رایج‌ترین سوالاتی هستند که ذهن کاربران را به صورت روزانه به خود مشغول می‌کنند. در این مقاله از مجله آچاره شما را با چراغ سرویس بیشتر آشنا کرده و نحوه پاک کردن چراغ آچار 207 را مرور خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

چراغ سرویس یا چراغ آچار چیست؟

زمانی که سوییچ خودرو را در موقعیت خود قرار داده و آن را اصطلاحا باز می‌کنیم، تعدادی چراغ در  پشت فرمان و به مدت محدودی روشن شده و سپس خاموش می‌شوند.

اما در صورتی که هر کدام از این چراغ‌ها روشن بمانند، در واقع خودرو در تلاش برای رساندن یک پیام به شماست. یکی از این چراغ‌ها که معمولا با علامت آچار نمایش داده می‌شود، به چراغ سرویس و یا چراغ آچار معروف است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

این چراغ در شرایطی که بخش‌هایی از خودروی شما مانند روغن موتور، فیلترها و … به بررسی بیشتر و یا تعویض نیاز داشته باشند، روشن شده تا شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

در چنین مواقعی مشکل موجود در خودرو باید پس از مراجعه به متخصصین مورد بررسی قرار گیرد. پس از این که مراحل ذکر شده پشت سر گذاشته شود، شما باید با ریست کردن چراغ سرویس یا آچار، این چراغ را خاموش کنید.

اما آنچه ما در این مطلب به آن می‌پردازیم این است که پاک کردن چراغ آچار 207 چگونه انجام می‌شود؟

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

چراغ سرویس

نحوه پاک کردن چراغ آچار 207

در صورتی که قصد خاموش کردن چراغ آچار 207 را دارید، با دنبال کردن مراحل زیر می‌توانید این روند را در مدت زمانی بسیار کوتاه به اتمام برسانید:

  1. در قدم اول سوییچ خودرو را بسته و به مدت 10 ثانیه منتظر بمانید. در این مدت زمان برق موجود در مدار الکتریکی خودرو به طور کامل تخلیه می‌شود.
  2. در مرحله بعد شما باید اهرم ریست مسافت‌شمار که اغلب به رنگ مشکی است را فشار داده و آن را نگه دارید.
  3. سپس سوییچ خودرو را چرخانده و آن را اصطلاحا باز کنید اما استارت نزنید.
  4. در این مرحله عدد ده (10) در نمایشگر مقابل شما به نمایش درآمده و به صورت معکوس شمارش آغاز می‌شود. شما باید اهرم ریست مسافت‌شمار را تا زمانی که این عدد به صفر (0) تبدیل شود، نگه دارید.
  5. پس از این که عدد صفر (0) را در نمایشگر مشاهده کردید، اهرم مشکی رنگ را رها کرده و سوییچ خودرو را کاملا ببندید.
  6. در این مرحله 10 ثانیه منتظر بمانید.
  7. در قدم بعد سوییچ را باز کرده ولی استارت نزنید. سپس 10 ثانیه منتظر بمانید.

بیشتر بخوانید : تعمیر دریچه گاز ۲۰۶ تیپ ۵

مراحل پاک کردن چراغ آچار 207 در اینجا به پایان رسیده و با پشت سر گذاشتن این مراحل، چراغ سرویس خودروی شما خاموش خواهد شد.

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

کلام آخر

در این مطلب با مرور نحوه پاک کردن چراغ آچار 207 تلاش کردیم تا اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که با پشت سر گذاشتن این مراحل موفق به خاموش کردن چراغ سرویس 206 و 207 نشدید، نظر متخصصین کاربلد خودرو آچاره را جویا شوید.

شما می‌توانید با ذکر سوالات خود در بخش نظرات همین مقاله، پاسخ خود را در سریع‌ترین زمان ممکن در خصوص نحوه پاک کردن چراغ آچار 207 دریافت کنید. امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

سوالات متداول

روشن شدن چراغ آچار روی داشبورد به چه معناست؟

این چراغ زمان سرویس برنامه‌ریزی شده را یادآوری می‌کند یا اینکه نقصی در سیستم ماشین وجود دارد که توسط این چراع به راننده هشدار داده می‌شود.

آیا روشن شدن چراغ آچار نگران‌کننده است؟

بهتر است پس از مشاهده چراغ آچار به جای نگران شدن، پیگیر مشکل باشید؛ زیرا در بعضی مواقع مشکلات جزئی مانند شل بودن درپوش گاز یا بنزین هم موجب روشن شدن این چراغ می‌شود. اما توجه داشته باشید که ممکن است مشکلات جدی‌تری هم مطرح باشد که در صورت عدم تعمیر خسارات بیشتری را به دنبال خواهد داشت.

در سرویس دوره‌ای خودرو چه مواردی باید چک شود؟

به طور معمول طبق چک‌لیست استانداردی که برای سرویس دوره‌ای خودرو در نظر گرفته می‌شود باید چراغ‌ها، لاستیک‌ها، فرمان و اگزوز کاملا بررسی شوند. همچنین تنظیمات موتور و سطح مایعات هیدرولیک و ضدیخ، رادیاتور، پمپ و شلنگ‌ها نیز در سرویس دوره‌ای بازبینی می‌شوند.

4.2/5 - (43 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید