برق خودرو برق خودرو

کپی کردن ریموت درب پارکینگ + ریست كردن آن

برق خودروخودرو

کپی کردن ریموت درب پارکینگ کار پیچیده‌ای نیست. در حال حاضر درب‌های جک دار و ریموتی جایگزین درب‌های معمولی و قدیمی در پارکینگ‌ها شده‌اند.

به همین دلیل افرادی که در یک ساختمان زندگی می‌کنند، نیاز به ست کردن یا کپی کردن ریموت درب پارکینگ دارند تا به ازای هر فردی که از پارکینگ استفاده می‌کند، یک ریموت موجود باشد.

قبل از اینکه برای کپی کردن ریموت درب پارکینگ اقدام نمایید، توجه کنید که برخی از ریموت‌ها نیاز به خام کردن یا ریست کردن خواهند داشت.

به عنوان مثال زمانی که می‌خواهید از ریموت پارکینگ قبلی برای درب پارکینگ جدید استفاده کنید، نیاز است که آن را ریست نمایید؛ و یا در صورت اشتباه کپی کردن ریموت، ریست کردن ریموت پارکینگ الزامی می‌باشد.

بنابراین ابتدا روش خام کردن یا ریست کردن ریموت پارکینگ را توضیح می‌دهیم و سپس آموزش کپی کردن ریموت درب پارکینگ را در ادامه بیان خواهیم کرد.

اگر برای نصب و تعمیر جک یا راه‌اندازی و رفع اختلالات ریموت درب پارکینگ نیاز به خدمات تخصصی با قیمت مناسب دارید، روی لینک ثبت سفارش جک و ریموت درب پارکینگ (فوری) کلیک کنید و درخواست خود را ثبت نمایید.

ریست کردن ریموت پارکینگ

ریست کردن درب پارکینگ به معنی پاک کردن کدهای ریموت و به اصطلاح خام کردن آن است. با یاد گرفتن این کار، در صورتی که هنگام کپی کردن ریموت درب پارکینگ دچار اشتباه شدید، می‌توانید به‌راحتی آن را ریست کرده و مجددا برای کپی کردن اقدام نمایید.

البته اگر ریموت پارکینگ شما دچار مشکل شده باشد از آموزش تبدیل گوشی به ریموت پارکینگ نیز می‌توانید استفاده کنید.

برای ریست کردن یا خام کردن ریموت پارکینگ، کافی است کلیدهای اصلی را که با A/B و یا 2/1 علامت‌گذاری شده‌‌اند، به‌طور همزمان فشار داده و تا 3 ثانیه نگه دارید تا چراغ LED ریموت به صورت چشمک زن، روشن و خاموش شود.

در بعضی از انواع ریموت، باید پس از چشمک زدن چراغ، کلید قفل کردن دستگاه را رها کرده و کلید باز کردن را همچنان نگه دارید. در نهایت کلید قفل کردن را 3 یا 4 مرتبه پشت سرهم و به سرعت فشار دهید تا چراغ LED سریع‌تر از قبل چشمک بزند.

اکنون باید با فشردن کلیدهای مختلف ریموت درب، امتحان کنید که آیا چراغ LED روشن می‌شود یا خیر؟ در صورت عدم روشن شدن چراغ LED مطمئن باشید که مراحل ریست کردن درب پارکینگ را به درستی انجام داده‌ و اکنون یک ریموت خام و خالی دارید.

كپی كردن ريموت درب پاركینگ

باز گرداندن کد ریموت پارکینگ

در صورتی که پس از ریست شدن ریموت و پاک شدن کد از روی آن، به هردلیلی نیاز به بازگشت کد به ریموت داشتید، می‌توانید کلیدهای 4/3 و یا C/D را همزمان فشار داده و نگه دارید تا اطلاعات و کد ریموت بازگردد.

کپی کردن ریموت درب پارکینگ

اگر به تازگی وارد یک ساختمان شده‌اید و به ریموت درب پارکینگ نیاز دارید و یا لازم است که یکی دیگر از اعضای خانواده یک کپی از ریموت داشته باشد، می‌توانید خودتان به‌راحتی ریموت درب را کپی کرده و از آن استفاده نمایید.
برق خودرو
برق خودرو

برای کپی کردن ریموت درب پارکینگ نیاز به یک ریموت خام دارید که می‌توانید آن را خریداری کنید و یا در صورت داشتن یک ریموت قدیمی با استفاده از روشی که در بالا توضیح دادیم، آن را ریست کنید.

مطلب پیشنهادی تاریخچه درب آکوستیک یا ضد

البته باید توجه کنید که ریموت خام باید هم فرکانس ریموت اصلی باشد در غیر این صورت کپی کردن ریموت درب پارکینگ ممکن نخواهد بود. دو روش برای چک کردن فرکانس ریموت وجود دارد:

  • ریموت اصلی را باز کنید و با بررسی کریستال ریموت، طول موجی که بر روی آن نوشته شده بیابید.
  • از یک دستگاه فرکانس‌یاب استفاده کرده و ریموت را بر روی آن قرار دهید. با فشردن هریک از کلیدها، عددی بر روی دستگاه فرکانس‌یاب ظاهر می‌شود که درواقع همان فرکانس ریموت می‌باشد.
  • حال باید یک ریموت خام که فرکانسی برابر با فرکانس ریموت اصلی دارید، بیابید و برای کپی کردن از آن استفاده نمایید.

توجه کنید که روشی که در ادامه توضیح می‌دهیم برای کپی کردن ریموت‌های بلوتوثی و یونیورسال کاربرد دارد و نمی‌توانید از آن برای ریموت‌های فابریکی استفاده نمایید.

ريست كردن ريموت پاركينگ | کپی کردن ریموت درب پارکینگ

مراحل کپی کردن ریموت درب پارکینگ

  1. قسمت آنتن هر دو ریموت را بیابید. آنتن‌ها در قسمت سر یا ته ریموت‌ها قرار دارد.
  2. ریموت‌ها را به گونه‌ای قرار دهید که آنتن‌ها دقیقا روبروی یکدیگر باشند.
  3. به نوبت هر یک از کلیدها را در هر دو ریموت اصلی و یدک به‌صورت همزمان فشار دهید.
  4. پس از چند ثانیه چراغ LED چشمک زن ریموت خاموش خواهد شد.
  5. کپی کردن ریموت درب پارکینگ با موفقیت انجام شده و کافی است درستی آن را آزمایش نمایید.

مطلب پیشنهادی لیست کامل ابعاد استاندارد درب ساختمان

در صورتی که در مراحل کپی کردن ریموت درب پارکینگ دچار اشتباه شدید، می توانید ریموت را ریست کرده و دوباره مراحل کپی کردن را طی کنید.

محاسبه رایگان هزینه خدمات برق خودرو

کپی کردن ریموت ماشین

روش کپی کردن ریموت ماشین درصورتی که ریموت ماشین از نوع بلوتوثی یا یونیورسال باشد، مانند ست کردن و کپی کردن ریموت درب پارکینگ بوده و به‌سادگی انجام می‌شود.

اما چنانچه ریموت شما هایپنگ باشد، امکان کپی کردن آن با این روش وجود ندارد و باید از رسیور برای این کار استفاده نمایید.

چرا ریموت‌های هایپینگ به‌راحتی کپی نمی‌شوند؟

ریموت‌های هایپینگ دارای 16 بیلیون کد مختلف هستند که برای هربار ارتباط با رسیور، به صورت خودکار یک کد جدید تعریف خواهد شد. به همین دلیل کپی کردن ریموت هایپینگ با روش‌های معمول انجام نمی‌شود. اما باید توجه کنید که این ریموت‌ها از امنیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

ست كردن ريموت درب پاركينگ v2

  • ابتدا با استفاده از یک پیچ‌گوشتی، درب باکس کنترل را بردارید تا به برد آن دسترسی پیدا کنید.
  • برد باکس کنترل را بررسی کنید که رسیور MR2 روی آن قرار داشته باشد. ممکن است این قطعه به شکل یک اسلات جداگانه در بسته‌بندی دستگاه قرار داشته باشد.
  • کلید P1 را بر روی دستگاه بیابید تا چراغ LED روی کیت به حالت چشمک زن درآید که با این کار یکی از کانال‌های برد فرمان آزاد خواهد شد.
  • برد فرمان 4 کانال دارد که با یک بار فشردن آن، کانال 1، با دو بار فشردن کلید P1 کانال 2 و همینطور با 3 و 4 بار فشردن این کلید، کانال‌های 3 و 4 فعال خواهد شد؛ که تعداد چشمک زدن چراغ LED نشانه فعال شدن آن‌ها می‌باشد.
  • کلید P1 را نگه داشته و یکی از کلیدهای ریموت را 4 ثانیه نگه دارید تا چراغ چشمک زن دستگاه ثابت و در نهایت خاموش شود.

مطلب پیشنهادی نصب دستگیره درب ضد سرقت 

ست كردن ريموت درب پاركينگ بتا

ریموت‌های بتا در مدل‌های مختلف 2007، 2011، 2013، 2014 و 2016 تولید شده‌اند که در ادامه ست کردن هریک از آن ها را توضیح می‌دهیم:

1. ریموت بتا 2007

برای ست کردن ریموت درب پارکینگ بتا 2007 باید کلید Learn را در رسیور بتا به همراه کلید باز کردن در ریموت به صورت همزمان فشار دهید و تا 3 ثانیه نگه دارید.

2. ریموت بتا 2011

ریموت بتا 2011 از نوع هایپینگ است و کپی کردن آن به سادگی انجام نخواهد شد. در صورتی که رسیور 2011 دارید، از روش ست کردن ریموت درب پارکینگ 2007 برای ست کردن این ریموت استفاده نمایید.

خدمات تخصصی برق خودرو با تیم آچاره

3. ریموت بتا 2013 ،2014 و 2016

کپی کردن ریموت درب پارکینگ هر سه مدل مانند ریموت بتا 2007 انجام می‌شود. اما توجه کنید که ظاهر این ریموت‌ها با مدل 2007 تفاوت داشته و این تفاوت ممکن است باعث سردرگمی شما شود.

4. خام كردن ريموت بتا 2018

خام کردن ریموت بتا 2018 مانند سایر ریموت‌هایی که با تکنولوژی لرنینگ کدگذاری شده‌اند، با انواع دیگر ریموت متفاوت است. برای خام كردن ريموت بتا 2018 باید از رسیور کمک بگیرید.

برای این کار کافی است کلید LEARN در رسیور را چند ثانیه نگه دارید. اما توجه کنید که با این کار، علاوه بر ریموت مورد نظر، تمامی ریموت‌هایی که به این رسیور متصل هستند، پاک شده و باید دوباره کدگذاری شوند.

سخن پایانی

با استفاده از روش‌هایی که گفته شد، از این پس می‌توانید برای کپی کردن ریموت درب پارکینگ منزلتان اقدام نمایید. در صورت برخورد به هر مشکلی می‌توانید از افراد باتجربه و متخصص آچاره کمک بگبرید همچنین می‌توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا متخصصین آچاره در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهند.

توصیه آقای مجید ضرونی متخصص ریست و راه‌اندازی ریموت درب پارکینگ برای شما:

توصیه آقای مجید ضرونی متخصص ریست و راه‌اندازی ریموت درب پارکینگ برای شما:

برای اینکه کپی کردن ریموت درب پارکینگ به راحتی انجام شود به چند نکته توجه داشته باشید:

  • فرکانس عملکرد هر دو ریموت باید یکسان باشد.
  • در زمان کپی کردن ریموت پارکینگ، آنتن هر دو ریموت را کاملا نزدیک یکدیگر قرار دهید.
  • برای اینکه کپی ریموت با اختلال مواجه نشود، ریموت‌ها را از دستگاه‌هایی مانند موبایل و مودم‌های بی‌سیم دور نگه دارید.
  • قبل از کپی کردن، باتری ریموت‌ها را چک کنید که در وضعیت خوبی باشند و از سالم بودن ریموت‌ها اطمینان حاصل کنید. بنابر تجربه بسیاری از کاربران، در بیشتر مواقع عدم توجه به این نکته، کپی کردن ریموت درب پارکینگ را با مشکل مواجه می‌سازد.

4.9/5 - (10 امتیاز)

6 دیدگاه

    1. سلام. مینیاتوری مربوط به درب پارکینگ را در حد 15 ثانیه قطع و وصل کنید. اگر درست نشد ریموت نیاز به تعمیر دارد.

  1. سلام من یک ریموت جدید خریدم ولی هر چقدر دکمه AوBرو نگه میدارم چشمک زن نمیشه ودائم روشنه چکار کنم.با تشکر راهنمایی کنید

    1. سلام. این ایراد شایع بخاطر ضعیف بودن طراحی هست و باید عوض بشه. قبلش دستگاه رو دیاگ چک کنید.

    1. سلام. احتمال زیاد کد به درستی تعریف نشده. همون شخص با ریموت فابیرک مجدد باید کد رو تعریف کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

برق خودرو
درخواست خدمات سیم کشی و برق خودرو در محل!

 

کلیک کنید