آموزش تقویت بخاری پراید انژکتوری

یکی از معضلاتی که ممکن است در فصول سرد سال با آن مواجه شوید، این است که بخاری خودروتان، گرمای لازم را نداشته باشد. فرض کنید که هوا حسابی سرد است، اول صبح است و تازه از خانهی گرمتان خارج شدهاید و میخواهید به سر کار بروید. دلتان به این خوش است که بخاری را روشن میکنید و در طی مسیر، از گرمای آن استفاده میکنید. اما متاسفانه با وزش هوای سرد از بخاری روبرو میشوید. به این فکر میکنید که شاید اگر دقایقی به خودرو فرصت دهید، گرم میشود اما باز هم این اتفاق نمیافتد و مجبور میشوید در ادامهی مسیر سرما را تحمل کنید. در این مقاله قصد داریم درباره آموزش تقویت بخاری پراید انژکتوری صحبت کنیم تا دیگر چنین مشکلی را تحمل نکنید و بتوانید با عیبیابی بخاری، این مسئله را حل کنید.
اولین اقدام در تقویت بخاری پراید انژکتوری – بررسی اولیه
هر زمان مشکلی این چنینی پیش میآید، خوب است که اقدامات اولیه را بدانید و آنها را پیش بگیرید و در ادامه اگر لازم بود، از نیروهای متخصص کمک بگیرید.
اگر بتوانید تا حدودی خودرو را عیبیابی کنید، یک بررسی اولیه، به شما کمک میکند بفهمید مشکل از کجای ماشین است. برای بررسی، زمانی که ماشین را راه انداختید، کنترل هیتر را روی وضعیت hot بگذارید. بعد باد بخاری را جایی مابین سرعت متوسط تا بالا قرار دهید. دمایی که قابل قبول است، چیزی بین ۱۱۵ است تا ۱۲۰. اگر دمای بخاری در همین حدود بود، جریان هوا را هم چک کنید. اگر جریان عبوری هوا ضعیف است، مشکل از سیستم بخاری میتواند باشد یا از مجاری داشبورد ماشین.
در صورتی که دمای بخاری بین ۱۱۵ تا ۱۲۰ نباشد چه باید کرد؟
در چنین شرایطی با توجه به اینکه ممکن است مشکل بخاری خودرو پیچیده باشد و دستکاری باعث آسیب به آن شود بهتر است ابتدا به دفترچه راهنمای خودرو رجوع کنید و اگر مشکلتان حل نشد، از تعمیرکاران خودرو کمک بگیرید.
بیشتر بخوانید : بهترین مواد برای عایق و کم کردن صدا در ماشین
بررسی فنی برای تقویت بخاری پراید انژکتوری
پس از بررسی اولیه، نیاز به بررسی فنی میرسد. وضعیت سردکننده مخزن را بررسی کنید. سردکننده باید تمیز باشد. در غیر این صورت، میتواند برای خودرو مشکلآفرینی کند.
دمای اتاقک ماشین از سوی سردکننده وارد خودرو میشود. حواستان باشد که دمای سردکننده در کمترین حالت باید روی ۱۶۰ درجه باشد. دمای ایدهآل برای خنککننده، مابین ۱۸۰ تا ۲۲۰ است.
اگر دمای سردکننده مشکلی نداشت، به سراغ شلنگهای هیتر بروید . قاعدتا این دو شلنگ باید دمای بالایی داشته باشند. ترموستات را در آب داغ قرار دهید. اگر دمای آب بیشتر از ترموستات شود، آنوقت دمای ترموستات کاهش پیدا میکند.
بررسی سیستم بخاری پراید انژکتوری
ممکن است مشکل بخاری پراید شما این قسمت باشد. ترموستات بخاری تمیز است؟ اگر چنین نباشد، با کمک تمیزکننده باید آن را تمیز کنید. بعد از آن، ماشین را روشن کنید و رادیاتور و بلوک موتور را چندین بار پر و خالی کنید. اگر افاقه نکرد و همچنان دما پایین بود، احتمالا ترموستات خراب شده است.
خرابی ترموستات
اگر ترموستات درست کار نکند، گرمای مورد نظرتان را دریافت نخواهید کرد. با درست کار نکردن ترموستات، آب موتور گرم نمیشود و نتیجتا بخاری هم گرمایی به سوی شما نمیفرستد.
بیشتر بخوانید : علائم خرابی رگولاتوریا تنظیم کننده ولتاژ خودرو
برای حل این مشکل کافی است که ترموستات را تعویض کنید. بهتر است برای این که ترموستات خودروتان عمر مفیدی بکند، هر سال آن را عوض کنید.
بیشتر بخوانید: آموزش تست ترموستات کولر گازی به زبان ساده
پروسه گرم شدن بخاری پراید انژکتوری
در آغاز فصل سرد، یک سری نکات باید رعایت شوند وگرنه بخاری خودرو شما نمیتواند هوای گرم و مطبوعی که نیاز دارید را به فضای اتاقک خودرو بدهد.
همه بخاریها یک رادیاتور دارند که نقشی بسیار مهم را برعهده دارد. آب داغ، از موتور میآید و به رادیاتور ورود میکند. یک دمنده هوا، لازم است تا هوا را به سمت رادیات بخاری پراید هدایت کرده و از آنجا هوای گرم شده را به اتاقک خودرو بفرستد. این هوا وارد ورودی بخاری میشود و پس از داغ شدن، وارد کابین خودرو میشود. این پروسه در بخاری پراید انژکتوری زمان بسیار کوتاهی، در حد سه دقیقه، میبرد.
۴ دلیل اصلی خروج هوای سرد
- ترموستات خراب شده یا گیر کرده
- سیستم خنککننده هوا گرفته
- قطعات داخلی بخاری خراب شده
- مایع خنککننده در بخاری جاری نشده
بیشتر بخوانید : آموزش تهیه واکس داشبورد ماشین
جمعبندی
اختلال در سیستم بخاری، امری رایج است. هر زمان که چنین مشکلی پیش آمد، میتوانید از نیروهای ماهر ما در آچاره کمک بگیرید تا بخاری خودروتان را عیبیابی و تقویت نمایند. برای ارتباط با ما و ثبت سفارش خودتان برای تقویت بخاری پراید انژکتوری، کافی است که از طریق سایت آچاره اقدام کنید یا با شماره تماس ۱۴۷۱ تماس بگیرید.