تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

آموزش پاک کردن چراغ آچار ۲۰۶

خودروسرویس و نگهداری

آیا می‌دانید برای پاک کردن چراغ آچار ۲۰۶ چه کاری باید انجام دهید؟ آیا به این فکر کرده‌اید که دلیل روشن شدن این چراغ در صفحه کیلومتر شمار چیست؟ اگر شما هم صاحب خودروی ۲۰۶ هستید و می‌خواهید با روش خاموش کردن این چراغ آشنا شوید با ما همراه باشید.

چراغ آچار به چه معناست؟

هنگام رانندگی با پژو ۲۰۶ ممکن است متوجه یک چراغ هشدار نارنجی شوید که دارای آچاری است که قسمت باز آن به سمت بالا است. این نماد نشان می‌دهد که ماشین شما نیاز به سرویس دارد. برای پاک کردن چراغ آچار ۲۰۶ ابتدا باید نقص خودرو را برطرف کنید.

ادامه رانندگی با خودرو زمانی که ایراد دارد یا نقصی پیدا کرده است می‌تواند کارآیی و لذتی که از رانندگی به دست می‌آورید را به خطر بیاندازد. در این شرایط برای پاک کردن چراغ آچار ۲۰۶ باید از یک متخصص خودرو بپرسید که چه کاری باید انجام دهید تا ماشین شما در حالت بهتری قرار گیرد. چراغ آچار

چراغ آچار 206 در کنار کیلومتر شمار قرار گرفته و روشن شدن آن نشان دهنده اتمام دوره‌ سرویس خودروی شما است. مدت زمان دوره‌ سرویس خودرو در پژو 206 معمولا روی 10000 کیلومتر تنظیم می‌شود. اما گاهی ممکن است قبل از اتمام دوره سرویس این چراغ را مشاهده کنید.

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

دلایل مختلفی برای روشن شدن چراغ آچار 206 وجود دارد اما گاهی تنها راه چاره، نادیده گرفتن و پاک کردن چراغ آچار ۲۰۶ است. بهترین کار در این مواقع خاموش کردن این چراغ است چون روشن بودن مداوم آن می‌تواند آزاردهنده شود.

بیشتر بخوانید : تعویض فیوز پراید

نحوه پاک کردن چراغ آچار 206

برای خاموش کردن چراغ آچار 206 باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. در ابتدای کار سوئیچ خودرو را به حال بسته بچرخانید و 5 تا 10 دقیقه منتظر بمانید تا کل سیستم برقی اتومبیل شما خاموش شود.
  2. در مرحله بعدی دکمه صفر کننده کیلومتر شمار خودرو را فشار دهید. این دکمه بلند در قسمت زیرین کیلومتر شمار خودرو قرار دارد. دکمه صفر کننده کیلومتر شمار را فشار دهید و 5 تا 10 دقیقه به همان حالت آن را نگه دارید.
  3. مرحله بعدی برای پاک کردن چراغ آچار ۲۰۶ تا حدی حساس است و باید در انجام آن دقت داشته باشید. همزمان که دکمه را فشار می‌دهید سوئیچ را باز کنید و اجازه دهید برق خودرو به جریان بیفتد. کنار چراغ آچار دکمه ثانیه شمار را مشاهده می‌کنید که از 10 تا 0 در حال شمارش است.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

پاک کردن چراغ آچار ۲۰۶ .

  1. صبر کنید تا عدد به صفر برسد. حالا می‌توانید دست خود را از روی دکمه صفر کننده کیلومتر شمار بردارید. سوئیچ را ببندید و 5 تا 10 ثانیه صبر کنید. سپس خودروی خود را روشن کنید. در این مرحله چراغ آچار ریست شده و دیگر روشن نمی‌شود.
  2. بعد از ریست کردن چراغ آچار خودرو 206 دیگر نیازی به دیاگ زدن آن نیست. با این حال فقط زمانی مجاز به انجام این کار هستید که مطمئن باشید خودروی شما ایراد دیگری ندارد.

بیشتر بخوانید : پیدا کردن جعبه فیوز یا جعبه قطع کننده مدار

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

جمع‌بندی

صاحبان خودروی 206 اغلب فکر می‌کنند که روشن شدن چراغ آچار روی صفحه کیلومتر شمار خودروی آن‌ها از بروز مشکلی خبر می‌دهد. به همین دلیل نگران می‌شوند و اولین فکری که به ذهنشان می‌رسد رجوع به تعمیرکار است. روشن شدن چراغ آچار 206 تنها یک دلیل دارد و آن هم به پایان رسیدن مدت دوره‌ای سرویس خودروی شماست. با دنبال کردن نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم به راحتی می‌توانید برای پاک کردن چراغ آچار ۲۰۶ اقدام کنید و به رانندگی لذت بخش خودتان ادامه دهید.

4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید