دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس + حل مشکل

لوازم دیجیتالکنسول بازی

برای گیمرها، داغ شدن کنسول بازی معضل بزرگ و ناراحت‌کننده‌ای است. این مشکل می‌تواند دلایل متعددی از جمله استفاده‌ی طولانی مدت (که رایج‌ترین دلیل آن است)، پر بودن حافظه‌ی دستگاه و مشکلات فنی ایجاد شده باشد. دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس هر چیزی که باشد، نباید آن را پشت گوش انداخت چون به سلامت دستگاه آسیب می‌زند و منجر به ذوب شدن قطعات داخلی و نتیجتاً، گذاشتن هزینۀ بالا بر دست شما می‌شود.

با ما باشید تا دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس را با هم بررسی کنیم و ببینیم برای رفع این مشکل چه کارهایی از دستمان برمی‌آید. در انتهای مقاله، فراموش نکنید که می‌توانید سوالات باقی‌مانده خود را مطرح کنید تا تعمیرکار ایکس باکس آچاره پاسخگوی شما باشد.

آشنایی با ایکس باکس سری اِس

در سال ۲۰۲۰، ایکس باکس سری اس و ایکس باکس سری ایکس به بازار عرضه شدند و موجبات خوشحالی گیمرها را در سراسر دنیا فراهم کردند. 

ایکس باکس سری اس که در این مقاله بررسی‌اش می‌کنیم، در بین سری‌های مختلف ایکس باکس، لقب ارزانترین کنسول بازی را از آن خود کرد. ایکس باکس سری اس، مناسب کسانی است که هزینه چندانی نمی‌توانند کنند. این کنسول بازی، ابعادی کوچکتر از دیگر کنسول‌ها دارد و بسته‌بندی آن نیز متفاوت از بقیه است. 

آشنایی با ایکس باکس سری اس

ویژگی‌های ایکس باکس سری اس

ویژگی‌ها و مشخصات ایکس باکس سری اس
شبکه بی سیم دارد
بلوتوث دارد
تعداد در گاه USB ۳ عدد
خروجی تصویر QHD-1440P
خروجی صدا
اقلام داخل جعبه دسته – کابل HDMI- کابل
توان پردازشی ۴ ترافلاپس
حافظه رم ۱۰ گیگ GDDR6
درایو نوری ندارد
حافظه ذخیره ساز ۵۰۰ گیگ SSD سفارشی
پردازنده گرافیکی پردازنده شخصی سازی شده RDNA2 با فرکانس 1.55 گیگاهرتز
وزن ۱.۹۳ کیلوگرم
رنگ سفید

مقاله پیشنهادی: تعویض مادربرد ایکس باکس

سخت‌افزار ایکس باکس سری اس

این کنسول، به‌عنوان جایگزینی برای ایکس باکس وان عرضه شد و از نظر سخت‌افزاری به مراتب بهتر از آن است.  در ایکس باکس سری اس، بازی‌ها با وضوح ۱۴۴۰P و فول اچ دی اجرا می‌شوند. و عملکرد حافظه SSD سریعتر از HDD ایکس باکس سری وان است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

سرعت بالا آمدن بازی‌ها بسیار سریع است و زمان زیادی منتظر لودینگ نخواهید ماند. حافظه دستگاه نیز، امکان اجرای بازی‌ها با ثبات بیشتر را فراهم آورد. از آن‌جا که این نسخه‌ی ایکس باکس دیسک ندارد، شما باید بازی‌ها را مستقیما روی کنسول دانلود کنید. پردازنده‌های AMD در این کنسول به کار رفته‌اند که ۸ هسته هستند و با فرکانس ۳/۸ گیگاهرتزی کار می‌کنند.

بررسی علل و دلایل داغ کردن کنسول بازی

هنگامی که کنسول بازی را تهیه می‌کنید، باید ظرفیت و توان آن اطلاعات کافی داشته باشید تا بیش از آن به دستگاه فشار وارد نکنید و بتوانید به خوبی از آن مراقبت کنید. داغ شدن ایکس باکس سری اس، می‌تواند به دلایل زیر اتفاق بیوفتد:

  1. مشکلات فنیِ ایجاد شده در هارد دستگاه
  2. گرد و غبار گرفتنِ فن دستگاه 
  3. در معرض آفتاب یا گرمای شدید و مستقیم قرار گرفتن 
  4. استفاده از دستگاه به مدت طولانی
  5. بسته ماندن منافذ تهویه و عدم ورود و خروج هوا
  6. خرابی چیپ ماکروسافت
  7. استفاده از دی وی دی رم برای مدت طولانی

ایکس باکس

رفع مشکل داغ شدن ایکس باکس سری اس

زمانی که این مشکل ایجاد شد، باید سریعا آن را برطرف کنید تا اتفاق بدتری نیوفتد و کنسول خراب نشود. اگر به‌علت گرمای زیاد، ناگهان دستگاه خاموش شد، بگذارید تا استراحت کند راه‌هایی که در ادامه گفته می‌شود را انجام دهید تا دیگر چنین مشکلی را تجربه نکنید.

  1. محیط مناسب برای دستگاه فراهم کنید: اگر زمان‌های طولانی از دستگاه استفاده می‌کنید، باید در محلی قرار بگیرد که به‌دور از گرمای زیاد  و گرد و خاک باشد چون این دو عامل دشمن کنسول هستند. باید دستگاه در فضایی قرار بگیرد که بخش بیرونی‌اش، با هوای در تماس باشد و دمای آن کنترل شود.
  2. سلامت قطعات: یکی دیگر از دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس آسیب دیدن قطعات درونی آن هستند. اگر قطعاتی چون فن، برد وایرلس، رم، هارد یا هر بخش دیگری خراب شده باشد، دمای دستگاه را افزایش می‌دهد. بهتر است اگر به سلامت قطعات شک دارید و نشانه‌های خرابی‌شان را مشاهده کرده‌اید، با تعمیرکار تماس بگیرید. (در ادامه به شما می‌گوییم که اگر مشکل از هارد دستگاه بود، چگونه آن را می‌توانید عوض کنید.)
  3. حذف بازی‌های اضافه: اگر حافظه کنسول پر شود، داغ می‌کند. می‌توانید با حذف بازی‌های اضافی فضای هارد را خالی کنید.
  4. خاموش کردن دستگاه: وقتی دستگاه داغ شود، فن سرعت کار خود را بیشتر می‌کند که سریعتر دما را به وضع تعادل برساند و دستگاه را خنک کند. در چنین مواقعی، شما می‌توانید دستگاه را خاموش کنید که به خنک شدنش کمک کرده باشید.
  5. کاهش زمان استفاده: به‌جای این‌که چندین ساعت یک‌سره بازی کنید، وقفه‌های نیم‌ ساعته بین زمان‌های بازی ایجاد کنید تا دستگاه زمانی برای خنک شدن و تجدید قوا داشته باشد. مثلا می‌توانید بعد از هر ۳-۴ ساعت بازی، حدود نیم ساعت کنسول را خاموش کنید.
  6. باز بودن منافذ دستگاه: روی دستگاه را نپوشانید. چیزی نباید روی منافذ قرار بگیرد تا هوا بتواند آزادانه رفت و آمد کند و فضای داخلی خنک شود.

مطلب پیشنهادی:کیبورد های منتخب گیمینگ 2022

آموزش تعویض هارد 

آموزشی که در این بخش توضیح داده می‌شود بیشتر جهت آشنایی شما با روند کار است. اگر تا به‌حال خودتان کار فنی و تعمیراتی انجام نداده‌اید و با ساختار درونی کنسول آشنایی ندارید، بهتر است به هیچ‌عنوان خودتان آن را باز نکنید چون در صورت تشخیص اشتباه و کار نادرست، خسارت بیشتری به آن وارد خواهید کرد.

  1. برای تعویض هارد کنسول، ابتدا آن را با کمک لوازم و ابزار مورد نیاز باز کنید.
  2. پیچ‌های درایو را باز کنید.
  3. اتصالات هارد را از آن جدا کنید.
  4. هارد را خارج کنید. حواستان باشد هیچ فشاری به دستگاه وارد نکنید.
  5. هارد جدید را بگذارید سر جایش.
  6. پیچ‌ها و اتصالات را ببندید.

حال می‌توانید از قطعه‌ی جدید و سالم دستگاه لذت ببرید. برای تهیه هارد جدید، حواستان باشد که قطعه باکیفیتی تهیه کنید. 

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

حال که با دلایل داغ شدن ایکس باکس سری اس آشنا شدید و راه‌های پیشگیری از آن را هم یاد گرفتید، بهتر می‌توانید از این دستگاه نگهداری کنید. اگر سوال دیگری در خصوص نگهداری از کنسول دارید می‌توانید در بخش نظرات مطرح کنید. همچنین، برای تعمیر ایکس باکس و انواع لوازم دیجیتال، می‌توانید روی تیم تعمیرکاران آچاره حساب کنید. برای ارتباط با ما و ثبت سفارش خود، کافیست وارد وبسایت آچاره شوید و سفارشتان را به ثبت برسانید تا تعمیرکاران در زمان مشخص شده به محل مراجعه کنند.

https://achareh.co/landing/game-console-repair

3.3/5 - (86 امتیاز)

11 دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر
    ممنون از مطلب و سایت خوبتون
    من ایکس باکس سری اس دارم و حواسم نبود پارچه روی منافذش گذاشته بودم بعد از چن ساعت بازی کنسول داغ و صدای فن زیاد بود
    آیا قطعه یا مشکل جدی برای دستگاه رخ داده !؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام، اگر این مشکل ادامه دار شد بهتر است از یک متخصص بخواهید فن را بررسی کند. ممکن است فن به مشکل خورده باشد.

    2. سلام وقتتون بخیر
      من کنسول سری اس دارم
      دستگاه به برق وصله ولی خاموش بوده و هیچ استفاده ای از دستگاه نشده ولی به دستگاه که دست میزنم میبینم گرمه انگار که روشن بوده مشکل از کجاست

  2. سلام خدمت همه دوستان

    بنده یه کنسول ایکس باکس سری اس دارم
    میخواستم بدونم این عمل دستگاه طبیعی هست یا اینکه دستگاه مشکل داره
    دستگاه من به برق وصل هست و کسی روشن نکرده دستگاه رو ولی وقتی دست به دستگاه میزنی دستگاه گرمه فکر میکنی روشن بوده دستگاه ‌‌‌‌‌ایا دستگاه مشکل داره؟

    1. سلام وقت بخیر
      توی این سری از ایکس باکس‌ها آداپتور حذف شده و منبع تغذیه داخل خود دستگاه می باشد و تولید گرما حتی وقتی دستگاه خاموش هم باشه طبیعیه مثل آداپتورهایی که بیرون از دستگاه قرار دارن و بعضا گرم میشن.
      البته باید مطمئن باشید که دستگاه روی حالت اسلیپ نیست و کاملا خاموشه.

      1. سلام جناب .من دستگاه وان اس دارم تازه خریدم وقتی روشن میکنم یک صدای کوچیک داره صدای فن بعدشم یکم داغ میشه طبیعی ایایامشکل.داره.اصلا ایکس باکس ایادورفن میفته مصل دستگاهای سونی یان متشکرم

        1. سلام دوست عزیز
          اکثر دستگاه هایی که فن جهت خنک کردن پردازنده دارن، فن اونها اتوماتیک باتشخیص دما سرعتش بیشتر و کمترمیشه
          اگر دستگاه صدای فن داره و سرعتش بالاست یعنی مشکلی در فرایند خنک کردن داره و احتمالا باید سرویس بشه

  3. سلام من سری اس دارم وقتی که روشنه ودارم بازی می‌کنم هرچند یقه یه صدای تق ریز ازدستگا میاد بنظرتون علتش چیه؟؟ واینم بگم از قتی یه هارد 2ترابهش وصل کردم اینجوری شده

    1. سلام منم همین مشکل داشتم برا xbox series s و بعد چند روز دستگاه رو که روشن میکنم سریع گرم میشه به ۵ دقیقه هم نمی‌رسه که خودش خاموش میشه
      اومدم ریست کردم کنسول رو برا ۲ هفته درست شد الان دوباره همون‌جوری شده با ریست کردن کنسول بازم درست نمیشه

  4. سلام من ایکس باکس سری اس دارم وقتی بازش میکنم بعد از 5 یا 8 دقیقه بازی کردن زود گرم میشه مشکل از چیه لطفاً جواب بدید

    1. با سلام خدمت همه دوستان
      دوستان برای خاموش کردن کنسول حتما برین تو تنظیمات و روی پاور بزنین و روی شات داون بزنید تا کنسول کامل خاموش بشه
      مورد دوم اینکه از داخل سایت ها استند خنک کننده سری اس رو تهیه کنید.دو مدل داره یک مدل گرونتره و همراه با استند خود دسته هاهم شارژ میشه و مورد بعدی اینکه یک مدل دیگه داره که بین پونصد تا ششصد تومنه و تو این مدل خود کنسولو خنک میکنه فقط مدلشم dobe هست سرچ بزنید میاره
      تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا