چک لیست بسته بندی اثاثیه منزل برای اسباب کشی

اسباب کشی

معمولا اسم اسباب‌کشی که میاد، تن و بدن خیلی‌ها می‌لرزه! اسباب‌کشی برای خیلی از افراد چیزی شبیه به کابوسه و این افراد به‌عناوین مختلف از این روند فرار می‌کنند. رفتن به خونه‌ جدید، همان‌قدر که هیجان و حس خوب دارد، سخت هم هست! مسلما بدترین قسمت اسباب‌کشی ، بسته بندی اثاثیه منزل هست که کاری بسیار خسته‌کننده و وقت‌گیری محسوب می‌شود.

بنابراین آشنایی با یک سری از روش‌های اصولی برای بسته‌بندی، کار را برای شما راحت‌تر و آسان‎‌تر می‌کند. یکی دیگر از مزایای استفاده از این روش‌ها این است که وسایل شما در اسباب‌کشی گم نمی‌شوند و نسبت به ایجاد بی‌نظمی‌ در این روند پیشگیری می‌‌کند.

داشتن یک چک‌لیست منظم به شما کمک خواهد کرد تا فعالیت طاقت‌فرسای اسباب‌کشی و بسته بندی اثاثیه منزل خود را، به‌سادگی مدیریت کنید. در این مقاله از مجله آچاره یک لیست از تمام کارهایی که شما باید از یک ماه پیش از اسباب‌کشی تا روز جابه‌جایی انجام دهید، آماده شده است. با ما همراه باشید.

همچنین در صورت نیاز به هرگونه خدمات مربوط به اسباب‌ کشی از جمله بسته بندی اثاثیه منزل ، وسیله حمل و نقل، کارگر جابه‌جایی و … می‌توانید از خدمات تخصصی آچاره استفاده کنید.

احتمال کاهش آسیب‌های احتمالی

وسایل شکستنی در تمام خانه‌ها به مقدار زیادی پیدا می‌شود. از آنجایی که این وسایل در حالت عادی هم آسیب‌پذیر و قابل شکستن هستند، با یک بسته‌بندی اصولی و صحیح می‌توانید احتمال آسیب دیدن وسایل شکستنی را به کمترین میزان ممکن برسانید. زمانی که برای اسباب‌کشی از روش های بسته بندی اصولی استفاده کنید، قطعا با این کار در زمان و هزینه اسباب کشی صرفه‌جویی خواهید کرد.

بسته بندی اثاثیه منزل

تجهیزات مناسب برای بسته بندی اثاثیه منزل

هنگام بسته‌بندی اصولی لازم است که از تجهیزات مناسبی برای این کار استفاده کنید. کارتن‌های اسباب‌کشی جزو اصلی‌ترین و ضروری‌ترین وسایل در هنگام اسباب‌کشی هستند. در هنگام انتخاب این کارتن‌ها بهتر است اندازه‌ متوسط آن‌ها را انتخاب کنید؛ یعنی نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک باشند. همین‌طور آن‌ها باید بسیار محکم و سالم باشند.

بهتر است که تا حد ممکن از کارتن‌های نو استفاده کنید. همچنین توصیه می‌کنیم که برای کارتن‌ها و جعبه‌ها با استفاده از یک کاتر در دو طرف آن‌ها، یک برش دستگیره‌مانند به‌وجود بیاورید تا به‌راحتی بتوانید آن‌ها را جابه‌جا کنید. همچنین شما نباید کارتن اسباب‌کشی را با گذاشتن وسایل زیاد در داخل آن سنگین کنید تا وزن آن‌ها از یک حد نرمال بیشتر شود؛ با این کار احتمال اسیب دیدن وسایل موجود در کارتن بیش از پیش خواهد شد.

بطور کلی باید گفت بسته بندی وسایل مختلف نیاز به تجیزات منحصر به آن را دارد. به همین دلیل در بلاگ آچاره چند مقاله تخصصی برای بسته بندی وسایل خانه تهیه کرده‌ایم. لینک این مقالات را در ادامه درج کرده‌ایم تا در صورت تمایل مطالعه کنید.

  1. بهترین روش بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی
  2. 7 مرحله برای بسته بندی یخچال هنگام اسباب کشی
  3. روش‌های بسته بندی رختخواب در اسباب کشی
  4. نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب‌کشی در 10 قدم ساده
  5. آموزش تصویری بسته بندی مبل برای اسباب کشی | بدون آسیب و خط و خش!
  6. جابجایی و حمل پیانو را درست و اصولی انجام دهید!

محاسبه رایگان هزینه سرویس اسباب‌کشی!

کارتن‌هایی با ویژگی‌های خاص برای اهداف خاص

امروزه کارتن‌هایی در بازار موجودند که با ویژگی‌های خاص، برای اهداف خاصی طراحی شده‌اند؛ مثلا کارتن‌هایی در بازار وجود دارند که برای حمل و جابه‌جایی قاب عکس، آینه و شیشه یا هر چیزی شبیه شیشه مناسب هستند و شما می‌توانید با خرید آن‌ها و گذاشتن وسایل شکستنی و مناسب در داخلشان، یک بسته بندی اصولی را انجام دهید و از وسایل خود به‌خوبی محافظت کنید. ساخت کارتن رگال دار هم گزینه مناسبی برای حمل لباس است.

بهتر است وسایل خود را در کارتن‌های مقاوم و محکم با فوم‌های ضربه‌گیر و پلاستیک‌های حباب‌دار بسته‌بندی کنید. کارتن‌های موز، جزو بهترین گزینه‌هایی هستند که خودتان می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه‌های تره‌بار محله تهیه کنید. در این حالت دیگر نگران آسیب رسیدن به وسایل خود در زمان بسته بندی اثاثیه منزل و جابه‌جایی آن‌ها نخواهید بود.

اما اگر وسایل مناسب بسته‌بندی را پیدا نکردید، می‌توانید با شرکت‌های اسباب‌کشی هماهنگ کنید تا خدمات مربوط به بسته‌بندی را برای شما انجام داده یا حداقل کارتن اسباب کشی را در اختیار شما قرار دهند. فراموش نکنید که آچاره با ارائه خدمات تخصصی اسباب‌کشی، در این روند مشکلات شما را برطرف خواهد کرد!

بسته بندی مرتب اثاثیه منزل

بهتر است اسباب منزل را به‌صورت مرتب دسته‌بندی کنید؛ یعنی باید بدانید چه وسایلی را با هم قرار می‌دهید. سعی کنیم وسایلی که از یک جنس و نوع هستند را در یک کارتن بسته‌بندی کنید و حتی‌الامکان در آن‌ها از یک ضربه‌گیر استفاده کنید.

این نوع ضربه‌گیرها می‌توانند یک نوع کاغذ یا بابل رول (ورقه حباب‌دار) باشند که در هنگام اسباب‌کشی بین اسباب شکستنی قرار بدهید تا از برخورد بین آن‌ها جلوگیری کند. علاوه بر این، ضربه‌گیرها در بین کارتن‌هایی که در داخل کامیون قرار می‌دهید هم قابل استفاده هستند.

بدین ترتیب مرتب کردن وسایل بعد از رسیدن به خانه جدید هم آسان‌تر خواهد بود.

استفاده از کیسه‌های خلأ!

از آن‌جایی که کیسه‌های خلأ، برای بسته‌بندی لوازمی مثل پتو، بالشت و لباس‌های ارزشمند مناسب هستند ولی قیمت‌ آن‌ها بسیار بالاست و خیلی قابل استفاده نیستند؛ بنابراین می‌توانید به جای استفاده از آن‌ها از یک کیسه‌ی زباله‌ معمولی استفاده کنید. یکی از موارد مهم دیگر در بسته بندی اصولی، استفاده از یه سری چسب‌های رنگی برای جداسازی کارتن‌ها از هم دیگه است.

یک مورد دیگر که رعایت کردن آن اسباب‌کشی را برای شما راحت می‌کند، این است که با استفاده از یک ماژیک، محتویات هر کارتن را بر روی آن‌ها بنویسید؛ چرا که این کار مانع از ایجاد هرگونه بی‌نظمی و سردرگمی در حین اسباب‌کشی می‌شود.

دسته‌بندی مناسب برای بسته بندی اثاثیه منزل

برای این‌که هنگام چیدن و مرتب کردن خانه جدید، با مشکلی مواجه نشوید و این کار را به‌راحتی انجام دهید، باید وسایل خانه را دسته‌بندی کنید که این دسته‌بندی، خودش شامل بسته‌بندی و جابه‌جایی لوازم آشپزخانه، پذیرایی، حمام و سرویس بهداشتی، اتاق خواب، انباری، گاراژ و پارکینگ هستند.

نکته‌‌ دیگری که در موقع اسباب‌کشی باید خیلی به آن توجه کنید، این است که نصب و راه‌اندازی دوباره بعضی از وسایل، کار راحت و آسانی نیست و بهتر است قبل از این‌که آن‌ها را از محل اتصالشان جدا کنید، از نحوه اتصال آن‌ها عکس بگیرید تا هنگام نصب مجدد با مشکلی مواجه نشوید.

بسته بندی اثاثیه خانه

چک لیست بسته بندی اثاثیه منزل

یک ماه قبل از جابه‌جایی

شرکت جابه‌جایی موردنظر خود را انتخاب کنید!

پیش از شروع فرآیند اسباب‌کشی، شرکت مربوط به اسباب‌کشی خود را انتخاب کنید تا در این حالت کارشناسان آن‌ها به محل مراجعه کرده و برآوردی از هزینه‌های مربوط به بسته بندی اثاثیه منزل، وسیله حمل و نقل، تعداد کارگران موردنیاز برای جابه‌جایی و هر نکته موردنیاز دیگر را به شما اعلام نمایند.

دو هفته قبل از اسباب کشی

  • کمدی را به وسایلی که برای تمیزکاری‎ و فنی‌کاری‌‎های روز آخر نیاز دارید، اختصاص دهید.
  • اگر خودتان قصد دارید تا وسایل خانه خود را بسته‌بندی کنید، اتاق مقصد یا طبقه مقصد را با برچسب روی جعبه‌ها علامت بزنید و محتویات داخل آن را یادداشت کنید. برای مثال روی کارتن‌ها بنویسید: وسایل آشپرخانه (شکستنی)، وسایل پذیرایی (شکستنی)، کتاب و …
  • هماهنگی‌های لازم برای اعلام آدرس و شماره جدید را برای ادامه اشتراک اینترنت خود با شرکت اینترنتی انجام دهید.

هفته آخر پیش از اسباب کشی

  • می‌توانید از ادارات آب، برق، گاز و تلفن فیش میان‌‎دوره بگیرید تا قبل از جابجایی هزینه این خدمات را تسویه کنید.
  • نظافت گاز و سایر تمیز‎کاری‌های لحظه آخر را انجام دهید.
  • بسته‌بندی لوازم خود را کامل کنید.
  • روز جابجایی خود را به شرکت باربری که انتخاب کردید، اطلاع دهید.

بسته بندی اثاثیه منزل

روز قبل از اسباب کشی

  • وسایلی که در چند روز اول پس از جابه‌جایی احتیاج دارید را در یک چمدان قرار دهید.
  • یخچال خود را یخ‌زدایی، تمیز و خشک کنید.
  • به میزان کافی پول نقد کنار بگذارید.
  • اشیای گران‌قیمت (مثل جواهرات) و مدارک حساس (مثل گذرنامه، شناسنامه و اسناد مهم شخصی) را در کیفی مطمئن قرار دهید و خودتان آن‌ها را به محل جدید منتقل کنید.

جمع‌بندی

اسباب‌کشی یکی از روندهایی است که در صورت عدم برنامه‌ریزی می‌تواند شما را خیلی اذیت کند. مهم‌ترین مرحله اسباب‌کشی که در طول آن شما باید نکات مختلفی را مدنظر داشته باشید، بسته بندی اثاثیه منزل است. شما با مطالعه این مقاله از مجله آچاره می‌توانید با دسترسی به این نکات، این روند را با اطمینان‌خاطر و به‌درستی پشت سر بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا