جابجایی و حمل پیانو را درست و اصولی انجام دهید!

اسباب کشی

نحوه جابجایی و حمل پیانو به صحیح ترین روش ممکن سؤالی است که ممکن است هنگام اسباب‌ کشی یا تغییر دکوراسیون داخلی خانه برای شما ایجاد شود. همان‌طور که می‌دانید پیانو به ساز مادر معروف است زیرا می‌تواند محدوده وسیعی از نوت‌ها و صوت‌ها را تولید کند. به عبارت دیگر شما قادر هستید نوت‌های بیشماری را با آن بنوازید. همین‌طور این ساز نسبت به بقیه ساز‌های موسیقی، از اجزای پیچیده‌تر، مرغوب‌تر و گران‌تری ساخته می‌شود. به همین دلیل این ساز نسبت بقیه گران‌بها‌تر است.

این موضوع می‌تواند نحوه جابجایی پیانو را برای ما مشکل کند. به دلیل وزن بالا و اندازه پیانو، ممکن است به راحتی نتوانید آن را جابجا کنید و هنگام حرکت دادن آن به پیانو آسیب بزنید. همانطور که می‌دانید ضربه‌ی جدی‌ و آسیب دیدن پیانو صدای آن را دچار مشکل می‌کند و قطعا قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.

در این بخش ما به شما کمک می‌کنیم تا به ساده‌ترین روش بتوانید پیانو را حرکت دهید. همراه ما باشید تا تمام نکات مهم در خصوص نحوه جابجایی و حمل پیانو را به شما توضیح دهیم. با رعایت کردن و در نظر گرفتن این نکات، از آسیب دیدن آن جلوگیری کنید و آن را به راحتی حرکت دهید‌.

جابجایی اصولی پیانو در اسباب کشی - بسته بندی درست پیانو

نکات اصلی در جابجایی و حمل پیانو در اسباب کشی

1. بسته بندی پیانو با پلاستیک ضربه‌ گیر

نحوه حمل پیانو باید با توجه به اندازه و وزن آن باشد. به‌طور کلی قبل از هر کاری باید پیانو را بسته‌بندی و آماده حرکت کنید. زیرا ممکن است ضربه، به پیانو آسیب وارد کند، پس باید آن را با پلاستیک ضربه‌‌گیر بپوشانید. اگر به این نوع پلاستیک دسترسی ندارید می‌توانید از پتو‌ استفاده کنید.

البته توجه کنید به دلیل سُر خوردن پتو و پارچه بر روی پیانو، ما استفاده از پلاستیک ضربه‌ گیر را توصيه می‌کنم. توجه کنید خراشیدگی و کنده شدن بدنه باعث کاهش قیمت پیانو و تغییر در صدای آن می‌شود. پس از پتوی مناسب، پوشال و پلاستیک ضربه گیر استفاده کنید.

بسته بندی پیانو با پلاستیک ضربه‌ گیر

2. هنگام جابجایی و حمل پیانو پوشش روی کلاویه‌ها را ببندید

یکی از نکات مهم در بسته بندی پیانو این است که برای این که به کلید‌ها و کلاویه‌ها آسیب وارد نشود باید پوشش روی آنها را، با چسب محکم کنید. در برخی از مدل‌ها می‌توان را قفل کرد. اگر قفل وجود نداشت می‌توانید از چسب استفاده کنید تا حرکت نکند. توجه کنید از چسبی استفاده کنید که رنگ پیانو را خراب نکند.

همین‌طور جای چسب باقی نماند. بهتر است از چسب برق و یا چسب کاغذی استفاده کنید.

3. از افراد متخصص کمک بخواهید

وزن پیانو با توجه به مدل آن ممکن است متفاوت باشد. معمولأ وزن آن بین ۱۳۰ الی ۴۱۰ کیلوگرم است. برای حمل این وزن به حداقل ۴ نفر نیاز دارید. سعی کنید از یک تیم متخصص کمک بگیرید چون حرکت دادن این وسیله به یک تیم متخصص نیاز دارد تا قسمت‌های مختلف آن آسیب نبینند.

توجه کنید، ۴ فرد با جسه متوسط بهتر از ۳ نفر با جسه بزرگ می‌توانند پیانو را حرکت دهند، زیرا تعادل راحت‌تر برقرار می‌شود. هنگام حما حتما از دستکش استفاده کنید و حتی الامکان زیورآلات نداشته باشید.

4. لباس مناسب بپوشيد

استفاده از لباس مناسب هنگام حمل پیانو بسیار مهم است. لباسی را استفاده کنید که به اطراف گیر نکند. همین‌طور تنگ نباشد تا هنگام هول دادن پیانو دچار مشکل نشويد. استفاده از دستکش مخصوص نیز توصیه می‌شود. هنگام حمل پیانو از زیورآلات و جواهرات مانند گردنبند، انگشتر و دست‌بند استفاده نکنید، زیرا ممکن است به اطراف گیر کنند.

5. برای حمل پیانو از سطح شیب‌دار استفاده کنید

برای حرکت دادن و حمل پیانو بر روی پله‌ها می‌توانید از سطح شیب‌دار دار استفاده کنید تا راحت تر حرکت کند. توجه کنید پیانو را بلند نکنید بلکه آن را به آرامی و با حرکات کوتاه حرکت دهید.

در این صورت بدن شما آسیب نخواد دید. هنگام حرکت دادن پیانو زانو‌های خود را خم کنید تا فشار بر روی کمر شما کمتر شود.

نحوه جابجایی پیانو

6. از صفحه چرخدار مناسب استفاده کنید

صفحه چرخدار شما باید حداقل‌ به اندازه نصف طول پیانو باشد. به آرامی پیانو را بر روی آن قرار بدهید. توجه کنید از دو طرف پیانو باید به اندازه ۵ سانتی‌متر فضای خالی باشد. به عبارت دیگر صفحه چرخدار شما باید دقیقا وسط و زیر پیانو باشد. پس از قرار دادن آن به آرامی با تسمه حمل بار و یا طناب مناسب پیانو را به صفحه چرخدار ببنديد تا محکم شود.

توجه کنید صفحه‌ی شما ۴ چرخ داشته باشد. همین‌طور از گره‌‌ی مناسب نیز استفاده کنید. در نظر داشته باشید بستن پیانو بر روی صفحه از حرکت و لغزش آن جلوگیری می‌کند.

نحوه جابجایی پیانو

7. از ابزارهای مناسب استفاده کنید.

نحوه جابجایی و حمل پیانو به ابزار و لوازم شما بستگي دارد ولی هیچوقت بدون ابزارهای مناسب پیانو را حرکت ندهید. ممکن است تصور کنید با زور و نیروی فیزیکی می‌توانید آن را جابجا کنید؛ ولی این کار به پیانو آسیب می‌زند. شما می‌توانید از سطح شیب‌دار، طناب مناسب، تسمه حمل بار، چرخ مناسب، کمربند حمل بار و ماشین حمل بار استفاده کنید. این موارد حرکت آن برای شما آسان می‌کنند.

8. پیدا کردن قسمت مناسب برای کشیدن پیانو

توجه کنید پیانو را درست حرکت دهید. نمی‌توانید از هر قسمتی پیانو را حرکت دهید. برخی قسمت‌ها برای کشیدن و بلند کردن مناسب نیستند زیرا مقاومت کمی دارند و ممکن است بشکنند. سعی کنید با گرفتن قسمت‌های قابل اطمینان آن را جابجا کنید.

نحوه جابجایی پیانو

9. پایه‌های پیانو را جدا کنید

هیچوقت به پایه‌ها اعتماد نکنید. اگر ممکن است آن را جدا کرد، آن را جدا کنید، زیرا بسیار حساس هستند و به راحتی آسیب می‌بینند. اگر پایه‌ها چرخ دارند، سعی کنید از آنها زیاد استفاده نکنید.

همین‌طور پس از جابجا کردن پیانو و قرار دادن آن در ماشین حمل، حتما چرخ‌های آن را قفل کنید. اگر نمی‌توانید آن را جدا کنید حتما با پلاستیک ضربه‌ گیر آن را به خوبی بپوشانید. پدال‌ها را فراموش نکنید. پدال‌ها نیز باید به خوبی پوشیده شوند تا دچار شکستگی نشوند.

10. اندازه مکان جدید را بررسی کنید

برای این که بتوانید به‌راحتی پیانو را از در و راه‌رو عبور دهید، باید اندازه آن را داشته باشید. قبل از شروع این مراحل اندازه پیانو، راهرو، مکان‌ جدید و در خانه را اندازه گیری کنید. اگر نمی‌توانید آن را از راه پله‌ها حرکت دهید به روش دیگری برای جابجایی آن فکر کنید.

با استفاده از سرویس با کیفیت و حرفه‌ای اسباب کشی آچاره دغدغه‌ای بابت حمل و نقل لوازم منزل گرانبهای خود نخواهید داشت. در این بخش تمام نکات مهم در خصوص روش جابجایی و حمل پیانو را برای شما شرح دادیم. آیا  نکته دیگری برای حمل پیانو وجود دارد که در متن بالا گفته نشده باشد؟ اگر نکته‌ای مغفول مانده لطفا آن را در بخش کامنت‌ها بنويسيد.

بطور کلی باید گفت بسته بندی وسایل مختلف نیاز به تجیزات منحصر به آن را دارد. به همین دلیل در بلاگ آچاره چند مقاله تخصصی برای بسته بندی وسایل خانه تهیه کرده‌ایم. لینک این مقالات را در ادامه درج کرده‌ایم تا در صورت تمایل مطالعه کنید.

  1. بهترین روش بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی
  2. 7 مرحله برای بسته بندی یخچال هنگام اسباب کشی
  3. روش‌های بسته بندی رختخواب در اسباب کشی
  4. نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب‌کشی در 10 قدم ساده
  5. آموزش تصویری بسته بندی مبل برای اسباب کشی | بدون آسیب و خط و خش!
  6. جابجایی و حمل پیانو را درست و اصولی انجام دهید!
  7. بسته بندی فرش در اسباب کشی
به این پست امتیاز دهید

2 دیدگاه

  1. سلام، من اسباب کشی در پیش دارم و برای جابجایی یک پیانوی نفیس نیاز به کمک دارم. برام مهمه که هیچ آسیبی نبینه و بدون هیچ ضربه ای به مقصد برسه و کسی که برای جابجایی اون میاد تجربه این کارو داشته باشه. لطفا راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا