روش‌های بسته بندی رختخواب در اسباب کشی

اسباب کشی

در زمان اثاث کشی، مهم‌ترین مسئله چگونگی بسته بندی لوازم است. شما باید برای بسته بندی وسایل خود بیشترین دقت و توجه را به کار ببندید تا کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها وارد نشود. از طرفی بسته بندی رختخواب نیز یکی از مهم‌ترین کارهاست؛ به این دلیل که باید به صورتی انجام شود که جای کمی گرفته و در عین حال به نحوی باشد که کثیف نشوند. در ادامه نحوه بسته بندی رختخواب در اسباب کشی و نکته‌های لازم در این باره را بررسی می‌کنیم.

استفاده از کاور و ساک مخصوص حمل رختخواب

یکی از آسان‌ترین روش‌ها در جابه جایی رختخواب، قرار دادن آن‌ها در کاور و ساک مخصوص حمل رختخواب است. زمانی که از این ساک‌ها استفاده می‌کنید احتمال آسیب دیدن یا کثیف شدن رختخواب شما به شدت پایین می‌آید.

البته شرکت‌های باربری هم در این باره می‌توانند کمک بسیاری به شما کنند. می‌توانید در صورت لزوم برای بسته بندی وسایل نیز از آنان کمک بگیرید.

محاسبه رایگان قیمت اسباب‌کشی!

استفاده از یک پارچه بزرگ برای بسته بندی رختخواب در اسباب کشی

در گذشته از یک پارچه یا ملحفه بزرگ استفاده می‌کردند تا بالش، پتو یا تشک را درون آن بپیچند و در نهایت آن را یک گره بزرگ می‌زدند. اما امروزه با وجود ساک رختخواب بهتر است که از آن برای بسته بندی استفاده شود. در این روش ممکن بود در حین اثاث کشی رختخواب به هم بریزد و آشفتگی پیش بیاید. همچنین این احتمال می‌رفت که رختخواب کثیف شود.

استفاده از ساک مناسب رختخواب علاوه بر اینکه نظم خاصی را ایجاد می‌کند، از کثیف شدن و به هم ریختگی وسایل نیز جلوگیری می‌کند. کاور رختخواب بهترین وسیله برای بسته بندی انواع پتو، بالش، تشک، ملحفه و … است.

استفاده از یک پارچه بزرگ برای بسته بندی رختخواب در اسباب کشی

اهمیت جنس ساک مخصوص رختخواب

در انتخاب و خرید ساک مخصوص بسته بندی رختخواب در اسباب کشی دقت لازم را به کار ببرید. بهتر است ساکی که خریداری می‌کنید چند لایه باشد که در هنگام جابجایی به راحتی پاره نشود یا آسیبی نبیند. بهتر است لایه داخلی این کاور از پشم شیشه باشد که به خوبی از رختخواب شما محافظت کند.

همچنین دقت کنید که زیپ این ساک یا کاور جنس خوبی داشته باشد و به راحتی باز و بسته شود. به دوخت زیپ و محکم بودن آن هم بسیار توجه کنید؛ زیرا ممکن است در جابجایی‌ها زیپ آن در برود یا پاره شود. علاوه بر این بهتر است کاور شما دسته‌دار باشد؛ زیرا اغلب رختخواب‌ها بسیار سنگین هستند.

وکیوم کردن کیسه نگهداری رختخواب

اگر از کیسه برای بسته بندی رختخواب خود در اسباب کشی استفاده می‌کنید، بهتر است که از بازار پک‌های وکیوم را خریداری کنید. با استفاده از پک‌های وکیوم می‌توانید حجم وسایل خود را به شدت پایین بیاورید. به این صورت با کم شدن حجم رختخواب خود، می‌توانید اسباب کشی راحت‌تری داشته باشید.

اگر از کیسه‌های معمولی نیز برای بسته بندی رختخواب یا لباس خود استفاده می‌کنید، می‌توانید با استفاده از مکش جاروبرقی خود کیسه را وکیوم کرده و حجم بسته را کاهش دهید.

کیسه وکیوم

نحوه بسته بندی تشک دو نفره در هنگام اسباب کشی

یکی از چالش‌های اسباب کشی، حمل خوشخواب‌های دو نفره است. این تشک‌ها به دلیل حجم بالایی که دارند، به سختی جابجا می‌شوند و حتی ممکن است در هنگام جابجایی، روی زمین کشیده شوند.

به همین جهت در ابتدا بهتر است دور تشک را با ضربه‌گیرهای حبابدار بپیچید و سپس روی آن سلفون بکشید. به این صورت از کثیف شدن آن جلوگیری می‌کنید.

بسته بندی تشک دو نفره در هنگام اسباب کشی

نکات مهم در هنگام بسته بندی رختخواب

  • حتما پیش از بسته بندی، چسب پهن تهیه کنید.
  • ضربه‌گیرهای حبابدار و نایلون‌های ضخیم از واجبات بسته بندی است.
  • حتما ملحفه‌های بزرگی را برای بسته بندی کنار بگذارید.
  • برای بسته بندی خوشخواب دو نفره بهتر است طناب هم تهیه کنید.

سخن آخر

اسباب کشی جزو کارهای سخت و طاقت فرساست که به دقت، نظم و زمان زیادی نیاز دارد. برای اینکه اثاث کشی شما به خوبی انجام شود، حتما باید در وهله اول بسته بندی وسایل شما به خوبی صورت گیرد.

بسته بندی رختخواب در اسباب کشی هم یکی از چالش‌های مهم است که باید با دقت بسیاری انجام شود. استفاده از کاور و ساک مخصوص یا کیسه‌های وکیوم از مناسب‌ترین گزینه‌ها برای بسته بندی بالش، پتو، تشک و … است.

بطور کلی باید گفت بسته بندی وسایل مختلف نیاز به تجیزات منحصر به آن را دارد. به همین دلیل در بلاگ آچاره چند مقاله تخصصی برای بسته بندی وسایل خانه تهیه کرده‌ایم. لینک این مقالات را در ادامه درج کرده‌ایم تا در صورت تمایل مطالعه کنید.

  1. بهترین روش بسته بندی مواد غذایی در اسباب کشی
  2. 7 مرحله برای بسته بندی یخچال هنگام اسباب کشی
  3. بسته بندی فرش در اسباب کشی
  4. نحوه بسته بندی وسایل شکستنی برای اسباب‌کشی در 10 قدم ساده
  5. آموزش تصویری بسته بندی مبل برای اسباب کشی | بدون آسیب و خط و خش!
  6. جابجایی و حمل پیانو را درست و اصولی انجام دهید!

اگر زمان کافی برای خرید وسایل مورد نیاز و بسته بندی لوازم منزل خود ندارید می‌توانید از کارگران ماهر بسته‌بندی آچاره کمک بگیرید. این افراد تمام وسایل مورد نیاز را همراه خود به منزل شما می‌آورند و از آنجایی که هر روز در حال بسته‌بندی اسباب منزل هستند؛ تجربه بسیار زیادی در بسته‌بندی ایمن وسایل دارند.

اگر بسته بندی لوازم منزلتان را به ما بسپارید خاطرتان آسوده خواهد بود که بدون هیچ آسیبی به مقصد می‌رسند.

اثاث‌کشی و بسته‌بندی لوازم با تیم کاربلد آچاره

3.8/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا