اثاث کشی بی دردسر با 8 راهکار ساده!

اسباب کشی

اگه قراره به‌زودی اسباب کشی کنید و دوست ندارید خیلی پول خرج کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله رو تا آخر بخونید.

8 راهکار اسباب کشی وجود داره که دونستن‌ اون‌ها اسباب کشی رو خیلی راحت و آسون‌تر می‌کنه. قدم اول اینه که خودتون کل فرآیند رو به عهده بگیرید (اثاث کشی مستقل). شاید فکر کنید یک شرکت‌ جابجایی و حمل و نقل، انرژی و زمان بیشتری براتون باقی می‌گذاره، اما مطمئنا باید هزینه چشم‌گیری هم بابتش پرداخت کنید.

با این حال دقت کنید که بهترین روش برای جابجا کردن وسایل بزرگ و سنگین مثل پیانو یا گاوصندوق، تماس با شرکت‌‌های باربریه؛ در غیر این صورت امکان داره به خودتون یا اموال‌تون آسیب جدی برسه.

 

حالا وقتشه که نظرتون رو به لیست راهکارهای آچاره برای داشتن یک اثاث کشی بی دردسر جلب کنیم:

8 راهکار که اسباب کشی شما را آسان می‌کند

1. دوستان و آشنایانی که توانایی کمک کردن به شما رو دارند لیست کنید

اسباب کشی مستقل برخلاف اسمش قرار نیست فقط توسط شخص شما انجام بشه. اتفاقا ویژگی اصلی چنین سبک جابجایی کمک گرفتن از دوستان و آشنایان‌تونه. البته حتما اسم افراد پرتوان و مورد اعتماد رو توی لیست وارد کنید.

اگه توی اطرافیان‌تون کسی رو پیدا نمی‌کنید، نگران نباشید؛ شما می‌تونید از شرکت های حمل و نقل و باربری که فعالیت خوبی دارن استفاده کنید، برای پیدا کردنشون میتونید در گوگل سرچ کنید و یا در توییتر یا اینستاگرام کلمه اسباب کشی یا اثاث کشی رو جستجو کنید تا بتونید نظر بقیه افرادی که از این شرکت ها استفاده کردن مطلع بشید.

اگر قصد اسباب کشی دارید و برای بسته بندی، حمل و نقل و کارگر جابجایی نیاز به کمک دارید، پیشنهاد می‌کنیم به لینک زیر سر بزنید و از کم و کیف این سرویس مطلع شوید.

اثاث‌کشی و بسته‌بندی لوازم با تیم کاربلد آچاره

2. یک کامیون باری اجاره کنید

اجاره کامیون باری برای حمل اثاثیه یکی از بهترین راه حل‌هاست که خوشبختانه هزینه زیادی هم نداره. البته لازمه برای جابجا شدن، کمی زودتر برای کرایه کامیون اقدام کنید، در غیر این‌صورت ممکنه تو فصل شلوغی اسباب کشی، ماشین مناسبی پیدا نکنید.

قبل از انتخاب کامیون به ابعادش توجه کافی داشته باشید. هر وقت هم شک داشتید، کامیون رو کمی بزرگتر از اندازه انتخاب کنید. کامیون باری ویژگی‌های دیگری مثل روباز، سر پوشیده، بغل بازشو و …. دارند که با توجه به شرایط اسباب کشی باید یکی از اون­‌ها رو انتخاب کنید.

تذکر یک نکته هم ضروری است و آن اینکه قبل از روز اسباب کشی با مدیر ساختمان فعلی و محل جدید هماهنگ باشدی و از او سوالاتی درباره قوانین اسباب کشی با آسانسور بپرسید. استفاده یا عدم استفاده از آسانسور بر قیمت تمام شده باربری و اسباب کشی شما اثرگذار خواهد بود.

3. زودتر دست به‌ ­کار بشید

معمولا اکثر اثاث کشی ها تو فصل تابستان انجام می‌­شه که مدارس تعطیل‌اند و دست خانواده­‌ها بازتره. اما این به این معنی نیست که فصل تابستون برای جابجایی مناسب‌تره؛ چرا که به خاطر حجم بالای اسباب کشی تو این فصل، پیدا کردن ماشین باری مناسب سخت‌­تر می­شه، نرخ بالاتر می‌ره و مهم‌تر از همه گرمای کلافه کننده‌ای در انتظارتونه.

پیشنهاد می‌­کنیم کمی زودتر از موعد دست به­‌کار بشید تا اثاث کشی راحت‌تری داشته باشید.

اسباب کشی VIP چیست؟

4. وسایل غیرضروری رو دور بریزید

هر چه وسایل کمتری موقع جابجایی داشته باشید، دست‌تون بازتره و راحت‌تر اسباب کشی می‌کنید. اگه خرت و پرت زیاد دارید، پیشنهاد می‌کنیم اول از قفسه­‌ها شروع کنید و بعد سراغ کمدها و حیاط خلوت برید. البته اگر چیزهایی که به دردتون نمی‌خوره، قابل استفاده هستند، می‌تونید اون‌ها رو به خیریه ببخشید یا بفروشید.

5. از وسایل بسته بندی مناسب استفاده کنید

یکی از بدترین اتفاقات هنگام اثاث کشی، شکستن و آسیب دیدن اشیای با ارزشه. حتما قبل از شروع بسته بندی، مطمئن بشید که وسایل مناسب برای این کار رو دارید. مطالعه راهنمای بهترین روش بستن کارتن اسباب کشی! نیز برای شما مفید خواهد بود.

موارد زیر از وسایلی هستند که موقع بسته بندی اثاثیه منزل بهشون نیاز دارید:

  1. کارتن کنگره‌دار یک لایه (کارتن سه لا)
  2. کارتن کنگره‌دار سه لایه (کارتن پنج لا)
  3. کارتن کنگره‌دار پنج لایه (کارتن هفت لا)
  4. کارتن تلسکوپی
  5. کارتن رگال دار
  6. سطل در بسته
  7. فوم
  8. پلاستیک بابل رپ
  9. روزنامه
  10. چسب پهن و …

شما می‌توانید بسته بندی وسایل خود را به کسانی بسپارید که به‌صورت حرفه‌ای این کار را برای شما انجام می‌دهند.

بسته‌بندی لوازم با تیم کاربلد آچاره

6. یک بسته از اقلام ضروری آماده کنید

وقتی قراره شب اول رو تو خونه جدید سر کنید، بهتره که یک بسته از اقلام ضروری همراه داشته باشید. این بسته شامل موارد زیر میشه:

  • مسواک
  • داروها
  • کیف پول
  • کارت اعتباری
  • لباس راحتی
  • و باقی موارد ضروری

این بسته رو در جای قابل رویتی قرار بدید تا راحت بهش دسترسی داشته باشید.

7. اسباب کشی رو به آخر هفته موکول کنید

یکی از مزیت­‌های اصلی اثاث کشی مستقل اینه که برنامه ریزی زمانی کاملا در اختیار خودتونه. برای همین پیشنهاد می‌کنیم بهترین زمان اسباب کشی را انتخاب کنید و فرایند جابجایی رو برای آخر هفته بزارید که نیازی به مرخصی گرفتن نداشته باشید و با آرامش بیشتری کارها رو انجام بدید.

8. جلوتر از زمان برنامه ریزی کنید

حتما قبل از رسیدن روز جابجایی برنامه ریزی داشته باشید. هوای بد، خستگی مفرط یا هزاران چیز دیگه می­تونه، روز اسباب کشی رو براتون تلخ کنه. برای همین لازمه خودتون رو برای اتفاقات غیر مترقبه آماده کنید و از پیش برنامه ریزی داشته باشید. اگه تو فصل تابستان اثاث کشی می‌کنید حتما اول از همه پنکه و کولر رو به خونه جدید منتقل کنید. حواستون به این نکته باشه که اسباب کشی چند روز طول میکشه (ممکنه برای افراد مختلف متفاوت باشه) و طبق اون برنامه ریزی کنید.

اگر هم وسط زمستون اثاث کشی می­‌کنید، سعی کنید خونه جدیدتون رو با وسائل مناسب گرم نگهدارید. در هر دو حالت هم به تعداد تمام اعضا، آب کافی همراه داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا