راه های تشخیص سوراخ شدن رادیاتور و رفع آن

سرمایش و گرمایشرادیاتور شوفاژگرمایش

آیا شما نیز به‌دنبال تعمیر سوراخ شدن رادیاتور خود هستید؟ آیا می‌دانید که نشانه های سوراخی در رادیاتور چیست؟ از شما می‌خواهیم که این مقاله را تا آخر دنبال نموده و از این طریق اطلاعات بسیار جالبی را در خصوص تعمیرات مربوط به شوفاژ به دست آورید.

شوفاژها یکی از مهمترین و اصلی‌ترین تجهیزات و وسایل مورد استفاده در هر منزلی هستند و همین مسئله باعث شده تا با نزدیک شدن فصل سرما، بسیاری از افراد وادار به چک کردن شوفاژهای خود شوند و از این طریق، ایرادات رایج رادیاتور را برطرف کرده و سیستم گرمایشی خود را برای روزهای سرد آماده‌سازی کنند.

یکی از رایج ترین مشکلات رادیاتور، سوراخ شدن رادیاتور شوفاژ است و این امر دردسرهای بسیار زیادی را برای افراد به وجود می‌آورد. بی‌شک سوراخ شدن شوفاژ ها امری است که اگر نتوانید آن را حل کنید، از سیستم گرمایشی موردنظر خود نیز بهره‌مند نخواهید شد.
سوراخ شدن رادیاتور پره ای، دلایل بسیار زیادی را دارد که شما می‌توانید با مطالعه ادامه مطلب، اطلاعات لازم را در این خصوص به دست آورده و از سوراخ شدن شوفاژ های خود جلوگیری به عمل آورید.

در ادامه سعی بر آن داریم تا در مورد نکات مهم راجع به سوراخ شدن رادیاتور پره ای و پیشگیری از آن توضیحات بیشتری را به شما ارائه دهیم. با ما همراه باشید.


نکات مهم درباره سوراخ شدن رادیاتور

سوراخ شدن رادیاتور یکی از مرسوم ترین مشکلات رادیاتور است که منجر به گرم نشدن رادیاتور می‌شود. عوامل بسیار متفاوتی ممکن است در این فرایند دخیل باشند. از مهمترین نکات مهم در سوراخ شدن رادیاتور پره ای و سوراخ شدن شوفاژ می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • لوله‌های استفاده‌شده در شوفاژ جنس‌های بسیار متفاوتی دارند و اگر از مرغوب‌ترین این لوله‌ها استفاده نشود، می‌تواند اصلی‌ترین زمینه برای سوراخ شدن رادیاتور باشد.
    امروزه توصیه می‌شود که از لوله های گالوانیزه شده کمتر استفاده کنید؛ چراکه دوام بسیار کمتری را دارند.
  • استفاده از چسب‌های نامرغوب در ساخت شوفاژها می‌تواند از دیگر مهمترین عوامل تاثیر گذار در سوراخی رادیاتور ها به‌شمار آید.
  • خرابی قطعه‌های شوفاژها نیز از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند سوراخ شدن شوفاژ را به همراه داشته و مشکلات بسیار اساسی را برای شما به وجود آورد.
  • رسوب گیری رادیاتور به‌صورت نامناسب نیز می‌تواند سهم بسیار زیادی را در سوراخ شدن شوفاژ داشته باشد.
    به همین دلیل توصیه می شود که حتما رسوب گیری شوفاهای خود را به دست نیروی کاری حرفه‌ای در این زمینه بسپارید.

 

نشانه های سوراخ شدن رادیاتور

شما سوراخ شدن رادیاتور را معمولا با آب دادن آن متوجه می‌شوید و آب دادن از محسوس‌ترین نشانه‌هایی است که به دنبال سوراخ شدن شوفاژ می‌توان آن را مشاهده کرد.

همچنین نم گرفتن کنار رادیاتور ها نیز از دیگر نشانه‌های وجودی نشتی است که در بسیاری از مواقع این نشانه‌ها از چشم بسیاری از افراد دور مانده و مشکلات اساسی و بسیاری را به وجود می آورد.

شما بایستی با نشانه‌های اصلی آن از نزدیک آشنا شوید تا بتوانید در صورت مشاهده نشانه های سوراخ شدن لوله های رادیاتور، سریعا اقدامات مربوط را برای رفع نشتی رادیاتور را انجام دهید. از مهمترین و اصلی‌ترین نشانه‌های دیگر می‌توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • سرد شدن قسمتی از رادیاتور
  • وجود نقاط سرد بر روی شوفاژ
  • افت فشار پکیج دیواری
  • شنیده شدن صدای سوت در رادیاتور
  • هوا گرفتن رادیاتور

نشت رادیاتور پره ای

اگر شما نیز در رادیاتور خود شاهد یک یا چند علایم فوق هستید، می‌توانید سریعا با همکاران ما در آچاره در تماس باشید و درخواست لازم برای رفع سوراخ شدن شوفاژ را به ثبت برسانید.

همکاران ما بهترین متخصصان در زمینه ارائه خدمات فروش و پس از فروش انواع پکیج‌های دیواری و رادیاتور هستند و می‌توانند به بهترین شکل ممکن سوراخ شدن شوفاژ شما را رفع کنند.

تعمیر سوراخ شدن رادیاتور


پیشگیری از سوراخ شدن رادیاتور

برای پیشگیری از این اتفاق نیز یک سری از مهمترین راه‌ها وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به این موارد از سوراخ شدن رادیاتور های پره ای و همچنین صدا دادن رادیاتور خود جلوگیری کنید.

از مهمترین و اصلی‌ترین پیشگیری‌ها برای این اتفاق نیز می‌توان به مواردی از جمله زیر اشاره کرد:

  • از شیرآلات مناسب برای رادیاتورها و پکیج استفاده کنید.
  • به هیچ عنوان اسیدشویی در لوله های رادیاتور خود نداشته باشید چرا که باعث سوراخ شدن شوفاژ می شود.
  • اجازه ندهید رسوب گذاری بیش از حد در لوله های رادیاتور صورت بگیرد.
  • به هیچ وجه خودسرانه اقدام به تعمیر رادیاتورهای خود نداشته باشید.
  • در صورت مشاهده کمترین و کوچکترین مشکل، سریعا با خدمات پس از فروش رادیاتور خود در تماس باشید.

سرویس سوراخ شدن رادیاتور


تعمیر سوراخ شدن رادیاتور

سوراخ شدن رادیاتور اگر در مناسب‌ترین و بهترین زمان ممکن رفع نشود، ممکن است مشکلات بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد. امروزه همکاران ما برای رفع مشکل سوراخ شدن رادیاتور پره ای و تعمیر رادیاتور راه‌حل‌های بسیار متعددی را مورد استفاده قرار می‌دهند.

اگر میزان سوراخی موجود در رادیاتور کم باشد، با استفاده از چسب‌های بسیار قوی، اقدام به چسباندن آن داشته و در غیر این صورت بایستی جوشکاری های لازم بر روی رادیاتور صورت بگیرد. همچنین در نظر داشته باشید که در برخی از مواقع سوراخ شدن رادیاتور به‌قدری زیاد بوده که بایستی رادیاتور جدیدی را تهیه و مورد استفاده قرار داد.

حال همکاران ما می توانند با توجه به شدت این خرابی و سوراخی، یکی از مناسب‌ترین و ایده‌آل‌ترین راه‌های تعمیری را مورد استفاده قرار دهند؛ بنابراین شما نیز هیچگونه نگرانی را در این خصوص نداشته باشید و در صورت مشاهده سوراخ شدن رادیاتور، نشت آب رادیاتور، سوراخ شدن شوفاژ و … در رادیاتورهای خود، سریعا با ما در تماس باشید و از بهترین خدمات شرکت ما نهایت بهره مندی را داشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا