رادیاتور پنلی یا پره‌ای؟ کدام مناسب شماست؟

سرمایش و گرمایشپکیجرادیاتور شوفاژگرمایش

امروزه یکی از پرکاربردترین سیستم‌های گرمایشی مورد استفاده، پکیج دیواری است؛ اما موضوع مهمی که در زمان استفاده از پکیج دیواری برای افراد پیش می‌آید این است که رادیاتور پنلی بهتر است یا رادیاتور پره‌ای؟ به همین جهت قصد داریم تا در این مقاله این دو نوع رادیاتور را بررسی کنیم تا به نتیجه‌گیری بهتری نسبت به اینکه رادیاتور پنلی یا پره ای بهتر است، برسید.

رادیاتور پنلی چیست؟

رادیاتور پنلی از جنس فولاد است و ساختاری یک تکه دارد. فولاد به کار برده شده در این رادیاتور منجر به مقاومت این رادیاتور در برابر رنگ زدگی و پوسیدگی می‌شود و می‌تواند بیشترین حرارت را محیط منتقل کند. همین ویژگی باعث می‌شود تا گزینه خوبی برای مناطق کوهستانی و سردسیر باشد.

مصرف انرژی رادیاتورهای پنلی کمتر از پره‌ای است. یکی دیگر از ویژگی‌های رادیاتور پنلی  مقاوم بودن در برابر ضربه و آسیب‌دیدگی است، به همین دلیل هم عمر و دوام بیشتری دارد. یکی از مشکلات این رادیاتورها وزن سنگین آن است و در ساختمان‌های پیش رفته باید به صورت زمینی نصب شوند (راهنمای نصب پکیج زمینی)

رادیاتور پنلی

رادیاتور پره‌ای چیست؟

مدل پره‌ای از قرار گرفتن پره‌های آلومینیومی در کنار هم تشکیل می‌شود، در نتیجه این امکان وجود دارد که تعداد پره‌ها را کم یا زیاد کرد. در صورت خرابی هر یک از پره‌ها می‌توان آن را با پره جدید جایگزین کرد. رادیاتور پره‌ای از جنس آلومینیوم است و به همین دلیل وزن کمتری دارد و باعث می‌شود که امکان نصب در هر مکانی را داشته باشد.

اگر روش تشخیص تعادل شوفاژها را بدانید می‌توانید گرما را یکسان در محیط پخش کنید.

رادیاتور پنلی بخریم یا پره ای؟

مقایسه رادیاتور پنلی و پره‌ای

برای شناخت بهتر رادیاتور پنلی یا پره ای می‌توان از بررسی میزان گرمایش، بررسی ماندگاری، بررسی تعمیر پذیر بودن رادیاتور پنلی و پره‌ای، مقایسه قیمت، بررسی رادیاتورهای پنلی و پره‌ای از نظر زیبایی، بررسی از نظر قابلیت کارکرد با پکیج دیواری و نصب روی دیوار به نتیجه‌گیری رسید.

1. بررسی میزان گرمایش

یکی از موضوعات مهم در زمان انتخاب رادیاتور، میزان قدرت گرمایش آن است. رادیاتورها دارای فاکتوری به نام بازده حرارتی هستند که میزان حرارت انتقال یافته رادیاتورها را نشان می‌دهد. با توجه به بررسی‌های انجام گرفته، رادیاتور پنلی یا پره‌ای با اندازه‌های یکسان، تقریباً بازده حرارتی یکسانی دارند.

2. بررسی ماندگاری

جنس رادیاتور پنلی  فولاد و جنس رادیاتور پره‌ای، آلومینیوم است. مقاومت فولاد نسبت به آلومینیوم بیشتر است و همین موضوع باعث می‌شود که رادیاتور پنلی گارانتی بیشتری نسبت به رادیاتور پره‌ای داشته باشد.

برای اینکه بدانید برای منزل شما پکیج بهتر است یا بخاری؟ روی لینک کلیک کنید.

رادیاتور پنلی یا پره ای

3. بررسی تعمیر پذیر بودن رادیاتور پنلی و پره‌ای

اولین نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد این است که گارانتی رادیاتورها در هر دو نوع پنلی و پره‌ای شامل تعویض رادیاتور است و نه تعمیر رادیاتورها. در رادیاتورهای پره‌ای در صورتی که هر یک از پره‌ها شوند، امکان حذف همان پره وجود دارد اما در مورد رادیاتور پنلی چنین امکانی وجود ندارد و کل رادیاتور باید تعویض شود.

4. مقایسه قیمت

رادیاتورهای پنلی به این دلیل که ساخته شده از جنس فولاد هستند، از قیمت مناسب‌تری نسبت به رادیاتورهای پره‌ای برخوردارند. به همین دلیل خرید رادیاتورهای پنلی به دلیل داشتن قیمت کمتر منطقی‌تر و به صرفه‌تر است. یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود تا رادیاتورهای پنلی به صرفه‌تر از رادیاتورهای پره‌ای باشند این است که لوازم جانبی رادیاتور پنلی درون خود جعبه آن قرار دارد ولی در مورد رادیاتور پره‌ای، لوازم جانبی آن باید به طور جداگانه خریداری شود.

5. بررسی رادیاتورهای پنلی و پره‌ای از نظر زیبایی

زیبایی امری کاملاً سلیقه‌ای است و به همین دلیل نمی‌توان دو مدل رادیاتور را از نظر زیبایی با هم مقایسه کرد. رادیاتورهای پنلی به دلیل برخورداری از ساختار یکپارچه و بدون درز بودن، با خانه‌های امروزی و مدرن، مطابقت بیشتری دارند. نکته مهم دیگر راحتی تمیز کردن رادیاتور پنلی نسبت به رادیاتور پره‌ای است. از نظر بهداشتی نیز رادیاتور پنلی مناسب‌تر است.

برای تعمیر رادیاتور از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

راه های تشخیص سوراخ شدن رادیاتور کمک مهمی در راستای جلوگیری از مشکلات بزرگی می‌کند.

6. بررسی از نظر قابلیت کارکرد با پکیج دیواری

مبدل پکیج دیواری از جنس است و با توجه به اینکه مس با آلومینیوم رادیاتور پره‌ای، پدیده پیل الکترولیتی را تشکیل می‌دهد، باعث تولید گاز هیدروژن می‌شود و در نتیجه رادیاتورها باید به طور مرتب هواگیری شوند (آموزش هواگیری پکیج در 7 مرحله). از طرفی هواگیری مداوم رادیاتور، باعث پایین آمدن عمر مفید پمپ و پکیج دیواری می‌شود. به همین دلیل در صورتی که از پکیج دیواری استفاده می‌کنید، رادیاتور پنلی انتخاب بهتری است.

7. نصب روی دیوار

رادیاتور پنلی چون از جنس فولاد است، وزن بیشتری دارد. ولی رادیاتور پره‌ای از جنس آلومینیوم است و وزن کمتری دارد و به همین دلیل فشار کمتری را به دیوار وارد می‌کند. این نکته در انتخاب رادیاتور پنلی یا پره ای کمک بزرگی می‌کند که متناسب با نیازتان به این نتیجه‌گیری برسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید