وسایلی که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست [چیزهایی که فکرش را هم نمی‌کنید!]

لوازم خانگیماشین ظرفشویینظافت و شستشو

زندگی ماشینی این روزها باعث شده که اغلب افراد همیشه برای هرکاری عجله داشته باشند. همیشه برای انجام کارهای خانه وقت کم است و باید برای تسهیل آن‌ها ابزارهای مختلف خریداری کرد. اما بهتر است کمی خلاقیت داشته باشید و تحقیق کنید که یک وسیله چند کاربرد می‌تواند داشته باشد.

سپس اقدام به خرید ابزار مورد نیاز خود کنید و هم در وقت و هم در هزینه صرفه‌جویی کنید. به طور مثال، ماشین ظرفشویی صرفا برای شستن ظرف‌ها نیست و کاربردهای دیگری هم دارد. در ادامه این مقاله به وسایلی که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست می‌پردازیم. بسیاری از آن‌ها ممکن است برای شما تعجب‌برانگیز باشند.

اگر ماشین ظرفشویی شما مشکلی دارد کلیک کنید: تعمیر ماشین ظرفشویی

برخی از وسایلی که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست

برخلاف تصور عموم که تنها می‌توان ظرف‌ها را در ماشین ظرفشویی شست، باید بگوییم که بسیاری از وسایل دیگر را نیز می‌توان با استفاده از این وسیله تمیز کرد و این وسیله برقی یک همراه واقعی هنگام نظافت منزل است. برخی از وسایلی که قابل شستشسو در ماشین ظرفشویی است ، شامل موارد زیر هستند:

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی!

گردگیرها و دستگیره‌های شعله اجاق گاز

شاید برایتان جالب باشد، اما گردگیرها را هم می‌توان در ماشین ظرفشویی شست. گردگیرها باعث می‌شوند گرد و غبار سطوح را از بین ببریم. شاید تمیز کردن خود این گردگیرها هنگام تمیز کردن اجاق گاز برایتان دشوار باشد. اما می‌توانید به راحتی آن را در ماشین ظرفشویی بگذارید تا کاملا تمیز شود.

گردگیرها پس از شستشو در ماشین ظرفشویی به شدت تمیز و درخشان می‌شوند. می‌توانید این بار این کار را امتحان کنید! همچنین می‌توانید دستگیره‌های شعله اجاق گاز را در آورده و در ماشین بگذارید تا شسته شود.

وسایلی که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست

اسفنج‌های ظرفشویی

استفاده از اسفنج‌ها برای شستن ظروف می‌تواند آن‌ها را مستعد کثیفی و انتشار باکتری کند. اگر اسفنج‌ها را در بازه‌های زمانی کوتاه نشویید، سبب تجمع باکتری‌ها و کپک‌ها می‌شوند.

پس بهتر است آن‌ها را حتما هفته‌ای یکبار تمیز کنید. یکی از بهترین روش‌ها و شاید آسان‌ترین آن‌ها شستن این اسفنج‌ها در ماشین ظرفشویی است. ماشین ظرفشویی خود را روی حالت خشک و گرم قرار دهید و اسفنج‌ها را داخل آن بگذارید؛ آنگاه متوجه خواهید شد که چقدر این اسفنج‌ها تمیز می‌شوند.

شستن اسفنج و اسکاج در ماشین ظرفشویی

نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی با تیم آچاره

کاور تلفن همراه

بسیاری از کاورهای تلقی تلفن‌های همراه پس از مدتی زرد رنگ می‌شوند. زرد شدن رنگ کاور موبایل از زیبایی آن می‌کاهد. اما در این شرایط چاره چیست؟ برای از بین بردن رنگ زرد این کاورها چه باید کرد؟ یکی از وسایلی که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست ، همین کاورهای زرد رنگ تلفن‌های همراه است. البته دیگر کاورهای پلاستیکی و سیلیکونی را هم می‌توانید در ماشین ظرفشویی بشویید.

برای شستن این کاورها بهتر است آن‌ها را در قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید. گرمای این قسمت در کمترین حالت خود قرار دارد و از آسیب رساندن به کاورها جلوگیری می‌کند. اگر کاور شما دارای تزئینات خاصی است بهتر است از روش‎های دیگر برای تمیز کردن آن استفاده کنید.

شستن قاب موبایل در ماشین ظرفشویی

اسباب بازی کودکان

اگر فرزند دارید و کودکتان اسباب بازی‌های زیادی دارد، هر از چند گاهی باید این اسباب‌بازی‌ها را بشویید. به این دلیل که این اسباب بازی‌ها ممکن است با هر سطحی تماس داشته باشند و دارای میکروب‌های فراوان باشند بهتر است که آن‌ها را بشویید. تمیز کردن اسباب‌بازی‌های کودکان در سلامت آن‌ها نیز بسیار تاثیرگذار است.

اسباب بازی‌ها را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست

با استفاده از ماشین ظرفشویی می‌توانید اسباب بازی کودکان خود را بشویید. بهتر است اسباب بازی‌های درشت را روی طبقه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و آن‌ها را با چرخش آرام بشویید. اگر اسباب بازی‌های بسیار کوچک هم بین وسایل وجود دارند، بهترین روش آن است که اسباب بازی‌های ریزتر را داخل کیسه‌ای مخصوص قرار دهید. سپس کیسه را داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید. در این صورت اسباب بازی‌ها آسیبی نمی‌بینند و داخل ماشین ظرفشویی جابه‌جا نمی‌شوند.

ابزار مانیکور و پدیکور و کلیدهای خانه

شاید برایتان عجیب باشد، اما بهترین روش برای تمیز کردن ابزار مانیکور و پدیکور استفاده از ماشین ظرفشویی است. تمامی ابزار فلزی که برای زیبایی ناخن‌های دست و پا مورد استفاده می‌گیرند، بسیار نیاز به نظافت دارند. با خیال راحت ابزار زیبایی ناخن‌های خود را در ماشین ظرفشویی قرار دهید؛ خواهید دید که چقدر این‌ها تمیز خواهند شد.

کلیدها هم همچون ابزار مانیکور و پدیکور که از جنس فلز هستند ممکن است میکروب زیادی داشته باشند. کلید‌ها اغلب حامل میکروب‌ها و باکتری‌های فراوانی هستند. بهتر است هر چند وقت یکبار کلیدهای خود را نیز بشویید. کلیدها را در ظروف نقره‌ای ماشین ظرفشویی قرار دهید و سپس آن‌ها را بدون میکروب و باکتری تحویل بگیرید.

جالنزی

لنزهای چشمی بسیار به آلودگی حساس هستند و باید مرتبا شسته شوند تا آلودگی نداشته باشند.

شستن جالنزی در ماشین ظرفشویی

قطعات جاروبرقی

جاروبرقی‌ها تمامی‌خاک‌های موجود در خانه را جمع‌آوری می‌کنند و ممکن است در قطعات مختلف آن خاک جمع شده باشد. بهتر است قطعات مختلف جاروبرفی را داخل ماشین ظرفشویی خود قرار دهید و تنها با یک چرخش آن‌ها را تمیز کنید.

میوه‌هایی که خاک زیادی دارند

می‌توانید سبزیجاتی مثل سیب زمینی را در قفسه ماشین بچینید تا تمیز شوند. بهتر است اگر میزان گل سیب زمینی زیاد بود  ابتدا آن را جدا کنید.

ابزارآلات روزمره

تمامی ابزارآلاتی که ممکن است به صورت روزانه از آن‌ها استفاده کنید نیاز به تمیز کردن دارند. اغلب روی آن‌ها محل تجمع باکتری‌ها و میکروب‌ها است. منظور از ابزارآلات روزمره پیچ‌گوشتی، آچارها، چکش‌ها و دیگر ابزاری است که اغلب افراد برای یک سری از کارها از آن‌ها استفاده می‌کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی این ابزارآلات را نیز می‌توان داخل ماشین ظرفشویی چید و آن‌ها را با کمک این وسیله به تمیزتزین شکل ممکن شست. این ابزارآلات را می‌توانید با استفاده از یک شوینده معمولی و در گرم‌ترین حالت ماشین ظرفشویی بشویید.

قهوه‌‌ جوش

بله، درست متوجه شدید. حتی می‌توانید قهوه‌ جوش خود را نیز در ماشین ظرفشویی بشویید. حتما این مسئله را می‌دانید که اگر قهوه‌ جوش شما کاملا تمیز نباشد کیفیت قهوه شما نیز مطلوب نخواهد بود. شما می‌توانید برای شستن قهوه جوش خود، آن را به صورت وارونه داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید.

موکاپات کثیف

کلام آخر

استفاده از ماشین ظرفشویی سبب صرفه‌جویی در زمان و انرژی افراد شده است. اما باید بدانید تعداد وسایلی که می‌توان در ماشین ظرفشویی شست، بسیار بالاست؛ بسیاری از وسایل فلزی، اسباب‌بازی کودکان، گردگیرها و بسیاری از وسایلی که شاید حتی به ذهنتان هم خطور نکرده است. ماشین ظرفشویی وسیله‌ای است که می‌تواند برای شما بسیار کاربردی و مناسب باشد.

به یاد داشته باشید شما می‌توانید برای تمیز کردن خانه و انجام امور منزل خود از نظافتچیان معتمد و ماهر آچاره کمک بگیرید.

نظافت خانه و ساختمان با تیم کاربلد آچاره

پرسش‌های متداول درباره وسایل قابل شستشو در ماشین ظرفشویی

آیا وسایل فلزی جزو وسایل قابل شستشو در ماشین ظرفشویی هستند؟

بله، بسیاری از وسایل فلزی که شکننده نیستند را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست. وسایلی نظیر کلیدها، زیورآلات، شیرآلات، وسایل مانیکور و پدیکور و ... را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست.

آیا اسباب بازی فرزندانم را می‌توانم در ماشین ظرفشویی بشویم؟

اسباب بازی کودکان پس از مدتی استفاده حتما باید شسته شوند. اغلب روی این اسباب بازی‌ها میکروب‌ها و باکتری‌های بسیاری جمع می‌شوند. بهترین روش برای شستن این اسباب بازی‌ها هم شستن آن‌ها در ماشین ظرفشویی است. البته برای اسباب بازی‌های کوچک‌تر بهتر است که آن‌ها را داخل کیسه‌ای مخصوص بریزید و سپس در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

آیا قفسه‌های یخچال را می‌توان در ماشین ظرفشویی شست؟

بله، قفسه‌های یخچال اغلب ممکن است توسط غذاهایی که داخل آن‌ها می‌گذاریم لکه‌دار شوند. شاید هم لکه‌های روغن و چربی داشته باشند. بهترین روش شسستشوی این قفسه‌ها استفاده از ماشین ظرفشویی است.

ابزارآلات باغبانی را می‎توان در ماشین ظرفشویی شست؟

بسیاری از ابزارهای باغبانی از جنس فلز هستند که می‌توان آن‌ها را داخل ماشین ظرفشویی شست. اما اگر دارای دسته‌های چوبی هستند، از گذاشتن آن‌ها در ماشین ظرفشویی خودداری کنید.

منبع: offbeatbros

 

 

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به نظافت منزل مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا