نکات جارو کردن فرش که باعث طول عمرش آن می‌شود

نظافت و شستشوخانه‌داری

جارو کردن فرش و منزل تا چه حد می‌تواند باعث تمیز شدن عمیق محیط گردد؟ چه مواردی را هنگام جارو کردن فرش باید مد نظر قرار دهیم؟ اصول درست جارو کردن فرش چیست؟ چرا باید توجه خاصی به جارو کردن فرش داشته باشیم؟

در این مقاله سعی برآن داریم تا تمام نکات جارو کردن فرش و منزل را بیان کنیم. تا انتهای متن همراه ما باشید.

هنگام جارو کردن منزل باید به چه مواردی توجه کنیم؟

جارو کردن منزل و فرش اگر به صورت اصولی انجام شود در این حالت می‌توان تمام آلودگی‌ها را بصورت عمیق تمیز کرد. ضرورت حفظ نظافت منزل برای حفظ سلامتی اعضای خانواده سبب شده است تا برخی از کارهای نظافت منزل مانند جارو کردن فرش و منزل به شکلی دیگر و با دقت بیشتر انجام گردد.

نکات جارو کردن فرش و منزل

در لیست زیر برخی از نکات جارو کردن بیان شده است:

  1. اختصاص زمان کافی برای جارو کردن منزل بسیار مهم است، هنگام استفاده از جاروبرقی عجله نداشته باشید و این کار را به آرامی انجام دهید در این حالت تمام گرد و غبار بین فرش‌ها تمیز شده و نظافت به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود.
  2. توجه به سمت حرکت جارو مهم بوده و تاثیر زیادی در تمیز شدن کامل گرد و غبار بین پرزهای فرش دارد. جارو باید در جهت خواب فرش حرکت داده شود تا امکان حرکت دادن راحت جاروبرقی ممکن شود.
  3. توجه به ارتفاع دسته جاروبرقی در افزایش یافتن قدرت مکش تأثیر دارد. (جهت تنظیم ارتفاع مناسب جارو می‌توانید از دفترچه راهنما جارو برقی کمک بگیرید)
  4. توجه به عملکرد صحیح جارو مهم است. در برخی مواقع پر بودن کیسه جارو برقی می‌تواند باعث کاهش مکش شود.
  5. همیشه تنظیمات جارو برقی را برحسب محلی که می‌خواهید جارو کنید، طوری تغییر دهید تا بتوانید بهترین عملکرد را از جارو دریافت کنید.

بهترین روش جارو کشیدن فرش چیست؟

اگر جارو کشیدن فرش به صورت درست انجام گردد در این حالت آسیبی به فرش وارد نمی‌شود و همچنین تمام آلودگی‌های فرش بصورت کامل تمیز می‌شود. حفظ نظافت در منزل علاوه بر حفظ نظافت باعث زیبایی بیشتر منزل نیز می‌گردد. پس بهتر است نظافت منزل را به صورت صحیح انجام دهیم تا بتوانیم بهترین نتیجه را کسب کنیم.

مخصوصا تمیز کردن فرش در منزل بسیار مهم است، چون فرش یک منبع آلودگی در منزل به حساب می‌آید و بهترین گزینه جهت جمع شدن گرد و خاک و رشد باکتری و ویروس است.
بهترین روش جارو کشیدن

باتوجه به اینکه باکتری‌ها و آلودگی‌های بین پرز‌های فرش قابل مشاهده نیست به همین دلیل برخی افراد جارو کشیدن فرش را بصورت سطحی انجام می‌دهند و فرض می‌کنند با یک بار جارو کشیدن تمام گرد و غبار به صورت کامل تمیز می‌شود، در صورتی که این چنین نیست.

به همین دلیل در برخی موارد ممکن است دچار بیماری‌های خاص شده یا دچار حساسیت پوستی شوند. در واقع باکتری‌ها و ویروس‌هایی که در بین الیاف‌های فرش وجود دارند می‌توانند باعث بروز بیماری شوند.

مخصوصاً افرادی که صاحب فرزند هستند حتما باید توجه خاصی به نظافت فرش داشته باشند.

چند نکته مهم!

جارو کشیدن منظم فرش باعث می‌شود تا فرش‌ها نیاز به شستشو زیاد نداشته باشند. در واقع شما با توجه به مواردی که در لیست زیر بیان شده است می‌توانید از آلوده شدن بیش از اندازه فرش جلوگیری کرده و باعث حفظ سلامت خانواده شوید.

  1. توجه به تعداد دفعاتی که در منزل جارو می‌کشید مهم است. مثلاً اگر رفت و آمد در منزل تان زیاد است در این حالت سعی کنید حداقل یک بار در روز به صورت منظم اقدام به جاروکشی کنید.
  2. اگر صاحب حیوانات خانگی هستید در این حالت حتما باید به صورت منظم فرش‌ها رو جارو بکشید.
  3. استفاده مناسب از تجهیزاتی که همراه جاروبرقی است برای تمیز شدن تمام آلودگی‌ها و گرد و غبار بین پرزهای فرش بسیار مهم بوده و باعث می‌شود بتوانید فرش را به بهترین نحو ممکن تمیز کنید.

مقایسه قدرت مکش جاروبرقی کمپرسوری و معمولی

جارو کشیدن صحیح فرش چه تاثیری در افزایش عمر فرش دارد؟

جارو کشیدن درست فرش مهم‌ترین گزینه‌ای است که باعث افزایش طول عمر فرش می‌گردد. مثلاً وقتی فرش تازه ای را می‌خرید در همان ابتدا حتماً باید اقدام به جارو کردن فرش کنید.

همچنین توجه به مدل جارو مهم است، در واقع هرچه کیفیت جارویی که استفاده می‌کنید زیاد باشد به همان میزان قدرت مکش افزایش پیدا می‌کند. بدین ترتیب تمام گرد و غبار و آلودگی‌های بین الیاف فرش تمیز می‌شود.

جارو کشیدن عمیق فرش باعث می‌شود تا دیگر نیازی به شستشو مدام فرش نباشد، شستشوی غیر اصولی فرش باعث کهنه شدن فرش می‌گردد بدین صورت پس از چند سال مجبور خواهید شد تا فرش جدیدی را بخرید. لازم به ذکر است که باید در جهت‌های مختلف فرش را جارو کنید چون این مورد سبب می‌شود تا تمام آلودگی‌های در بین پرزها فرش به صورت کامل از بین برود و به هیچ عنوان همیشه به صورت یکنواخت اقدام به جاروکردن فرش نکنید.

ضرورت توجه به نکات جارو کردن فرش و منزل

جارو کشیدن صحیح فرش مهم‌ترین گزینه‌ای است که باعث کاهش یافتن باکتری‌های موجود در بین پرزهای فرش شده و احتمال وجود حشرات و انواع ویروس‌ها را به حداقل می‌رساند.

جارو کشیدن فرش باید به صورت منظم و آرام انجام شود تا بتوان تمام آلودگی‌های بین پرزهای فرش را از بین برد. اگر تعداد دفعات جارو کشیدن منظم فرش در طول هفته افزایش یابد در اینصورت میزان آلودگی به حداقل می‌رسد.
مزیت‌های جارو کشیدن فرش

بدین ترتیب خواهید توانست در محیطی پاکیزه و به دور آلودگی زندگی کنید. توجه داشته باشید که ویروس‌ها تا چند روز می‌توانند در بین پرزهای فرش زنده بمانند و جزو مهم‌ترین دلایل بیماری به حساب می‌آیند پس حتما باید جارو کشیدن بصورت عمیق و منظم انجام گردد در واقع توجه به نکات جارو کردن فرش و منزل کار دشوار نیست و تنها کافی است کارها را به صورت منظم و با دقت انجام دهید.

برخی از بخش‌ها در منازل جزو نقطه‌های کور بوده و همیشه محل‌های مناسبی جهت جمع شدن الودگی و گرد و غبار به حساب می‌آید. مثلا گوشه کنار منزل مانند زیر کمدها، زیر مبل ها یا گوشه دیوارها جزو گزینه‌های هستند و حتماً باید هنگام جارو کشیدن منزل به صورت کامل تمیز شوند.

خوشبختانه امروزه پیشرفته تکنولوژی و وجود جاروبرقی های با قدرت مکش فوق‌العاده بالا و لوازم جانبی مختلف سبب شده است تا  بتوان تمام بخش‌های منزل را به صورت کامل تمیز کرد. مخصوصا امکان تنظیم ارتفاع دسته جارو سبب می‌شود تا به راحتی بتوانید تمام قسمت‌ها و گوشه کنار را در منزل تمیز کرده و امکان رشد باکتری و ویروس را در تمامی قسمت‌های منزل به حداقل برسانید.

اگر رفت و آمد در منزلتان زیاد است در این حالت، احتمال آلوده شدن فرش فوق‌العاده افزایش پیدا می‌کند و به دلیل اینکه بچه‌ها همیشه روی فرش مشغول بازی هستند پس حتما باید توجه خاصی به این مورد شود. سعی کنید تعداد دفعات جارو کشیدن فرش و منزل را به حداکثر برسانید و تمام نکات جارو کردن فرش و منزل را رعایت کنید بدین ترتیب خواهید توانست سلامتی اعضای خانوادتان را تضمین کنید.

با توجه به اینکه انتقال آلودگی از بیرون به داخل منزل افزایش پیدا کرده است، و احتمال بروز مشکل یا بیماری بیشتر شده است پس باید منزل به‌صورت روزانه و با دقت و حساسیت بیشتر تمیز گردد.

شما چه پیشنهادی برای بهتر و موثرتر جارو زدن فرش منزل دارید؟

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا