پرستار تمام وقت سالمند در منزل شما، نگهداری ویژه از قشر سالمند جامعه

زیبایی و سلامتپزشکی و پرستاری

بر حسب آمار معمولا به افراد بالای 60 سال، سالمند گفته می‌شود. این دسته از افراد به علت کهولت سن، به مراقبت‌های بسیار زیادی نیاز دارند. استخدام پرستار تمام وقت سالمند در منزل می‌تواند بهترین گزینه پیش رو برای تمامی‌ افرادی باشد که با مشغله‌های فراوان در طول شبانه‌روز، فرصت مراقبت از پدر و مادر پیر و کهنسال خود را ندارند. برای این‌که پرستار خوبی باشید، لازم است حتما تعلیم‌های اولیه در این رشته را دیده باشید تا با مواجه شدن با انواع و اقسام موقعیت‌ها، آن‌ها را حل کنید.

برای این‌که شغل پرستاری و عمده فعالیت‌های پرستاران را به‌طور کامل‌تری مورد تعریف قرار دهیم، در ادامه این مقاله از مجله آچاره به بررسی برخی از اطلاعات مهم خواهیم پرداخت. در صورتی که پدر و مادر سالمندی در خانه دارید و به علت مشغله‌های شدید کاری، فرصت مناسبی برای رسیدگی به امورات شخصی آن‌ها را ندارید؛ با ما همراه باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنیم.

استخدام پرستار تمام وقت سالمند در منزل

اگر سری به آگهی‌های استخدامی‌ مختلف در روزنامه‌ها، مجلات، رسانه‌های اجتماعی و اینترنت زده باشید؛ معمولا یکی از آگهی‌های مورد توجه، استخدام پرستار تمام وقت سالمند است و معمولا متوجه می‌شوید فرزندان یک خانواده به دنبال جذب یک پرستار تمام وقت سالمند هستند تا ایشان بتواند در نبود فرزندان، کلیه کارهای شخصی پدر و مادر سالمند آن‌ها را به‌خوبی انجام داده و در برابر آن هزینه لازم را دریافت کند.

بنابراین اگر دوره‌های لازم را برای این تخصص دیده باشید؛ می‌توانید به عنوان کار در منزل به انجام این تخصص پرداخته و افراد سالمند و سالخورده را به صورت تمام وقت پرستاری کنید.

برای پرستاری از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 

فعالیت‌های منحصربه‌فرد پرستار تمام وقت سالمند

حال که با ویژگی‌های پرستار تمام وقت سالمند به‌خوبی آشنا شده اید و می‌دانیم که جمعیت افراد سالمند در کشور رو به افزایش است؛ بنابراین بایستی با عمده ترین فعالیت‌های پرستار نیز آشنا شویم.

عمده‌ترین فعالیت‌های و مشخصه‌های اصلی پرستار سالمند عبارتند از:

1- امین بودن

اولین مشخصه ای که بایستی از پرستار تمام وقت سالمند انتظار داشت؛ بحث اطمینان خاطر داشتن از اوست. به این منظور که جدا از حیطه کاری و تخصص ایشان، وی باید فردی کاملا مطمئن باشد تا در نبود فرزندان اقدام به هیچ گونه دستبرد از منزل نزده و شرایط نامناسبی به وجود نیاورد. در نهایت، این افراد وظیفه دارند، تنها به پرستاری کردن از افراد سالمند بپردازند.

پرستار تمام وقت سالمند

2- داشتن اطلاعات پزشکی

همان‌طور که از نام پرستار تمام وقت سالمند برمی‌آید؛ ایشان باید اطلاعاتی درباره پرستاری و نکات تخصصی آن داشته باشد تا در صورت بروز هرگونه اتفاق، بتواند به‌درستی آن را حل کند. به عنوان مثال: وی باید حتما نحوه تزریقات را به صورت حرفه‌ای آموخته باشد تا در صورتی که فرد سالمند نیاز به زدن آمپول داشته باشد، آن را تزریق کرده و مانند یک پرستار در خانه به صورت تمام وقت از فرد سالمند مربوطه مراقبت کند.

3- توجه به تغذیه فرد سالمند

پرستار تمام وقت سالمندی که کاملا با نوع بیماری و سن فرد سالمند مربوطه آشناست، بایستی حتما به تغذیه ایشان توجه کافی را داشته باشد. به عنوان مثال: اگر سالمند مدنظر بیماری قند داشته باشد، پرستار باید به‌خوبی بداند که رژیم غذایی ایشان را به نوعی انتخاب کند که هیچ گونه قندی در آن نباشد و تغذیه‌ای کاملا درست با رعایت نکات پزشکی برای ایشان تهیه نماید. توجه به تغذیه این گونه افراد بسیار حائز اهمیت است.

پرستار سالمند


4- آشنایی اولیه با برخی از لوازم پزشکی

پرستار تمام وقت سالمند با توجه به این‌که به صورت دائم در اختیار فرد سالمند است، باید به‌خوبی با برخی از لوازم پزشکی آشنا بوده و در صورت لزوم از آن‌ها نهایت استفاده را به عمل آورد.

به عنوان مثال: وی باید بداند که چگونه از دستگاه فشار خون استفاده می‌کنند؟ یا سایر دستگاه‌ها و لوازم پزشکی دیگر چه نوع کاربردی دارند و چگونه باید از آنها استفاده کرد؟ شناخت اینگونه اطلاعات پزشکی لازمه کار پرستار تمام وقت سالمند است و ایشان با استفاده از تخصص و تجربه خود در این زمینه می‌تواند به این شناخت رسیده  و از سالمند موردنظر پرستاری کند.

5- شناخت کامل روحی و روانی از وضعیت بیمار

پرستار در همان روز نخست که وارد محیط کاری خود می‌شود، بایستی به شناخت درست و صحیحی از وضعیت روحی و روانی بیمار دست پیدا کند و فرزندان فرد مذکور باید اطلاعات اولیه زیادی را به پرستار تمام وقت سالمند ارائه دهند. به عنوان مثال: اگر پدر سالمند آنان آلزایمر دارد، باید به پرستار مربوطه این نکته را بگویند تا وی در آماده کردن قرص‌های فرد بیمار دقت بیشتری به خرج دهد و خود پرستار تمامی‌ قرص و داروهای او را درست سر موعد مقرر شده به سالمند بدهد.

البته به طور کلی پس از گذشت مدت زمانی ناچیز پرستار خود به خود به درک درست و صحیحی از شناخت کامل فرد سالمند می‌رسد و به خوبی می‌داند که تحت هر شرایطی بایستی دست به چه اقداماتی زد.

پرستار سالمندان


مراقبت ویژه از قشر سالمند جامعه

قشر سالمند جامعه کسانی هستند که توانایی انجام دادن کارهای شخصی خویش را ندارند.

به همین علت نیاز به یک پرستار تمام وقت سالمند به خوبی حس می‌شود تا با دلسوزی در خدمت این قشر از جامعه باشد و بتوانند به خوبی از آن‌ها مراقبت کند.

یک پرستار کسی است که توانایی مراقبت‌های ویژه از هر نوع سالمندی را دارد. پرستار تمام وقت سالمند بودن کار ساده‌ای نیست و لازم است آموزش‌های لازم در مورد آن دیده شود. گاهی اوقات این شغل بسیار سخت‌تر شده و این موضوع دقیقا زمانی است که سالمند مورد نظر بسیار از کار افتاده و ناتوان باشد و پرستار بایستی حتما حافظ جان ایشان باشد و همه برنامه‌های وی را درست و سر موعد مقرر شده خویش انجام دهد تا اتفاق ناخوشایندی برای سالمند رخ ندهد.

پرستار تمام وقت سالمند

 

با توجه به توضیحاتی که داده شد؛ یک پرستار تمام وقت سالمند باید با صبر و حوصله بسیار، عشق، علاقه و دلسوزی زیاد کار خویش را صرفا به جهت مراقبت و نظافت از این قشر انجام دهد. دغدغه‌های مالی را در اولویت‌های آخر خویش قرار دهد تا با شور و شعف بیشتری به مراقبت از سالمندان روی آورد.

ما در آچاره خدمات پرستاری و مراقبت از سالمندان را هم به صورت روزانه و ساعتی و هم به صورت دائمی‌ و شبانه روزی ارائه می‌دهیم.

در این راه کلیه شرکت‌های پرستاری و افرادی که به عنوان پرستار با ما همکاری دارند، تایید صلاحیت شده و دارای تحصیلات مربوطه در این حوزه هستند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله با بررسی خصوصیات پرستار تمام وقت سالمند تلاش کردیم تا اطلاعات لازم به منظور انتخاب یک پرستار متناسب با نیازهایتان را در اختیار شما قرار دهیم. شما با یک انتخاب درست، علاوه بر مراقبت صحیح از والدینتان، زمان کافی برای کارهایتان را نیز در اختیار خواهید داشت. فراموش نکنید که شما با استفاده از خدمات تخصصی آچاره می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، به یک پرستار تمام وقت سالمند ایده‌آل دسترسی داشته باشید!

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا