جذاب‌ترین سبک‌های دکوراسیون اتاق خواب دخترانه 2022

بازسازی و دکوراسیوندکوراسیون داخلیساختمان

راه‌های عملی زیادی وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید اتاق خود را تزئین کرده و ایده‌های مختلف را امتحان کنید. نوجوانان معمولاً گزینه‌های مختلفی داشته و در مورد رویکردشان تخیل روشنی دارند. چند ایده کلی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه 2022 وجود دارد که برخی از رایج‌ترین ایده‌ها عبارت‌اند از:

  • استفاده از تخت‌های دوطبقه برای برادران و خواهرانی که مجبورند در یک اتاق مشترک باشند.
  • میزهای تاشو برای زمانی که در حال انجام تکالیف خود هستید، می‌توانند مفید باشند و شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را تا کنید.
  • آینه‌ها فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر می‌کنند.
  • با استفاده از قفسه‌ها می‌توانید بسیاری از اقلام ضروری خود را در قفسه‌ها ذخیره کنید و به روشی هوشمندانه، از شر به‌هم‌ریختگی اتاق خود خلاص شوید.
  • از رنگ‌های روشن برای دیوارها استفاده کنید. این ایده فضا را بزرگ‌تر و روشن‌تر کرده و فضای اتاق را منسجم می‌کند.

قوانین کلی دکوراسیون اتاق خواب دخترانه 2022

در این قسمت قوانین مربوط به چیدمان اتاق را برای شما توضیح خواهیم داد:

1. یک تم خنثی انتخاب کنید

  • گرایش طراحی مینیمالیستی برای اتاق‌های کوچک بهترین کاربرد را دارد، با این حال، یک فضای کوچک نباید خلاقیت شما را محدود کند. می‌توانید از ایده‌های نوآورانه طراحی برای اتاق‌های کوچک استفاده کنید و اتاق را بزرگ جلوه دهید. همچنین می‌توانید از ایده‌های طراحی مینیمالیستی مانند تخت‌خواب‌های دوطبقه، مبلمان قابل تبدیل و رنگ خنثی استفاده کنید.
  • اگر فضای کافی دارید، سبک بوهو یا تم مدرن روستایی را در نظر بگیرید. این روش‌ها اتاق را دنج و پرجنب‌وجوش می‌کنند.
  • می‌توانید یک تم مدرن کاربردی یا یک فضای تکنو انتخاب کنید. این انتخاب کارایی اتاق را بهبود می‌بخشد.دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان 2022

2. پالت رنگی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه

  • ممکن است بخواهید رنگ‌هایی مانند بنفش، ارغوانی، صورتی، رنگ‌های نارنجی یا قرمز و حتی سفید را انتخاب کنید. از آنجایی که یک اتاق سفید ممکن است کمی سرد به نظر برسد، از کاغذ دیواری‌های گل‌دار برای روشن کردن اتاق استفاده کنید و در عین حال تم کلی را روشن و دلپذیر نگه دارید. همچنین می‌توانید از الگوهای خال‌خالی روی پارچه‌ها برای ایجاد یک حس زنانه در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه استفاده کنید.
  • از به‌کار بردن رنگ قرمز در اتاق خودداری کنید؛ زیرا باعث خشم و خصومت می‌شود. شما به یک جوان مضطرب نیاز ندارید! می‌توانید سایه‌های قرمز را با کوسن‌ها، پوستر، وسایل کوچک دکور اتاق و غیره ایجاد کنید؛ اما برای چیزهای بزرگ مانند رنگ دیوار، لحاف، روبالشی، پرده، ملحفه‌های تخت، رومیزی و غیره، بهتر است از رنگ‌های ملایم و رنگ‌های آرامش‌بخش استفاده کنید.
  • برای بهبود عملکردهای شناختی جوانان و ایجاد حس همدلی و جاه‌طلبی، باید از رنگ‌های رنگی در سراسر اتاق استفاده کنید.
برای بازسازی و دکوراسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

3. جایی برای عکس، پوستر و گرافیک در نظر بگیرید

  • جوانان عکس برگردان، برچسب‌های گرافیکی و وینیل را روی دیوار آویزان می‌کنند. آن‌ها ممکن است به بازی‌های آنلاین، پیشرفت‌های تکنولوژیکی، شخصیت‌های برجسته کتاب‌های کمیک و فیلم‌ها و غیره علاقه‌مند باشند. مهم است که به آن‌ها اجازه دهید آزادانه خودشان را بیان کنند؛ زیرا این بخشی از بزرگ شدن است.
  • مهم است که فضای قابل‌توجهی را برای آن‌ها باقی بگذارید تا با سلیقه خودشان، دیوار و دکوراسیون دیوار اتاق خود را پر کنند. ممکن است بخواهید از کاغذ دیواری استفاده کنید.

4. تخت در دکوراسیون اتاق خواب

نیازی به خرید تخت کوئین سایز ندارید. در صورت وجود متراژ کافیِ در دسترس، می‌توانید تخت‌های دو نفره را انتخاب کنید. اندازه تخت در اتاق نقش مهمی ایفا می‌کند، زیرا شما باید یک کمد لباس و بخشی برای مطالعه و کار هم داشته باشید؛ بنابراین تخت نباید بیش از یک سوم فضای اتاق را اشغال کند.

5. از فضاهای ذخیره‌سازی زیاد استفاده کنید

باید مقداری فضای ذخیره‌سازی برای مطالعه آن‌ها به غیر از قفسه کتاب اختصاص دهید. برخی از قفسه‌های باز با دسترسی آسان می‌توانند معجزه کنند. علاوه‌بر این، به فضایی نیاز دارند تا تمام لوازم خود برای پروژه‌های هنری و هر چیز دیگری را ذخیره کنند.

یک میز آرایش با فضای ذخیره‌سازی کافی برای تمام لوازم آرایش و سایر محصولات زیبایی در نظر بگیرید. یک فضای اختصاص داده شده برای سازمان‌دهی وسایل ضروری آن‌ها، یک ایده عالی برای تمیز نگه داشتن و مدیریت خوب اتاق است.

6. یک فضای کاری مناسب ایجاد کنید

مهم است که در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه، میز مطالعه همراه با قفسه کتاب و قفسه‌بندی در نزدیکی آن تعبیه شود. بزرگسالان دفتر کار خانگی خود را دارند؛ اما برای نوجوانان و جوانان، میز مطالعه آن‌ها تقریباً فضای کار آن‌ها است. شما می‌توانید با ایده‌های باورنکردنی و جذاب به آن‌ها کمک کنید تا کمی انرژی به فضای کارشان بیفزایند.

7. یک کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنید

صحبت از کاغذ دیواری در اتاق خواب، چیزی بیش از انتخاب یک الگو است. کاغذ دیواری چیزی است که همه فضای اتاق را به هم پیوند می‌دهد؛ بنابراین طرحی را انتخاب کنید که مناسب انواع ایده‌های دکوراسیون اتاق خواب باشد.

یک کاغذ دیواری در رنگ‌های خنثی مانند سفید یا بژ با طرح‌های طلایی یا ساده راه را برای ایده‌های تزئینی بیشتر باز می‌کند. در دکوراسیون اتاق خواب می‌توانند دکور دیوار موردعلاقه خود، نورهای محیطی، هنرهای دیواری، طراحی‌های مد روز، قاب عکس و هر چیز دیگری را که می‌خواهند، آویزان کنند.

8. وسایل روشنایی

اتاق خواب جایی برای لوستر کریستالی نیست. نور اتاق عمدتاً بر وضعیت کلی اتاق تأثیر می‌گذارد. نور محیطی را انتخاب کنید که به آن‌ها احساس راحتی دهد، بدون این‌که چشمان آن‌ها را خسته کند. یک چراغ رومیزی را برای مطالعه در نظر بگیرید.

به چراغ‌های خواب روی میزهای کناری تخت نیاز دارید. می‌توانید دیوار را با چراغ‌های رشته‌ای تزئین کرده یا آن‌ها را بالای تخت آویزان کنید. اطمینان حاصل کنید که اتاق به اندازه کافی روشن است تا آن‌ها را تشویق به مطالعه و اتمام کار کند.

در ادامه چندین نمونه از دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان 2022 را برای شما آورده‌ایم.

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه سفید و بوهمی

اگر طرفدار حال و هوای سبک بوهمی هستید، این اتاق را دوست خواهید داشت. بسیار شیک و بی دردسر بوده و در بین گروه‌های سنی مختلف بسیار محبوب است.

اگر با یک فضای کوچک سر و کار دارید، مطمئن باشید که این دکوراسیون اتاق خواب دخترانه را دوست خواهید داشت. همچنین اگر از طرفداران اتاق‌هایی هستید که دارای سبک هستند، بدانید که این اتاق را دوست خواهید داشت.

اتاق ساده و سفید

نوجوانانی که به‌شدت مینیمال هستند و آن‌هایی که به‌دنبال توجه زیاد نیستند، این اتاق را دوست خواهند داشت. این سبک یک نمای زیبا با الهام از رنگ سفید است که به دلیل ترکیب رنگی که دارد، بزرگ‌تر به نظر می‌رسد.

اگر به اندازه کافی از نور طبیعی خورشید برخوردار باشید، این سبک جلوه‌ای دو چندان خواهد داشت. به‌دنبال قفسه‌های زیادی بروید که می‌توانند اقلام اصلی و حیاتی شما رادرآنقراردهید.دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان 2022

مطلب پیشنهادی: گیاهان مناسب اتاق خواب را می‌شناسید؟

دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان 2022 سبز و سفید

این اتاق سبز روشن بسیار شیک است و آرامش دارد. از این اتاق و قفسه‌های آن و دیوارهای سبز رنگی که همه چیز را برجسته‌تر و منسجم‌تر می‌کند، لذت ببرید.

ترکیب دو رنگ سبز و سفید با هم می‌توانند بسیار عالی به نظر برسند. اگر این‌ها رنگ‌های مورد علاقه شما هستند، حتماً این دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان 2022 را دوست خواهید داشت. می‌توانید از تخت‌هایی استفاده کنید که دارای فضای ذخیره‌سازی هستند و با قرار دادن چند قفسه روی دیوارها، فضاهای بیشتری برای نگهداری لوازم خود آماده کنید.

دیوارهای مشکی با ظاهری بوهمیایی

یکی دیگر از اتاق‌های شگفت‌انگیز و عالی برای هر کسی که حال و هوای عجیب و غریب بوهمی را دوست دارد، این ایده است. اگر از طرفداران فضاهای یکپارچه هستید، حتماً از این فضا لذت خواهید برد. چند قفسه و وسایل تزئینی به دیوار اضافه کنید. یک صندلی کوچک در کنار تخت خود قرار دهید و یک فضای کاری یا محیط مطالعه دلپذیر ایجاد کنید.

فضای بوهمیایی یکپارچه و ساده

اگر دوست دارید برای خاطرات قدیمی خود ارزش قائل شوید و از طرفداران سبک رترو هستید، این دکوراسیون اتاق خواب که در سال 2022 ترند شده برای شما مناسب است. این سبک شامل تعدادی اسباب‌بازی کودک و عناصر سرگرم‌کننده و تاریخچه شخصی شما است. می‌توانید تعداد زیادی سبد به فضا اضافه کنید و آن‌ها را روی زمین قرار دهید. سبدها تمام دارایی‌های ارزشمند شما را ذخیره می‌کنند و شما از داشتن یک اتاق کاربردی لذت خواهید برد.

دکوراسیون اتاق خواب خاکستری و خنثی

اگر به یک اتاق کاربردی نیاز دارید که بتوانید در آن به مطالعه هم بپردازید، حتماً این اتاق را دوست خواهید داشت. این اتاق می‌تواند همه اقلام شما را ذخیره کند و حال و هوای خاصی هم دارد.

یک قفسه بزرگ در طرف مقابل تخت خود قرار دهید. اگر نمی‌توانید فضایی برای تخت خود و یک کاناپه برای مهمان خود در نظر بگیرید، می‌توانید مبلی را انتخاب کنید که بتوانید براساس نیاز خود آن را تغییر دهید.

برای بازسازی و دکوراسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

تخت‌خواب مشترک

اگر فضای زیادی دارید و سقف اتاق بلند است، می‌توانید به‌راحتی این دکوراسیون را اجرا کنید. این ایده برای نوجوانان یا برادران و خواهرانی که اتاق خود را با هم به اشتراک می‌گذارند، عالی است.

تخت‌های دوطبقه و قفسه‌ها به‌خوبی با هم ترکیب می‌شوند. از این فضای اضافی استفاده کنید و وسایل خود را در آن ذخیره کنید. اگر خواهر و برادری ندارید که اتاق خود را با او شریک شوید، می‌توانید از طبقه دوم تخت برای نگهداری وسایل روزمره خود استفاده کنید.

اتاق زیبای صورتی برای دختران جوان

این مدل بهترین دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در سال 2022 و یک راه‌حل عالی برای نوجوانان است. اگر اهل آرایش هستید، عاشق این اتاق خواهید شد. می‌توانید 2 نوع قفسه مختلف را در طرفین و یک آینه بزرگ در مرکز آن اضافه کنید. همچنین می‌توانید از این فضا برای مطالعه و آرایش استفاده کنید.دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان 2022

اتاق کوچک خنثی دکوراسیون اتاق خواب دختران جوان 2022

اگر آنقدر خوش‌شانس باشید که یک بالکن در اتاق خود داشته باشید، به‌طور خودکار فضای اتاقِ شما بی‌نظیر می‌شود. یک میز و قفسه‌های بالای آن به‌راحتی می‌توانند وسایل ضروری روزمره شما را ذخیره کنند. یک پافر تهیه کنید که دوستانتان بتوانند به جای کاناپه بر روی آن استراحت کنند و از طراحی راحت آن لذت ببرند.

ترکیب رنگ خنثی و زرد

وقتی رنگ نود و زرد باهم جفت شوند، بسیار زیبا به‌نظر می‌رسند. اگر به حیاط خلوت دسترسی دارید، این طرح را بیشتر دوست خواهید داشت. تعدادی عکس روی دیوار قرار دهید تا یکنواختی و حس خسته‌کننده بودن را از بین ببرید. در یک سمت یک صندلی زیبا قرار دهید تا مهمانان شما بتوانند روی آن بنشینند و اوقات فراغت خود را بگذرانند.

اتاق سفید با کشوهای زیاد

این اتاق برای زنان و دختران جوان و نوجوان مناسب است. اگر از طرفداران فضای باکلاس و شیک هستید، از این اتاق لذت خواهید برد. تعدادی قفسه و کشو را در زیر تخت اضافه کرده و فضا را با دیوارهای سفید یا بژ بازتر کنید.

مطلب پیشنهادی:آموزش تصویری اجرای نور مخفی تخت خواب

دکوراسیون اتاق خواب دخترانه جوان 2022

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی انواع دکوراسیون اتاق خواب دخترانه در سال 2022 سعی کردیم تا به شما در روند یک دکوراسیون ایده‌آل کمک کنیم. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید، آن را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا ما و دیگر کاربران نیز از تجربیات شما بهره‌مند شویم.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا