بازسازی ویلا به‌صورت تخصصی در 17 مرحله

بازسازی و دکوراسیونساختمان

بازسازی ویلا کاری زمان‌بر و نتیجه یک برنامه‌ریزی کارشناسانه است. بازسازی برای افرادی که به چالش و ساختمان زیبا علاقه دارند، کار جذابی است و زمانی که به‌درستی انجام شود، نتیجه‌ای ایده‌آل به دست خواهد آمد. به‌خصوص اگر قصد داشته باشید که پس از اتمام کار در همان خانه زندگی کنید!

تمام پروژه‌های بازسازی خانه، با برنامه‌ریزی و تلاش زیاد همراه است؛ اما این یک راه فوق‌العاده برای دمیدن حس زندگی به خانه قدیمی شما محسوب می‌شود. اگر شما هم قصد بازسازی ویلا به‌صورت تخصصی را دارید، با ادامه این مقاله از مجله آچاره همراه باشید.

فهرست مطالب

نکات مهم قبل از بازسازی ویلا

چگونه مطمئن می‌شوید که وقتی نوبت به نوسازی خانه می‌رسد، دچار مشکلات مالی نمی‌شوید؟ قبل از شروع کار، همیشه یک نظرسنجی برای بررسی وضعیت ملک انجام دهید.

شما می‌توانید این کار را از طریق مشورت با متخصصین به انجام برسانید.

در این راستا دقت داشته باشید که تعمیر سقف می‌تواند کار شما را عقب بیندازد؛ بنابراین آسیب‌های سقف را بررسی کنید. وجود نشتی آب در این ناحیه یعنی مشکلی در لوله‌کشی خانه وجود دارد.

همچنین پنجره نیز به میزان قابل‌توجهی به هزینه بازسازی خانه شما اضافه خواهد کرد. ممکن است بخواهید شیشه‌های تک‌جداره را به دوجداره ارتقا دهید که برای شما هزینه به همراه خواهد داشت ولی در مجموع باعث جلوگیری از هدر رفتن انرژی شده و به نفع شماست.

بازسازی ویلا را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • صفر تا صد بازسازی ویلای قدیمی
  • دکوراسیون ویلا
  • نقاشی ساختمان، بنایی، کابینت و گچ‌کاری
  • مشاوره بازسازی ویلا و ساختمان
  • تخریب و تغییر دکور ویلا

بازسازی ویلا با تیم کاربلد آچاره

بازسازی ویلا را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • صفر تا صد بازسازی ویلای قدیمی
  • دکوراسیون ویلا
  • نقاشی ساختمان، بنایی، کابینت و گچ‌کاری
  • مشاوره بازسازی ویلا و ساختمان
  • تخریب و تغییر دکور ویلا

بازسازی ویلا با تیم کاربلد آچاره

بررسی امکان توسعه ویلا

اگر خانه به اندازه کافی برای نیازهای شما بزرگ نیست، در نظر بگیرید که چگونه می‌توانید آن را تغییر دهید تا فضای بیشتری برای استفاده در اختیار داشته باشید.

ممکن است شما بتوانید به‌راحتی فضای موجود مانند گاراژ یا انبار را تغییر دهید. در صورتی که فضای آن را در اختیار دارید، ایجاد یک انباری برای شما بسیار مقرون‌به‌صرفه است.

همچنین ممکن است باغ به اندازه‌ای بزرگ باشد که فضایی برای گسترش خانه داشته باشید اما در عین حال فضای بیرونی قابل‌توجهی هم برای لذت بردن باقی بماند.

نوسازی ویلا

میزان بازسازی

کارهای زیادی وجود دارد که شما می‌توانید برای بازسازی ویلا انجام دهید اما اگر هزینه این کارها بسیار زیاد و سرمایه شما محدود است، احتمالا لازم باشد که کمی از خواسته‌هایتان کم کنید.

در این شرایط و هنگام بازسازی ویلای قدیمی به‌دنبال اقداماتی باشید که از نظر اندازه و چیدمان به چیزی که نیاز دارید، نزدیک‌تر است.

مطلب مرتبط: چک لیست بازسازی ساختمان

بروزرسانی سیستم گرمایش و برق

اگر ویلا به سیم‌کشی کامل یا نصب گرمایش مرکزی نیاز داشته باشد، باید هزینه‌های لازم برای انجام این کار را از طریق مشورت با افراد متخصص برآورد کنید.

به این منظور دقت داشته باشید تا با انتخاب گزینه‌های متناسب با شرایط ساختمان، بیشتری بازدهی و راندمان را نسبت به هزینه‌ها به‌دست آورید.

بازسازی خانه ویلایی

حفاظت از ساختار قدیمی طی مراحل بازسازی ویلا

بسیاری از خانه‌های قدیمی با گذشت زمان از چیزهایی که آن‌ها را جذاب می‌کند، پاک خواهند شد. به‌عنوان مثال پنجره‌های زیبای قدیمی با یو پی‌وی‌سی و شومینه‌های جذاب با شوفاژ جایگزین شده‌اند.

دیدن خانه‌هایی که تمام ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود را از دست داده‌اند، غم‌انگیز است. پس قبل از این که بازسازی ویلا را شروع کنید، به یاد داشته باشید که نصب لوازم و وسایلی که در ابتدا وجود نداشته، می‌تواند به‌شکل اولیه‌ ویلای شما آسیب وارد کند.

مطلب پیشنهادی: انواع روش‌های بازسازی شومینه

مراحل بازسازی ویلا

1. برآورد هزینه بازسازی ویلا

قبل از شروع بازسازی ویلا، شما باید هزینه‌های بازسازی را به‌طور کامل بررسی کنید تا ببینید که پروژه از نظر مالی مقرون‌به‌صرفه است یا خیر.

در این راستا به اطراف خانه نگاه کرده و کارهایی که می‌خواهید انجام دهید را به‌درستی ارزیابی کنید تا بتوانید اطلاعات مالی دقیقی را به‌دست آورید. فراموش نکنید که در این روند شما باید نسبت به این‌که چه کاری می‌توانید انجام دهید و چه زمانی می‌توانید انجام دهید، واقع‌بین باشید.

اگر ساختمان در وضعیت قابل‌سکونت نیست، اولویت اول شما باید ایجاد ایمنی و تعمیر سیستم آب‌رسانی و گرمایش باشد تا بتوانید به آنجا نقل‌مکان کنید؛ به‌خصوص اگر در حین انجام کار، برای زندگی در جای دیگری هزینه می‌کنید.

شما باید تا زمانی که کارهای اصلی مثل لوله‌کشی به پایان نرسیده‌اند، از نقل‌مکان خودداری کنید اما قادر هستید تا زمانی که آشپزخانه، حمام و اتاقِ آماده دارید، در حین بازسازی ویلا در آنجا زندگی کنید.

بازسازی نمای ویلا

تصمیم‌گیری درباره این‌که در روند بازسازی ویلا و بازسازی نمای ویلا باید دقیقاً چقدر هزینه کنید، بسیار مهم است. قانون شماره یک این است که بودجه خود را مشخص کنید و به آن پایبند باشید.

در این روند هزینه‌های بازسازی اتاق خواب را محاسبه کنید و همه چیز از کارهای سازه‌ای (از زیرسازی گرفته تا کارهای تکمیلی) را در نظر بگیرید. در نهایت نیز همه هزینه‌ها را جمع کنید تا ببینید آیا می‌توانید از پس آن‌ها برآیید یا خیر!

اگر یک پیمانکار در پروژه به شما کمک می‌کند، باید یک پیشنهاد واضح در اختیارتان قرار بدهد تا در بودجه‌بندی به شما کمک کند.

با این حال، توصیه می‌کنیم که برای جبران هزینه‌های غیرمنتظره‌ای که ممکن است هنگام بازسازی خانه‌های قدیمی‌تر ایجاد شود، 10 تا 20 درصد هزینه اضافه را در نظر بگیرید.

همچنین پس از اتمام کار ساختاری، باید بودجه جداگانه‌ای برای تزئین و مبلمان خانه مشخص کنید.

بازسازی حمام ویلا

2. قبل از شروع، محدودیت‌های بازسازی ویلا را بررسی کنید

هنگامی که برنامه‌های خود را تهیه کردید، باید مشخص کنید که کدام جنبه از نوسازی و بازسازی ویلای قدیمی شما به مجوزهای قانونی نیاز دارد.

اگر قصد شروع فوری کار را دارید؛ ابتدا با مقامات محلی مشورت کنید و پروژه‌هایی را که به عنوان توسعه مجاز طبقه‌بندی می‌شوند (مانند تغییر فضای گاراژ یا سقف موجود) را به انجام برسانید.

همچنین اگر برای تمام یا بخشی از کارهای پیشنهادی خود به رضایت قانونی نیاز دارید، مدت زمان مورد‌نیاز برای تعیین درخواست را در نظر بگیرید.

محاسبه رایگان هزینه بازسازی و دکوراسیون ساختمان!

3. زمان طراحی دکوراسیون ویلا فرا رسیده است

این‌که وقت خود را برای تکمیل طراحی صرف کرده و از برآورده شدن نیازهایتان در نتیجه نهایی اطمینان حاصل کنید، ارزش زمان شما را دارد.

در مورد محل قرارگیری اتاق‌ها به دقت فکر کنید. روی نور طبیعی تمرکز کنید؛ چراکه نور این قدرت را دارد که هر فضایی را متحول کند و زیبایی آن را بالاتر ببرد. به این منظور بیشتر تمرکز خود را در موقعیت‌هایی بگذراید که نور در آن‌ها وجود داشته باشد.

همچنین بهتر است در روند طراحی دکوراسیون داخلی ویلا، اتاق‌ها و نشیمن‌ها، مشرف به حیاط و منظره باشند تا شما از این منظره لذت ببرید!

طراحی ویلا

4. یک برنامه زمانی برای کارها تهیه کنید

این‌که روند بازسازی ویلای خود را قبل از شروع کار تعریف کنید، بسیار مهم است. به همین دلیل قبل از شروع، در مورد مراحلی که برای بازسازی ملک باید انجام دهید، شفاف باشید و کارهایی که از فرسودگی بیشتر جلوگیری کرده یا ساختار را تثبیت می‌کنند، اولویت‌بندی کنید.

ممکن است متوجه شوید که کار در یک اتاق، بر کار اتاق‌های دیگر تأثیر می‌گذارد (مخصوصاً در جایی که لوله‌کشی و سیم‌کشی درگیر است)؛ بنابراین یک چشم‌انداز برای کل خانه داشته باشید و برنامه‌ای منظم از کارهای بازسازی ویلا را تهیه کنید که ترتیب آن‌ها را فهرست می‌کند.

مطلب مرتبط: مراحل بازسازی ساختمان

به‌عنوان مثال تبدیل یک اتاق زیرشیروانی ممکن است مانند یک کار جداگانه از طبقه همکف خانه به نظر برسد؛ اما اضافه کردن یک طبقه قابل‌سکونت اضافی، مقررات ساختمانی دارد و ممکن است به پله اضطراری، سیستم آب‌پاش و هشدارهای برقی برای اجرا نیاز داشته باشد.

بنابراین شما باید حتما از این مسائل آگاه باشید؛ زیرا بر بودجه و همچنین زیبایی ویلای شما تأثیر زیادی می‌گذارند.

همچنین اگر در حال انجام کارهای سازه‌ای بزرگ یا توسعه خانه هستید، ابتدا با متخصصان مربوطه مشورت کنید؛ زیرا ممکن است پیامدهایی وجود داشته باشد که شما از آن‌ها بی‌اطلاع باشید.

برنامه ریزی برای بازسازی ویلا

5. بهترین پیمانکار را برای بازسازی ویلا پیدا کنید

از توصیه‌های خانواده و دوستانی که با نحوه بازسازی خانه آشنا هستند، استفاده کنید؛ زیرا می‌توانند در یافتن یک معمار، سازنده و در صورت نیاز یک مدیر پروژه، به شما کمک کنند، مگر بخواهید خودتان پروژه بازسازی ویلا و بازسازی نمای ویلا را مدیریت کنید.

به این منظور شما باید نسبت به مهارت‌های همه افرادی که در سایت شما کار می‌کنند، احساس راحتی و اطمینان داشته باشید.

پیمانکار برای بازسازی ویلا

 6. سایت را ایمن کنید، سپس بازسازی یا تخریب را انجام دهید

در روند بازسازی ویلا، ایمن‌سازی سایت اولویت بعدی شماست و به‌دنبال آن، هرگونه کار بازسازی یا تخریب می‌تواند انجام شود. مهم است که در روند تخریب عجله نکنید. همچنین حتما مراقب باشید که گاز و برق، قبل از شروع کار به‌طور ایمن قطع شوند.

وقتی نوبت به خلاص شدن از شر وسایل اضافه می‌رسد، همه چیز را کنار نگذارید؛ چون این کار نه‌تنها با محیط‌‌زیست سازگار نیست، بلکه باعث می‌شود که شما شانس کسب درآمد از فروش این وسایل را از دست بدهید.

به این منظور پیشنهاد می‌کنیم که این نکات را مدنظر داشته باشید: 

  • هر چیزی را که می‌توانید استفاده کنید. به‌عنوان مثال لوازم بهداشتی قدیمی که می‌توانید آن‌ها را تمیز کرده و در صورت نیاز میناکاری کنید، نجات دهید.
  • لوازم و وسایلی که خوب هستند، اما موردنیاز نیستند را بفروشید.
  • اقلامی که هنوز هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد را به خیریه یا سازمان‌هایی که به مردم کمک می‌کنند تا خانه‌هایشان را تجهیز کنند، اهدا کنید.
  • اشیاء را فقط در صورتی که غیرقابل تعمیر و آسیب‌دیده باشند، کنار بگذارید. این کار باعث کاهش هزینه‌های شما و تأثیرات مخرب زیست‌محیطی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی: قوانین بازسازی ساختمان

7. از محل بازسازی ویلا در برابر سرقت محافظت کنید

بیمه کردن ویلا در حین بازسازی کافی نیست و شما باید اطمینان حاصل کنید که ملک به اندازه کافی در برابر سرقت محافظت می‌شود. اگر ملک خالی است، فکر نکنید که چیزی ارزش دزدیه شدن را ندارد.

در روند بازسازی ویلا لوازمی مثل لوله‌ها، کابل‌ها و … می‌توانند دزدیده یا خراب شوند، بنابراین در این شرایط تدابیر امنیتی را مدنظر داشته باشید.

بازسازی دیوار و سقف ویلا

8. بازسازی دیوارها و سقف‌ها 

شما می‌توانید دیوارها و سقف‌ها را گچ‌کاری کنید. صرفا توجه داشته باشید که در روند بازسازی ویلا، گچ باید به‌طور کامل خشک شود. این کار می‌تواند بین 2 تا 6 هفته طول بکشد.

در این شرایط هرچه شما بیشتر بتوانید گچ را رها کنید، خطر رطوبت کمتر می‌شود که در ادامه، احتمال ایجاد مشکل در نازک‌کاری ثانویه را نیز کاهش خواهد داد.

9. تکمیل و تزئین در بازسازی ویلا

تزئین، بخشی از پروژه بازسازی ویلا است که افراد بیشتر منتظر آن هستند. در این مرحله است که شما واقعاً می‌توانید مهر خود را بر ساختمان بزنید و آن را برای خودتان منحصربه‌فرد کنید.

در تمامی مراحل بازسازی خانه مثل انتخاب شیر‌آلات، رنگ و طرح دیوار، انتخاب مدل و رنگ کابینت و… ، شما می‌توانید کار طراحی و تکمیل را انجام دهید.

طرح‌های رنگی که برای بازسازی ویلا انتخاب می‌کنید، به این هم بستگی دارد که آیا این خانه برای زندگی دائم است یا قصد دارید آن را تا چند سال دیگر بفروشید. در این روند بهتر است به یک طراحی کلاسیک و باکیفیت نسبت به ترندهای داخلی مد روز پایبند باشیم.

بیشتر بخوانید: بازسازی نمای ساختمان

هنگام انتخاب طرح به طول عمر‌ آن نیز فکر کنید. همچنین شما می‌توانید نشانه‌ای از ایده و سلیقه خود را در هر قسمت از ویلا بگذارید. از آنجایی که ممکن است هنگام بازسازی ویلا رنگ جدیدی را انتخاب کنید، در نظر داشته باشید که نقاشی روی نور تأثیر می‌گذارد.

در این شرایط اگر بودجه‌ کمی در اختیار دارید، خرید پالت‌های رنگیِ متفاوت، ممکن است غیرمعمول به نظر برسد. اگر شما پالت‌های سیاه و سفید را انتخاب کنید، به ویلا ظاهری مدرن می‌بخشید.

10. آینه؛ یک معجزه‌گر ساده

اگر کار بازسازی ویلا را برای این‌که خانه‌ای کوچک را بزرگ‌تر جلوه دهید، انجام می‌دهید، یک راه ارزان و زیبا برای رسیدن به این هدف، استفاده از آینه است.

این یک تکنیک ارزان و جذاب در بازسازی ویلا است که توسط یکی از مشهورترین معماران، سِر جان سوان که از آینه در اتاق صبحانه خانه خود در لندن استفاده می‌کرد، به یک روش در بازسازی ساختمان‌ها تبدیل شد.

مراحل بازسازی ویلا

11. آشپزخانه و انباری

در روند بازسازی ویلا احتمالاً سعی خواهید کرد که فضای ذخیره‌سازی خود را نیز تغییر دهید و آن را به حداکثر برسانید. در این راستا استفاده از آشپزخانه با حداکثر ظرفیت، می‌تواند به شما کمک کند تا مشکلات ذخیره‌سازی خود را به حداقل برسانید.

افزایش فضای ذخیره‌سازی در این محیط، به ساخت یا تعمیر کابینت‌ آشپزخانه نیاز دارد. این کار نه‌تنها به شما در صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده مجدد از مواد قدیمی در خانه کمک می‌کند، بلکه شما می‌توانید از این‌که دقیقاً همان چیزی را که نیاز دارید می‌سازید، اطمینان داشته باشید.

اگر از قبل کابینت‌هایی دارید که برای ذخیره‌سازی کافی هستند، نیازی به تعویض آن‌ها ندارید و می‌توانید آن‌ها را صرفا دوباره رنگ‌آمیزی کنید تا آشپزخانه شما در همان اندازه، جدید به نظر برسد.

مطلب مرتبط: ایده برای بازسازی خانه

12. تعویض پنجره‌ها

به گفته مارک اپلتون: «نیمی از تجربه زندگی در داخل خانه، دیدن فضای باز است» بنابراین هنگام بازسازی ویلای خود پنجره‌های بزرگ نصب کنید.

با این حال، ممکن است بودجه لازم برای تغییر پنجره‌های خود در بازسازی ویلای قدیمی را نداشته باشید؛ در این صورت با رنگ‌ها بازی کنید و پنجره‌های خود را روشن‌تر از بقیه فضای اتاق رنگ‌آمیزی کنید تا نوری که از پنجره‌ها می‌آید، به حداکثر ممکن برسد.

بازسازی ویلای قدیمی

13. بازسازی حمام

شما از تعداد محصولات ارزان و در عین‌ حال باکیفیتی که می‌توانید برای بازسازی حمام خود خریداری کنید، شگفت‌زده خواهید شد.

اگر قصد نصب اقلام جدیدی ندارید، می‌توانید با تغییر رنگ دیوارها یا سقف، تغییر رنگ طبقات و با رفع مشکل فشار آب دوش و تعمیر توالت فرنگی، کار بازسازی را به انجام برسانید.

مهم‌ترین نکته در بازسازی حمام این است که این محیط پس از بازسازی، بیشترین کارایی را برای ساکنین داشته باشد؛ بنابراین این نکته را از خاطر نبرید!

مطلب پیشنهادی: بازسازی سرویس بهداشتی

14. بازسازی کف ویلا

 اگر بودجه زیادی ندارید، ممکن است بازسازی کف ویلا برای شما گران به نظر برسد. در صورتی که نمی‌توانید کف‌پوشی را با بودجه موردنظر خود پیدا کنید، بهتر است تا بر روی بازسازی هر چیز دیگری مطابق با طراحی کف ساختمان، سرمایه‌گذاری کنید.

نکته کلیدی برای بازسازی ویلا، این است که برای خودتان یک هدف تعیین کرده و تصویر کاملی از آن‌چه می‌خواهید ترسیم کنید. سپس هر قسمت از ویلای خود را همان‌طور که در بالا ذکر شد، گام‌به‌گام بازسازی کنید. پوشش نهایی کف ساختمان شما، بسته به اتاق متفاوت است.

به‌عنوان مثال، می‌توانید لمینت، چوب، چوب فرآوری‌شده یا فرش را برای قسمت‌های مختلفِ نشیمن و اتاق خواب یا وینیل، کاشی و سنگ مرمر را برای حمام و آشپزخانه انتخاب کنید.

فارغ از این‌که چه چیزی را انتخاب می‌کنید، در مراحل بازسازی ویلا تا حد امکان برای نصب کف‌پوش برنامه‌ریزی کنید. این کار سطح کف‌پوش شما را از آسیب‌های قابل‌توجهی نجات خواهد داد.

بازسازی کف ساختمان

15. عایق‌کاری را در بازسازی ویلا فراموش نکنید

هنگام بازسازی ویلا، عایق‌کاری را فراموش نکنید. در این راستا به گزینه‌های عایق‌بندی نگاه کرده و برای این‌که انواع مختلف عایق را برای مناطق مختلف خانه بکار ببرید، برنامه‌ریزی کنید.

به‌طور کلی عایق‌کاری برای درب‌ها، دیوارها و اتاق زیر شیروانی انجام می‌شود و احتمالا شما می‌توانید همه این کارها را خودتان انجام دهید.

تعمیرات و بازسازی ساختمان با تیم آچاره

16. از مهارت‌های نجاری استفاده کنید

قرنیزها، قالب‌گیری، تزئینات اطراف پنجره‌ها، درب‌ها و عناصر داخلی مانند قفسه کتاب و… ، با استفاده از چوب و هنر نجاری، زیبایی خانه شما را دوچندان خواهد کرد.

بنابراین اهمیت این مسئله را نادیده نگیرید تا پس از اتمام روند بازسازی ویلا، شما یک نتیجه ایده‌آل را به‌دست آورده باشید.

نوسازی ویلا

17. بازسازی نمای ویلا

پس از اتمام کار فضای داخلی یا نزدیک شدن به آن، نوبت به کار بر روی نمای بیرونی ویلا می‌رسد.

شما این کار را نباید زودتر از تعمیر فضای داخلی انجام دهید؛ مگر این‌که کاملاً ضروری باشد؛ زیرا در این حالت ممکن است درب‌ها و پنجره‌ها سوراخ شوند و در نتیجه، کار بیرونی را خراب کنند.

هنگام بازسازی نمای ویلا شما می‌توانید اضافه کردن یک ایوان را هم در نظر بگیرید. در مرحله آخر نیز می‌توانید به‌سراغ قسمت‌هایی از خانه که جدا هستند، مانند پارکینگ‌های مجزا یا استخر بروید.

مطلب پیشنهادی: بازسازی آشپزخانه

جمع‌بندی

اگر شما هم قصد بازسازی ویلای خود را داشته باشید، با مطالعه این راهنما از مجله آچاره می‌توانید به تمامی اطلاعات مهم این روند دسترسی پیدا کنید.

دقت داشته باشید که عجله در انجام این مراحل می‌تواند نتیجه نهایی مدنظر شما را دچار تغییر کند؛ بنابراین با یک برنامه‌ریزی مناسب و انتخاب‌های آگاهانه، دستیابی به یک نتیجه ایده‌آل در روند بازسازی ویلا را تضمین کنید.

همچنین فراموش نکنید که تیم دکوراسیون داخلی و بازسازی ویلای آچاره با قابلیت تکمیل پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن و استفاده از بهترین متریال، آماده ارائه خدمات تخصصی بازسازی ویلا و باکیفیت در سراسر کشور است. 

سوالات رایج

اولین مرحله در بازسازی ویلا چیست؟

اولین قدم برای بازسازی ویلای قدیمی، برنامه‌ریزی و برآورد هزینه محسوب می‌شود که شما باید با نهایت دقت آن‌ها را به انجام برسانید.

مهمترین نکته در محاسبه هزینه بازسازی ویلا چیست؟

شما در این روند باید برای جبران هزینه‌های غیرمنتظره‌ای که احتمال دارد در روند بازسازی خانه‌های قدیمی‌تر ایجاد شود، 10 تا 20 درصد هزینه اضافه را در نظر بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا