آموزش تصویری اجرای نور مخفی تخت خواب

ساختمانبرقکاریسیم‌ کشی ساختمان

اجرای نور مخفی تخت خواب یکی از روش‌های نورپردازی امروزی است که به ایجاد فضایی زیبا و رمانتیک کمک می‌کند. نورپردازی اتاق‌ها و مخصوصاً فضای اتاق خواب در ایجاد حس آرامش و راحتی در زمان خواب و استراحت برای افراد خانواده نقش مهمی دارد و از این رو طرفداران خاص خود را پیدا کرده است.

از میان روش‌های مختلف، اجرای نور مخفی تخت خواب را می‌توان جدیدترین نوع نورپردازی اتاق خواب دانست که به روش‌های مختلفی اجرا می‌شود. در این روش نورپردازی از نور مخفی در داخل چهارچوب تخت خواب استفاده می‌شود به طوری که منبع تولید نور نمایان نیست و آنچه دیده می‌شود تابش نورهای مختلف از زوایای مختلف تخت است.

آشنایی با مراحل مختلف اجرای نور مخفی برای تخت خواب

در ادامه مراحل اجرای نور مخفی تخت خواب را به صورت گام به گام دنبال می‌کنیم. اگر به این مبحث علاقمندید پیشنهاد می‌کنیم مطلب آموزش گام به گام اجرای نور مخفی کابینت + عکس انواع مدل‌ها و راهنمای جامع اجرای نورپردازی داخل کمد دیواری را نیز مطالعه بفرمایید.

مرحله 1: برش دادن قطعات چوب

در اولین مرحله از پروژه اجرای نور مخفی تخت خواب، باید تمام چوب‌های لازم برای ساختن چارچوب تخت را برش دهیم. تعداد قطعات برش داده شده برای مونتاژ این قاب به مدل تخت خواب بستگی دارد.

در مورد تخت خواب کودک، برای حفظ ایمنی بیشتر، چارچوب تخت باید دارای قطعات محافظ کودک هم باشد. اگر انتخاب شما تخت خواب معمولی است نیازی به انجام اقدامات ایمنی نیست و لازم نیست قطعات اضافی را برش بزنید.

برش دادن قطعات چوب

مرحله 2: مونتاژ پایه پایین تخت

پایه پایین تخت تکیه‌گاهی است که روی کف زمین قرار می‌گیرد. این مرحله از کار معمولاً آسان است و تنها به پنج قطعه 10×5 سانتی نیاز است. برای محکم کاری بهتر است مقداری چسب چوب بزنید و اتصالات را با پیچ 3 اینچ (8 سانتی) ثابت کنید تا مطمئن شوید ساختار چوبی محکم شده است.

مونتاژ پایه پایین تخت

مرحله 3: مونتاژ پایه قسمت بالای تخت

پایه بالایی روی پایه پایینی تخت قرار می‌گیرد و از آنجایی که پایه بالایی بلندتر و بزرگ‌تر از پایه پایینی است، معلق خواهد بود. این مرحله از اجرای نور مخفی تخت خواب کمی پیچیده‌تر است اما با دنبال کردن طرح ساخت، به راحتی انجام می‌شود. فقط کافی است قطعات را برش دهید، آن‌ها را روی زمین بچینید و با مقداری چسب و تعدادی پیچ 3 اینچی به هم محکم کنید.

مطلب پیشنهادی مخفی کردن پریز برق

تصمیم گرفتیم پایه بالایی را با ابعاد 5×8 درست کنیم. کناره‌ها با ابعاد 5×10 ساخته شده‌اند و تفاوت 2 سانتی به فرو رفتن تشک کمک می‌کند. اگر می‌خواهید از ابعاد 15×5 یا 20×5 معمول برای کناره‌ها استفاده کنید، می‌توانید پایه بالایی را در ابعاد 5×10 بسازید.

مونتاژ قسمت بالای تخت

مرحله 4: مونتاژ هم‌زمان پایه‌های پایین و بالا

از آنجایی که از الوار با ابعاد 5×8 برای پایه بالایی استفاده کردیم، می‌توانیم پیچ چوبی معمولی 3 اینچی را برای ثابت کردن هر دو پایه با هم بکار بگیریم. ابعاد 5×8 نصف ارتفاع مورد نظر است بنابراین سوراخ‌هایی را دریل می‌کنیم تا پیچ‌ها را حداقل نیم اینچ داخل چوب ببندیم.

مونتاژ همزمان پایه‌های بالا و پایین

مرحله 5: اضافه کردن تخته‌های تشک

نوارهای چوبی با ابعاد 40x8x2.5 سانتی را روی پایه بالایی می‌گذاریم و از میخ‌های کوچک برای ثابت کردن آن‌ها در جای خود استفاده می‌کنیم. در این مرحله از پروژه اجرای نور مخفی تخت خواب فعلاً از 3 نوار چوبی دو تا در هر انتها و یکی در وسط صرف نظر می‌کنیم، زیرا بعداً باید چارچوب تخت را به دیوار ثابت کرده و همچنین کناره‌ها را از داخل محکم کنیم.

اضافه کردن تخته‌های تشک

مرحله 6: مونتاژ کناره‌های تخت

حالا برای این قسمت دو گزینه پیش رو دارید. اولین گزینه ساخت لبه‌های بالاتر مخصوص کودک است تا ایمنی بیشتری داشته باشد. حتی می‌توانید کناره‌ها را فقط چند سانت بالاتر نصب کنید تا یک حفاظ منظم در اطراف چارچوب تخت ایجاد کنید و تشک را در آن قرار دهید.

مطلب پیشنهادی اجرت نقاشی ساختمان 1401

کناره‌ها را با ابعاد 5×10 درست می‌کنیم. برای مونتاژ لبه‌های تخت، 4 سوراخ کوچک در هر فاصله 23 سانتی دریل می‌کنیم. به این روش می‌توانیم آن‌ها را با استفاده از چسب چوب و پیچ سر واشر مونتاژ کنیم.

مونتاژ کناره‌های تخت

مرحله 7: رول‌پلاک و سنباده

برای پوشاندن سوراخ‌های پیچ، رول‌پلاک را در هر سوراخ قرار می‌دهیم. ابتدا مقداری چسب چوب می‌زنیم، سپس هر رول‌پلاک را در محل سوراخ می‌پیچیم و مطمئن می‌شویم که چسب همه جا آغشته شده است. سپس با استفاده از ابزار مخصوص، هر رول‌پلاک را هم‌سطح چوب، برش می‌زنیم.

در این مرحله از اجرای نور مخفی تخت خواب نوبت به سنباده کشی می‌رسد. ابتدا باید برش‌های لبه را بیرون آوریم تا از پخش گرد و غبار در حین سنباده کشیدن، جلوگیری کنیم. بعد از سنباده کشی، تفاوت قابل توجهی بین قطعه سمباده شده با یک قطعه زبر مشهود است.

رول‌پلاک و سنباده اجرای نور مخفی تخت

مرحله 8: ایجاد سوراخ برای پیچ‌ها

سه قطعه‌ای که کناره‌های تخت را می‌سازند را با استفاده از پیچ مخصوص به هم ثابت می‌کنیم، این پیچ‌ها مشابه نمونه‌هایی هستند که معمولاً هنگام ساخت عرشه کشتی از آن‌ها استفاده می‌شود. چهار پیچ را در  یک طرف و دو پیچ را در طرف دیگر محکم می‌کنیم. در این مرحله از اجرای نور مخفی تخت خواب می‌توانیم تناسب هر سه طرف چارچوب تخت را آزمایش کنیم.

برای طراحی دکوراسیون از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مرحله 9: رنگ کاری

از رنگ چوب زغالی رنگ استفاده می‌کنیم. سه طرف چهارچوب تخت و قسمت بیرونی پایه پایین را رنگ می‌کنیم. یک لایه روکش مات و 2 لایه روکش براق می‌زنیم. در حالی که پایه را برعکس گذاشته‌ایم بهترین فرصت است که چند محافظ نمدی زیر پایه‌ها بچسبانیم.

اجرای نور مخفی تخت و رنگ کاری

مرحله 10: نصب کناره‌ها روی قاب

زمان نصب کناره‌ها به چارچوب تخت فرا رسیده است. با گذاشتن سه قطعه روی زمین شروع می‌کنیم سپس با استفاده از چند گیره و “استاپر” مطمئن می‌شویم که همه قطعات در یک ارتفاع نصب شده‌اند.

زمانی که کناره‌ها در جای خود قرار گرفتند، آن‌ها را با استفاده از پیچ‌های محکم به هم پیچ می‌کنیم. به محض این که لبه‌ها کنار هم ثابت شدند از پیچ‌های سر واشر 2 اینچی استفاده می‌کنیم تا دو طرف را از داخل به چارچوب تخت پیچ کنیم.

نصب کناره‌ها

مرحله 11: لامپ‌های LED نواری

در این مرحله از پروژه اجرای نور مخفی تخت خواب یک نوار لامپ ال ای دی را در اطراف پایه پایین نصب می‌کنیم تا جلوه بهتری به خصوص در شب داشته باشد. این نوار ال ای دی چسب‌دار دارای یک کنترل از راه دور 44 کلیدی است بنابراین می‌توانید رنگ آن را به راحتی تغییر دهید و همچنین الگوهای مختلف رقص نور بسازید.

اجرای نور مخفی تخت

مرحله 12: تختخواب را به دیوار ثابت کنید

برای اطمینان از واژگون نشدن قاب تخت در زمان سنگین شدن قسمت تشک، آن را به دیوار ثابت می‌کنیم. پیش از این سه لبه را میخ نزدیم تا فضایی برای این کار داشته باشیم. این محکم کاری برای نگه داشتن وزن فرد کافی است. در کل این قاب تخت بسیار محکم خواهد بود.

مرحله 13: سه تخته چوبی 8×2.5 را اضافه کنید

زمانی که ساختار تخت روی دیوار ثابت شد، می‌توانیم 3 تخته چوبی را نصب کنم. برای این 3 تخته آخر، چند سوراخ روی آن‌ها دریل می‌کنیم و آن‌ها را در پایه تخت پیچ می‌کنیم. به این ترتیب می‌توانیم آن‌ها را جدا کنیم و در صورت نیاز چارچوب تخت را از دیوار باز کنیم. پس از اتمام کار، تشک را در جای خود قرار می‌دهیم و کار تمام می‌شود.

مرحله 14: گام آخر

نتیجه نهایی اجرای نور مخفی تخت خواب، یک قاب تخت کاملاً جدید برای کودک شما است که قطعاً آن را دوست خواهد داشت! ساخت این پروژه حدود یک هفته طول می‌کشد و نتیجه آن راضی کننده است.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا