نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

گیاهان مناسب اتاق خواب را می‌شناسید؟

باغبانی و سمپاشینگهداری از گیاهان آپارتمانی

رنگ سبز انرژی بخش گیاهان، یک عامل مهم برای نگهداری آنها در محیط خانه مثل اتاق خواب است. نگهداری گیاهان در اتاق خواب باعث می‌شود تا محیط داخلی روشن‌تر بنظر برسد. آن‌ها همچنین می‌توانند خلق و خوی شما را تقویت کنند، خلاقیت را افزایش داده و سطح استرس شما را کاهش دهند. همچین گیاهان آپارتمانی گلدار یا بدون گل موجب افزایش انرژی شما شده و به طور طبیعی آلاینده‌های هوا را فیلتر می‌کنند.  

بسیاری از ما نمی‌دانیم کیفیت هوا چقدر مهم است. اغلب عایق‌ها، رنگ‌های دیوار و مبلمان خانه‌های ما می‌توانند هوای داخل خانه را به سمومی مانند فرمالدئید و بنزن آلوده کنند. برای کمک به تصفیه هوای خانه، نگهداری از گیاهان بهترین راهکار است. گیاهان می‌توانند گازهای مضر را از طریق منافذ برگ‌های خود جذب کرده و هوایی را که هر روز تنفس می‌کنید، تصفیه کنند. در ادامه به طور اختصاصی درمورد گیاهان مناسب اتاق خواب صحبت خواهیم کرد.

فواید نگهداری گیاهان در اتاق خواب

یکی از بزرگترین مزایای نگهداری گیاهان در اتاق خواب این است که آنها می‌توانند هوای داخل خانه را به بهترین شکل تصفیه کنند. خشکی هوای داخل خانه عامل بسیاری از بیماری‌ها مانند مشکلات تنفسی، گلودرد، سرماخوردگی و حتی جوش‌هاست. گیاهان مناسب اتاق خواب با انتشار بخار آب در طول تعرق، به حفظ و در برخی موارد افزایش سطح رطوبت اتاق‌ها کمک می‌کنند.

گیاهان مانند بسیاری از ماشین‌های فانتزی تصفیه هوا، یون‌های منفی تولید می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا یون‌ها خود را به ذرات موجود در هوا مانند گرد و غبار، هاگ‌های کپک، باکتری‌ها و آلرژن‌ها چسبانده و به طور مؤثر محوطه را از هر نوع آلودگی پاکسازی‌ کنند.

وجود یون‌های منفی نیز باعث افزایش سلامت روانی و سطح انرژی می‌شود. برخی از گیاهان آپارتمانی به طور طبیعی آلاینده‌های هوای داخل خانه مانند فرمالدئید، تری کلرواتیلن، زایلن، تولوئن و بنزن را رفع می‌کنند.

یکی از مزایای گیاهان آپارتمانی که کمتر به آن توجه می‌شود، اثرات آرام بخشی آنها است. از این رو، نگهداری آنها در اتاق در دراز مدت می‌تواند سطح استرس شما را کاهش داده وکیفیت خوابتان را بهبود بخشد. گلدان‌ها از جمله گیاهان مناسب اتاق خواب به شمار می‌آیند، زیرا فضای زیادی اشغال نکرده و از طرفی نگهداری آنها نیز راحت‌تر است.

فواید نگهداری از گیاهان در اتاق خواب

گیاهان مناسب اتاق خواب از نظر فنگ‌شویی

فنگ‌شویی مجموعه‌ای از اصول است که به شما کمک می‌کند تا فضای زندگی خود را با آن چه که هست و آنچه که می خواهید باشد، هماهنگ کنید. این یک تکنیک چینی است که قدمت آن به هزاران سال قبل برمی‌گردد، اما با وجود قدیمی بودن همچنان طرفداران خاص خود را دارد. استفاده از آن در محیط‌های کاری و خانگی می‌تواند با مزیت‌هایی همراه باشد.

اتاق خواب‌ یکی از خصوصی‌ترین بخش‌های یک خانه است. این بهترین مکان برای شروع استفاده از فنگ‌شویی می‌باشد. تهیه گیاهان مناسب اتاق خواب یک روش ماهرانه برای وارد کردن دنیای طبیعی به فضای داخلی خانگی است تا بتوانید در محیط‌های کوچک و سر بسته از مزایای طبیعت بهره‌مند شوید. گیاهان در فنگ‌شویی همچنین نشان دهنده انرژی زندگی، سرزندگی، ترمیم و رشد هستند.

نگهداری از گیاهان آپارتمانی نگهداری از گیاهان آپارتمانی

آنها همچنین نشانه عنصر چوب هستند که یکی از پنج عنصر مورد استفاده در فنگ‌شویی است. عنصر چوب در فنگ‌شویی مواردی همچون تحرک، مهربانی و انعطاف را به ارمغان می‌آورد. یکی از راه‌های استفاده از گیاهان در اتاق خواب برای فنگ‌شویی خوب این است که به نقشه فنگ‌شویی “باگوآ” نگاه کنید. برای انجام این کار، از داخل روبروی درب ورودی اتاق خواب خود بایستید و پایین نقشه باگوا را با درب اتاق خواب خود تراز کنید. حال مطابق با این نقشه می‌توانید گیاهان و گلدان‌ها را در جای صحیح خود قرار دهید.

گیاه مناسب اتاق خواب

گیاهان مناسب اتاق خواب بدون نور

برخی از گیاهان مقاوم آپارتمانی با کمترین نور خورشید نیز می‌توانند به خوبی رشد کنند، از این رو بهترین انتخاب برای محوطه‌ها و اتاق‌های کم نور هستند. نگهداری این گیاهان کار راحتی است زیرا می‌توانند در زیر نور غیر مستقیم خورشید رشد کنند و نیازی به هرس یا آبیاری منظم ندارند. بنابراین، تقریباً هر گوشه‌ای از خانه از جمله اتاق‌ها می‌توان آنها را قرار داد. در ادامه نمونه‌هایی از آنها را به شما معرفی می‌کنیم:

1. زبان مادرشوهر

این گیاه مناسب اتاق خواب به دلیل لبه‌های تیز برگ‌هایش نام منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است. این یک گیاه خانگی محبوب است که می‌توان بدون نور خورشید آن را به خوبی پرورش داد. برگ‌های این گیاه به حالت ایستاده، سفت و بلند هستند. این ویژگی باعث می‌شود تا آب را در شاخ و برگ خود ذخیره کند. بنابراین مراقب باشید که گیاه را زیاد آبیاری نکنید زیرا ممکن است ریشه‌های آن پوسیده شوند.

زبان مادر شوهر

2. بامبو خوش شانس

بامبو خوش شانس یک گیاه عالی برای طرفداران دکوراسیون مینیمال است که  به دو روش  گلدان در خاک یا معلق در آب پرورش داده می‌شود. براساس تکنیک فنگ‌شویی، این گیاه بسته به تعداد ساقه‌هایش، انرژی بالایی را جذب می‌کند. از آنجایی که این گیاه می‌تواند بدون نور خورشید رشد کند و در اندازه‌های مختلف موجود است، می توانید هر گوشه‌ای از خانه خود را با آن تزئین کنید. تنها نکته مراقبتی این است که در صورت خشک شدن خاک، باید به آن آب بدهید.

3. لیلی صلح

زنبق صلح یکی از گیاهان مناسب اتاق است که برای رشد به نور خورشید نیاز نداشته اما به آبیاری منظم نیاز دارد.

4. گیاه عنکبوت گیاه مناسب اتاق خواب

روش بی‌نظمی در گیاه عنکبوت، باعث شده آن را به گیاهی جذاب برای آویزان کردن گلدان ها یا سبدها یا فقط تزئین سطح زمین تبدیل کند. آن را از نور مستقیم دور نگه دارید و به طور منظم به آن آب دهید تا ظاهرش ژولیده و نامرتب به نظر نرسد.

محاسبه رایگان هزینه نگهداری از گیاهان آپارتمانی!

5. سرخس موی دوشیزه

این گیاه به نام سرخس موی دختر ونوس نیز شناخته می‌شود، برگ‌های ظریف و افتاده این گیاه آب را دفع می‌کنند. به طور طبیعی در مناطق سایه‌دار و مرطوب رشد می‌کند و به راحتی می‌توان آن را در مناطق کم نور داخل خانه پرورش داد.

سرخس موی دوشیزه

6. پوتوس

پوتوس که به نام پیچک شیطان نیز شناخته می‌شود، گیاهی سخت است که حتی می‌توانید برای تزئین دیوارهای حمام خود نیز از آن استفاده کنید. این گیاه سرپوشیده می‌تواند به راحتی بدون نور خورشید رشد کند و همچنین باعث از بین رفتن مونوکسیدکربن از هوا می شود.

7. بروملیادها

بروملیادها یک گیاه خانگی گرمسیری است که ظاهری رنگارنگ دارد. پس می تواند یک گزینه خوب برای زیباتر کردن محیط اتاق باشد.

8. همیشه سبز چینی

همیشه سبز چینی گیاه مناسب اتاق خواب برای افراد تازه‌وارد در زمینه گل و گیاه است. آنها نیاز به مراقبت خاصی ندارند تنها نباید در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند. نور زیادی برگ‌های آن را خشک می‌کند، پس اگر اتاق شما پنجره رو به آفتاب دارد، گزینه مناسبی برای شما نیست.

گیاهان مناسب اتاق خواب، آلوورا

آلوورا گیاهی شبیه کاکتوس است که در آب و هوای گرم و خشک رشد می‌کند. این گیاه در مناطق نیمه گرمسیری در سراسر جهان از جمله مناطق مرزی جنوبی تگزاس، نیومکزیکو، آریزونا و کالیفرنیا کشت می‌شود. این گیاه خواص دارویی زیادی دارد، به همین دلیل به صورت موضعی (مالیدن روی پوست) و خوراکی استفاده می‌شود.

مراقبت و نگهداری از گیاهان آپارتمانی با تیم آچاره

استفاده موضعی از آلوورا برای آکنه، لیکن پلان (بثورات پوستی یا دهان بسیار خارش دار)، فیبروز زیر مخاطی دهان، سندرم سوزش دهان، سوختگی‌ها و سمیت پوستی ناشی از تشعشع مناسب است. مصرف خوراکی آن نیز برای کاهش وزن، دیابت، هپاتیت و بیماری التهابی روده (گروهی از شرایط ناشی از التهاب روده که شامل بیماری کرون و کولیت اولسراتیو می‌شود) تجویز می‌شود.

آلوورا در شب اکسیژن را آزاد می‌کند و جزء گیاهان مناسب اتاق خواب است. زیرا تا سه هفته بدون آبیاری نیز دوام می‌آورد. نگهداری آلوورا در اتاق خواب موجب می‌شود هوای آن به طور مرتب تصفیه شود.

گیاه آلوورا را نباید بیش از حد آبیاری کرد. برای جلوگیری از پوسیدگی، اجازه دهید در فاصله بین دو آبیاری، خاک به اندازه 3 تا 5 سانتی‌متر خشک شود. تقریباً هر 3 هفته یکبار آبیاری کنید، البته در فصل زمستان فواصل آبیاری باید بیشتر از  سه هفته باشد.

گیاه آلوورا

گیاهان مناسب اتاق خواب، گل قاشقی

گل قاشقی نام دیگر پیرومیا است که در مناطق جنوبی آفریقا و آمریکا و آفریقای مرکزی کشت می‌شود. این گیاه با نور کم و کم آبی به راحتی کنار می‌آید پس جزء گیاهان مناسب اتاق خواب است. برگ‌های این گیاه سبز پررنگ و گوشتی هستند و تقریبا انتهایشان گرد می‌باشد. این گیاه به سه شکل مختلف بوته‌ای، بالا رونده و ساقه بلند رشد کرده که نوع بوته‌ای به دلیل جاگیر نبودن بهترین انتخاب برای فضای اتاق خواب می‌باشد.

توجه: برای نگهداری گل قاشقی در محیط‌های داخل خانه، دما باید بین 18 تا 25 درجه سانتی‌گراد باشد.

کلام آخر

زندگی شهر نشینی چیزی به جزء استرس و بیماری‌های جسمی و روحی برای ما به ارمغان نیاورده است، درست برعکس طبیعت. پس استفاده از گیاهان در بخش‌های مختلف خانه(به‌خصوص در اتاق خواب‌ها) می‌تواند به گونه‌ای تداعی کننده فضای آرامش بخش طبیعت باشد.

اگر شما از آن دست افرادی هستید که گیاهان آپارتمانی زیادی در منزلتان نگهداری می‌کنید و موقع تمیزکاری با جابه‌جایی این گلدان‌ها دچار مشکلاتی مثل کمر درد و حتی اتلاف وقت می‌شوید به شما پیشنهاد می‌کنیم از خدمات نظافت منزل آچاره استفاده کنید. افراد متخصص در زمینه نظافت خانه‌های پر از گل‌های آپارتمانی و حتی گلخانه را در سریع‌ترین زمان ممکن تمیز می‌کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا


نگهداری از گیاهان خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید