تعمیر خودرو در محل تعمیر خودرو در محل

آموزش ترفندهایی برای خشکشویی چادر ماشین

خودروسرویس و نگهداری

چادر ماشین یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی مراقبت و نگهداری خودرو است. چادرها، به عنوان یک پوششی محافظتی عمل کرده و از برخورد اشیاء خشن با خودرو جلوگیری می‌ک.ند. قطع به یقین استفاده نکردن از آنها، ماشین را مستعد تغییر رنگ، خراشیدگی و ترک خوردن خواهد کرد. بنابراین، مراقبت از چادر ماشین نیز به اندازه استفاده از آن اهمیت دارد. عدم توجه به تمیز بودن چادر، می تواند باعث پوسیدگی و از بین رفتن زود هنگام آن شود. بنابراین هر چند وقت یک بار باید اقدام به خشکشویی چادر ماشین کنید. خشکشویی چادر ماشین به دو روش دستی و ماشینی امکان پذیر است که در ادامه به شرح کامل این دو روش می پردازیم.

روش دستی خشکشویی چادر ماشین

اگر قصد دارید به روش دستی، خشکشویی چادر ماشین را انجام دهید، باید مطابق با 8 مرحله زیر پیش بروید:

مرحله 1: گرد و غبار و آلودگی های سطحی را از بین ببرید

ابتدا، باید دو طرف چادر را با دست بگیرد و آن را با نیروی کافی تکان دهید تا هرگونه گرد و غبار و کثیفی ریخته شود. شما باید این کار را در یک مکان جادار و نامرتب انجام دهید تا بعدا تمیز کردن محیط اطرافتان کار راحتی باشد. سپس، چادر ماشین را در یک دست نگه داشته و از دست دیگر برای کوبیدن ذرات باقی مانده استفاده کنید.

مرحله 2: چادر را محکم روی ماشین خود ببندید

چادر را به ماشین ببندید و حتما آن را محکم بکشید تا چین و چروک های آن به حداقل برسد. مطمئن شوید که چادر به درستی محکم شده و در حین شستشو لیز نمی خورد.
بستن محکم چادر روی ماشین

مرحله 3: به کمک جاروبرقی، شن های سرسخت چادر را پاک کنید

برای این کار، جاروبرقی خود را روی چادر خودرو بکشید تا از شر ماسه های سرسخت باقی مانده خلاص شوید. این مرحله را با دقت کافی انجام دهید تا هیچ کثیفی روی چادر باقی نماند. زیرا وجود این ذرات ریز، در زمان خشکشویی چادر ماشین باعث ایجاد ساییدگی و خراش های ناخواسته بر روی سطح چادر می شوند.

مطلب پیشنهادی از مزایا و معایب خشکشویی لباس

تعمیر خودرو در محل
تعمیر خودرو در محل

مرحله 4: از یک محلول پاک کننده مناسب، برای شستن لکه ها استفاده کنید

درون یک سطل متوسط، به میزان کافی آب ولرم بریزید. اکنون، یک شوینده با فرمولاسیون مناسب را انتخاب کنید. حال آن را به سطل پر از آب اضافه کرده و به آرامی مخلوط کنید تا کف ایجاد شود. سپس، آن را کنار بگذارید. از یک شلنگ( یا سطل آب بزرگ) برای خیس کردن چادر استفاده کرده و آلودگی های باقی مانده را با کمک آب شلنگ برطرف کنید. توجه داشته باشید همه شوینده ها مناسب این کار نیستند. پس قبل از استفاده از آن، برچسب روی شوینده را با دقت مطالعه کنید. در زمان خشکشویی چادر ماشین هرگز چادر را مستقیما به مواد شوینده آغشته نکنید.

مرحله 5: چادر را  با یک پارچه میکروفیبر یا حوله اسکراب کنید

حالا وقت استفاده از محلول پاک کننده است. یک پارچه میکروفیبر نرم یا حوله را در سطل خیس کرده و از آن برای تمیز کردن چادر استفاده کنید. این کار را در جهت بالا و پایین یا عقب به جلو انجام دهید. از چرخش و حرکات دایره ای خودداری کنید. در روش دستی خشکشویی چادر ماشین بهتر است حوله را از بخش های بالایی انجام دهید. این گونه، هیچ آلودگی از دید شما پنهان نخواهد ماند. برخی لکه ها سختی و ماندگاری بیشتری دارند، از این رو به قدرت و محلول پاک کننده بیشتری نیاز خواهید داشت.
اگر پس از چندین بار اسکراب، باز لکه ها از بین نرفت، مقدار زیادی از محلول پاک کننده خانگی یا صنعتی را روی لکه ها فشار داده و بگذارید چند دقیقه در همین حالت بماند. در حین انتظار برای پاک شدن لکه های سخت، سایر قسمت های درپوش خودرو را تمیز کنید. پس از تقریباً پنج دقیقه، می‌توانید به لکه‌ها برگردید و باقی کار خود را انجام دهید.

مرحله 6: با شلنگ آب، چادر را کاملاً بشویید

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو !

در این مرحله از خشکشویی چادر ماشین باید مواد شوینده و کف های حاصل از آن را به طور کامل بشویید. برای این کار بهتر است از آب ولرم استفاده کنید. مواد پاک کننده نباید روی چادر ماشین دیده شود. این مرحله را دو تا سه بار تکرار کنید تا مطمئن شوید چادر ماشین شما لیز نیست. قبل از انجام گام بعدی، کمی صبر کنید تا آب چادر نسبتا خشک شود.
شستن با شلنگ آب

مرحله 7: چادر ماشین را به سمت بیرون برگردانید و مراحل شستشو را تکرار کنید.

در این گام از خشکشویی چادر ماشین ابتدا باید چادر را به طرف داخل چرخانده و تمام مراحل را از یک تا شش دوباره انجام دهید.

مرحله 8: اجازه دهید چادر در هوا خشک شود

پس از اتمام مرحله 7، وقت آن است تا چادر به طور طبیعی در هوای آزاد خشک شود. در صورت تمایل می توانید آن را روی بند رخت قرار دهید تا خشک شود( قبل از انجام این کار از تمیز بودن بند رخت مطمئن شوید). در غیر این صورت، چادر را در همان حال روی ماشین بگذارید و زمان دهید هوا به بخش های زیری و رویی چادر برسد و چادر شما را خشک کند. در این مرحله، مطمئن شوید که خودروی شما در مکانی معتبر پارک شده و شدت آفتاب مناسب است. البته، خشکشویی چادر ماشین در یک روز بادخیز، می تواند روند خشک شدن آن را تسریع کند. با این حال، این احتمال نیز وجود دارد که باد شدید زباله و گرد و غبار را روی چادر تازه تمیز شده شما ببرد.

مطلب پیشنهادی راه‌اندازی خشکشویی
خشک شدن در هوای آزاد

 خشکشویی چادر ماشین به کمک ماشین لباسشویی

اگر زمان و انرژی لازم برای خشکشویی چادر ماشین با دست را ندارید، می توان شستشوی ماشینی را جایگزین روش دستی کرد. تنها کافیست برای خشکشویی چادر ماشین با این روش، مراحل زیر را انجام دهید:

تعمیرات تخصصی خودرو و تعویض روغن و تعویض باتری خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

مرحله 1: سازگاری ماشین لباسشویی را تعیین کنید

قبل از شروع کار، نگاهی به برچسب های روی چادر ماشین خود بیندازید. اگر می‌گوید «قابل شستشو با ماشین» می‌توانید ادامه دهید و این مجموعه مراحل را ادامه دهید.
سازگاری چادر ماشین با ماشین

مرحله 2: چادر ماشین را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید

چادر را داخل لباسشویی خود بیندازید و آن را با آب پر کنید. برای خشکشویی چادر ماشین با روش ماشینی، استفاده از آب سرد ترجیح داده می شود. حال، مواد شوینده ملایم یا صابون را به آب و چادر اضافه کنید. بهتر است از شوینده هایی استفاده شوند که معطر نیستند. دکمه تنظیمات ماشین لباسشویی را روی چرخه های شستشوی کم تنظیم کنید. کمترین نیرو و فشار برای روکش خودروی شما کافی است.

مطلب پیشنهادی خشکشویی کفش
شستن چادر ماشین با لباس‌شویی

مرحله 3: چادر ماشین را به منظور خشک شدن در هوای آزاد قرار دهید

پس از اتمام چرخه، یک بار دیگر آن را فقط با آب بشویید. برای تکمیل خشکشویی، چادر خود را از ماشین لباسشویی در آورده و اجازه دهید در هوا آزاد خشک شود. هرگز برای خشک کردن چادر ماشین، از خشک کن ماشین لباسشویی استفاده نکنید، چرا که احتمال چروک شدن و آسیب رسیدن به آن وجود دارد.

شستشوی چادر ماشین در خشکشویی

اگر فرصت کافی برای شستشوی چادر خودروی خود ندارید یا شستشوی چادر بزرگ خودرو با میزان آلودگی زیاد برایتان سخت است و فک می‌کنید ممکن است به ماشین لباسشویی شما آسیب بزند بهترین راه سپردن آن به خشکشویی است. با انجام این کار تمام لکه‌ها و آلودگی‌های روی آن پام می‌شوند و رنگ بدنه خودروی شما سالم می‌ماند.

مطلب پیشنهادی مزایای خشکشویی کیف

کلام آخر

همانطور که در مقدمه گفته شد، چادر ماشین یک وسیله مهم برای حفاظت از خودروی شماست. پس نظافت و شستشوی مرتب آن به شما کمک خواهد کرد تا هم خودروی شما تمیز بماند و هم عمر استفاده از چادر چند برابر شود. شما می توانید مطابق دو روش دستی یا ماشینی خشکشویی چادر ماشین را خودتان انجام دهید و اگر وقت کافی برای انجام آن ندارید، می توانید به مراکز خشکشویی لوازم جانبی ماشین نیز مراجعه کنید. خشکشویی‌های تمام اتوماتیک آچاره آماده ارائه خدمات اقتصادی و سریع به شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات خودرو در محل
تعمیرات تخصصی خودرو با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید