تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

تکنولوژی تلویزیون 4k

لوازم خانگیتلویزیون

آیا قسمت جدید سری فیلم‌های مورد علاقه شما آمده و به دنبال آن هستید که آن را با بالاترین کیفیت تصویر، تماشا کنید. برای این کار، چه تلویزیونی نیاز است؟ تلویزیون 4k یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شماست! با گسترش روزافزون تکنولوژی، رقابت سختی بین شرکت‌های تولیدکنندۀ مشهور تلویزیون مثل سونی، سامسونگ، ال‌جی و… برای ارتقای سطح عملکرد آن‌ها وجود دارد. تلویزیون 4k یکی از آخرین دستاوردهای این صنعت است که به سرعت جای خود را بین مخاطبین باز کرد.

تکنولوژی تلویزیون 4k چیست؟

سیستم نمایش خانگی 4k، یک دستگاه با وضوح 3840 در 2160 پیکسل افقی است. در واقع پسوند 4k اشاره به کیفیت تصویر در این دسته از تلویزیون‌های خانگی است. این معمول‌ترین وضوح تصویر برای این دسته از تلویزیون‌هاست. تفاوت تکنولوژی 4k با Full Hd تعداد پیکسل‌هاست.

4k نسبت به الگوی تلویزیون‌های معمول Full HD ، که دارای 1920 در 1080 پیکسل هستند، چهاربرابر پیکسل بیشتری دارند. تلویزیون 4k مشابه الگوی Led و Lcd نیست و تمرکز خود را بر روی افزایش تجربۀ کاربری مخاطب، با بهبود عناصر تصویر گذاشته‌ است. تکنولوژی 4k نوعی از UHD به معنای Ultra High Definition است. به همین خاطر به صورت معمول، تلویزیون 4k UHD، به اختصار تلویزیون 4K گفته می‌شود. در آن‌ها، رزلوشن، معنای واضح‌تری از مدل‌های پیشین به خود گرفته است.

تکنولوژی تلویزیون 4k

رزولوشن به چه معنی است؟

حتماً برای شما پیش آمده که عکسی را از وب دانلود می‌کنید ولی وقتی برای توجه به جزییات آن، بر رویش زوم می‌کنید، کیفیت عکس به وضوح کاهش پیدا می‌کند و اجزای آن محو می‌شوند. در اینجا در واقع، شما با یک عکس رزولوشن پایین روبرو شده‌اید! رزلوشن، در واقع نشانگر میزان تراکم پیکسل بر روی صفحۀ نمایش است.

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

پس هر چه انباشت پیکسل‌ یا نقاط تشکیل‌دهندۀ تصویر در کنار هم بیشتر باشد، کیفیت تصویر افزایش پیدا می‌کند. حرف K در واقع بیانگر 1000 واحد پیکسل است پس سیستم نمایش خانگی 4k، دارای نزدیک به 4000 پیکسل خواهد بود.

رزلوشن‌ به صورت معمول از sd شروع می‌شود و بعد از 720 پیکسل به 1080 (HD) می‌رسد. گام بعدی، تکنولوژی 4K خواهد بود. تعداد پیکسل‌های تلویزیون 4K به قدری زیاد است که چشم انسان، به تنهایی نمی‌تواند آن‌ها را به شکل کامل تشخیص دهد.

رزولوشن

مزایای تلویزیون 4k

  1. کیفیت تصویر سیستم نمایش خانگی 4k نسبت به نسل‌های پیشین تلویزیون‌ها بیشتر است و به همین خاطر امکان دریافت تصویری واضح‌تر به خصوص در تماشای فیلم و عکس و فوتبال را فراهم می‌سازد.
  2. بازی‌های کامپیوتری جدید که گرافیک پیچیده و جزییات زیادی در طراحی خود دارند در تلویزیون 4k نشان داده می‌شوند.
  3. با گسترش تکنولوژی، قیمت آن نیز در بین شرکت‌های تولیدکننده رو به کاهش است
  4. تصاویر در نمایش خانگی 4k نرم‌تر هستند و حس آرامش بیشتری را برای شما پدید می‌آورند. احساس انطباق بیشتر تصاویر با ملزومات ملموس تجربۀ کاربری، این دسته از تلویزیون‌ را به گزینه‌ای مناسب برای خانواده‌ها تبدیل می‌کند.
  5. تکنولوژی 4k اجازه می‌دهد که حتی تصاویری که کیفیت پایین‌تری دارند نیز با کیفیت قابل قبول‌تر دیده شوند. به این تکنولوژی 4k Upscalingمی‌گویند.

مزایای تلویزیون 4k

تکنولوژی 4k upscaling 

به رغم اینکه ممکن است شما سیستم نمایش خانگی 4k داشته باشید، هنوز بسیاری از تصاویر و فیلم‌های ضبط شده به دلیل محدودیت‌های ساختاری، با کیفیت‌های پایین‌تر ثبت شده اند. تکنولوژی 4k upscaling باعث می‌شود که وضوح تصویر بیشتر شده و ابعاد و شکل آن، در نسبت با مشخصات تلویزیون4k  قرار گیرد. این تکنولوژی با ساختار هوشمند خود، تصویر را برای الگوی نمایش مدنظر، پالایش می‌کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

مطلب پیشنهادی علت روشن نشدن تلویزیون و روش تعمیر آن

4k upscaling

معایب تلویزیون 4k

  • یکی از مشکلات همیشگی گسترش روزافزون تکنولوژی‌ها، نیاز به انطباق آن‌ها با ضروریات بدن انسان است. تکنولوژی 4k به دلیل محدودیت‌های چشم انسان، در تجربۀ کاربری، تفاوتی با Full hd برای او ندارد چرا که سلول‌های بینایی، توانایی تماشای آن تعداد پیکسل را ندارند.
  • همانطور که یک عکس با کیفیت بالاتر، حجم بیشتری را نیز اشغال می‌کند، محتواهایی که کیفیت 4k دارند، ظرفیت بسیار بیشتری را به خود اختصاص می‌دهند. پس در هنگام تهیه فیلم‌های 4k حتماً یک هارد اکسترنال بایستی در کنار خود داشته باشید!
  • تلویزیون 4k به دلیل نیازهای تکنولوژیک عموماً در مدل‌های بالاتر از 55 اینچ، ساخته می‌شود. چرا که در تلویزیون‌هایی که اندازۀ آن‌ها کمتر از 55 اینچ است، بعضی قابلیت‌ها مانند میزان نور و HDR(High Dynamic Range) به وضوح قابلیت استفاده نخواهد داشت.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

مطلب پیشنهادی 5 علت خاموش شدن تلویزیون

معایب تلویزیون 4k

در استفاده از تلویزیون 4k چه مواردی را باید رعایت کرد؟

  • هر کابلی، امکان انتقال تصویر با رزولوشن 4k را ندارد. برای تلویزیون 4k حتماً از کابل تلویزیون hdmi که بر روی آن عبارت High Speed نوشته شده، استفاده کنید. این کابل‌ها، می‌توانند تصویر با رزولوشن 3840 در 2160 پیکسل را با سرعتی برابر 30 فریم در ثانیه منتقل کنند. در غیر این صورت، تصویری مشابه نسل قبلی تکنولوژی به شکل Full hd پیش روی شما قرار می‌گیرد و یا تصاویر با یک تاخیر زمانی، بر روی صفحه ظاهر می‌شوند.
  • حتماً 4k بودن تلویزیون خود را امتحان کنید. بعضاً پیش می‌آید که شرکت‌ها مدل‌های full hd را با نام تلویزیون 4k به بازار عرضه می‌کنند. این موضوع را می‌توان با تماشای یک فیلم که تعداد پیکسلی برابر الزامات 4k دارد، امتحان کرد. برای این کار، به یک برگۀ کاغذ A5 نیاز است. آن را تا کرده و در بخش میانی آن، یک دایره به قطر سه سانتیمتر جدا کنید به شکلی که زمانی که تا را باز کردید، کاغذ به شکل دقیق در وسط کاغذ قرار گرفته باشد. حالا یک فیلم 4k را دانلود کرده و با فلش به تلویزیون وصل کنید. زمانی که تصاویر در حال پخش هستند، کاغذ را روی تلویزیون 4kقرار دهید. در صورت صحت ادعای سازنده، بایستی پیکسل‌های دستگاه به شکل قابل تماشا، رویت‌پذیر باشند.
  • در هنگام استفاده از نمایش خانگی 4k به دلیل دقت بالای تصویر و اینچ بالای دستگاه، نیاز است که کاربر در فاصله‌ای حداقل 3 تا 4 متری از دستگاه قرار بگیرد تا بتواند جزییات بالای تکنولوژی را لمس کند. در فاصله‌های کمتر، شما نمی‌توانید به تمام ویژگی‌های تلویزیون 4k احاطه داشته باشید.
  • تلویزیون 4k سونی، تلویزیون 4k سامسونگ، تلویزیون 4k ال‌جی و تلویزیون 4k فیلیپس از مشهورترین مدل‌های موجود در بازار ایران هستند که در بازۀ قیمت نزدیک به 25 تا 100 میلیون‌تومان عرضه می‌شوند. در این بین تلویزیون 4k سونی، به دلیل تکنولوژی بالا، می‌تواند در اولویت اول قرار گیرد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید