آموزش تصویری هواگیری حوله خشک کن

سرمایش و گرمایشپکیجرادیاتور شوفاژگرمایش

هواگیری حوله خشک کن باعث افزایش طول عمر دستگاه و صرفه جویی در مصرف انرژی می‌شود. اساساً، شما باید هوایی را که هنگام عبور آب در لوله‌ها گیر می‌کند را خارج کنید. اگر هوا برای مدت طولانی در لوله‌ها باقی بماند، ممکن است دمای حوله خشک کن کاهش یابد و به طور یکنواخت گرم نشود. اگر قسمت بالایی حوله خشک کن سرد باشد، یعنی حوله شما نیاز به هواگیری دارد، چون هوا تمایل به بالا رفتن دارد. این کار تعمیر و نگهداری ساده باعث بهبود بهره‌وری انرژی و جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری در منابع تغذیه می‌شود.

حوله خشک کن چیست؟

حوله خشک کن یک نوع رادیاتور است که برخلاف دیگر رادیاتورها روی دیوار نصب می‌شود و با ظاهر زیبایی که دارد، علاوه بر گرم کردن محیط سرویس‌های بهداشتی، ظاهر زیبایی نیز به آن‌ها می‌دهد. نحوه کار حوله خشک کن نیز شبیه به رادیاتورهای معمولی است و با استفاده از آب گرمی که از موتورخانه یا پکیج تامین می‌شود کار می‌کند.

گردش آب گرم در لوله‌های حوله خشک کن باعث می‌شود که محیط سرویس بهداشتی گرم شود و در عین حال رطوبت آن نیز جذب شود. سایز و مدل حوله خشک کن نیز به سلیقه شما و همچنین فضایی که داخل حمام در اختیار دارید بستگی دارد.

برخی از کاربردهای حوله خشک کن به شرح زیر است:

  1. مهم‌ترین وظیفه حوله خشک کن، مثل هر رادیاتور دیگری گرم کردن محیط است.
  2. همچنین از حوله خشک کن برای خشک کردن انواع حوله و لباس‌های کوچک نیز استفاده می‌شود.
  3. از طریق خشک کردن رطوبت فضا، از رشد انواع قارچ و کپک جلوگیری می‌کند.
  4. می‌توان از حوله خشک کن به عنوان یک وسیله دکوری استفاده کرد
  5. در اتاق‌ها و فضاهای کوچک دیگر می‌توان برای صرفه جویی در مصرف انرژی از رادیاتور حوله خشک کن استفاده کرد.

چه زمانی باید هواگیری حوله خشک کن انجام شود؟

حداقل یک بار در سال باید هواگیری حوله خشک کن را انجام دهید و برای سرویس و تعمیر حوله خشک کن اقدام کنید. در پایان تابستان و قبل از سرد شدن هوا، بهترین زمان برای هواگیری رادیاتور است.

حوله‌ خشک کن ها و رادیاتورها به مرور زمان مستعد هوا گیری هستند که می‌تواند منجر به سردتر شدن آن‌ها در قسمت بالا نسبت به قسمت پایین شود؛ بنابراین سیستم گرمایشی کارایی کمتری خواهد داشت، به این معنی که برای گرم کردن اتاق تا دمای مطلوب باید سخت‌تر و بیشتر کار کند. در نتیجه، هزینه‌های انرژی می‌تواند خیلی بیشتر از همیشه شود. شما به راحتی می‌توانید این مشکل را با هواگیری حوله خشک کن برای دفع هوای اضافی برطرف کنید.

آموزش تصویری هواگیری حوله خشک کن

انواع حوله خشک ‌کن‌ها

قبل از اینکه درباره نحوه هواگیری حوله خشک کن توضیح دهیم، انواع حوله خشک کن را معرفی می‌کنیم.

حوله خشک کن‌ها در 4 دسته مختلف تقسیم می‌شوند که عبارت‌اند از:

  • حوله خشک کن برقی
  • حوله خشک کن استیل
  • حوله خشک کن فولادی
  • حوله خشک کن آلومینیومی

انواع حوله خشک کن

1. فولادی

حوله خشک کن فولادی یکی از پرطرفدارترین مدل‌های حوله خشک کن محسوب می‌شود و جنس آن از فولاد است و به همین علت بسیار مقاوم است و در برابر رطوبت بسیار سرسخت است و به سادگی خراب نمی‌شود. یکی از اصلی‌ترین دلایل پرطرفدار بودن این نوع حوله خشک کن، مناسب بودن قیمت آن نسبت به سایر مدل‌های خشک کن است.

پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقایسه هزینه گرمایش از کف با شوفاژ رادیاتور را مطالعه کنید.

2. برقی

حوله خشک کن برق مناسب فضاهایی است که لوله کشی نداشته باشند. از جمله مزایای این مدل حوله خشک کن ها اشغال کردن فضای کم نسبت به سایر مدل‌ها است. ویژگی دیگر این حوله خشک کن ها کم بودن مصرف برق آن‌ها است. این مدل مناسب استفاده در هتل، باشگاه و آشپزخانه است.

3. استیل

حوله خشک کن استیل ضد زنگ است و از کیفیت بی‌نظیری برخوردار است. براق است و مانند سایر حوله خشک کن‌ها مناسب از بین بردن رطوبت است و از رنگ‌بندی متنوعی نیز برخوردار است.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

4. آلومینیومی

حوله خشک کن آلومینیومی از ورقه‌های آلومینیوم ساخته می‌شود. از مزایای این مدل حوله خشک کن می‌توان به سبک بودن آن نسبت به سایر حوله خشک کن‌ها اشاره کرد. جنس آلومینیومی این مدل از حوله خشک کن ها باعث می‌شود که گرما به سرعت انتقال پیدا کند و به همین جهت از لحاظ هزینه هم بسیار اقتصادی و به صرفه است.

برای تعمیر شوفاژ و حوله خشک کن‌ها روش تشخیص تعادل شوفاژها و بالانس کردن رادیاتورها امکان‌پذیر است.

هواگیری حوله خشک کن چه ضرورتی دارد؟

هواگیری حوله‌ خشک کن فرآیندی است که حوله خشک کن را از شر هر هوایی که ممکن است در بالای قطعه جمع ‌شده باشد خلاص کند. این هوا از انتقال آب در تمام قسمت‌های قفسه حوله جلوگیری می‌کند و به این معنی است که عملکرد سیستم گرمایش مرکزی از نظر کارایی به خطر می‌افتد. برای هواگیری حوله خشک کن، باید دریچه کوچک تعبیه شده در حوله خشک کن را باز کنید تا تمام هوای محبوس شده در داخل لوله‌های دستگاه خارج شود.

هواگیری حوله خشک کن چه ضرورتی دارد؟

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

چگونه بفهمیم که رادیاتور نیاز به هواگیری دارد؟

چند نشانه وجود دارد که نشان می‌دهد آیا حوله خشک کن شما نیاز به هواگیری دارد یا خیر. یک نقطه خوب برای شروع، بررسی کردن طبقات بالایی حوله خشک کن است. اگر قسمت‌های بالایی سردتر از قسمت‌های پایینی هستند، هواگیری می‌تواند راه حل خوبی برای این مشکل باشد. اگر صدای تق تق یا خش خش را می‌شنوید که از لوله‌ها یا حوله خشک کن بیرون می‌آید، می‌تواند نشانه‌ای از هوای حبس‌شده در حوله خشک کن باشد که معمولاً می‌تواند با هواگیری حل شود.

اگر پس از هواگیری حوله خشک کن شما همچنان مشکلات سرد بودن آن حل نشد، ممکن است لازم باشد برای بررسی و رفع مشکل به خدمات یک متخصص نیاز داشته باشید.

ابزار مورد نیاز:

  • کلید آچار/هگز
  • کلید رادیاتور/پیچ گوشتی شکافدار
  • حوله یا دستمال

توجه: بهتر است در صورت امکان از کلید رادیاتور استفاده کنید تا از آسیب احتمالی به شیر تخلیه رادیاتور جلوگیری کنید.

گام‌های ساده برای هواگیری حوله خشک کن

  1. گرمایش مرکزی خود را خاموش کنید.
  2. اجازه دهید آب ذخیره شده در داخل حوله خشک حدود 20 دقیقه خنک شود تا خطر سوختن احتمالی از بین برود.
  3. در صورت وجود، مطمئن شوید که محافظ قفل و دریچه‌های رادیاتور ترموستاتیک باز هستند. برای این کار درپوش‌ها را بردارید و با استفاده از آچار یا کلید هگز آن‌ها را در جهت خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید.
    محل کلید هواگیری حوله خشک کن
  4. دریچه تخلیه حوله خشک کن را پیدا کنید. معمولاً این دریچه در بالای قفسه حوله خشک کن دیده می‌شود اما در برخی موارد در پشت دستگاه قرار می‌گیرد. پیچ‌ها به شکل مربع یا شش ضلعی هستند. اکثر پیچ‌ها دارای یک شکاف در قسمت جلویی خود هستند، بنابراین اگر نمی‌توانید به کلید رادیاتور دسترسی پیدا کنید، می‌توانید از پیچ گوشتی دوست به عنوان جایگزین استفاده کنید.
  5. پارچه یا حوله را بردارید و را روی زمین زیر دریچه هواگیری قرار دهید. پیچ هواگیری را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا زمانی که صدای خش خش شنیده شود، این صدای هوا و بخار خروجی از حوله خشک کن است.
  6. پس از هواگیری حوله خشک کن، از دریچه تخلیه آب خارج می‌شود، بنابراین قبل از برگرداندن پیچ تخلیه و بستن شیر، از پارچه برای جمع کردن آب استفاده کنید. اگر پس از خروج هوا، آب بیرون نیاید، احتمالاً فشار حوله خشک کن تمام شده است، بنابراین باید با استفاده از پیچ تنظیم فشار، آن را تنظیم کنید. دستورالعمل فشار سیستم گرمایشی خود را از دفترچه راهنما مطالعه کنید و دستورالعمل‌های متناسب با دیگ بخار را برای افزایش فشار دنبال کنید. این فرآیند برای سیستم‌های تهویه باز که به طور خودکار دوباره پر می‌شوند، غیرضروری است.

مراحل هواگیری حوله خشک کن

اگر حوله خشک کن شما دیگر مانند گذشته کار نمی‌کند، ممکن است هوا در داخل آن جمع شده باشد. نشانه واضح این موضوع این است که قسمت پایین رادیاتور به خوبی گرم می‌شود اما قسمت بالایی رادیاتور گرم نمی‌شود.

هواگیری حوله خشک کن کار خیلی سختی نیست، با این حال، اگر نگران هستید، می‌توانید از تعمیرکاران و سرویسکاران پکیج و تعمیر رادیاتور آچاره در شهر خود کمک بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا